Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: hi-fi freak giver rabat..?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Man kan altid diskutere i lang tid hvad før priserne er. Vi har taget udgangs punkt i enten de priser forhandlerne reklamerede med, eller prisliste med anbefalede priser fra distributørerne.

Her er vores prisdokumentation, så kan man selv vurdere disse i forhold til de priser vi tager iht vores hjemmeside:

Audiolab:

http://gratisupload.dk/download/40037/

Densen:

http://gratisupload.dk/download/40032/

Kimber:

http://gratisupload.dk/download/40035/

JM-Lab/Focal:

http://gratisupload.dk/download/40036/

Sherwood:

http://gratisupload.dk/download/40034/

Stax:

http://gratisupload.dk/download/40033/

Sumiko:

http://gratisupload.dk/download/40038/

Hej Thomas

Du underbygger på fornemmeste vis min påstand om at dine Kimber HT-kabler er blevet dyrere...

Nu har jeg ikke tid til at gå dem alle igennem, men 4VS kostede 125,- pr.m. i dit link fra den tidligere distributør. Du tager selv (680,- for 2x2m utermineret) 170,- pr.m.......!

Så som jeg tidligere skrev, så er du blevet lidt billigere på interconnects, og dyrere på HT-kablerne. Hvorfor er det så svært at indrømme.....? Er det fordi det ikke hænger sammen med jeres slogan, om direkte til dig, og deraf lavere priser.....

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Bigmaac skrev:

Kunstige førpriser og rabatter bruges naturligvis fordi det sælger. Det er veldokumenteret at folk er mere glade for et produkt hvis de er i den tro at de har sparet penge. Det tror jeg ærlig talt vi alle har prøvet.

Hifi butikkernes førpriser og rabatter er ikke rettet imod folk som os der bruger tid på et hifi forum, da det må tænkes at vi har et rimeligt overblik over prissætningen. Den er naturligvis rettet imod den kunde der mere eller mindre vilkårligt dumper ind i butikken og køber et anlæg til 25.000 i den tro  at han har gjort en god handel og fået varer for 35.000 kr.

Vi hifi interesseret  bliver så bare taget lidt ved næsen når vi køber cykel, komfur, tøj, rejser, møbler osv osv 

Hovedet på sømmet

Men selv det at gennemskue pris/kvalitet/service relationerne, er for os t**ser der florere her på sitet, nærmest umuligt.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Friman,

Du sakser et enkelt produkt ud af en liste på omkring 400 produkter (og for Kimbers vedkommende 48 produkter).

For at sikre en fair sammenligning, kunne du så ikke f.eks opliste de 48 Kimber produkter og fortælle folk hvilke vi sælger dyrere, og hvilke vi sælger billigere ?

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Knekse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Man kan altid diskutere i lang tid hvad før priserne er. Vi har taget udgangs punkt i enten de priser forhandlerne reklamerede med, eller prisliste med anbefalede priser fra distributørerne.

Her er vores prisdokumentation, så kan man selv vurdere disse i forhold til de priser vi tager iht vores hjemmeside:

Audiolab:

http://gratisupload.dk/download/40037/

Densen:

http://gratisupload.dk/download/40032/

Kimber:

http://gratisupload.dk/download/40035/

JM-Lab/Focal:

http://gratisupload.dk/download/40036/

Sherwood:

http://gratisupload.dk/download/40034/

Stax:

http://gratisupload.dk/download/40033/

Sumiko:

http://gratisupload.dk/download/40038/

De prislister passer hvert fald overens med det der stod på Freaks-hjemmesiden omkring Densen før "plus"-modellerne kom frem. Og det er for så vidt også fint nok, min pointe er bare at da jeg købte, så jeg ikke nogen forhandlere der havde prisen 11.000 og som forbrugerombudsmanden skriver:

"3.1.3 Sammenligning med en vejledende pris

En vejledende pris er den pris, som importøren eller et andet tidligere salgsled har foreslået detailhandleren at videresælge varen til. Det er imidlertid detailhandleren, der fastsætter prisen, og den vejledende pris er principielt uden interesse for forbrugeren.

Det er langt fra sikkert, at en vare overhovedet udbydes til den vejledende pris. Derfor må egen pris kun sammenlignes med en vejledende pris, hvis det kan dokumenteres, at varen eller tjenesteydelsen på annonceringstidspunktet sælges til den vejledende pris på den del af markedet, det er rimeligt (se note 2)] at sammenligne med."

Derfor syntes jeg ikke prisen er rimelig at sammenligne med, men der skal da nok være en forhandler der har solgt den til 11.000. Og så er det jo selv op til Freaks hvordan de vil stille det op overfor kunden, og hvad kunden så vil vurdere om deres tilbud.

Til top Vis Knekse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knekse

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Friman,

Du sakser et enkelt produkt ud af en liste på omkring 400 produkter (og for Kimbers vedkommende 48 produkter).

For at sikre en fair sammenligning, kunne du så ikke f.eks opliste de 48 Kimber produkter og fortælle folk hvilke vi sælger dyrere, og hvilke vi sælger billigere ?

Come on Thomas...

Jeg har lige påvist at du er dyrere på 4VS og tidligere påviste jeg at du var dyrere på 8TC. Jeg skal vel ikke til at agere revisor på dine prislister? I øvrigt, så tror jeg godt selv folk "can do the math". Så dumme er folk sq nok heller ikke herinde...

Det må da være i din egen interesse at du har styr på at dine priser stemmer overens med de lovede procentvise price-dumps....?

Men som jeg tidligere skrev, så er du såvidt jeg erindrer og kan se stikprøvevis, en anelse billigere på interconnects, men dyrere på HT-kablerne...

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Tjae Friman,

Jeg må principielt ikke svare dig på det i tråden, da det så vil blive opfattet som reklame, og jeg så får en advarsel af hifi4all  jeg kan derfor kun opfordre dig til at sammenligne ALLE priserne, istedet for at plukke 1-2 stykker ud.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

"ultra-pure copper" - "hyper-pure copper" - man skal eddermame være født på en anden planet for at falde for
det Kimber vås. Hvem bekymrer sig så om prisen? Hvis jeg var Thomas, ville jeg da sælge det så dyrt som
muligt. Ok, så siger han at det er sat ned. Måske troede den sidste forhandler at der var grænser for folks
naivitet. Det er der så ikke, så nogen af produkterne er altså nødt til at blive sat op.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Tjae Friman,

Jeg må principielt ikke svare dig på det i tråden, da det så vil blive opfattet som reklame, og jeg så får en advarsel af hifi4all

Det er vel nok ubelejligt, hva? Er det dét man kalder held i uheld..... 

Thomas Sillesen skrev:
jeg kan derfor kun opfordre dig til at sammenligne ALLE priserne, istedet for at plukke 1-2 stykker ud.

I think I made my point! Har ikke grund til at grave yderligere, så længe du ikke kan/vil afværge mine påstande sagligt...

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
"ultra-pure copper" - "hyper-pure copper" - man skal eddermame være født på en anden planet for at falde for
det Kimber vås. Hvem bekymrer sig så om prisen? Hvis jeg var Thomas, ville jeg da sælge det så dyrt som
muligt. Ok, så siger han at det er sat ned. Måske troede den sidste forhandler at der var grænser for folks
naivitet. Det er der så ikke, så nogen af produkterne er altså nødt til at blive sat op.

Ja, jeg finder det dybt grinagtigt at man gør det SÅ åbenlyst!!!!

Og derefter får vi serveret beviserne på et sølvfad...

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Tjae Friman, det er jo lidt svært at svare, når det vil medføre advarsler på stribe. Du har iøvrigt ikke made your point. Du har vist at hvis mælk er steget med 1 krone, så er alt hos Bilka blevet dyrere..

Thomas Sillesen

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Tjae Friman, det er jo lidt svært at svare, når det vil medføre advarsler på stribe. Du har iøvrigt ikke made your point. Du har vist at hvis mælk er steget med 1 krone, så er alt hos Bilka blevet dyrere..

Bi-jobber du på Christiansborg....? Synes ikke du ligner vores Forsvarsminister, men man ved jo aldrig med make-up og hvad ved jeg...

Jeg ville fyre min spin-doctor med det samme hvis jeg var dig....

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke Thomas mener han må give det reelle svar, så skal jeg gøre det for ham: Kimber priserne er sat ned generelt, men enkelte produkter er steget fra Kimber's side efter overtagelsen af agenturet, hvilket betyder at dét fald i avance der er tale om, ikke bliver synligt for forbrugeren, selv om prisen er steget mindre end den ville have været hos den tidligere importør. Jeg tror det er dét Thomas forsøger at fortælle dig. Det er der ikke noget specielt usædvanligt i, jeg kender en anden producent der netop har sat ét bestemt produkt 40% op, selv om andre fra samme producent er faldet i pris. Derfor er jeg enig med Thomas, det er unfair at trække et eller nogle få produkter ud, og konkludere noget som helst ud fra dét.

Den generelle diskussion om sammenligninger med før-priser og vejl. priser vil jeg ikke blande mig i, men hvis man vil lave en generel konklusion, så må man også vurdrere det generelle billede, og ikke enkeltstående produkter hvor forklaringerne på en prisstigning kan være mange.

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
Weissbier skrev:

En afgørende betingelse for kapitalismens velsignelser er konkurrence. For at konkurrencen fungere skal der være prisgennemsigtighed. Det kan godt være at du bilder dig ind at du ikke er til falds for kreativ markedsføring, men al forskning viser at det er vi alle sammen i større eller mindre grad. I praksis virker denne form for markedsføring også, det ses af det faktum, at man snart ikke kan købe noget uden det før har været "billigere". Formålet er selvfølgelig at overrulle vores rationalitet ved at forføre os.
Som eksempel på en af de mest betændte brancher er telebranchen.  Kan du gennemskue hvor du får det billigste teleabonnement - eller bedste service? Selv det telefirma der markedsførte sig selv ved at tilbyde et simpelt abonnent (pølsevognsreklamen - hvad koster en hotdog???), tilbød sine potieltielle kunder ekstra "gratis" taletid.
At vurdere en pris´rimelighed afhænger af hvad et tilsvarende produkt koster andre steder. Det er præcis det der er så svært at finde ud af.
Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at du som den formentlig eneste er i stand til at forhold dig rationel til en pris, men du kommer ikke uden om at den pågældende pris altid skal vurderes i forhold  andre produkter og priser. Men hvilke?

Det er da en herlig og ganske sød tanke med prisgennemsigtighed, men denne om sig gribende umyndiggørelse af menigmands intellekt men henvisning af at der skal ske regulering af dit og dat. Det bider sig selv i halen, vi er i stigende grad under globalisering, vi har aldrig haft lettere ved at kontrollere priser via nettet, vi kan handle stort set transparant i udlandet o.s.v. Alligevel skal vi behandles som en samling klynkende tandløse fænakker der ikke er i stand til at taste www.mobilpriser /hifipriser/edbpriser o.s.v.

Hvis man skal lave en anskaffelse og alene basere denne på forhandlerens opgørelse af 50% er man simpelthen for dum. At det offentlige skal bruge midler på at jagte forhandlere der hae en lidt kreativ omgang med lommeregneren er dybt kritisabelt.

Og jo - jeg mener at kunne vurdere hvor det billigste abonnement til min telefon er (ud fra mit forbrug) Bedste service? Hvordan vil du kvantificere service? og Hvordan gør du teleabonementer gennemsigtige? Har alle samme behov?

Lad os nu bruge hovedet i stedet for igen og igen hyle op om at forhandlerne er nogen slemme, slemme snydere - hvis de snyder os er det jo fordi vi er for dumme.

Det være sagt om prisen, dog skal der være klarhed om indholdet - det er naturligvis en forudsætning for at en vurdering kan finde sted.

Venligst
m

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Synes ellers hifi freaks gør det godt med priserne.
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Hvis ikke Thomas mener han må give det reelle svar, så skal jeg gøre det for ham: Kimber priserne er sat ned generelt, men enkelte produkter er steget fra Kimber's side efter overtagelsen af agenturet, hvilket betyder at dét fald i avance der er tale om, ikke bliver synligt for forbrugeren, selv om prisen er steget mindre end den ville have været hos den tidligere importør. Jeg tror det er dét Thomas forsøger at fortælle dig. Det er der ikke noget specielt usædvanligt i, jeg kender en anden producent der netop har sat ét bestemt produkt 40% op, selv om andre fra samme producent er faldet i pris. Derfor er jeg enig med Thomas, det er unfair at trække et eller nogle få produkter ud, og konkludere noget som helst ud fra dét.

Skal det forstås således, at den annoncerede besparelse er en gennemsnitlig betragtning?

I så fald må det jo betyde, at man som forbruger skal købe et eksemplar at hver eneste kabel i Kimbers sortiment, for at opnå præcis den annoncerede besparelse. Vælger man blot at købe et enkelt signalkabel eller højttalerkabel, har man så ingen mulighed for at vide om man reelt sparer endnu mere, eller faktisk betaler, for at tage dit eget eksempel, 40 % mere?

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

og hvad så? Få dog et liv.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Bigmaac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Bigmaac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bigmaac

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
og hvad så? Få dog et liv.

Du har ret. Man burde i stedet bruge tiden på at sidde her inde og oprette flere tusinde indlæg i stil med ovenstående 

Overordnet set er jeg sådan set ligeglad med, hvilke mere eller mindre "korrekte" førpriser en forhandler sætter sine nuværende priser i forhold til. Men nu har Thomas Sillesen jo selv valgt at "tage handsken op" i denne tråd, og dermed kan vi debattere med udgangspunkt i et konkret eksempel. Og så er det jo en glimrende lejlighed til også at høre andres holdninger til, og fortolkninger af, dette fænomen. Både forbrugere og branchemedlemmer.

I bund og grund handler det jo ikke om kroner og ører, men om troværdighed og tillid.

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

gask skrev:
Weissbier skrev:

En afgørende betingelse for kapitalismens velsignelser er konkurrence. For at konkurrencen fungere skal der være prisgennemsigtighed. Det kan godt være at du bilder dig ind at du ikke er til falds for kreativ markedsføring, men al forskning viser at det er vi alle sammen i større eller mindre grad. I praksis virker denne form for markedsføring også, det ses af det faktum, at man snart ikke kan købe noget uden det før har været "billigere". Formålet er selvfølgelig at overrulle vores rationalitet ved at forføre os.
Som eksempel på en af de mest betændte brancher er telebranchen.  Kan du gennemskue hvor du får det billigste teleabonnement - eller bedste service? Selv det telefirma der markedsførte sig selv ved at tilbyde et simpelt abonnent (pølsevognsreklamen - hvad koster en hotdog???), tilbød sine potieltielle kunder ekstra "gratis" taletid.
At vurdere en pris´rimelighed afhænger af hvad et tilsvarende produkt koster andre steder. Det er præcis det der er så svært at finde ud af.
Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at du som den formentlig eneste er i stand til at forhold dig rationel til en pris, men du kommer ikke uden om at den pågældende pris altid skal vurderes i forhold  andre produkter og priser. Men hvilke?

Det er da en herlig og ganske sød tanke med prisgennemsigtighed, men denne om sig gribende umyndiggørelse af menigmands intellekt men henvisning af at der skal ske regulering af dit og dat. Det bider sig selv i halen, vi er i stigende grad under globalisering, vi har aldrig haft lettere ved at kontrollere priser via nettet, vi kan handle stort set transparant i udlandet o.s.v. Alligevel skal vi behandles som en samling klynkende tandløse fænakker der ikke er i stand til at taste www.mobilpriser /hifipriser/edbpriser o.s.v.

Hvis man skal lave en anskaffelse og alene basere denne på forhandlerens opgørelse af 50% er man simpelthen for dum. At det offentlige skal bruge midler på at jagte forhandlere der hae en lidt kreativ omgang med lommeregneren er dybt kritisabelt.

Og jo - jeg mener at kunne vurdere hvor det billigste abonnement til min telefon er (ud fra mit forbrug) Bedste service? Hvordan vil du kvantificere service? og Hvordan gør du teleabonementer gennemsigtige? Har alle samme behov?

Lad os nu bruge hovedet i stedet for igen og igen hyle op om at forhandlerne er nogen slemme, slemme snydere - hvis de snyder os er det jo fordi vi er for dumme.

Det være sagt om prisen, dog skal der være klarhed om indholdet - det er naturligvis en forudsætning for at en vurdering kan finde sted.

Venligst
m

Nu er det jo ikke et ukendt fænomen, at dem fra provinsen tror de er klogere end os københavnere. At du samtidig mener at det nærmest uendelige antal telefirmaer og abonnementer er et udtryk for forbrugernes behov, siger vist alt.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Hvis du mener at en københavner skal have hjælp til at finde ud af om han sparer 20 eller 50% - så ja, vi er klogere i provinsen :-)

At der er mange teleselskaber (der er nu reelt ikke så mange end da, opkøb) er udtryk for at der er penge at tjene, Objektivt set er omkostningen for selskabet for at levere dig ydelsen stort set den samme, det er så andre parametre der er udslagsgivende for hvilken pris du ender med.

Jeg bruger meget data på min telefon, derfor vælger jeg det abb. jeg mener forsyner mig med den bedste kvalitet for den rimeligste pris. Du kan have et andet behov - det er også en måde for selskaberne at finde en niche.

Hvordan vil du gøre dette marked gennemsigtigt? Der er så mange variable at det kræver at kunden sætter sig ind i produktet og tager stilling, ellers er chancen for at blive taget i r.... til stede, men det er ikke selskabets skyld det er kundens.

IMHO
M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes