| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Det er audiofil psykologi 101: Hvis noget bliver så godt at det bliver nemt, så skynder vi os at stemple det som u-audiofilt. |
|
|
Jeg tog også netop den 'ikke audiofile' AVR-2310, som ikke har clock jitter reducer indbygget. Jeg kunne ikke ud fra Hifi-klubbens beskrivelse gætte om det har noget som helst med HDMI at gøre, og gættede på at det er relateret til S/PDIF alene. Den gamle artikel omkring clock recovery og HDMI gav dog lidt tvivl. Men - det lyder bedre end det jeg havde i forvejen, og der bliver råd til en superstol, i ægte læder. To stole faktisk.  EDIT: På deres topmodel lader det til at være HDMI, der kureres for jitter, men kun hvis afspilleren er fra Denon, og har teknikken til det. http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-4310_surround-receiver_sort.htm
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De glemte i Basta også at nævnte, at display og afspiller formodentligt ikke var fx. "DeepColor" kapable, og hvad der ellers er puttet på af nye features ifht. nyeste standarder. Her kan der jo være noget at miste, med de billigste kabler, som jo ihvertfald ikke garanterer at de virker. Om man så vil betal for en garanti er en anden sag..  Og særligt ved længder over - i min egen erfaring - 3-5 meter bliver kvaliteten vigtig. Har oplevet kabler på 1.5 meter der bare ikke virkede.. og købte så faktisk et af de HFK-kabler de selv laver.. og det virkede fino. Så.. der skal altså være 100% hul igennem - ellers er der intet hul igennem.. (mit længste kabel er 12 meter.. her bruger jeg Supra, óg det virker med 1080p) Ærgeligt de ikke testede med lidt "mere moderne" udstyr som fx. udnytter nyeste features ifht. bitdybde og båndbredde.. og på en længde over 3 meter.Så tror jeg helt sikker nogle af kablerne var faldet igennem. Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
"HFK" talsmanden har nok læst en hvis højttalertråd her i forummet 
så han ved udemærket at der er visse ting, der betaler sig bedst i længden  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Ferrit kerne virker som HF filter. Det vil sige at det er en rigtig god ting på kabler der overfører analoge signaler, men en rigtig dårlig idé at benytte til kabler der overfører digitale signaler. |
|
|
hvor har du det fra'? __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Ferrit kerne virker som HF filter. Det vil sige at det er en rigtig god ting på kabler der overfører analoge signaler, men en rigtig dårlig idé at benytte til kabler der overfører digitale signaler. |
|
|
erm
1) digitale signaler er sådan set analoge
2) Ferrit kerner bliver (typisk) brugt til at nedsætte elektromagnetisk interferens
3) afhængig af materialet og opbygning sker filtreringen ved forskellige frekvenser (fra 10 til 400mhz eller sådan noget)
4) ferrit kernerne kan yderligere placeres forskellige steder for forskellig effekt.
Se evt. http://www.fair-rite.com/newfair/pdf/CUP%20Paper.pdf __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
Spencer skrev:
Så er programmet lagt op (gratis foreløbig!).
http://sputnik-dyn.tv2.dk/play/basta-11752/
Dagens citat fra programmet: "det er ikke varm luft, at det er et dyrere kabel" 
Det citat ligger på 1. pladsen over hifi sprogblomster. 
|
|
|
og indslaget om HDMI-kabler starter ca 11min henne, så slipper man for at se al det med rengøringsmidler 
|
|
|
Pjat! det var da meget interessant ...,
firmaet levere jo "autentiske" rengøringsmidler til "Vintage" grej  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man er purist, der vil simulere at det er live, så tager man det hele med.  Sjovt at det blev vist med slørede ansigter, som om det er noget aldeles fordækt.
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvis man er purist, der vil simulere at det er live, så tager man det hele med. 
Sjovt at det blev vist med slørede ansigter, som om det er noget aldeles fordækt. 
|
|
|
er det ikke meget typisk når det er optaget med skjult kamera? Det kan måske også være fordi Basta har skaffet HIFI-klubben "uniformer" og så i et studie lavet en falsk butik  (dette er dog nok lidt for meget konspirationsteorier)
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
| erm
1) digitale signaler er sådan set analoge |
|
|
ahem - ja det kan du jo godt argumentere for , men det skulle selvfølgelig forståes sådan at en analog indgang i en forstærker er følsom overfor udefra kommende HF støj (om ikke andet fordi at det belaster kredsløbet), hvorimod en digital indgang som sådan blot skal have et signal ind og i normlae længder godt selv kan se bort fra et par uV eller mV støj, men man skal jo helst ikke risikere at dæmpe selve signalet for meget.
Ney_ skrev:
3) afhængig af materialet og opbygning sker filtreringen ved forskellige frekvenser (fra 10 til 400mhz eller sådan noget) |
|
|
Netop, og siden at HDMI 1.3 specificeres til 165MHz og HDMI 1.3a til 340MHz vil det være lidt uheldigt at dæmpe netop disse frekvenser.
...og tak for linket. Meget informativt.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring siger mig at hvis der er "hul igennem", så er det ligegyldigt hvilket kabel man bruger hvad billede angår. Men lydkvaliteten i dem er der forskel på.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
er det ikke meget typisk når det er optaget med skjult kamera?
|
|
|
Det er et spørgsmål om beskyttelse af den enkelte medarbejder, der bare fremtræder som repræsentant for butikken. Det er ikke den enkelte person man her ønsker at hænge ud, det kunne man meget nemt komme til hvis man ikke slørede ansigterne. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg vil iøvrigt gerne lige tilføje at jeg synes at Hifi-Klubbens svar på programmet er et aldeles glimrende svar, at jeg er 100% enig med de ting Klubben skriver..... |
|
|
Tillader mig lige her at hapse dit link til klubbens svar for der er lidt som skurer i mine ører eller øjne er det vel, når nu det er noget jeg læser. De skriver: "Impedans kan skabe problemer
Ikke alle HDMI-indgange og -udgange er ens. Nogle produkter har en
input/output-impedans, som afviger fra standard. Et bedre HDMI-kabel
kan i nogle tilfælde hjælpe til at løse problemer med forbindelsen
forårsaget af impedans." Nu er det sådan at kabler har en karakteristisk impedans og denne kan altså ikke rette op på fejl i billigt udstyr der ikke helt overholder disse krav. Kabler kan heller ikke afhjælpe problemet eller være mindre tolerant end andre kabler. Hvis ikke impendansen passet, så gir' det problemer uanset prisen. Det virker lidt som om de trods alt søger en grund (ud over den med bedre stik og samle kvalitet) til at sælge de dyrer kabler. Det eneste jeg kan se der måske er lidt sandhed i er at dyre kabler, måske (og kun måske) kan have en mere 'jævn' impendans over hele kablet (også over tid og knæk på kablet) og tættere på standarten end billige kabler, men end ikke det er jo nødvendigvis rigtigt. Faktum er jo at impendansforskelle giver refleksioner og reflektioner forstyrre signalet. Det gælder både impendansforskelle mellem afspiller og kabel, og forstærker og kabel overgange m.m. Og altså også hvis kablets impendans variere (p.g.a. dårlig stabilitet i isolerings tykkelse og/eller varierende afstand mellem inderleder og skærmen) Bare min svage ingeniørmæssige betragtning.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt synd, hvis der er branchemedlemmer, der sælger produkter, som de ikke selv helt tror på, samtidig med produkter de tror på. Det skaber noget forvirring og utroværdighed, i relation til kunden. Hvis ledelsen melder noget ud, overfor medarbejdere, der ligger langt fra medarbejderens egen overbevisning, så giver det også lidt utilfredsstillende engagement. Engagementet fra medarbejderen skulle jo gerne være drevet af en tro på produkterne. (Vi antager at medarbejderen ikke er provisionslønnet, i den sammenhæng.)
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvis ledelsen melder noget ud, overfor medarbejdere, der ligger langt fra medarbejderens egen overbevisning, så giver det også lidt utilfredsstillende engagement.
Engagementet fra medarbejderen skulle jo gerne være drevet af en tro på produkterne. (Vi antager at medarbejderen ikke er provisionslønnet, i den sammenhæng.)
|
|
|
Alt andet lige, så er det firmaets ansvar at sørge for at medarbejderne repræsenterer firmaets interesser. Hvis medarbejderne har et problem med at repræsentere firmaets interesser, så må firmaet firkantet sagt skaffe sig nogle andre medarbejdere.
Men hvis det er firmaet der har ret, og medarbejderen der føler det er utilfredsstillende at han ikke kan få lov at tåge rundt i sin uvidenhed, så må det siges at være den enkelte sælger der har et problem. Spørgsmålet er jo så hvor grundigt firmaet rent faktisk har uddannet sine medarbejdere når det kommer til stykket, jeg tvivler på at firmaet i virkeligheden synes det er specielt problematisk hvis sælgerne fejlagtigt går rundt og sælger for dyre produkter... Provision eller ej, så er der ikke ret mange firmaer der beder sine medarbejdere om at lade være med at sælge de produkter man tjener mest på. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
| Hvis medarbejderne har et problem med at repræsentere firmaets interesser, så må firmaet firkantet sagt skaffe sig nogle andre medarbejdere. |
|
|
Ja - hifi-medarbejdere kan jo nok ikke sådan vælge og vrage imellem jobs. Hvis medarbejderen er provisionslønnet, så er det nok heller ikke sikkert han tager det med troværdighed helt så højtideligt. Det er bare lidt synd, hvis de tvivlsomme produkter kommer til at bremse salget af de mindre tvivlsomme. Igen kan det jo være, at de, der vil have lækre kabler, ikke sådan lader sig slå ud af fakta.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer du fuldstændig ret
Har lige set klippet fra TV2 basta. Interessant at "manden" der ser på de 4 skærme begge gange som første indskydelse siger at de dyreste
kabler giver bedst billed..... han ændre det dog begge gange til nej ingen forskel.
Et par ting mere.... Han bruger briller. Hmm hvorfor ? Er det en bygningsfejl eller alder der trykker. I begge tilfælde er hans øjne dårligere stillet
end en uden hans "skavank". Så kan han overhoved se den slags....????
Så står han så tæt på skærmene at det hele flader ud... eller hvad. Jeg havde nok stillet mig ca. 3 meter fra dem og derved haft ca. samme
afstand til alle 4 skærme, dog ikke samme vinkler.
Og de skærme. Full-HD er ikke et kvalitets stempel. Så kan de skærme overhoved gengive signalet ordentlig til at vi kan bruge denne test til
noget.
Jeg kører selv med, ja Hifiklubbens billige HDMI kabel på 2 meter. (300,-) Virker fint og vigtigst sidder rigtig godt i min skærm og blu-ray afspiller.
Men jeg har bare ikke lyst til at bruge flere penge på det. Ellers havde jeg måske prøvet et dyrere kabel i håb om at jeg fik en lille bitte smule
mere ud af mit udstyr.........eller meget.......
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH skrev:
Spencer du fuldstændig ret
Har lige set klippet fra TV2 basta. Interessant at "manden" der ser på de 4 skærme begge gange som første indskydelse siger at de dyreste kabler giver bedst billed..... han ændre det dog begge gange til nej ingen forskel.
Et par ting mere.... Han bruger briller. Hmm hvorfor ? Er det en bygningsfejl eller alder der trykker. I begge tilfælde er hans øjne dårligere stillet end en uden hans "skavank". Så kan han overhoved se den slags....????
Så står han så tæt på skærmene at det hele flader ud... eller hvad. Jeg havde nok stillet mig ca. 3 meter fra dem og derved haft ca. samme afstand til alle 4 skærme, dog ikke samme vinkler.
Og de skærme. Full-HD er ikke et kvalitets stempel. Så kan de skærme overhoved gengive signalet ordentlig til at vi kan bruge denne test til noget.
|
|
|
manden har altså editeret LvT's "Antichrist" der bruges som ref.
hvis nogen skulle vide hvordan den skal se ud, så er det ham
hans navn er Anders Refn
http://www.imdb.com/name/nm0716343/ __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |