| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Har din ikke det, floe? Det er jo trods alt efter sigende en storebror til DP-55. Er det rigtigt at den ikke har digitale indgange?
Hygge, Brok
|
|
|
HAHA brok! Jeg har fødselsdag den 10. februar. Der ønsker jeg mig et DAC-kort til min E-350. Du kan jo lige nå at bestille et   __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også få en ganske kompetent (ikke helt DP-67, men tæt nok på) DAC som option til sin Accuphase pre eller integrerede, hvilket nok er min vej frem.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Gonz skrev:
TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:
Min egen erfaring med DP-65 er ,at den er SUPER musikalsk og med en krop og fylde, som klæder musikken jeg kunne sagtens leve med den idag ! En bekendt spiller med DP-65 direkte forbundet til en A-60 og det lyder hamrende godt 
|
|
|
Brugen af en Accuphase effektforstærker uden matchende forforstærker bliver frarådet af Accuphase selv.
|
|
|
Yep, men nu har jeg tilfældigvis hørt DP-65 på A-60 både med og uden C-2410 ! DP-65 lyder sgu næsten bedre uden C-2410 foran ! Det er som om at C-2410 udpensler detaljer i musik alt for meget på bekostning af helheden i musikken ! Men alt handler jo om synergy mellem de forskellige komponeneter, så dette er måske ikke tilfældet i et andet setup !
|
|
|
Jeg tror ikke at du har lyttet særligt godt den dag. Reguleringen i en DP-65 foregår digitalt og kun med -20 dB. Lydmæssigt og niveaumæssigt slet ikke optimalt, og C-2410 hæver performance på systemet flere klasser - meget bedre sammenhæng, mere opløsning og bedre niveau.
Forforstærkningen er ganske enkelt bare bedre end med afspilleren direkte i bagdelen af effekttrinet.
Og ja, jeg har selv prøvet i utallige kombinationer tællende DP-55, DP-65, DP-67 og DP-78 spændt på C-245, C-250, C-265, C2000, C-2400 og C-2410 på P-360, A-60 og P-7000. Det aktuelle system lige nu tæller DP-78 på C-2400 og P-7000 - det spiller ikke dårligt uden pre-amp på, men det er klart bedre med pre-amp sat ind!
Synergien finder du netop mellem Accuphase´s apparater!
|
|
|
Helt enig med Ronin. CD direkte ind i A-60 duer ikke. C2410 eller C2800 er et must i afspillekæden. Er også enig i Accuphases udsagn og kan tilføje, at systemer uden forforstærker eller med passiv forforstærker meget ofte mister energien og drivet i udtrykket, det hele bliver kedeligere at lytte til. Så hver gang folk vil spare kontroldelen væk, eller selv lave en lille kasse med et potentiometer i og ikke andet, eller mener det er en fordel med den kortere signalvej, ja så kan jeg kun ryste på hovedet og håbe de kommer på bedre tanker (får lyttet lidt mere grundigt).
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En helt anden ting er at Accuphase i deres voicing process lader til at have besluttet en arbejdsdeling mellem apparaterne. Filosofien lader til at være at udviklingen af en effektforstærker primært handler om neutralitet og kontrol. Udviklingen af en forforstærker handler om rafinement, stil og selvfølgelig kontrol.
Den klangmæssige udvikling mellem generation finder i hvert fald i højere grad sted blandt forforstærkerne end effektforstærkerne. Bemærk at jeg her skelner mellem den klangmæssige og den kvalitetsmæssige udvikling, hvor jeg med den første mener en egentlig ændring/refinering af det underliggende klangideal.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den digitale volumenregulering æder bits ved regulering. Den er kun beregnet til at lave mindre tilpasninger af niveauet, og
ikke til at gå direkte i en effektforstærker.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
Ronin skrev:
Gonz skrev:
TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:
Min egen erfaring med DP-65 er ,at den er SUPER musikalsk og med en krop og fylde, som klæder musikken jeg kunne sagtens leve med den idag ! En bekendt spiller med DP-65 direkte forbundet til en A-60 og det lyder hamrende godt 
|
|
|
Brugen af en Accuphase effektforstærker uden matchende forforstærker bliver frarådet af Accuphase selv.
|
|
|
Yep, men nu har jeg tilfældigvis hørt DP-65 på A-60 både med og uden C-2410 ! DP-65 lyder sgu næsten bedre uden C-2410 foran ! Det er som om at C-2410 udpensler detaljer i musik alt for meget på bekostning af helheden i musikken ! Men alt handler jo om synergy mellem de forskellige komponeneter, så dette er måske ikke tilfældet i et andet setup !
|
|
|
Jeg tror ikke at du har lyttet særligt godt den dag. Reguleringen i en DP-65 foregår digitalt og kun med -20 dB. Lydmæssigt og niveaumæssigt slet ikke optimalt, og C-2410 hæver performance på systemet flere klasser - meget bedre sammenhæng, mere opløsning og bedre niveau.
Forforstærkningen er ganske enkelt bare bedre end med afspilleren direkte i bagdelen af effekttrinet.
Og ja, jeg har selv prøvet i utallige kombinationer tællende DP-55, DP-65, DP-67 og DP-78 spændt på C-245, C-250, C-265, C2000, C-2400 og C-2410 på P-360, A-60 og P-7000. Det aktuelle system lige nu tæller DP-78 på C-2400 og P-7000 - det spiller ikke dårligt uden pre-amp på, men det er klart bedre med pre-amp sat ind!
Synergien finder du netop mellem Accuphase´s apparater!
|
|
|
Helt enig med Ronin. CD direkte ind i A-60 duer ikke. C2410 eller C2800 er et must i afspillekæden. Er også enig i Accuphases udsagn og kan tilføje, at systemer uden forforstærker eller med passiv forforstærker meget ofte mister energien og drivet i udtrykket, det hele bliver kedeligere at lytte til. Så hver gang folk vil spare kontroldelen væk, eller selv lave en lille kasse med et potentiometer i og ikke andet, eller mener det er en fordel med den kortere signalvej, ja så kan jeg kun ryste på hovedet og håbe de kommer på bedre tanker (får lyttet lidt mere grundigt). |
|
|
Jeg skal ikke kunne sige hvordan abccuphase produkter téer sig uden kontrolforstærker, men ikke alle systemer lyder kedelig uden et ekstra led og kabler i kæden. (kortes muligt signalvej er for det meste at foretrække) Jeg smed en Mark Levison No. 38 forforstærker på porten til fordel for at bruge min Proceed Dap som kontrolforstærker. Hvis jeg ikke havde fået væsentlig bedre lyd ved dette , havde jeg ikke smidt en sådan dyr kontrolforstærker ud af systemet. Så pas på med at generalisere tingene, nogen produkter kan man med og andre går det åbenbart knap så godt med.  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til floe for at invitere mig hjem og høre hans DP-65 og få en hyggelig hifi- og musiksnak!  DP-65 lyder fremragende synes jeg. Om jeg skifter min DP-60 er dog alligevel tvivlsomt, den er nemlig også ganske dejlig  __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|