| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer ikke som nogen overraskelse at de ligner de gamle 800-serier. Tænk bare på hvordan 600 serien har udviklet sig. Grundlæggende ligner den jo også sig selv. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Det kommer ikke som nogen overraskelse at de ligner de gamle 800-serier. Tænk bare på hvordan 600 serien har udviklet sig. Grundlæggende ligner den jo også sig selv.
|
|
|
Det vil næsten også være synd at ændre dem. Kan ikke se hvordan man skal bygge en anderledes højttaler, som stadig er ligeså speciel og elegant. Så det er da bare fint de fortsætter sådan. Forhåbentlig ændrer de aldrig udseende.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Olsen skrev:
|
Det kommer ikke som nogen overraskelse at de ligner de gamle 800-serier. Tænk bare på hvordan 600 serien har udviklet sig. Grundlæggende ligner den jo også sig selv.
|
|
|
Det vil næsten også være synd at ændre dem. Kan ikke se hvordan man skal bygge en anderledes højttaler, som stadig er ligeså speciel og elegant. Så det er da bare fint de fortsætter sådan. Forhåbentlig ændrer de aldrig udseende.
|
|
|
Ja. Hvis udseendet ændrer sig for meget, så kunne man ligeså godt finde på et nyt navn til serien. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det er ændret temmelig radikalt endda

__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, helt tilbage fra dengang den hed matrix. Men de sidste 3 versioner (inkl den nye) er da ens designmæssigt grundlæggende. Og det er alligevel mange mange år de hver har været på markedet.
|
| Til top |
|
| |
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
madaUlp skrev:
Forresten synes jeg den nye serie ser fed ud med sølvringene rundt om enhederne og
sølvfarvet center-plug.. Det ser også ud til på billederne, at frontstoffet bliver sat på med magneter, ligesom i CM serien.. Her
var problebet bare, at det gled ned over diskaneten og trykkede den, men her sidder den jo ovenpå, så mon ik det går?
 |
|
|
Frontstoffet glider ingen steder på CM-serien, medmindre en eller anden puffer til det. Men faktisk er det aldrig det, der
trykker diskanterne - det gør folks fingre derimod fordi de ikke har regnet ud hvor man tager fat i frontstoffet, og hvor let det
egentlig er at tage af. |
|
|
Det var det der ødelagde min ene diskant, da jeg havde CM7ere.. Det med fingrene er ikke så slemt medmindre der er små
pilfingre til stede.. __________________ Mvh. madaUlp
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
| Ja okay, helt tilbage fra dengang den hed matrix. Men de sidste 3 versioner (inkl den nye) er da ens designmæssigt grundlæggende. Og det er alligevel mange mange år de hver har været på markedet. |
|
|
jamen du startede selv ku ik la vær 
måske de skulle have ændret det ved nautilus seriens start, og det gjorde de jo så egentlig også
dengang helt fra starten hed den også 800 serien og der var 801 802 803 804 805 akkurat som til idag
forskellen var dengang ingen 800 men en 808 som dog ikke kan sammenlignes, også sørgeligt at 801 er død __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
The Elite skrev:
| Ja okay, helt tilbage fra dengang den hed matrix. Men de sidste 3 versioner (inkl den nye) er da ens designmæssigt grundlæggende. Og det er alligevel mange mange år de hver har været på markedet. |
|
|
jamen du startede selv ku ik la vær 
måske de skulle have ændret det ved nautilus seriens start, og det gjorde de jo så egentlig også
dengang helt fra starten hed den også 800 serien og der var 801 802 803 804 805 akkurat som til idag
forskellen var dengang ingen 800 men en 808 som dog ikke kan sammenlignes, også sørgeligt at 801 er død
|
|
|
Hehe jo jo der er sket lidt siden Ja det lagde jeg godt mærke til, at 801 døde. Synes også det var den grimmeste, og klodset var den også. Det kan være der har været for lidt salg i den.
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig til den nye serie. Jeg havde dog håbet på, de ville have haft opgraderet en 803S med en diamantdiskant, da jeg synes at 803S er den bedste højttaler pris og ydelse taget i betragtning.
De har dog helt klart gjort plads til en Serie mellem toppen og CM. Det bliver spændende hvad, det bliver for noget.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
norvig skrev:
Jeg glæder mig til den nye serie. Jeg havde dog håbet på, de ville have haft opgraderet en 803S med en diamantdiskant, da jeg synes at 803S er den bedste højttaler pris og ydelse taget i betragtning.
De har dog helt klart gjort plads til en Serie mellem toppen og CM. Det bliver spændende hvad, det bliver for noget.
|
|
|
Errr ... 803s har "altid" haft en variant med diamant diskant, nemlig 803D. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Brian7500 skrev:
|
Det ser ud til at de er gået væk fra deres golfbold-mønstrede basporte.
Men flotte. DET er de sgu. Som altid
|
|
|
Så vidt billederne afslører, så har de stadig deres Flowport (golfbold-mønstrede ) basporte...
|
|
|
Okay. Det kunne jeg så ikke umiddelbart se. Men det undrede mig også, hvis de var gået væk fra dem __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
norvig skrev:
|
De har dog helt klart gjort plads til en Serie mellem toppen og CM. Det bliver spændende hvad, det bliver for noget. | | |
Errr ... 803s har "altid" haft en variant med diamant diskant, nemlig 803D.
|
|
|
Nej, ikke rigtigt. 803D er med 3 bas enheder, hvorimod 803S kun har to. Og så har den også en anden kabinetstørrelse.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Imbalance skrev:
Peter.C skrev:
800D har de haft hele tiden, det nye er at 804 og 805 har fået diamant diskant.
De er ikke produceret i danmark siden 2008 (mener jeg det er) hvor B&W lukkede produktionen i agerbæk og flyttede noget til kina og noget til england.
Det kan næppe kaldes en ny serie, højst en lille opdatering.
|
|
|
I see mente kun de havde 2 topmodeller med dråbe hovedet, der må så ha været 3 modeller før...
Kabinetterne til 800 serien er lavet i dk, resten af deres serier er outsourcet for længst som de fleste andre..
|
|
|
Kabinetterne til 800 serien bliver ikke lavet i Danmark mere, men er rykket til England istedet.
|
|
|
http://www.kvist.com/DA/Referencer/Industri.htm
Ikke efter dette udsagn, hvor har du hørt at det er blevet rykket? __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan godt lide deres nye emblem Bowers&wilkins i stedet for B&W
også pænt at de ikke længere har monteringshuller til frontstof __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge denne nyhed så skulle Ludvigsens møbelfabrik lukke i foråret 2009. Så den må være lukket nu. Spørgsmåler er hvornår artiklen på www.kvist.com er opdateret sidst, der står ikke nogen dato på siden. __________________ Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
Kenneth_P skrev:
Imbalance skrev:
Peter.C skrev:
800D har de haft hele tiden, det nye er at 804 og 805 har fået diamant diskant.
De er ikke produceret i danmark siden 2008 (mener jeg det er) hvor B&W lukkede produktionen i agerbæk og flyttede noget til kina og noget til england.
Det kan næppe kaldes en ny serie, højst en lille opdatering.
|
|
|
I see mente kun de havde 2 topmodeller med dråbe hovedet, der må så ha været 3 modeller før...
Kabinetterne til 800 serien er lavet i dk, resten af deres serier er outsourcet for længst som de fleste andre..
|
|
|
Kabinetterne til 800 serien bliver ikke lavet i Danmark mere, men er rykket til England istedet.
|
|
|
http://www.kvist.com/DA/Referencer/Industri.htm
Ikke efter dette udsagn, hvor har du hørt at det er blevet rykket?
|
|
|
Produktionen af 800-kabinetterne er rykket til fabrikken i Worthing, og resten til Kina. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sku også have et komplet ledningsfrit anlæg!
Derudover ser de nye 804d eddermame lækre ud! Namme __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
norvig skrev:
Nej, ikke rigtigt. 803D er med 3 bas enheder, hvorimod 803S kun har to. Og så har den også en anden kabinetstørrelse.
|
|
|
Right you are. Mig der ikke tænker mig om. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |