| Forfatter |
|
X-ray Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
X-ray skrev:
jesper olsen skrev:
| Jeg havde store problemer med brum og måtte desuden erkende at kombi'en med Denon p-uppen blev for ulden for mig.
Jesper |
|
|
Hvilken Denon var det nu lige  |
|
|
DL-103
Jesper |
|
|
Jeg måtte også være kreativ med at få mine - indbygget under armboard CineMag'er - skærmet godt af. Men det lykkedes! Du skriver "for ulden" - og jeg syntes kombinationen med DL103 og CineMag er lidt "tæt" i lyden - i.fht. min Ortofon 2M Blue - så mon ikke vores oplevelse har været den samme. Egentlig er jeg tilfreds, men det skal nok tilskrives de andre kvaliteter som DL103 har.
Jeg har bestilt et extra sæt CineMag - så skal der eksperimenteres . DL103 med CineMag er jo en anerkendt kombi - ude i den store verden. Så hvorfor sidder vi her med vores "uldne og tætte" lyd . Har forøvrigt bestilt CMQEE-3440APC - den uden 600 ohm viklingen - for at se om der skulle være en forskel dér!
Til vintage-træffet sammenlignede vi - "nogle stykker - bl.a. KlausM" - mine 2 pladespillere og dér var det sjovt nok TD124 med DL103/CineMag der blev foretrukket. Skal huske at sige - DL103 kører i en belastning på ca. 200 ohm. Det foretrækker jeg - fremfor 150 ohm .
Sov godt.
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror der var mange ting der spillede ind på hvorfor mange undertegnede inklusive synes din td 124 / 103 / cinemag lød bedst. Selvom den anden thorens er en fin pladespiller har den ikke det helt samme bundtræk som td 124 - derfor mangler den noget drive i bassen og overall lidt dynamik - disse to egenskaber gør at td 124 kan give 103 modspil i forhold til 103erens i nogle øres for anmasende mellemtone ( I love it) - og så synes jeg generelt at moving coils har en mere forførende lyd end moving magnets som tit drukner i toppen og smør fløde på bassen ... Anyway det var fedt at høre en lille tandberg receiver spiller sådan en stor sal op med massere vellyd og spille glæde (især i 2 ohm  )
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troede ellers tråden - var ved at gå i stå 
Go' dag  __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så er jeg solgt.
Jeg skal igang med en hjemmelavet SUT
Min PU er en Denon DL 103R Så jeg skal vel have samme Cinemag transformere - CMQEE-3440A
Pris pr. stk. $77 på ebay
(37,5 - 100 & 600 ohm)?
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået svar fra David fra Cinemag. Min ordre var der åbenbart gået ged i, så nu vil de indenfor de næste par dage sørge for den kommer afsted. Og nej - tråden her er skam slet ikke død
__________________
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 27 Marts 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 27 Marts 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt nok - så kører projektet igen. Det ser rigtig godt ud . Der har sneget sig en switch på, kan jeg se - Er den til impedans tilpasning eller hva' - og hvordan ser dit diagram ud 
Mener at have læst et sted, at trafo'erne skal monteres elektrisk isoleret fra hinanden og chassis'et for at undgå stel-sløjfer - Husk det - eller undersøg det nærmere  __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Klaus. Yeps den er til impedans. Diagrammet jeg bruger er denne her Trafo´erne monterer jeg på chassis´et med silikone, så de ikke få kontakt. Har fået malet kassen 3 gange nu med den koksgrå farve, og det kommer til at se rigtig godt ud
__________________
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille update- Kassen malet færdig
- RCA monteret
- Cinemags monteret med silicone
- Træblokkene og siderne på kassen forboret
Nu venter jeg bare på siliconen tørrer, så jeg kan komme i gang med lodningen  Satser på at blive færdig indenfor de næste par dage. 
__________________
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blev næsten færdig med den i aften alligevel. Mangler bare nogle skruer til træsiderne. Første test (lav styrke da kæresten sover) gik godt. Der er lidt brum fra pladespilleren så der skal jeg lige ha tjekket lodningerne i morgen. Når jeg tager pladespilleren fra, og kun har Bellari´en og Cinemag´en tilsluttet, er den næsten lydløs.
__________________
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille rettelse - der er INGEN brum. Pillede stel på pladespilleren fra, og nu lyder det fantastisk. Glæææder mig til at spille højt i morgen  Billeder af færdigt setup følger i morgen.
__________________
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen hvis bare det lyder så godt som det ser ud så kan det ikke være bedre - tillykke med dit færdiggjorte trafo-projekt - jeg fik på sammen måde et "kick" da mine lux-trafoer blev færdige og kom til at spille med min Bellari - fede højtalere du har  i øvrigt -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser meget fint ud - syntes jeg - godt gået . Den syner jo ikke af meget dér midt i dit voldsomme setup. Skylder du os ikke et par nærbilleder af SU'en set indefra - Du kalder det jo selv en DIY Guide - eller er det bare mig......
Sov godt. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
jamen hvis bare det lyder så godt som det ser ud så kan det ikke være bedre - tillykke med dit færdiggjorte trafo-projekt - jeg fik på sammen måde et "kick" da mine lux-trafoer blev færdige og kom til at spille med min Bellari - fede højtalere du har i øvrigt -
|
|
|
Tak for det - ja lidt en fornøjelse når det virker. Og ja...uha jeg er glad for mine Snell´er. Skøn lyd og smukt design.
X-ray skrev:
Det ser meget fint ud - syntes jeg - godt gået . Den syner jo
ikke af meget dér midt i dit voldsomme setup. Skylder du os ikke et par
nærbilleder af SU'en set indefra - Du kalder det jo selv en DIY Guide -
eller er det bare mig......
Sov godt. |
|
|
Tak Klaus. Ja det er en bette én. Den drukner helt i alt det andet. Hehe...håbede ikke der var nogen der ville se den indeni. Det er nok de grimmeste lodninger, men jyske fede fingre kombineret med billig loddekolbe og en amatør der betjener den, er resultatet ikke flot  Men den virker og det er hovedsagen. Skal nok lige få taget nogle billeder i aften. __________________
|
| Til top |
|
| |
ncraadk Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 19 April 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper et al. :)
Tusind tak for et rigtig godt indlæg! Jeg er pt. selv i gang med at lave en Cinemag step-up efter samme opskrift og jeg kunne godt tænke mig at
høre lidt om jeres erfaringer, lydmæssigt, med de forskellige indstillinger for trafo'erne (37,5, 150 og 600 Ohm) ?
Jeg ved at det selvf. også er afhængig af ens resterende setup, og I mit tilfælde skal den kobles til en Denon DL-103R og step-up'en til en Audio
Note OTO PP.
mvh.
Nikolaj
|
| Til top |
|
| |
ncraadk Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, så blev også min Cinemag SUT færdig :)
Mit indtryk er enormt positivt; jeg synes den gør underværker for specielt vokaler og med eks. 'Getz au Go Go' (live optagelse med Stang Getz
og Astrud Gilberto) er også en saxofon utrolig sprød og naturlig i lyden. Detaljeringsgraden er ligeledes helt perfekt.
Jeg har parret den med en DL-103R og har valgt ikke at forsøge at matche dens interne impedans, samt kun benytte hhv. 37.5 og 150 Ohm
taps'ene. Jeg havde ingen problemer med jordingen (hvis man kan sige det på den måde), trafoerne selv rører ikke ved kabinettet.
Min oplevelse af forskellen mellem hhv. de 37.5 og 150 Ohm er klart at der på 37.5 er en skarpere og langt mere 'in your face' lyd, uden at det
dog lyder dårligt. En liveoptagelse med Hendrix' 'Hear My Train A Comin'' var derfor klart bedst på de 37.5 hvorimod jeg følte at de 150 Ohm var
bedst i mine øren for både jazz og klassisk (som eks. Chopin' Op. 28 Preludes og førnævnte Stan Getz).
Både for budget, men også for kvalitet, synes jeg Cinemag 3440A'erne er et rigtig godt køb, der er både varme, musikalitet og detaljeringsgrad i
oplevelsen for dette par øren :)
Et par billeder:
http://gallery.me.com/ncraadk#100068/IMG_1330&bgcolor=black
http://gallery.me.com/ncraadk#100068/IMG_1333&bgcolor=black
http://gallery.me.com/ncraadk#100068/IMG_1328&bgcolor=black
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nikolaj. Fin beskrivelse af din egen oplevelse med Cinemags´ene  Mit problem er bare nu, at jeg er nødt til at købe nye plader - alle unoder høres "desværre" efter opgraderingen
__________________
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper L skrev:
Hej Nikolaj.
Fin beskrivelse af din egen oplevelse med Cinemags´ene Mit problem er bare nu, at jeg er nødt til at købe nye plader - alle unoder høres "desværre" efter opgraderingen 
|
|
|
købe en pladevaskemaskine istedet - den kan tage 99% - men selvfølgelig ikke ridser __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha...det er vist ridserne der er problemet. Resultatet af for mange fester i 80´erne
__________________
|
| Til top |
|
| |