Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Nyt grafikkort - Radeon 9200 eller 9600? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Nå, så er jeg langt om længe færdi med mine indkøb. Det forløb sig således:

Ud til min forhandler, købe Sapphire 9600 SE og Asus X-X bundkort. Da jeg kommer hjem er køleprofilen på grafikkortet knækket, derfor ud og bytte.

Bundkortet gør også knuder: Spanden vil ikke lukke. Når man trykker på luk i win, genstarter den og så er man nød til at tvinge den, med powerknappen. Herefter melder den keyboard fejl. Efter et strømafbrud, er man klar igen - ikke holdbart.

Ud og bytte, samme resultat. Ud og bytte samme resultat. Ud og bytte til et FIC kort. Kortet koster 14 kr. mere, men har meget mere lir, herunder 6 USB, tre firewire og bracket til 5,1 lyd, coax og optisk udgang. Desuden har det Dual channel ram.

Men men men, samme resultat. Hmm, måske der ikke er noget vejen med bundkortene????

Herefter prøver jeg at afinstallere softwaren til mit trådløse Logitech keyboard - Det løser problemet.

Jeg har herefter testet lidt, med minAE300 og jeg må sige at jeg er godt tilfreds...

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

DonR-> Brug eksperten.dk (søgefunktionen) til at løse problemet med at lukke computeren - desuden er det værd at opgradere BIOS og bundkort drivere under alle omstændigheder.

Så vidt jeg husker er 9600SE 64-bit grafikkort. Har du prøvet at teste med WMV-HD samples? - se min tråd for spørgsmål.

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Ja, det har jeg. Det ser GODT ud... ;)

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået styr på de fleste ting. Det eneste problem, some r tilbage er MSN. Når jeg forsøger at logge på genstarter den :( Jeg har sideløbende haft gang i eksperten, så der skal nok dukke en løsning op

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

DonRæv-> Alle tiders du har kureret de fleste børnesygdomme. Det med messenger er muligvis relateret til dit netkort. Prøv med et andet net kort eller opdater driveren. Er det rigtigt forstået at du godt kan afvikle 1080p materiale på dit 64bit grafikkort?

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt afvilke de filer, som du har postet i andre tråde, men det går ikke uden hakken. 720p kan sagtens afvikles. Jeg ved ikke om der er nogle instillinger, man skal foretage andetsteds før det virker flydende?

Mit system er

XP 1600+

256 DDR RAM

WIN XP

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke få 1080p til at afspille flydende, da der både er flaskehals i din CPU, FSB og graffikort.

Jako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Well, no matter what så er radeon 9600 pro pt det bedst køb til pengene.
Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Jako skrev:
Well, no matter what så er radeon 9600 pro pt det bedst køb til pengene.

Det bedste i forhold til hvad? (Pris/ydelse, udgange på kortet, VMR9 afspilning, OpenGL, DX9 kompatibilitet etc.)

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Der findes også en REN 9200 Fanless http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37375

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

S.R.S skrev:
Thue K skrev:
Citér:

Samtidig får du fordelen af lyd der ikke skal igennem et middelmådigt lydkort, men nu i stedet en DVD afspiller der i hvert fald ikke tilhøre de billige rækker. Især film der har DD lydspor, modsat et lydkort prøver afspilleren ikke selv at dekode det til at stereosignal, som du højst kan bruge Pro Logic I/II eller lign. på, så får du via Kiss afspilleren DD lyd, som afspilleren du en DVD. En klar fordel hvis du er tilhænger af surround lyd :)

Nu er SPDIF tilgængelig billig teknologi, hvilket bare sender DD eller DTS passthrough til sin surroundforstærker. Jeg synes derfor ikke at argumentet i quoten er et argument for at droppe HTPC ideen.

Det væsentligste ved en HTPC er muligheden for DVI-udgang, hvis ellers ens projektor understøtter dette. Der er ikke så mange 'billlige' DVD afspillere med denne feature. Andre væsentlige features ved en HTPC er FFDshow som via avancerede algoritmer øger billedkvaliteten ved DVD.

SPDIF på computere er netop hvad du siger, BILLIG. Det kan IKKE outputte DD lyd og så er der ikke mere at diskutere. Det eneste tidspunkt SPDIF kan det, er hvis du smider en DVD i computeren og afspiller den i et DVD program. Deciderede AC3 filer kan også i et DVD program, men alt andet er stereo og det nærmeste du kommer surround med dem, er din Pro Logic dekoder (eller lign.) bagefter. Hvis du vil have AC3/DD lyd fra en film, hvor dette ligger i lydsporet (de fleste film er der sparet til stereo lyd, for at spare mængden af plads som filmen optager), så SKAL du bruge en Kiss DVD afspiller.

Der findes to lydkort på markedet som kan levere DD uden at det er i de to ovennævnte tilfælde og de er indbyggede i NVidias bundkort NForce 1 og NForce 2 (Kun til Socket 462/A processorer, bedre kendt som AMD Athlon/Duron/Athlon XP). Disse bundkort laver en realtime encoding af al lyden fra computeren og sender denne til forstærkeren som så kan dekode den. Der er tydelig forskel på om det er slået til eller ej, selv ved stereo afspilning. Det er også grunden til at jeg solgte mit NForce 2 bundkort, da jeg synes DD realtime encodingen forværrer lydkvaliteten.

På billedsiden er der selvfølgelig meget godt at hente, hvis man ikke bruger TV-Out og derimod DVI, det skal jeg ikke sige noget imod :)

Du kunne måske lige fortælle mig lidt mere om det FDDShow?

Sludder og vrøvl til det hele. Kiss er langt fra kravet for at kunne få surround-lyd ud - siden hvornår er det mærke blevet en nødvendighed for at få surround-lyd?. Samtidig kan jeg tilføje til dit info at mit Soundblaster Audigy såmænd også kan "outputte" DD og DTS-lyd. Jeg finder det interessant at du nævner at det kun er nForce-bundkort der kan - måske du kunne være så flink at fortælle mig nøjagtigt hvordan jeg skulle få mit nForce-bundkort til at smide lyden ud når der ikke er digital udgang derpå? I det tilfælde er mit Audigy netop løsningen, og resultatet adskiller sig ikke synderligt fra det digitale signal jeg sender fra min stationære Denon DVD-2800 som pudsigt nok også leverer DD og DTS-signaler!

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Der er et par stykker der har brokket sig over mine tidligere udtalelser pga. jeg har været lidt utydelig i mine forklaring, my bad. Jeg var lidt forhastet da jeg skrev det indlæg og tænkte ikke lige over, at det kunne læses, som om at SPDIF på ingen måde kunne bruges til DD/DTS (medmindre man lige læste de undtagelser jeg skrev).

Du KAN godt få DD og DTS via SPDIF på computeren, men som jeg skrev tidligere, så er det kun hvis du afspiller en DVD i et DVD program eller afspiller en AC3 fil på computeren (fortæl mig hvis der er andet jeg ikke kender til :)  )..

Afspiller man alt muligt andet, så kommer det ud i stereo PCM.

Meningen med HTPC, er vel overlegen billedkvalitet via DVI, FDDShow og lign., men sikkert også afspilning af deciderede PC videofiler. Det er i det præcise tilfælde jeg siger SPDIF ikke kan overføre DD/DTS. Altså, hvor lydsporet på videofilen er DD/DTS. Dette bliver kun afspillet i stereo fordi afspilleren ikke forstår at den ikke skal dekode lydformatet (det er muligt der er afspillere til pc'en der forstå at smide det ud i korrekt DD/DTS format, men jeg er ikke stødt på nogen). Her kommer KiSS DVD afspilleren ind, den sender ganske enkelt lydsporet fra video filen videre til forstærkeren og så dekoder den det som den skal. Hvis du kun vil bruge din HTPC til DVD'er, så er der selvfølgelig intet at bekymre sig sig om.

Mht. til lydkortet på NForce bundkortene, så er det kun de dyre modeller der har DD realtime encoding muligheden. Det er det der gør, at din stereokilde kan sendes til forstærkeren i DD format. DD realtime encoding gør (som navnet antyder) ikke andet end at encode hvilken som helst lydkilde fra computeren (6 kanalers lyd i spil, stereo, film lyd osv.) til DD og sender det til forstærkeren, men det er på bekostning af en farvning af lyden. De billigere NForce bundkort har typisk en billig Realtek eller C-Media 5.1 lydchip, hvor det hænder der kun er analoge udgange på (selv om det er et meget sjældent syn mig bekendt).

Svar nok? Ellers så sig til, er altid frisk på at lære noget nyt, selv om jeg er ret sikker i min sag (jeg har brugt MANGE timer på det her).

Ronin, hvilket bundkort er det?

Morten Nielsen, giver du mig lige et link til det terratec kort? Jeg vil meget gerne se det :)

Boye, sikkert på det er ikke er i et af tilfældene med en DVD/AC3 fil?

Og så lige et spørgsmål fra min side: Findes der andre 6 kanalers lydformater, der kan overføres digital via ét kabel, som forstærkere kan dekode? Altså, ud over DD og DTS.

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 04:02 | IP-adresse registreret  

Citér:
Du KAN godt få DD og DTS via SPDIF på computeren, men som jeg skrev tidligere, så er det kun hvis du afspiller en DVD i et DVD program eller afspiller en AC3 fil på computeren (fortæl mig hvis der er andet jeg ikke kender til :)  )..

Erm, ja, da klart at kilden skal have det rigtige format, ellers er der jo bare tale om en konvertering, hvilket aldrig er hensigtsmæssigt. Men bortset fra det, så kan man jo altså godt have mpeg, divx eller andre filer med en AC3 stream i, i hvilke tilfælde, man så kan udnytte DD hvis AC3 streamen er DD fx.

Citér:
Meningen med HTPC, er vel overlegen billedkvalitet via DVI, FDDShow og lign., men sikkert også afspilning af deciderede PC videofiler. Det er i det præcise tilfælde jeg siger SPDIF ikke kan overføre DD/DTS. Altså, hvor lydsporet på videofilen er DD/DTS. Dette bliver kun afspillet i stereo fordi afspilleren ikke forstår at den ikke skal dekode lydformatet (det er muligt der er afspillere til pc'en der forstå at smide det ud i korrekt DD/DTS format, men jeg er ikke stødt på nogen).

Hvis lydsporet i en 'videofil' er DD/DTS og din afspiller ikke forstår at lave passthrough, så find en ordenlig afspiller. Eller med andre ord, find en ordenlig afspiller der forstår at lydsporet er AC-3 og ikke skal dekodes.

Citér:
Mht. til lydkortet på NForce bundkortene, så er det kun de dyre modeller der har DD realtime encoding muligheden.
Nu ved jeg ikke lige hvad din referenceramme er mht priser, men et Asus A7n8x deluxe med Nforce2 koster 859 kr.
Anyway, så skal du jo undlade at sætte kryds i det lille 'Aktiver Dolby(r) Digital indkodning', men bare smide det direkte ud og lade din forstærker styre det sjov.

Citér:
Morten Nielsen, giver du mig lige et link til det terratec kort? Jeg vil meget gerne se det :)

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23310

Forstår ikke din begejstring for KISS. Jo, det er nemt og det er en fin afspiller til DivX, men den kan aldrig nogensinde leve op til en fuldt udstyret HTPC, hverken med lyd eller billede. Dels pga hardwaren der er brugt, og dels pga manglende muligheder for tweaks, og store fejl og mangler i alle KISS modellers firmware.

Slutteligt vil jeg spørge hvad du egenligt vil med det du har sagt? Får en grum mistanke om, at du forestiller dig, at KISS kan afspille alle formater og smide lyden ud i DD/DTS uanset hvad? Og at en HTPC ikke kan det, og derfor er underlegen, eller noget i den dur? Alt skal jo ikke laves om til dolby digital (indkodning).. stereo skal jo gerne bare ud i stereo fx.

Mulig betydning for KISS = Keep It Simple Stupid.. der er ikke noget trylleri eller noget ved deres modeller. De er bare gode til Divx og nogenlunde til DVD afspilning. Dette er ikke ment som at tale ned om KISS. Det er et udemærket produkt, men kan ikke sammenlignes med en HTPC, som KISS ikke kommer i nærheden af.

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen skrev:

Citér:

Erm, ja, da klart at kilden skal have det rigtige format, ellers er der jo bare tale om en konvertering, hvilket aldrig er hensigtsmæssigt. Men bortset fra det, så kan man jo altså godt have mpeg, divx eller andre filer med en AC3 stream i, i hvilke tilfælde, man så kan udnytte DD hvis AC3 streamen er DD fx.

Grunden til at jeg nævnte det, var at jeg engang havde en Sony receiver, der altid viste et lille blåt lys når der kom et DD/DTS signal til den. Jeg købte glad et Sound Blaster Live! 5.1 Digital og satte digital udgangen til forstærkeren og straks regnede jeg med at det lille blå lys ville tænde,  men næ nej, sådan skulle det ikke gå. Jeg skulle hurtigt lære, at det kun var med DVD'er og AC3 filer og sådan vedblev det indtil jeg prøvede NForce 2 med realtime DD encoding. Derudover så kender jeg en del andre der har troet det samme, altså at bare de brugte den digitale udgang, så ville forstærkeren sende surround lyd ud i alle applikationer, men det er jo ikke tilfældet (stadig med Nforce1/2 som undtagelser).

Citér:
Meningen med HTPC, er vel overlegen billedkvalitet via DVI, FDDShow og lign., men sikkert også afspilning af deciderede PC videofiler. Det er i det præcise tilfælde jeg siger SPDIF ikke kan overføre DD/DTS. Altså, hvor lydsporet på videofilen er DD/DTS. Dette bliver kun afspillet i stereo fordi afspilleren ikke forstår at den ikke skal dekode lydformatet (det er muligt der er afspillere til pc'en der forstå at smide det ud i korrekt DD/DTS format, men jeg er ikke stødt på nogen).

Hvis lydsporet i en 'videofil' er DD/DTS og din afspiller ikke forstår at lave passthrough, så find en ordenlig afspiller. Eller med andre ord, find en ordenlig afspiller der forstår at lydsporet er AC-3 og ikke skal dekodes.

Selv om det lyder underligt, så er der LANGT fra alle afspillere, der forstår at afspille en videofil med AC3 i DD format, også selv om man vælger "Use SPDIF" både i programmet og i lydkortets setup. Sad but true. Hvilken afspiller bruger du selv?

Citér:
Mht. til lydkortet på NForce bundkortene, så er det kun de dyre modeller der har DD realtime encoding muligheden.
Nu ved jeg ikke lige hvad din referenceramme er mht priser, men et Asus A7n8x deluxe med Nforce2 koster 859 kr.
Anyway, så skal du jo undlade at sætte kryds i det lille 'Aktiver Dolby(r) Digital indkodning', men bare smide det direkte ud og lade din forstærker styre det sjov.

Det var også bare for oplysningens og Ronins skyld, men vil da lige påpege at det altid er dejligt at kunne overføre 5.1 lyd via ét kabel (også andet end DD/DTS) :)

Citér:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23310

Forstår ikke din begejstring for KISS. Jo, det er nemt og det er en fin afspiller til DivX, men den kan aldrig nogensinde leve op til en fuldt udstyret HTPC, hverken med lyd eller billede. Dels pga hardwaren der er brugt, og dels pga manglende muligheder for tweaks, og store fejl og mangler i alle KISS modellers firmware.

Slutteligt vil jeg spørge hvad du egenligt vil med det du har sagt? Får en grum mistanke om, at du forestiller dig, at KISS kan afspille alle formater og smide lyden ud i DD/DTS uanset hvad? Og at en HTPC ikke kan det, og derfor er underlegen, eller noget i den dur? Alt skal jo ikke laves om til dolby digital (indkodning).. stereo skal jo gerne bare ud i stereo fx.

Mulig betydning for KISS = Keep It Simple Stupid.. der er ikke noget trylleri eller noget ved deres modeller. De er bare gode til Divx og nogenlunde til DVD afspilning. Dette er ikke ment som at tale ned om KISS. Det er et udemærket produkt, men kan ikke sammenlignes med en HTPC, som KISS ikke kommer i nærheden af.

Selvfølgelig kan KISS ikke afspille alle formater, men det er få den ikke kan. Selvfølgelig smider den heller ikke alt ud i Dolby Digital/DTS (f.eks. ganske normale stereokilder), men den gør det hvis det ligger i lydsporet på videofilen, hvilket jeg ikke kender nogle afspillere der gør :/   Men den leverer nu godt nok et bedre billede end std. tv-out (nu er jeg ikke klar over hvor mange herinde der bruger det frem for DVI).

Kan forresten godt nikke genkendende til det med firmwaren. Den firmware min blev leveret med var godt nok dårlig, men efter opdateringen kører den fint :)

Hvad kan en HTPC egentlig som en god DVD afspiller ikke kan? Altså, ud over at bruges som PC :)

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

S.R.S->

1. I projektorsammenhæng (ikke DVI-in kompatible) er det muligt at lave 1:1 pixelmapping, som bypasser projektorens interne scaler fuldstændigt. Dette giver et meget flot og skarpt billede der nærmer sig DVI signalets kvalitet.

2. Real time postprocessing af DVD billed signalet. FFDshow gør det muligt at gøre billedet fra en DVD mere skarpt ved hjælp af avancerede algoritmer.

3. Afpilning af HD materiale. Indtil videre er der ingen DVD afspillere som kan afspille WMV-HD (Bravo D3 kommer til sommer). Desuden findes der naturligvis illegalt HD materiale i forskellige formater som kun kan afspilles over PC.

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Kortet er virkligt fedt og jeg vil gerne sige tak for hjælpen, det er et super kort?

Nu har jeg bøvlet lidt med 9600 kortet og div. dvdplayers. Jeg bruger følgende combo:

Windvd 5 platin

zoomplayer 4 beta

Fddshow

Jeg har fulgt den idiotsguide, som kan forefindes på avs, men zoomplayer lukker når jeg forsøger at afspille med fddshow. Jeg tror det skyldes, at jeg har rodet for meget med det og en geninstallering, skal nok kunne fikse det, men da jeg skriver bachelorafhandling pt. er der ikke så meget tid, så det bliver ikke i dag...

Anyway 2-3 spørgsmål:

iflg. idiotsguide på avs er der to registringsnøgler man skal installere. Det er gjort, men jeg har flrer gange set at folk har nævnt en "pakke" med flere nøgler er det rigtigt? i så fald, hvor kan den hentes?

Bruger i hardwaredekodning?

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Det er kun to regnøgler til WinDVD codec.

Pakken er vidst lidt min egen skyld. Jeg modtog engang en 'pakke' af Tranum1 som bestod af diverse nøgler til de forskellige codec. Du går ikke glip af noget. Du skal i øvrigt være opmærksom på at du ikke kan afspille NTSC DVD sådan uden videre med dit WinDVD codec. Du skal ændre noget i reg. Hvis du er interesseret kan jeg lige poste info.

Hardware dekodning nej. Så kan man ikke benytte FFDshow. (Så vidt jeg husker, det er det med abstract nøglen).  

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Ok, tak.

Du må meget gerne poste vedr. NTSC afspilning, det kan jeg ikke undvære!!! :)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

S.R.S skrev:

Der er et par stykker der har brokket sig over mine tidligere udtalelser pga. jeg har været lidt utydelig i mine forklaring, my bad. Jeg var lidt forhastet da jeg skrev det indlæg og tænkte ikke lige over, at det kunne læses, som om at SPDIF på ingen måde kunne bruges til DD/DTS (medmindre man lige læste de undtagelser jeg skrev).

Afspiller man alt muligt andet, så kommer det ud i stereo PCM.

Meningen med HTPC, er vel overlegen billedkvalitet via DVI, FDDShow og lign., men sikkert også afspilning af deciderede PC videofiler. Det er i det præcise tilfælde jeg siger SPDIF ikke kan overføre DD/DTS. Altså, hvor lydsporet på videofilen er DD/DTS. Dette bliver kun afspillet i stereo fordi afspilleren ikke forstår at den ikke skal dekode lydformatet (det er muligt der er afspillere til pc'en der forstå at smide det ud i korrekt DD/DTS format, men jeg er ikke stødt på nogen). Her kommer KiSS DVD afspilleren ind, den sender ganske enkelt lydsporet fra video filen videre til forstærkeren og så dekoder den det som den skal. Hvis du kun vil bruge din HTPC til DVD'er, så er der selvfølgelig intet at bekymre sig sig om.

Mht. til lydkortet på NForce bundkortene, så er det kun de dyre modeller der har DD realtime encoding muligheden. Det er det der gør, at din stereokilde kan sendes til forstærkeren i DD format. DD realtime encoding gør (som navnet antyder) ikke andet end at encode hvilken som helst lydkilde fra computeren (6 kanalers lyd i spil, stereo, film lyd osv.) til DD og sender det til forstærkeren, men det er på bekostning af en farvning af lyden. De billigere NForce bundkort har typisk en billig Realtek eller C-Media 5.1 lydchip, hvor det hænder der kun er analoge udgange på (selv om det er et meget sjældent syn mig bekendt).

Svar nok? Ellers så sig til, er altid frisk på at lære noget nyt, selv om jeg er ret sikker i min sag (jeg har brugt MANGE timer på det her).

Ronin, hvilket bundkort er det?

Boye, sikkert på det er ikke er i et af tilfældene med en DVD/AC3 fil?

Og så lige et spørgsmål fra min side: Findes der andre 6 kanalers lydformater, der kan overføres digital via ét kabel, som forstærkere kan dekode? Altså, ud over DD og DTS.

Det er Asus A7N8X-X

Der findes ikke rigtigt andre digitale formater til Home Entertainment. DD og DTS har banket alt andet ned!

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

SACD og DVD-audio kan i få tilfælde overføres via firewire

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave