Emne: Nyt HIFI - Kan man stole på Hifi Klubben? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Keen4e Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pænt goddag til alle på Hifi4all! (jeg er ny på dette forum).
Jeg har i mange år hørt musik via min computer på et par udmærkede pc-højttalere med subwoofer, men er dog klar over, at lyden langt fra kan sammenlignes med hifi. Så nu har jeg besluttet, at det er tid til at anskaffe mig et hifi-system.
Mit første spørgsmål er måske egentlig lidt farligt... Men altså, forhistorien: jeg startede med at gå ned i Hifi Klubben og høre ”eksperternes råd”, da jeg ikke selv er stor ekspert, men dog meget interesseret - Der gik ikke lang tid før, at den ret venlige ekspedient klart (næsten KUN) kunne anbefale mig følgende:
NAD C326BEE forstærker: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 26bee_forstaerker_grafit.htm
NAD C515BEE CD-afspiller: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/nad_ c515bee_cd-afspiller_grafit.htm
DALI Concept 6 højttalere: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali _concept_6_hoejttaler_kirsebaer.htm
Mit første spørgsmål, jeg ikke kan lade være med at tænke over: Kan man stole på Hifi Klubbens anbefalinger? Altså: I hvor høj grad er ekspedienterne sælgere, som har tendens til at anbefale bestemte mærker?
Jeg kan lige forklare, at jeg primært skal bruge anlægget til musik i en ca. 25 km2 stue (på sigt måske i et større rum). Jeg prioriterer lydkvalitet højt. Jeg søger et alsidigt system, der passer godt til ”dagligdagen”, men jeg er også lidt en ”sucker” for en kraftig bas, der får det til at snurre i kroppen Ekspedienten mente ikke, at der var grund til at supplere Concept 6 med en subwoofer i et rum af den størrelse, men her er mit andet spørgsmål: Ville det være bedre at gå op i en DALI Koncept 8 højttaler, som jo har to 8” basenheder? Jeg har ikke rigtig plads til en subwoofer, men hvis eksperterne her på forummet virkelig anbefaler det, kunne man måske overveje at smide et par arvestykker ud 
Mit tredje, og sidste, spørgsmål: Ud fra min oplistede brugssituation, er der nogen af jer, der kan komme med alternative forslag til et system (forstærker, cd-afspiller, højttalere), når nu HIFI-klubbens ekspedient ikke kunne (eller ville??). Jeg tænker, at jeg vil bruge et sted omkring 10.000 kr. (+/-) i alt (max. 15.000,-).
På forhånd tak! 
(de her smileys er jo for wack! Håber ikke, at de forstyrrer læsningen af mit indlæg for meget) 
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Keen4e Der er kun en vej: brænd/medtag en cd med musik du kender godt (specielt musik du kender godt, men måske er lidt vanskelig at få til at lyde godt).
Hør den på diverse anlæg/diverse forhandlere - nu er du jo i Københavns-området, så jeg vil da anbefale dig også at kigge på et par alternative forhandlere (ja, der må googles).
Ka' du li' lyden, så se om du kan få det hjem med returret.
Det kan udmærket være at ekspedienten ud fra et rent hjerte har anbefalet ovenstående setup - fordi han/hun synes det lyder bedst (det behøves ikke være kold økonomisk kalkyle det hele) - men det er dine ører, der skal være glade.
I hifi er der groft sagt lige så mange holdninger, som der er lyttere - og nærmest alle produkter har en eller flere tests, som siger de er klart bedre end gennemsnittet. Glem tests, brug ørerne.
Hvis du bruger lidt krudt på at høre lidt rundt omkring, får du helle ikke onde drømme a la "Hvad nu hvis...".
Min personlige mening: Hvis du har meget musik liggende på harddisk, ville jeg anbefale at du overvejede en usb-dac, forstærker og højttaler og skippede cd-afspiller'en. En god dac kunne faktisk være Cambridge DACmagic fra hifiklubben, Forstærker Carat A57 (se multitest her på www.hifi4all). Højttalere er mere spredt - det afhænger vitterligt af præferencer, altså hvad du vægter højest.
God jagt
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og velkommen til forummet.
jeg føler ofte, at betjeningen i hifiklubben bærer mere præg af salgstaler end egentlig vejledning. men det er bare min erfaring.
jeg vil anbefale dig at besøge topsound på østerbrogade, hifi-forum på falkoner allé, audio consult på h.c. ørstedsvej og lydbutikken på frederiksberg allé. det er seriøse butikker, hvor sælgerne lytter til dine behov og giver en reel vejledning.
af alternativer til nad kan nævnes amc og rotel. to mærker jeg har haft meget glæde af. de er både strømstærke og holdbare. mht højttalere, så er det meget op til dig selv,at finde noget du kan lide. men en gulvhøjttaler vil nok være oplagt i dit tilfælde. jeg er personligt mere til et simpelt stereo setup (2.0) frem for et setup med en subwoofer (2.1).
god jagt.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-klubbens sælger har formodentlig givet dig sin bedst mulige anbefaling, ud fra det klubben selv sælger. Og andet og mere kan du næppe forlange!
Du har allerede fået nogle gode råd i indlæggene om, hvor du kan høre eventuelle alternativer. Og, det er dine ører, der skal afgøre sagen.
M.h.t. bas, tror jeg, at Hifi-klubbens sælger har ret, især fordi musik er prioriteten.
|
| Til top |
|
| |
Snøren Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 13 Oktober 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg tror som med alle steder man kommer, at man skal have sin egen sunde fornuft med når man handler....Man kan sagstens tillade sig, at stille sig kritisk overfor hvad en sælger fra Hifiklubben siger...Det gælder i øvrigt alle sælgere uanset hvor de så end er...
Min opfattelse er, at alle lytter til behov og giver et godt bud på hvad man, i den enkelte forretning sælger, mener du har brug for. Sådan er det, man sælger vel ikke hvad andre forretninger har.
Det setup du har fået anvist virker iøvrigt ok...men du får mere bas fra 8-erne. Du skriver det er musikken du går efter...Jeg ville anbefale dig, at give Dali´s Lektor 6 et lyt i stedet...Hvis du forsat er til handel i Hifklubben....ellers ud og lyt^^ __________________ No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville i hvert fald som udgangspunkt gå uden om Concept 6. Denne model har en ret kedelig og indelukket diskant. Skulle
jeg skyde fra hoften ville en sæt Monitor Audio fra bronze serien (evt silver hvis du vil ofre lidt ekstra). Tape Connection har
ophørsudsalg i københavnstrup. Du kan måske få dem til en god pris evt. en udstillingsmodel. Dans-TV forhandler desuden et
mærker der hedder XTZ. Prøv at giv et lyt til XTZ 99.36 her for du massere af bas og en højtaler der ikke fåes meget bedre i
prisklassen.
XTZ laver også forstærkere der skulle give god valuta for pengene, men disse har jeg ikke personligt hørt, så vil ikke udtale
mig om dem.
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Jeg ville i hvert fald som udgangspunkt gå uden om Concept 6. Denne model har en ret kedelig og indelukket diskant. Skulle
jeg skyde fra hoften ville en sæt Monitor Audio fra bronze serien (evt silver hvis du vil ofre lidt ekstra). Tape Connection har
ophørsudsalg i københavnstrup. Du kan måske få dem til en god pris evt. en udstillingsmodel. Dans-TV forhandler desuden et
mærker der hedder XTZ. Prøv at giv et lyt til XTZ 99.36 her for du massere af bas og en højtaler der ikke fåes meget bedre i
prisklassen.
XTZ laver også forstærkere der skulle give god valuta for pengene, men disse har jeg ikke personligt hørt, så vil ikke udtale
mig om dem. |
|
|
Enig! Det er endda muligt at få 99.38, XTZ Class-A DIII, samt en brugt CD for 15000 kr. End ikke Dali Mentor 6 eller B&W 804 synes jeg spillede bedre end XTZ 99.38. B&W spillede på deres Master serie, XTZ spillede på alt fra xtz til crown. __________________ LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vill nok købe forstærker, DAC og højttalere, for så at afspille via USB eller optisk forbindelse fra computeren til DAC'en.
Ripper du dine CD'er i et af de tabsfrie formater er det ofte bedre end en Cd-afspiller.
Kigger man på brugt markedet er der ret mange lækre muligheder.
En DAC er selvfølgelig det der forældes hurtigst, så her skulle man muligvis købe nyt.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
|
hej og velkommen til forummet.
jeg føler ofte, at betjeningen i hifiklubben bærer mere præg af salgstaler end egentlig vejledning. men det er bare min erfaring.
jeg vil anbefale dig at besøge topsound på østerbrogade, hifi-forum på falkoner allé, audio consult på h.c. ørstedsvej og lydbutikken på frederiksberg allé. det er seriøse butikker, hvor sælgerne lytter til dine behov og giver en reel vejledning.
god jagt.
mvh
|
|
|
Sælgerne i Hi-Fi Klubben lytter nøjagtigt ligeså meget til kundens behov, som de gør i Top Sound og alle de andre butikker. Og sælgerne der har fuldstændigt samme formål - at sælge dig netop deres varer. Alt andet ville være ulogisk - du går næppe ind i en af ovennævnte og så anbefaler de dig konkurrenternes produkter, eller siger "Ej, så skal du da slet ikke købe vores produkter".
Vejledningen er lige reel samtlige steder, nemlig "salgssnak/vejledning (Det er jo dybest set det samme) ud fra det behov du har - spørgsmålet er nærmere, hvad din indgangsvinkel er. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keen4e skrev:
|
Pænt goddag til alle på Hifi4all! (jeg er ny på dette forum).
Jeg har i mange år hørt musik via min computer på et par udmærkede pc-højttalere med subwoofer, men er dog klar over, at lyden langt fra kan sammenlignes med hifi. Så nu har jeg besluttet, at det er tid til at anskaffe mig et hifi-system.
Mit første spørgsmål er måske egentlig lidt farligt... Men altså, forhistorien: jeg startede med at gå ned i Hifi Klubben og høre ”eksperternes råd”, da jeg ikke selv er stor ekspert, men dog meget interesseret - Der gik ikke lang tid før, at den ret venlige ekspedient klart (næsten KUN) kunne anbefale mig følgende:
NAD C326BEE forstærker: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 26bee_forstaerker_grafit.htm
NAD C515BEE CD-afspiller: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/nad_ c515bee_cd-afspiller_grafit.htm
DALI Concept 6 højttalere: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali _concept_6_hoejttaler_kirsebaer.htm
Mit første spørgsmål, jeg ikke kan lade være med at tænke over: Kan man stole på Hifi Klubbens anbefalinger? Altså: I hvor høj grad er ekspedienterne sælgere, som har tendens til at anbefale bestemte mærker?
Jeg kan lige forklare, at jeg primært skal bruge anlægget til musik i en ca. 25 km2 stue (på sigt måske i et større rum). Jeg prioriterer lydkvalitet højt. Jeg søger et alsidigt system, der passer godt til ”dagligdagen”, men jeg er også lidt en ”sucker” for en kraftig bas, der får det til at snurre i kroppen Ekspedienten mente ikke, at der var grund til at supplere Concept 6 med en subwoofer i et rum af den størrelse, men her er mit andet spørgsmål: Ville det være bedre at gå op i en DALI Koncept 8 højttaler, som jo har to 8” basenheder? Jeg har ikke rigtig plads til en subwoofer, men hvis eksperterne her på forummet virkelig anbefaler det, kunne man måske overveje at smide et par arvestykker ud 
Mit tredje, og sidste, spørgsmål: Ud fra min oplistede brugssituation, er der nogen af jer, der kan komme med alternative forslag til et system (forstærker, cd-afspiller, højttalere), når nu HIFI-klubbens ekspedient ikke kunne (eller ville??). Jeg tænker, at jeg vil bruge et sted omkring 10.000 kr. (+/-) i alt (max. 15.000,-).
På forhånd tak! 
(de her smileys er jo for wack! Håber ikke, at de forstyrrer læsningen af mit indlæg for meget) 
|
|
|
Det eneste, du skal stole på, er at den sammensætning, sælgerne de forskellige steder, lister op til dig, er noget der fungerer sammen.
Resten er op til dine ører - kan du lide lyden eller kan du ikke?
Hiv et par af favoritpladerne under armen, og gå på tur i de forskellige forretninger, og se hvad de vil sammensætte til dig. Så skal du bare finde den løsning, du synes rykker mest for de penge du har til rådighed! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keen4e skrev:
|
.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali _concept_6_hoejttaler_kirsebaer.htm
Jeg kan lige forklare, at jeg primært skal bruge anlægget til musik i en ca. 25 km2 stue (på sigt måske i et større rum). Jeg prioriterer lydkvalitet højt. Jeg søger et alsidigt system, der passer godt til ”dagligdagen”, men jeg er også lidt en ”sucker” for en kraftig virkelig anbefaler det, kunne man måske overveje at smide et par arvestykker ud 
|
|
|
Det var godt nok en stor stue
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
pepsi skrev:
Keen4e skrev:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" ="Msonormal"><SPAN style="LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: 'Arial','sans-serif';
COLOR: black; FONT-SIZE:
10.5pt">[COLOR=#8
00080 size=1 face=Arial">.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali _concept_6_hoejttaler_kirsebaer.htm
[/COLOR"></SPAN>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" ="Msonormal"><SPAN style="LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: 'Arial','sans-serif';
COLOR: black; FONT-SIZE: 10.5pt"></SPAN>
COLOR: black; FONT-SIZE: 10.5pt"><O:P></O:P></SPAN>
COLOR: black; FONT-SIZE: 10.5pt">Jeg kan lige forklare, at jeg primært skal bruge anlægget til musik i en ca. 25 km2 stue
(på sigt måske i et større rum). Jeg prioriterer lydkvalitet højt. Jeg søger et alsidigt system, der passer godt til
”dagligdagen”, men jeg er også lidt en ”sucker” for en kraftig virkelig anbefaler det, kunne man måske overveje at smide et
par arvestykker ud </SPAN>
|
|
|
Det var godt nok en stor stue |
|
|
Det er jo også derfor han skal have gulvhøjtalere
|
| Til top |
|
| |
Keen4e Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger tusind tak til alle, der har svaret her. Og jeg takker for de mange rigtig fine forslag til både alternative forhandlere (flere af dem du, vibe, nævner, kendte jeg ikke!) og alternative setups. Jeg er sgu overrasket over, hvor effektivt det her forum fungerer: THUMBS UP! 
Og min stue er ganske rigtigt 25 km2 - som jeg plejer at sige: "Nørrebro er min dagligstue!" --Pjat, jeg mente selvfølgelig 25 m2 
|
| Til top |
|
| |
Thomas2641 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Ville lige ønske held og lykke med lytningen, og i øvrigt komme med et enkelt råd:
Concept serien fra Dali er den billigste serie, og giver i mine ører ikke ret meget for pengene. Jeg er ikke fan af lyden fra concept-serien, da jeg mener at den ikke engang minder om noget man kan relatere til Hi-fi. Jeg vil, som en anden herinde nævner, anbefale dig at gå et enkelt skridt op, og kigge på Dalis Lektor-serie. Lektor 6-modellen koster det sammen som Concept 8, og jeg vil påstå at bas-styrken i de 2 højttalere er den samme - i kraft af bedre enheder i lektorserien. Til gengæld får du så derudover en lyd der når meget længere ud i rummet (altså ved at vælge lektoren).
Går du et skridt højere op - og kigger på Dalis Ikon-serie, kan du for 400kr ekstra per højttaler få Ikon 5. Igen en mindre højttaler, men ikke af den grund med mindre bas - igen pga. bedre enheder. Ikon-serien spiller igen lysere, og meget mere detaljeret. Men lyt dig frem, det er det eneste der virker :-)
Held og lykke =)
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
med den kæmpe stue er der kun et der dur,Cerwin vega 
nej seriøst,gå lidt rundt og lyt,og køb så først,når du har været
i en 5-6 butikker.....klubben har jo mange medarb.,prøv samme sted
2 gange.....siger de det samme oder was...go jagt....
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-klubben er for dem der vil have en toyota eller en skoda, men da hifi er en hobby er det jo ikke det man drømmer om, der vil man have en engelsk sportsvogn eller noget mere eksotisk som en (hestevogn-rør?) eller en motorcykel.
Glem alt om hifi-klubben.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
|
Hifi-klubben er for dem der vil have en toyota eller en skoda, men da hifi er en hobby er det jo ikke det man drømmer om, der vil man have en engelsk sportsvogn eller noget mere eksotisk som en (hestevogn-rør?) eller en motorcykel.
Glem alt om hifi-klubben.
|
|
|
Sikke dog et velargumenteret indlæg 
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
Glem alt om hifi-klubben. |
|
|
Sagt på en anden måde: Hvis man vil have noget, de ikke sælger i Hifi-klubben, skal man ikke handle i Hifi-klubben. Ud fra det, kan jeg nogenlunde regne ud hvor man skal handle, hvis man gerne vil have noget fra Hifi-klubben.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet second hand? 10.000 rækker meget meget længere hvis du begynder at kigge på brugt, jeg ville med glæde foreslå dig et par
systemer sammensat ud fra hvad der er til salg her på siden. Hvis du er interesseret så sig til, jeg vil helst sende dig dem i en mail så det ikke
ender i en bazar her i tråden.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enig i at du bør kigge forbi Dans TV & Hifi-Center, og lytte på noget XTZ. Meget mere Value for money end i Dali hvis du
spørger mig :)
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|