Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Er min højttaler stået af? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, at jeg ikke ved, hvor kritisk eller krakilsk du er med, om din højttaler måske har lidt lidt mekanisk skade - og som følge deraf måske ikke måler eller lyder på samme måde igen, hvis nu højttaleren bliver lavet med kantophænget alene. Jeg kender dig jo ikke, og jeg synes ikke, at du har gjort helt vildt rede for, hvor kritisk du er med, om højttalerens Q eller andre parametre er 100% på plads efterfølgende - eller om du synes, at bare højttaleren er repareret og i øvrigt lyder fedt - så er det ikke noget problem.?

Folks standarder er forskellige og jeg kender ikke din - derfor denne bemærkning.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

stiv skrev:
Hej fredmarantz, mit indlæg er ment som en tanke om emnet, da jeg ikke kan huske jeg har set det nævnt før her inden. For mit eget vedkommende, som lidt af en "pedant", vil jeg enten skifte hele enheden, eller vælge den dyre udskiftning af de bevægelige dele.
Når jeg ser en brugt kvalitets højttaler til salg med argumentet: ophæng udskiftet - er jeg stået af et evt. køb.
mvh og godt nytår

Jeg skal altså til at blive bedre til at citere Embarrassed

Jeg synes, at dine betragtninger er relevante og oplysende - og du gør rede for dine standarder vedr. højttalerenheders kvalitet og reparationskvalitet - og det ta'r jeg hatten af for. At være pedant er ikke en dårlig ting - kommer jo an på hvad vi snakker om. Jeg er også meget pedantisk, men på en lidt anden flanke. Jeg går meget op i at ting er rene og pæne- bliver behandlet godt - og repareret med følsomhed og troskab overfor originalitet - altså ikke noget med at tweake hos mig. Jeg forstår udmærket din pointe Wink

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Ved rep. af højttaler enheder har jeg den indstilling at følgende prioriterede liste er den bedste fremgangsmåde.

1. skift enheden med en ny original erstatning eller recone enheden med originalt kit hvis muligt
eller
2. Skifte ophænget - dette forudsætter at enheden ikke har andre defekter såsom slap stoffjeder.
eller
3. finde en passende enhed af andet fabrikat

I tilfældet med en EPI højttaler kan jeg godt garantere at der ikke findes recone kits, så her ville jeg vælge at skifte ophænget. En alternativ løsning er at sende enheden til humanspeakers i USA og få ham til at genopbygge enheden, men det bliver dyrt alene i forsendelse.
http://www.humanspeakers.com/e/parts/019.htm

Mit råd er at få kanten skiftet ligesom på den anden, så vil du sikker være godt kørende i de næste mange år.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

ChristianJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Jeg mener, at jeg ikke ved, hvor kritisk eller krakilsk du er med, om din højttaler måske har lidt lidt mekanisk skade - og som følge deraf måske ikke måler eller lyder på samme måde igen, hvis nu højttaleren bliver lavet med kantophænget alene. Jeg kender dig jo ikke, og jeg synes ikke, at du har gjort helt vildt rede for, hvor kritisk du er med, om højttalerens Q eller andre parametre er 100% på plads efterfølgende - eller om du synes, at bare højttaleren er repareret og i øvrigt lyder fedt - så er det ikke noget problem.?

Folks standarder er forskellige og jeg kender ikke din - derfor denne bemærkning.

Vh

Freddy

Ok det kommer jo an på hvor slemt det er.

Hvis det næsten ikke er mærkbart, er jeg ligeglad.

Kommer det over den grænse, hvor man lægger mærke til det/kan høre det, vil jeg gerne betale for at lave det.
Til top Vis ChristianJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianJ

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Kort, forsinket svar: Jo, på en højtalerenhed kan en tilsyneladende lille fejl godt gøre sig langt mere hørbart bemærket end en ditto stor.

Håber, at du får løst problemet til din tilfredshed .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes