Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: hjemmebio til 4 millioner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

hjemmebio for 4 millioner  på hifimessen i københavn kunne man høre Wisdom Audio højttalere på dynamax & HTP standen og de lød rigtig godt. Jeg var inde på http://www.dynamax.dk og her kan man læse om en hjemmebio som dynamax har lavet for en kunde i USA til ca 4 millioner skal ses. Vælg Installationer

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Damn!

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hold da op! Sikke en installation! 

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Slap nu fuldstændig af en hjemmebif...  men den er godt nok også betalt  4 millioner... så er man godt nok lidt mere tosset end en ganske almindelig entusiast

Men selvfølgelig... hvis vi andre dødelige havde den slags penge, ville vores anlæg nok også være derefter

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

LOL! Det er for langt ude.. Bare kabel til 1000kr meteren?!?!?!

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kan bare ikke lade være med at sidde og tænke på hvor glad ejeren er, i forhold til os der er nødt til at tage et skridt af gangen, og får enorm glæde hver gang der kommer nyt udstyr.

Jeg vil tro han sidder med en følelse af tomhed på en eller anden måde, men jeg ved ikke helt hvorfor jeg tror det..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Jako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

OMG! 4 millioner... sygt

Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Jeg kan bare ikke lade være med at sidde og tænke på hvor glad ejeren er, i forhold til os der er nødt til at tage et skridt af gangen, og får enorm glæde hver gang der kommer nyt udstyr.

Jeg vil tro han sidder med en følelse af tomhed på en eller anden måde, men jeg ved ikke helt hvorfor jeg tror det..

Ditto! Der er ikke noget federe end at få udstyr ind af døren som man har sparet op til i x antal måneder. Det ville måske være meget fedt i starten bare at købe alt hvad man skal bruge, men i længden tror jeg faktisk at vi dødelige er gladere for vores setup, som (formentlig) har kostet nogen millioner mindre.

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Det er en imponerende hjemmebio!!!

Men en person der har en hjemmebio til 4.000.000 har garanteret penge nok - så hvad gør 200.000 fra eller til? Jeg gætter på at alle vi almindelige entusiaster er mere glade for vores HiFi, som vi har købt via surt optjente penge, end gutten med ovenstående hjemmebio er! Mine første højttalere til ca. 10.000 tog flere år at spare op til - og jeg har passet på dem som var det "my precious".  "Hvad kommer let - går let" osv.

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Er total enig med Hr. Olsen... Nyt grej der har forladt butikken falder med..ja det folk vil gi for det når de nu skal køwe det af dig...dvs nogen gange halv priz....lev stærk dø brugt...

Til top Vis Fadøl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fadøl

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hvor er I jantelovsagtige at høre på, magen til fordomsfuldhed og selvretfærdighed skal man lede længe efter !
I har da overhovedet ingen ret til at sidde og tale nedladende og en rigmands hifi-valg. Det lyder mere som om i har ondt et vist sted, over at der nogle som bare kan købe det de har lyst til, uden at skulle spare op først.

Jeg synes det er fint at I er glade for jeres hifi, men derfor behøver man ikke at nedgøre andres valg eller glæde ved deres hifi. Vi skal allesammen have lov til at have vores hifi, på vores egen måde, sådan som vi selv vil have det.
Der findes ingen facitliste, heller ikke indenfor hifi !

Hilsen Christian, som vil have lov at have mit hifi på min måde.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

godt sagt
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:
Hvor er I jantelovsagtige at høre på, magen til fordomsfuldhed og selvretfærdighed skal man lede længe efter !
I har da overhovedet ingen ret til at sidde og tale nedladende og en rigmands hifi-valg. Det lyder mere som om i har ondt et vist sted, over at der nogle som bare kan købe det de har lyst til, uden at skulle spare op først.

Jeg synes det er fint at I er glade for jeres hifi, men derfor behøver man ikke at nedgøre andres valg eller glæde ved deres hifi. Vi skal allesammen have lov til at have vores hifi, på vores egen måde, sådan som vi selv vil have det.
Der findes ingen facitliste, heller ikke indenfor hifi !

Hilsen Christian, som vil have lov at have mit hifi på min måde.

Jeg mener da sandelig ikke at jeg nedgører mandens hifi. Jeg stiller bare et spørgsmålstegn ved det. Og hvorfor det? Jo, har du aldrig prøvet at købe noget som du egentlig ikke blev så glad for som du havde troet? Det tror jeg vist vi alle har. Og på mig virker det som om jargonen "er det dyrt er det godt", passer ind her.. Men det kan jo være det bare er mig!

Desuden er jeg ikke tilhænger af janteloven, du må meget undskylde hvis jeg fik mit indlæg til at fremstå som om jeg fordømmer hans velstand. For det gør jeg ikke - det er jo trods alt folk som ham (og billeder som disse) der får hifi-drømmen til at vare ved hos os "almindelige" folk..

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

chrliv skrev:
Hvor er I jantelovsagtige at høre på, magen til fordomsfuldhed og selvretfærdighed skal man lede længe efter ! I har da overhovedet ingen ret til at sidde og tale nedladende og en rigmands hifi-valg. Det lyder mere som om i har ondt et vist sted, over at der nogle som bare kan købe det de har lyst til, uden at skulle spare op først. Jeg synes det er fint at I er glade for jeres hifi, men derfor behøver man ikke at nedgøre andres valg eller glæde ved deres hifi. Vi skal allesammen have lov til at have vores hifi, på vores egen måde, sådan som vi selv vil have det. Der findes ingen facitliste, heller ikke indenfor hifi ! Hilsen Christian, som vil have lov at have mit hifi på min måde.    

Jeg mener da sandelig ikke at jeg nedgører mandens hifi. Jeg stiller bare et spørgsmålstegn ved det. Og hvorfor det? Jo, har du aldrig prøvet at købe noget som du egentlig ikke blev så glad for som du havde troet? Det tror jeg vist vi alle har. Og på mig virker det som om jargonen "er det dyrt er det godt", passer ind her.. Men det kan jo være det bare er mig!

Desuden er jeg ikke tilhænger af janteloven, du må meget undskylde hvis jeg fik mit indlæg til at fremstå som om jeg fordømmer hans velstand. For det gør jeg ikke - det er jo trods alt folk som ham (og billeder som disse) der får hifi-drømmen til at vare ved hos os "almindelige" folk..

Ja, forventningens glæde er der jo nogle som mener er den største glæde, vi har alle prøvet at blive skuffede, og det har bestemt ikke noget med rig eller fattig at gøre.
Og janteloven stinker.
Fedt sagt det med hifi-drømmen.

Hilsen Christian.

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Til Christian

Først og fremmeste så er jeg ikke tilhænger af Janteloven!

Jeg ved ikke om du læste min første linie hvor jeg skrev, at "det er en imponerende hjemmebio?"  Dette mente jeg faktisk! Janteloven handler mig bekendt om at "du skal ikke tro du er noget"  Ved at jeg anerkender hans tekniske grej mener jeg ikke at jeg nedgøre ham - og jeg mener dermed heller ikke at jeg benytter mig af Janteloven.

Ved at jeg mener, at jeg tror vi nok glæder os mere over vores setup til mange millioner mindre, end han gør over hans system til fire millioner - ja så tror jeg faktisk at jeg har fat i den lange ende. Jo flere penge man har des mere skal der ofte til at tilfredsstille folk. Gad vide om han kunne have valgt en hjemmebio til fx. 3 millioner - og dermed have sparet en hel million for at få et system som kunne give ham stort set ligeså meget glæde? Det tror jeg - og du behøver selvfølgelig ikke være enig.

Han er da uden tvivl stolt og glad over sin hjemmebio - selvfølgelig er han da det - og hvem ville ikke være det! + at han da selvfølgelig skal have lov til det. Men mon han går og pusler, kræser og tester systemet på alle mulige leder og kanter selv og passer vildt godt på det?  Tjaa.... måske - måske ikke....  men jantelov handler det altså ikke om (!) 

Min pointe var skam bare at hvis man har arbejdet i mange måneder for at tjene nogle penge til et sæt højttalere, så bliver man gladere for dem end hvis man har tjent fx 100 millioner på Wallstreet/ aktier, og bruger 4 af dem på sin hjemmebio.

Anyway, no hard feelings between us - du har din mening og jeg har min - manden har hans - og det skal man selvfølgelig respektere. Men når manden udstiller sit system - og ikke mindst værdien af det, så har alle jo ret til at ytre sig herom

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Til Olsen.
Har jeg forstået dig ret, at hvis man er kommet nemt til penge, i forhold til at tjene dem ved at arbejde, måske endda knokle, så er man mindre glad for sine ting end f.eks. du er for dine højttalere ?

Hilsen Christian.

angrii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

jantelov? nek sund fornuft, manden har da det vildeste anlæg som enhver af os ville have købt hvis vi havde valget/pengéne

Respekt for det... og hvilket arbejde dynamax

misundelse er en grim ting

Til top Vis angrii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angrii

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:
Til Olsen.
Har jeg forstået dig ret, at hvis man er kommet nemt til penge, i forhold til at tjene dem ved at arbejde, måske endda knokle, så er man mindre glad for sine ting end f.eks. du er for dine højttalere ?

Hilsen Christian.

Lige præcis!! :)  Jeg har MAX respekt for manden hvis han gennem hele sit liv har sagt.... nu spare jeg op og om "40 år" så jeg nok nok 4 millioner og dem vælger jeg at bruge på en hjemmebio. Godt du forstår hvad jeg mener - og at jeg forstår hvad du mener.... tror det kaldes kommunikation  

Hermed: End of discussion

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Til Olsen.

Det er dog noget af det mest forævlede vrøvl, jeg længe har hørt. Det vil altså sige, at hvis du vandt boksen i lotto, og købte noget nyt grej, så ville du være mindre glad for det nye grej, i forhold til det du har nu ?

Hvis det forholder sig sådan, så er der i hvertfald ingen grund til at du spiller lotto !   Hvis du altså spiller lotto.

Det er da muligt at man får et andet værdigrundlag, hvis man har mange penge, men GLÆDEN ved den ting man har købt, er den samme.

Hilsen Christian.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:
Til Olsen.

Det er dog noget af det mest forævlede vrøvl, jeg længe har hørt. Det vil altså sige, at hvis du vandt boksen i lotto, og købte noget nyt grej, så ville du være mindre glad for det nye grej, i forhold til det du har nu ?

Hvis det forholder sig sådan, så er der i hvertfald ingen grund til at du spiller lotto !   Hvis du altså spiller lotto.

Det er da muligt at man får et andet værdigrundlag, hvis man har mange penge, men GLÆDEN ved den ting man har købt, er den samme.

Hilsen Christian.

Glæden ved at arbejde hårdt for noget, overskygger efter min mening sådan en situation hvor man for eksempel vinder i lotto. Forventningens glæde er noget man ikke kan vinde - og som i min verden opbygges over lang tid, og derfor mener jeg at det er sjovere selv at "tjene" til anlægget, end at vinde til det..

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes