| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Christian: Jeg kan fornemme, at vi kan diskutere dette herfra og til jule aften og gang på gang opstille det ene fiktive eksempel efter det andet, uden at nå til enighed.
Du sammenligner "gammelt grej" vs. "nyt grej", hvilket ikke er hensigtsmæssigt. Hvis du læser mine indlæg igen, ville du opdage at du i højere grad burde sammenligne "nyt grej" vs. "nyt grej" og så se på metoden bag anskaffelsen af dette.
Ved ikke om du forstår min pointe hvis jeg spørger; om du helst ville være en af dem der har besteget toppen af Everest med egne ben eller om du helst vil være en af dem der er blevet sat af på toppen af en helikopter? Jeg ville selv vælge den første mulighed - hvis du vælger mulighed nr. 2 så respektere jeg det da fuldt ud. Men jeg tror nu at flertallet ville vælge mulighed nr. 1 Håber du forstår min pointe bedre nu (?)
Jeg kan selvfølgelig også gøre det kort: "Hvis man altid får i hoved og r , så bliver man mere ligeglad med tingene"
Jeg påstår ikke at ejeren af anlægget er utilfreds med sit anlæg og jeg nedgøre ikke hans rigdom... Du har faktisk ret i noget af det rigtige når du snakker om folks grundlæggende værdier, men derfor er der vel ingen grund til at fare sådan op mht. "ævl" og påstå at vi er nedlandende over for mandens hifi-anlæg, når diskussionen ikke handler om selve anlægget.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja her er sandelig blevet investeret.
Men jeg føler ikke denne hjemmebio-atmosfære/stemning. Det hele er lidt for blankt og for koldt til min smag. På billederne ser det ud som om projektorens billede spejler sig i gulvet, det må da være iriterende.
Jeg ville have brugt pengene anderledes angående indretningen, men hva'... det skal nu nok være en oplevelse at se en film eller to der.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Kim F og Olsen.
Vi bliver ikke enige, og det skal vi vel heller ikke nødvendigvis være.
Nu handler diskussionen om hvad vi tror på ! For 20 år siden var jeg 18 år og arvede godt 500.000,- Jeg gik ud og købte noget af det vildeste B&O, (hvis det da overhovedet kan kaldes "vildt"), man kunne få dengang. Idag er jeg håndværker, har 3 børn, bor i lejlighed og skylder penge i banken, bl.a. for noget hifi udstyr. Jeg kan ærligt sige, at min glæde for mit hifi-udstyr, er den samme i dag, som den altid har været. Jeg er derfor ikke et sekund i tvivl om at, hvis jeg vandt kassen i lotto, ville jeg gå ud og købe et hus. I det hus skulle der være et rum, kun indrettet med henblik på at høre musik og se film med surround sound. Og jeg er 100% sikker på, at jeg ville være mindst lige så glad for det, som jeg er glad, for det jeg har nu. Fair nok hvis I mener, I ville have det anderledes. Men jeg tror ganske enkelt ikke på det, men jeg håber i får jeres hifi-drømme opfyldt. Tak for en sober føring af indlæg.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
wamsler Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hæhæ 4 millioner det kostede Kalundborg biograf da den var tilsalg. incl 2 lejligheder på 140 kvm og 1 restaurant så 4 mill for en home bif er sku i overkanten uanset hvad det er af udstyr. Nå men jeg vil gå ned og rydde op i min kælder så jeg akn få lavet den hjemme bif (budget: hvad der nu ligger i skabet af penge :-))
__________________ MVH/Wamsler
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner sq da min stue
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser da ud a h.....e til virkelig afskyligt, utrolig kold og upersonlig, det er bare min mening.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes det er meget fedt (udover sofa-arrangementet) og jeg ved det lyder overdrevet blæret
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
puhh. 4. mill. håber han stadig har råd til cola og snacks!!
GODT indlæg, viser hvor vildt det kan gøres!!
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg bider mærke i når jeg ser billeder fra sådanne topinstallationer, er at ejeren nok godt kunne have fået en hjemmebiograf som kvalitetsmæssigt svarer til 85-90% af den "dyre løsning" - til måske den halve pris.
Hvis man er villig til f.eks. at købe topmodeller fra f.eks Denon som laver noget af det allerbedste DVD/surroundforstærker grej i mellemklassen, får man ydelse som ikke er langt fra f.eks. Lexicon, Medion m.fl - men prisforskellen er stor, da der er en slags "snobeffekt" omkring de sidstnævnte mærker. Lidt ligesom B&O herhjemme som kan sætte prislejet højere end konkurrenterne, da der er en almen opfattelse af, at køber man B&O, køber man eksklusivt. (=god smag, stolthed, merydelse)
Det er en rigtig fed hjemmebiograf de har samlet, men der er et vist punkt, så er merydelsen ikke de ekstra penge værd længere - forbedringerne er minimale for hvert hop prisen tager. 4 millioner for en hjemmebiograf er altså lidt småtosset uanset om man så har 20 mill i banken eller ej.
VH Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep hvem der havde råd til medion 
Du mener vel ik seriøst Denon kan sammenlignes med lexicon ?
Men Fed bif og ja man skal være Hifi gal af rang for at bruge 4mil på det 
Hvem der havde pengene 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| Du mener vel ik seriøst Denon kan sammenlignes med lexicon ? |
|
|
Tja, det afhænger jo af en personlig lytteoplevelse. Har igennem tiderne både hørt Lexicon og Medion og den WOW-oplevelse (for det lyder jo godt, det skidt)det giver, er for mig ikke markant større end den jeg oplever ved f.eks nye flagskib Yamaha's DSP Z9. Så kan jeg vælge imelem Z9 til 33.000 eller Medion til 100.000 (kun for processoren) så er det ikke så svært....
Måske er min hørelse ikke så fin som andres, men det kan jo så have sin fordel (økonomisk).
VH Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker du på meridian, eller er du medion fan?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
Tænker du på meridian, eller er du medion fan? |
|
|
Ups ja - Boothroyd Stuart's Meridian - tanketorsk fra mig - sidder på arbejde ved en skærm hvopr der står MEDION med store bogstaver.  __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Det er en rigtig fed hjemmebiograf de har samlet, men der er et vist punkt, så er merydelsen ikke de ekstra penge værd længere - forbedringerne er minimale for hvert hop prisen tager. 4 millioner for en hjemmebiograf er altså lidt småtosset uanset om man så har 20 mill i banken eller ej.
VH Thomas |
|
|
Jeps, jeg er helt enig. For mig er der ingen hjemmebio´er der er 4 mill værd. Det ville jeg aldrig give uanset hvor mange fantasillioner jeg havde
|
| Til top |
|
| |
GriFLinG Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 10 Maj 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen ?
A' ge' MAM ?
JA DET ER  
|
| Til top |
|
| |
JIMJIM Udelukket fra forum

Stoplite
Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Respekt herfra - synes det er absolut gennemført.
Hatten af for folk der flår muldvarpen op og gør tingene kompromisløst - at de så tilmed er indstillet på at lave demonstration af systemet hvis man er interesseret i et mage til eller dele heraf synes jeg er en flot gestus. Ok mon ikke osse der er givet en smule rabat de 4 mill er vel vejl priser.
en mill eller to er der vel handlet om
Hvis jeg nu tager et job mere - jo så skal jeg bare hænge i en 18-19 år nej du jeg nøjes 
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde jeg f.eks 60mil, så kunne det godt tænkes at jeg ville bruge 4mil på totalt nyt state-of-the-art HIFI!
|
| Til top |
|
| |
wamsler Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan sku få meget medion for 100.000 eller 4 mill for den sags skyld  __________________ MVH/Wamsler
|
| Til top |
|
| |
All4HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror man kan lave meget DIY for væsentlig mindre end 4 mill kr.
Scanspeak de bedste enheder, gode kabinetter, filtre, DIY forstærkere osv., osv..... behøver ikke koste 4 mill, ej heller 1 mill, måske kun 0,5 mill
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at Lexicon er alle pengene værd, men de der visdom højtalere kan nok fås både bedre og billigere.
|
| Til top |
|
| |