| Forfatter |
|
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
kentp skrev:
|
Hej Peter.
Tilykke med dine højttaler du/ dit firma kan sku bare det pis !!
Det lyde næsten som om jeg er den enste der synes at Peters anlæg og højttaler spillede godt !!?? men det var da helt klart den demo hvor jeg hørte den mest vægtløse, detaljerede og mindst oppustede lyd. Efter første lydt gik jeg lidt rundt og kiggede/lyttede på de andres anlæg og måtte derefter lige et smut tilbage til Peters anlæg for at få lidt mere 
mvh Kent
|
|
|
Ja det kan han, jeg mener det pis en pris på 207000kr. Nu kender jeg tilfældig-
vis indkøbsprisen (kina) på de benyttede magneter.Så mangler man bare et
udstandset U-jern, en rund fod et par glasplader og selvfølgelig et bånd. her vil
jeg sætte produktionsprisen til max 100kr.Den eneste måde jeg kan ramme
udsalgsprisen, er vis Peter har været en tur oppe og hente månestøv, og drysset
dette på båndet. Men mon ikke han pludseligt for gjort produktionen rasionel,
så prisen kan halveres.Peter er da velkommen til at fortælle, hvad der gør den
så dyr. Han har prøvet med costommade magneter og at båndet er meget
svært at fremstille
MVH
|
|
|
Normalt hænger materiale pris, og udsalgspris, overhovedet ikke sammen når vi taler high end.
Jeg vil ikke udtale om AR's højttalere er high end, da jeg ikke har hørt dem.
Men jeg er nok alligevel tilbøjelig til at sige at 200Kkr, er i overkanten hvis de skal sælges i mange eksemplarer. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er svært ikke at grine af Peter´s mange udfald mod andres prissætning.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen, min PC var lige en tur nede (igen).
Nu er det sådan med højttalere af denne slags, at de simplethen ikke kan sælges direkte fra fabrikanten til end-useren, så derfor SKAL der sælgere på (og det er jeg ikke). Det er sælgere, som har kontakt til mennesker i "jet set" miljøet.
Vedr. prisen, så oplyste jeg om vejl. udsaglspris for et komplet SYSTEM, som kommer til at bestå af følgende:
- 2 stk. endnu ikke navngivet line source.
- 1 stk. balanceret sub, der er fysisk halv så stor, som den prototype jeg brugte på messen.
- 3-kanal dedikeret effektforstærker til at drive sub og side-system.
- aktivt delefilter med Q-control til sub og volume-kontrol.
Den helt præcise udsaægspris er endnu ikke beregnet, men jeg tror prisen havner på et par hundrede kilo kroner inkl. 25% moms.
Når moms og avance til sælger trækkes fra, så kan vi ikke lave det billigere, det er simpelthen helt umuligt, altså når alle omkostninger tages med, men det har Andre helt åbentlyst ikke et klap forstand på, da Andre jo tænker som en selvbygger hvor alt arbejdskraft og et utal af andre omkostninger ikke eksisterer. Ligeledes er det et produkt som produktmodnes og det bliver gør-det-selv produkter meget sjældent.
I så og hørte ikke den endelige version. Der er stadigvæk nogle måneder til det første sæt frigives og der kan ske en del optimeringer, men alt i alt, så er jeg sikker på det nok skal lykkes. Man kan jo så diskuterer fra nu af og til dommedag om det er dyrt for sådan et system eller ej, men en ting er sikkert: Det er et system der kun er til kunder med en stor tegnebog.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men nu hvor vi er oppe de luftlag,hvor jet setterne lever.Kan jeg
anslå en pris på forstærkere og sub til skal vi sige 100 kilo kroner, så
er det vist også betalt. Så koster EN pind 50000 . Men ok kan du få
nogen til at betale det, så for min skyld igen alarm.
MVH
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Husk at udnyt din prioritetsret til patent og designbeskyttelse i udlandet. Det er meget nemt at tage hele EU med i en omgang. Det koster dog en del, især i de årlige afgifter på patent. Designbeskyttelse er dog ret billigt.
Du skal indsende det inden 6 mdr. fra første ansøgning, ellers bortfalder muligheden.
Dit design og materialevalg så spændende ud, lyden havde jeg svært ved at vurdere, men godt gået Peter!
Venligst,
Christian
|
| Til top |
|
| |
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
| Sendt: 13 Marts 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
|
I det rigtige rum, så kan de noget, som ingen anden højttaler kan, også med kun en sub, men jeg kan også selv bedst lide to stk.
Never mind, men til sidst kan jeg også tilføje der er to mønsterbeskyttelser på designet (både med og uden transparent baffel), i alt med 5 fotos. De vil være meget svære at bryde, idet patentdirektoratet har sagt man ikke har lov til f.eks. at ændre den geometriske form på foden uden designbeskyttelsen brydes. Så det er jo helt rart.
|
|
|
Det er altid rart at se et nyt design:

http://www.activ.as/etera.htm
Hilsen LAST ?
__________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 13 Marts 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er skønt
Her er den model, som er designbeskyttet og engang bliver frigivet:
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 05:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter forklarede, at det er lykkedes at udvikle et bånd der på een gang har en meget høj holdbarhed og er nemt at montere. Båndet er monteret på en magnetisk membran, hvorved båndet fastholdes af højttalerens magnetfelt.
Nu er jeg forvirret på et højere plan.Dette citat er sakset fra www.hifilink.dk
Er patentet så ikke en gammel ide beskrevet i high fidelity ?. Det virker som
jeg ser det, kun på grund af magnetbåndet
MVH
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 05:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såfrem det er tilfældet, så kan der ikke opnåes patent. Dertil kræves nyhedsværdi og opfinderhøjde som det hedder rent teknisk. Men Peter-AR kan måske opnå et "fattigmands-patent" også kaldet brugsmodelbeskyttelse. Det ved vi jo ikke noget om endnu.
Men det at opnå patent er ikke så nemt som det lyder. Der er sagkyndige fagfolk der vurdere tingene og om de formelle krav er opfyldt (nyhedsærdi etc. og evt. krænkelse af eksisterende patenter).
Og når mundigheden mener at dette er opfyldt, realitetsbehandles det så, og derefter offentliggøres patentes indhold, og andre har så mulighed for at gøre indsigelse. Der går typisk et par år fra indsendelse af ansøgning til man står med et patent i hånden.
Og det at have et patent ikke er det samme som at have ret. Det skal også kunne håndhæves for en domstol, der er i sidste ende afgør om det er gyldigt ved en evt. strid.
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, der kan fåes patent, det er verificeret af vel nok den mest kompetente person (en sagkyndig fagmand) jeg kunne finde. Alligevel er der ingen der ved noget før om små 3 år. I mellemtiden er den patent pending. (Ja, jeg har da ikke afsløret alt her, det ville være idiotisk).
|
| Til top |
|
| |