| Forfatter |
|
Frederik.F Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Effekt forstærker?
Der melder jeg pas ;)
Det skal lige siges, at jeg sjældent spiller synderlig højt
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
XTZ 99.26 spiller op med B&W 805S, så mon ikke de nærmest sparker en 685 helt ud af vinduet... Jeg har aldrig fået lyttet til 99.26 selv, men B&W 685 er bestemt en fin højtaler, dog aldrig noget jeg ville bytte for mine egne XTZ'er. Hver gang jeg køber nyt udstyr og sætter foran forbedre de sig markant, det er utroligt hvad XTZ giver af lyd for pengene!
http://www.xtz.se/public/file.php?REF=470e7a4f017a5476afb7ee b3f8b96f9b&art=747&FILE_ID=20091222140401_1_12.pdf |
|
|
Du har ikke selv hørt XTZ 99.26, men du ved at de er bedre end B&W 805S? Come on, det kan man det ikke sige, når man ikke har hørt dem begge. Og ja, jeg har også læst den test af XTZ'erne, men fordi de synes de er bedre, betyder jo ikke at ALLE mener dette, vi har alle forskellig lydsmag. Derudover er det en svensk test, det skal man også tænke lidt over. Hvis jeg skulle følge diverse test, jeg havde læst på nettet i stedet for at lytte til det selv, er jeg sikker på jeg ville få et betydeligt ringere setup, end hvis jeg tog ud og lyttede til det jeg kunne i prisklassen, med et åbent sind vel at mærke. Så rådet er som altid, lyt til dem begge og tag det DU bedst kan lide. (Det skal lige siges, jeg ikke selv er pjattet med B&Ws lyd, men det kan trådstarter ikke bruge til så meget.)
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arete skrev:
Hyl.dk skrev:
XTZ 99.26 spiller op med B&W 805S, så mon ikke de nærmest sparker en 685 helt ud af vinduet... Jeg har aldrig fået lyttet til 99.26 selv, men B&W 685 er bestemt en fin højtaler, dog aldrig noget jeg ville bytte for mine egne XTZ'er. Hver gang jeg køber nyt udstyr og sætter foran forbedre de sig markant, det er utroligt hvad XTZ giver af lyd for pengene!
http://www.xtz.se/public/file.php?REF=470e7a4f017a5476afb7ee b3f8b96f9b&art=747&FILE_ID=20091222140401_1_12.pdf |
|
|
Du har ikke selv hørt XTZ 99.26, men du ved at de er bedre end B&W 805S? Come on, det kan man det ikke sige, når man ikke har hørt dem begge.
Og ja, jeg har også læst den test af XTZ'erne, men fordi de synes de er bedre, betyder jo ikke at ALLE mener dette, vi har alle forskellig lydsmag. Derudover er det en svensk test, det skal man også tænke lidt over. Hvis jeg skulle følge diverse test, jeg havde læst på nettet i stedet for at lytte til det selv, er jeg sikker på jeg ville få et betydeligt ringere setup, end hvis jeg tog ud og lyttede til det jeg kunne i prisklassen, med et åbent sind vel at mærke.
Så rådet er som altid, lyt til dem begge og tag det DU bedst kan lide.
(Det skal lige siges, jeg ikke selv er pjattet med B&Ws lyd, men det kan trådstarter ikke bruge til så meget.) |
|
|
Personligt er jeg selv mere til 99.26 end jeg er til 805s, så det kan meget vel være. :-) __________________ LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil giver Mkirkelund hel rat... der vil være serdeles svært at finder højtteler de spiler bedere and de XTZ til prisen ... jeg har selv haft mulighed at høre på den omtelte model 99.26 eller 99.25 og der spliler bare godt... jeg synes dæsvere at den omtelte BW model vile slet ikke kuner følger med... har selv ejet en del af BW højtelere i sin tid...
de XTZ giver så meget lyd for pengene at der er løjn... __________________
|
| Til top |
|
| |
Frederik.F Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang lækkert med en masse respons :)
Mit store spørgsmål pt. går nok netop på receiver kraften
|
| Til top |
|
| |
NEHusker Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender desværre ikke de nævnte recievere, men jeg har en Harman/Kardon AVR 255. Måske ikke watt mæssigt vild på papiret, men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at den kan trække dem. Spiller selv på et par Dali 400 og har ingen sub. Der er masser af kontrol helt ned i kælderen.
Uden at have hørt den ene eller den anden, ville jeg nok gå efter XTZ. Dels også pga. den lave svenske krone, men mest pga. folk der har købt dem eller bare hørt dem, ikke kan få armene ned igen. Så kunne man til at starte med suplere med deres helt små i bag, de koster jo kun en lille 200 krone.
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har hørt lidt af begge dele og mit personlige valg ville være Denon'en og B&W'erne, simpelthen ud fra hvad jeg ville blive gladest for i længden.
Det sagt, er Onkyo'en heller ikke ringe, men Denon'en er i mine ører en tak foran.
En anden bruger nævner Harman/kardon og det er absolut et godt alternativ!!!.
|
| Til top |
|
| |
Frederik.F Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have hørt B&W´erne idag, er jeg sku kommet i tvivl igen - de overraskede mig positivt :)
Igen er det dog receiveren som er det helt store spørgsmål.
Jeg har kigget lidt på en Pioneer VSX-1019AH-K. Den er faktisk kun 350,- dyrere end Denon AVR-1910, hvis jeg bestiller
dem hjem fra Tyskland.
Nogle erfaringer med dem? Ville den være kraftigt nok?
http://www.pioneer.eu/uk/products/42/98/405/VSX-1019AH-K/ind ex.html
|
| Til top |
|
| |
Snøren Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 13 Oktober 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Uanset hvad du vælger...så er begge højtalere vilde med en kraftig forstærker...så det er enten en NAD 747 eller denon 3310(2310 kan gå an men vil lyde bedre med 3310)....Pioneer kender jeg ikke, men på papiret er den ligesom som Denon 3310.
Jeg her hørt både XTZ og B&W´s htére....lige her syntes jeg B&W kommer til kort.
Hygge. __________________ No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
|
| Til top |
|
| |
Frederik.F Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert også fine forstærkere, men desværre over mit budget :)
Er det ikke muligt at finde en receiver mellem 4000-5000,- som kan trække dem?
Evt. den Pioneer jeg har fundet
|
| Til top |
|
| |
Snøren Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 13 Oktober 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Som jeg skriver er datane fra Pioneeren de samme som Denon 3310....Men om den virkelig har det aner jeg ikke....Der må være en herinde der kan sige noget om Pioneers muskler eller mangel på samme ....
Måske en NAD 737 kan....ned og hør den på et par 685ere....så får du osse, at vide om den kan magte dem.....Beklager, men kender ikke noget andet mærke i den billigere ende end NAD der har mullerne i orden.
Hvis man køber nogle gode højtalere som dem du nævner kan forstærkeren hurtigt blive det dårlige led og det er jo ikke fedt....
Men mon ikke du kan finde noget brugt der kan....Kig rundt på brugt foraer.
Hygge __________________ No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke du finder noget inden for 4-5 kilo surroundreceiver der har helt styr på dem. Men! Der
er jo ikke tale om at det ikke vil spille godt, det ville bare spille endnu bedre med lidt flere krafter bag. Især hvis du skal spille
højt.
Skal det være nykøb ser jeg kun én mulighed. Det ville være at købe en receiver med pre-out og så bruge den det næste
stykke tid, vurder om den gør det godt nok. Når du så får sparet lidt penge sammen så køb en effektforstærker til
fronthøjtalerne ny/brugt. Jeg købte selv min Holfi Power 8 brugt for 2300 kr.! En anden effektbamse der i høj grad kunne være
interessant ville være Harman Kardon signature 1.3. Den kan også fåes til en fornuftig pris.
Anden mulighed er at købe det hele brugt. Så kan der med lidt held, vilje og tålmodighed frembringes de mest fantastiske ting
til en god pris.
|
| Til top |
|
| |
Frederik.F Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvivler dog også på, om jeg overhovedet ville være i stand til at høre forskellen :)
Jeg spiller ikke synderlig højt, så det er formentlig ikke her der kommer til at mangle noget.
Pre-out? Lyder som en interessant løsning! - er det en almindelig feature blandt moderne receivere?
Jeg har skam også overvejet mulighed for, at købe brugt. Problemet er blot, at jeg simpelthen ikke ved hvor jeg skal
starte :)
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget forskelligt om pre-out er standard, jeg vil mene Marantz og Denon har det på de fleste af deres modeller, men
ved at fx Onkyo 606/607 ikke har, så kig dig for.
|
| Til top |
|
| |
Frederik.F Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger du til Denon´og denne Pioneer?
Har disse det såkaldte Pre-out?
http://www.pioneer.eu/uk/products/42/98/405/VSX-1019AH-K/ind ex.html
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik.F skrev:
Hvad siger du til Denon´og denne Pioneer?
Har disse det såkaldte Pre-out?
http://www.pioneer.eu/uk/products/42/98/405/VSX-1019AH-K/ind ex.html |
|
|
Beklager, men den har kun pre-out til subwoofer ikke resten af højtalerne.
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom lige til at se at KT-radio har tilbud på en Marantz 4003 til 2900 kr. Det er et ret godt tilbud. Den har i hvert fald pre-out.
|
| Til top |
|
| |
Frederik.F Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ellers et glimrende tilbud. To HDMI indgange er dog en tand for lidt :)
|
| Til top |
|
| |