Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Nils Lofgren - Acoustic Live (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Kommer i forbi Pladekisten skal i ikke snyde jer selv for Lynard Skynard's "Endangered Species" unplugged før de andre gjorde det. Ligeså fin optagelse som Lofgrens.

Her måtte lokale Moby Disc opgive, så Kristian har sine forbindelser.

Tæt på at være den mest spillede rock cd her.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Og på messen !...

Der er mere krop på instrumenterne, end på Lofgrens. På sidstnævnte er der strengelyd for alle pengene, på Lynard-skiven er der en mere naturlig afstand til de udøvende.

Hvilken musik der er bedst, er selvfølgeligt op til den enkelte...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Jeg købte mit eksemplar af Acoustic Live på e-bay hos en privat sælger - skiven var i perfekt stand og forsendelsen gik hurtigt. Tror jeg gav noget i retningen af $10 inkl. fragt osv. På det tidspunkt lå $ på 5,8 - så man kan let gøre et godt køb.

Hvis du beslutter dig for at købe den på en auktionsside vil jeg råde dig til at prøve at få fat på den fra UK. Ikke at den er anderledes, men fragttid + omkostninger er meget lavere - desuden har de mere samme mentalitet som os i forhold til amerikanere. (De har faktisk en fornemmelse af hvor Danmark er!)

Ikke for at skræmme, men der er en del suspiciøse mennesker i verden, og det er meget let at komme til at brænde fingrene på en dårlig sælger.
Men held og lykke med at finde et eksemplar af denne super-fede skive

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Via CdNow (Amazone) kan man købe 2.hand hos private eller forhandlere i US / Canada. CDNow følger op på om ordren leveres og om alt er ok. Fandt 2x Bluesiana Triangle på den måde. Det synes som en OK måde og gik fint.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

TDHDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Det gode ved eBay er deres feedback system. Du kan se hvorvidt tidligere købere var tilfred med sælger.  Men stol ikke bare blindt på opgørelsen over positive, neutrale og negative bedømmelser. Check bedømmelserne af. Nogle gange giver folk negative bedømmelser på de mest underlige grundlag. Hvis en har betalt $ 3 i porto og der så kun var frimærker på for $ 2,75. Dvs. bliver hammer sure over en auktion der ellers er forløbet glat pga. 25 cent (1,50 kr.) for meget betalt i porto (og det er ikke engang et opdigtet eksempel, der var rent faktisk en køber der gav sælger negativ bedømmelse pga. 25 cent overcharged shipping). Vær kritiske og brug din sunde fornuft.

Vedr.USA/UK eller andet steds, så er jeg knap så betænkelig ved hvor skiven kommer fra (Holder du dig til, ud fra feedback systemet seriøse sælgere så er der ingen grund til at tro at de pludselig skulle ændre praksis og blive fuskere). 

Omkring omkostninger, så vil jeg råde alle der påtænker at købe over eBay at oprette en Pay Pal konto. Med den kan du uden omkostninger betale sælger.

Der er flere klare fordele ved Pay Pal.

Det er 1. HURTIGT (du kan rent faktisk betale straks efter auktionen er afsluttet)(sælger har din betaling sekunder efter du har foretaget denne og kan hurtigt sende varen afsted, i modsætning til at skulle vente flere dage på en bankoverførsel eller flere dage på et brev med cool cash i),

2. Det er SIKKERT (du skal ikke til at veksle til udenlandsk valuta og sende kontanter med posten og du får en kvittering på din betaling via email få sekunder efter du har foretaget betalingen),

3. Det er BILLIGT (der er ingen omkostninger forbundet med at betale via Pay Pal, dvs. du betaler kun varen incl. forsendelse. Sælgeren er den eneste der betaler et gebyr til Pay Pal. DVS. Du sparer de danske bankers monster gebyr).

Og tilmelder du dig Pay Pal med et Master kort så har du ydermed  1 måneds kredit på alle dine køb. Idet Master i modsætning til Visa hæver 1 gang månedligt bagud på din konto.

Jeg har selv købt cd'er i USA, UK, Tyskland, Australien og Japan. Jeg har endda på et tidspunkt kontaktet en Japaner jeg havde købt en CD hos ½ tidligere. Jeg læste at Giant Sand CD'en "Chores of Enchantment" var udkommet i Japan med 5 extra numre på. I UK kunne jeg få den som import til UK£ 35 + forsendelse, På Amazon.com ville de have US$ 62 + forsendelse, hvilket i begge tilfælde var for dyrt til mig. Jeg kontaktede så en Japaner jeg havde købt en CD hos over eBay og fik ham til at skaffe den til mig og den røg op i små 150 kr incl forsendelse fra Japan. Det hele tog højst 1½ uge fra jeg kontaktede ham til jeg havde CD'en i hånden.

En anden ting vedr. eBay er, når du har gennemført en handel med en sælger du var tilfreds med, så gem vedkommende som en af dine foretrukne sælgere. På et senere tidspunkt kan du så en gang imellem checke dine foretrukne sælgere af om de har noget du er interesseret i eller hvis der er en skive du er ude efter, check om de har den har de kan du jo trygt handle ved dem igen.

Jeg må sige jeg har kun ++++++ at sige om eBay ....

Til top Vis TDHDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TDHDK

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

TDHDK skrev:

Jeg må sige jeg har kun ++++++ at sige om eBay ....

super typisk e-bayer feedback

(13) til TDHDK

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 September 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved om nummereret "Keith don't go" er på den version af Acoustic Live som kan købes hos pladeksiten ? De har ingen trackliste på deres site  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 19 September 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Phat Simon skrev:

Jeg købte mit eksemplar af Acoustic Live på e-bay hos en privat sælger - skiven var i perfekt stand og forsendelsen gik hurtigt. Tror jeg gav noget i retningen af $10 inkl. fragt osv. På det tidspunkt lå $ på 5,8 - så man kan let gøre et godt køb.

Hvis du beslutter dig for at købe den på en auktionsside vil jeg råde dig til at prøve at få fat på den fra UK. Ikke at den er anderledes, men fragttid + omkostninger er meget lavere - desuden har de mere samme mentalitet som os i forhold til amerikanere. (De har faktisk en fornemmelse af hvor Danmark er!)

Ikke for at skræmme, men der er en del suspiciøse mennesker i verden, og det er meget let at komme til at brænde fingrene på en dårlig sælger. Men held og lykke med at finde et eksemplar af denne super-fede skive

hvad er det for noget pis at skriver Jeg har næsten kun handlet med folk fra US og den enegang jeg har gjort det i ENG blev jeg snydt , ENG er et mekker for pap hoveder fortiden .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Er der nogen der ved om nummereret "Keith don't go" er på den version af Acoustic Live som kan købes hos pladeksiten ? De har ingen trackliste på deres site  

Jeg har lige købt den ved Pladekisten i Århus, og den er på. Han har flere eksemplarer på lager, så det er bare at ringe til ham og bestille. Fed plade iøvrigt.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Kommer i forbi Pladekisten skal i ikke snyde jer selv for Lynard Skynard's "Endangered Species" unplugged før de andre gjorde det. Ligeså fin optagelse som Lofgrens.

Her måtte lokale Moby Disc opgive, så Kristian har sine forbindelser.

Hvordan er den stilmæssig i forhold til Nils Lofgren ?

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes