Det gode ved eBay er deres feedback system. Du kan se hvorvidt tidligere købere var tilfred med sælger.
Men stol ikke bare blindt på opgørelsen over positive, neutrale og negative bedømmelser. Check bedømmelserne af. Nogle gange giver folk negative bedømmelser på de mest underlige grundlag. Hvis en har betalt $ 3 i porto og der så kun var frimærker på for $ 2,75. Dvs. bliver hammer sure over en auktion der ellers er forløbet glat pga. 25 cent (1,50 kr.) for meget betalt i porto (og det er ikke engang et opdigtet eksempel, der var rent faktisk en køber der gav sælger negativ bedømmelse pga. 25 cent overcharged shipping). Vær kritiske og brug din sunde fornuft.
Vedr.USA/UK eller andet steds, så er jeg knap så betænkelig ved hvor skiven kommer fra (Holder du dig til, ud fra feedback systemet seriøse sælgere så er der ingen grund til at tro at de pludselig skulle ændre praksis og blive fuskere). 
Omkring omkostninger, så vil jeg råde alle der påtænker at købe over eBay at oprette en Pay Pal konto. Med den kan du uden omkostninger betale sælger.
Der er flere klare fordele ved Pay Pal.
Det er 1. HURTIGT (du kan rent faktisk betale straks efter auktionen er afsluttet)(sælger har din betaling sekunder efter du har foretaget denne og kan hurtigt sende varen afsted, i modsætning til at skulle vente flere dage på en bankoverførsel eller flere dage på et brev med cool cash i),
2. Det er SIKKERT (du skal ikke til at veksle til udenlandsk valuta og sende kontanter med posten og du får en kvittering på din betaling via email få sekunder efter du har foretaget betalingen),
3. Det er BILLIGT (der er ingen omkostninger forbundet med at betale via Pay Pal, dvs. du betaler kun varen incl. forsendelse. Sælgeren er den eneste der betaler et gebyr til Pay Pal. DVS. Du sparer de danske bankers monster gebyr).
Og tilmelder du dig Pay Pal med et Master kort så har du ydermed 1 måneds kredit på alle dine køb. Idet Master i modsætning til Visa hæver 1 gang månedligt bagud på din konto.
Jeg har selv købt cd'er i USA, UK, Tyskland, Australien og Japan. Jeg har endda på et tidspunkt kontaktet en Japaner jeg havde købt en CD hos ½ tidligere. Jeg læste at Giant Sand CD'en "Chores of Enchantment" var udkommet i Japan med 5 extra numre på. I UK kunne jeg få den som import til UK£ 35 + forsendelse, På Amazon.com ville de have US$ 62 + forsendelse, hvilket i begge tilfælde var for dyrt til mig. Jeg kontaktede så en Japaner jeg havde købt en CD hos over eBay og fik ham til at skaffe den til mig og den røg op i små 150 kr incl forsendelse fra Japan. Det hele tog højst 1½ uge fra jeg kontaktede ham til jeg havde CD'en i hånden.
En anden ting vedr. eBay er, når du har gennemført en handel med en sælger du var tilfreds med, så gem vedkommende som en af dine foretrukne sælgere. På et senere tidspunkt kan du så en gang imellem checke dine foretrukne sælgere af om de har noget du er interesseret i eller hvis der er en skive du er ude efter, check om de har den har de kan du jo trygt handle ved dem igen.
Jeg må sige jeg har kun ++++++ at sige om eBay ....