| Forfatter |
|
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MACMAN skrev:
Hvad med den her: DAC
Rygterne siger at det er verdens bedste
Jeg har lige bladret tråden lidt igennem, og det er da sjov underholdning. Om den virker aner jeg ikke, men hvis jeg boede i DK
ville jeg da overveje at høre den. Nogen der har kontakt til dem der laver den? |
|
|
Læste på et forum, kan ikke lige huske hvilket, at dem der havde hørt den ikke var imponeret. Har ikke selv lagt øre til den, så skal ikke kunne
udtale mig.
Dem der hørte den sagde den var ok, men taget i betragtning af de omtalte den som verdens bedste, var de slet ikke enige i.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft fornøjelsen af, at lytte til en 170i og PS Audio DAC - det rykker! Sammenlignet direkte med Stello 220 DAC - Stello var ingen fornøjelse, lad os bare sige det sådan. Jeg tror en af grundende til, at den lyder så godt, er at ikke benyttes op-amps.
Og nåja, så er den billig.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stello DA100 Signature benytter heller ingen opamps og kan stærkt anbefales ! Super stram bund med MASSER af kontrol !
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
MACMAN skrev:
Nogen der har kontakt til dem der laver den?
|
|
|
Rygterne taler desværre ikke sandt.  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
MACMAN Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
MACMAN skrev:
Nogen der har kontakt til dem der laver den? |
|
|
Rygterne taler desværre ikke sandt. Mvh.Niels |
|
|
Ha ha. Men det var da en god historie
Siden du er så skråsikker går jeg ud fra at du har hørt den. Og så ved du sikkert også hvor man evt kan låne den. Jeg kunne
godt tænke mig at prøve den direkte sammen med min gamle Sony 7ES cd. Det kunne være sjovt at høre hvad den kan gøre
ved den.
Hvad hørte du den i forhold til, og hvad består resten af setup af? Ved du om den kan køre balanceret?
|
| Til top |
|
| |
MACMAN Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op. Et flinkt medlem, har sendt mig kontaktinfo til dem der lavede verdens bedste DAC. Allerede 1 time efter jeg
kontaktede dem, har jeg fået respons. Gad vide om det er pga tidsforskellen
Men jeg har altså fået at vide at jeg kan få lov at høre en DAC hos en af dem. Og hvis jeg synes om den, kan jeg endda få lov
at låne den med hjem.
Jeg er i Danmark her i weekenden, og så vil jeg da overveje at tage imod tilbuddet.
Men jeg vil gerne høre fra nogen af dem der har hørt den. Feks Nilau. Hvad synes du om den? Lyder den dårligt, eller passede
den bare ikke ind i dit setup? Hvad har du i dit setup? Og hvad ville du ellers anbefale til samme pris?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MACMAN Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanishAudioDesign. Jeg har hørt noget fra dem en gang. Tror det var den der hedder DAC 05. Den så ihvertfald identisk ud. Og
den var godt nok ringe. Den fik seriøs tæsk af min gamle Sony. Så ringe som den var, har jeg ikke meget mod på at høre mere
fra dem. Det ar for amatøragtigt!
Har du selv hørt noget fra dem? Og hvad er ideen i at den skal fylde 3 kasser. Er det bare for at se vold ud? Så skulle de nemlig
starte med at bruge nogle ordentlige kasser, og så måske nøjes med en enkelt
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MACMAN skrev:
Hold da op. Et flinkt medlem, har sendt mig kontaktinfo til dem der lavede verdens bedste DAC. Allerede 1 time efter jeg
kontaktede dem, har jeg fået respons. Gad vide om det er pga tidsforskellen
Men jeg har altså fået at vide at jeg kan få lov at høre en DAC hos en af dem. Og hvis jeg synes om den, kan jeg endda få lov
at låne den med hjem.
Jeg er i Danmark her i weekenden, og så vil jeg da overveje at tage imod tilbuddet.
Men jeg vil gerne høre fra nogen af dem der har hørt den. Feks Nilau. Hvad synes du om den? Lyder den dårligt, eller passede
den bare ikke ind i dit setup? Hvad har du i dit setup? Og hvad ville du ellers anbefale til samme pris? |
|
|
Jeg synes den pågældende DAC var lettere kedelig og uinteressant. Ikke musikbefordrende (for mig). Men andre kan naturligvis have en anden mening. For eksempel konstruktøren selv? Jeg er mere til DACs med rør og masser af trafoer i signalvejen! Jeg kan ikke anbefale andet til "samme pris", da jeg ikke aner noget om prissætningen på bemeldte DAC. Men så vidt jeg véd, er der tale om et hobbyprojekt og ikke et kommercielt produkt. Men det kan jo have ændret sig..? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MACMAN skrev:
DanishAudioDesign. Jeg har hørt noget fra dem en gang. Tror det var den der hedder DAC 05. Den så ihvertfald identisk ud. Og den var godt nok ringe. Den fik seriøs tæsk af min gamle Sony. Så ringe som den var, har jeg ikke meget mod på at høre mere fra dem. Det ar for amatøragtigt!
Har du selv hørt noget fra dem? Og hvad er ideen i at den skal fylde 3 kasser. Er det bare for at se vold ud? Så skulle de nemlig starte med at bruge nogle ordentlige kasser, og så måske nøjes med en enkelt  |
|
|
Jeg har ikke hørt DAC 05, men både 10 og 20.
10`eren var i mit setup klart den bedste. De 3 kasser er vist jeg husker rigtigt. Strømforsygning, strømbackup og så selve DAC`n __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
MACMAN Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau. Jeg er personlig ikke ret vild med rør. Alt hvad jeg har hørt med rør i, lyder alt for charmerende. Og det er ikke
mig. Jeg vil gerne have den rå gengivelse, uden et tykt lag af sminke.
Da jeg aldrig har været hjemme hos dig og høre den, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig. Men måske den bare ikke
passede ind i dit system, hvis resten er lavet af rør.
Ang prisen, så lød det ikke som om de masseproducerer dem. Men de tilbød at bygge en til mig, hvis jeg synes om den, til
ca. 8000 kroner. Lidt dyrt. Men kigger man på DAC's der kan noget særligt, kommer man ikke langt for den pris. Jeg fik en
lang historie om, at kabinettet koster lige så meget som elektronikken. Lidt specielt.
Hej Pierre. Hvad skal man med både en strømforsyning og en strømbackup??  Mærkeligt.
Den 05 jeg hørte, var som sagt meget kedelig. Så med mindre DAD ikke ved hvad de laver og den er en kæmpe brøler der
lyder helt anderledes end det andet de laver, er 10 og 20 nok heller ikke noget for mig. Men ellers tak for rådet.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet Benchmark DAC1? Den giver i hvert fald en rå gengivelse og absolut ingen sminke!
Ellers kan jeg også godt anbefale Stello DA220 mkII. Til prisen er den rigtig god, jeg er meget glad for min.
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
moha Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MACMAN skrev:
Ang prisen, så lød det ikke som om de masseproducerer dem. Men de tilbød at bygge en til mig, hvis jeg synes om den, til
ca. 8000 kroner. Lidt dyrt. Men kigger man på DAC's der kan noget særligt, kommer man ikke langt for den pris. Jeg fik en
lang historie om, at kabinettet koster lige så meget som elektronikken. Lidt specielt.
|
|
|
8000.- !!! for en hjemme fusket DAC hvor der ikke er stumper for 300.-
Det er forhåbentlig en joke.
(Der er nu noget ved denne tråd......)
|
| Til top |
|
| |
MACMAN Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane: Jeg har hørt Benchmark DAC1, og den var meget kold hvis du spørger mig. Lyden var flad som en pandekage, og
fuldstændig uden liv. Den kan langt fra måle sig med min gamle Sony 7ES. Og så giver det jo ikke mening at skifte.
Moha: Hegel ser spændende ud. Ved du hvor man kan høre den? Ayra kender jeg ikke, men det ser ud som nogen der går
mee op i design end lyd. Den slags har jeg desværre hørt for meget af, og mig kan det ikke imponere. Lad andre falde på
halen over det  . Jeg ville ikke blive overrasket, hvis det var et af de produkter alle synes lyder fantastisk, selvom de
aldrig har hørt det
Klc-audio: Du kan have ret i, at det er dyrt at give 8000 kroner for noget hjemmebygget. På den anden side skulle jeg give
10000 for en Benchmark (hvis jeg hukser korrekt), og den spillede dårligt nok op med min Pioneer DVD til under tusinde
kroner. Så kan man tale om at noget er en joke
Om det er hjemmebygget eller ej, så handler det for mig om at opnå det bedst mulige. Hvis den DAC kan leve op til det, er
det i mine øjne underordnet hvem der har lavet den, ligesom det er underordnet hvem der har lavet en Benchmark når den
lyder så ringe. Tror i øvrigt ikke på at man kan bygge den DAC for 300 kroner. De billeder jeg har fået af den jeg kan låne,
ser ikke ud til at kunne laves til den pris. Kender du DAC'en?
Jeg vil ikke dømme den endnu. Gad nok vide hvor mange af dem der dømmer den, der har hørt den. Den får chancen,
ligesom Hegel gør hvis jeg kan finde en forhandler der kan vise den frem. Så hvis nogen ved hvor i DK den kan høres, vil
jeg gerne vide det. Den anden kommer jeg til at høre på lørdag.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er MACMAN ikke lidt "Hurtig"....?
@MACMAN
Hvorfor spørger du overhovedet om hjælp? Du sabler stort set samtlige forslag ned på forhånd.
Eftersom din gamle Sony alligevel slår stort set alt hvad den kommer i nærheden af (i dine ører), hvorfor beholder du så ikke bare den.....? __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
|
@MACMAN
Hvorfor spørger du overhovedet om hjælp? Du sabler stort set samtlige forslag ned på forhånd.
Eftersom din gamle Sony alligevel slår stort set alt hvad den kommer i nærheden af (i dine ører), hvorfor beholder du så ikke bare den.....?
|
|
|
Nu var det faktisk Flora3 der startede indlægget !! 
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
|
|
|
|
hehe, tænker selv det samme __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Friman skrev:
|
@MACMAN
Eftersom din gamle Sony alligevel slår stort set alt hvad den kommer i nærheden af (i dine ører), hvorfor beholder du så ikke bare den.....?
|
|
|
Nu var det faktisk Flora3 der startede indlægget !! 
|
|
|
Tja, men nu er det jo MACMAN der har taget roret... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |