Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvilken DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MACMAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være jeg er lidt hurtig, men sådan er jeg altså. Jeg har hørt nogle af de bud der er kommet, og de har langt fra
imponeret mig. Så hvorfor pakke det ind. Jeg er ikke bare ude efter noget nyt, men noget der reelt kan give en bedre
performance end min gamle Sony.

Den der Stello ser ud til at kunne være interessant. Sejt at de tør vise hvad der er under motorhjelmen, og at det ikke bare
ligner alt det andet. Der er noget isenkram i den!
Hvor kan man lytte til den? Helst i Jylland, da jeg ellers skal over broen. Og jeg er kun hjemme i DK weekenden.

Hvis der er flere der har bud på noget der skiller sig positivt ud fra metervaren, på andet end pris og design, må i gerne sige
til.

Det skal spille med:
- Sony 7ES som cd drev
- Restek Challenger forstærker
- Dynaudio Contour 3.0
Til top Vis MACMAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MACMAN

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:
Friman skrev:

Er MACMAN ikke lidt "Hurtig"....?

hehe, tænker selv det samme 

Hmmjaah....mon ikke det ender med at MACMAN køber den, og det viser sig at den faktisk ER verdens bedste?

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

MACMAN skrev:
Det kan godt være jeg er lidt hurtig, men sådan er jeg altså. Jeg har hørt nogle af de bud der er kommet, og de har langt fra
imponeret mig. Så hvorfor pakke det ind. Jeg er ikke bare ude efter noget nyt, men noget der reelt kan give en bedre
performance end min gamle Sony.

Den der Stello ser ud til at kunne være interessant. Sejt at de tør vise hvad der er under motorhjelmen, og at det ikke bare
ligner alt det andet. Der er noget isenkram i den!
Hvor kan man lytte til den? Helst i Jylland, da jeg ellers skal over broen. Og jeg er kun hjemme i DK weekenden.

Hvis der er flere der har bud på noget der skiller sig positivt ud fra metervaren, på andet end pris og design, må i gerne sige
til.

Det skal spille med:
- Sony 7ES som cd drev
- Restek Challenger forstærker
- Dynaudio Contour 3.0

Stello forhandles DESVÆRRE kun her  http://hificable.dk/shop/  i DK

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Kane skrev:
Friman skrev:

Hmmjaah....mon ikke det ender med at MACMAN køber den, og det viser sig at den faktisk ER verdens bedste?

Mvh.
Niels

Jo, mon ikke   

Så fik vi jo i øvrigt også salgsprisen at vide på den DAC, der for det første ikke er til salg, for det andet (hvis den nogensinde alligevel ville komme til salg) skulle sælges uden ''story telling priser'' som Hurtig kalder det. Nu er den så åbenbart til salg - til story telling pris... 

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

En opgradering af eksisterende spille er nu heller ikke at kimse af.
Vacuum State Electronics opgraderer en del ældre SACD spiller til meget høj standard. Ikke helt billigt, men i flg. diverse anmeldere rigeligt pengene værd. (5-6kkr + transport og afgifter)
Det kunne være et alternativ til en ny DAC!
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Kane skrev:
Friman skrev:

Mvh.
Niels

For et par uger siden var soka inde på det samme i en anden tråd, hvor flg. "muntre" dialog udspilledes:

soka skrev:
@ MACMAN, og kun MACMAN.

Det her er godt nok meget off-topic (og undskyld til Hovedskou for det), men du virker som en, der har meget forstand og stor erfaring. Så jeg tænkte om du måske kunne hjælpe med at anbefale en god DAC til mig? Jeg vil simpelthen have verdens bedste!! Intet mindre kan gøre det. 

soka skrev:

Hovedskou skrev:

Cambridge Dac Magic er en ganske fin Dac til en fornuftig pris..

Kan jeg godt anbefale...
 Undskyld for (mis)brug af din tråd Hovedskou Du er en forholdsvis ny bruger herinde og kunne derfor ikke vide, mit indlæg ikke helt skulle tages for pålydende. Jeg har vist en ganske fin konverter indbygget i min CD, men ellers tak for din anbefaling

-Men MACMAN, som sansynligvis snart igen igen er en ex-bruger, ved godt hvad det drejer sig om

MACMAN skrev:

soka skrev:

Hovedskou skrev:
Cambridge Dac Magic er en ganske fin Dac til en fornuftig pris.. Kan jeg godt
anbefale...
 Undskyld for (mis)brug af din tråd Hovedskou Du er en forholdsvis ny bruger herinde og kunne derfor
ikke vide, mit indlæg ikke helt skulle tages for pålydende. Jeg har vist en ganske fin konverter indbygget i min CD, men ellers
tak for din anbefaling

-Men MACMAN, som sansynligvis snart igen igen er en ex-bruger, ved godt hvad det drejer sig om

Hvad er det for en trussel? Og hvilken indflydelse har du på hvem der er bruger herinde og hvem der ikke er?
Det der kunne få mig til at forlade siden igen med det samme, er hvis jeg mødes af for mange af din slags.

soka skrev:

MACMAN skrev:

Hvad er det for en trussel? Og hvilken indflydelse har du på hvem der er bruger herinde og hvem der ikke er?
Det der kunne få mig til at forlade siden igen med det samme, er hvis jeg mødes af for mange af din slags.
Øh trussel?? Jeg truer ikke og jeg har absolut ingen indflydelse på hvem, der er bruger her. Ej heller har jeg ambitioner om, at få det.
Men jeg gætter på du har været her før og jeg gætter på, du er/har været stærkt involveret i et temmeligt beryg... berømt DIY-projekt

Skulle jeg tage fejl, har du selvfølgelig min uforbeholdne undskyldning

Og så skal jeg herfra undlade at spolere Hovedskous tråd yderligere.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Når moderatorerne ikke har foretaget sig noget, må MACMAN jo nok betragtes som værende MACMAN()

Men var det ikke en ide om Flora3 fik sin tråd tilbage igen?

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

et a andet interessant bud kunne måske være Heed. ligger på omkring en 5000kr for en dac plus ekstern strømforsyning til at give dac'en lidt mere
overskud. se evt nedenstående link:

Heed Dac

so long
Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

MACMAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Så lykkedes det at høre den omtalte DAC. Og hold da op hvor en oplevelse. Der var godt nok smæk på.

Jeg hørte dem på et par Dali højtalere og en kæmpe Dali forstærker! Aldrig har jeg set noget lignende. Der er ingen tvivl
om, at den DAC kan noget. Om det er verdens bedste ved jeg ikke. Det er jo svært at vurdere, når man ikke har alle andre
modeller til sammenligning.
Men jeg var rimelig positivt overrasket. Og jeg har aldrig set så seriøst et kabinet. Det er vel ca. 25x25 cm og 4-5cm højt.
Men det er lavet i ret tykke aluminiumsplader. 5-6 mm vil jeg tro, bortset fra siderne, front og intern afstivning, der vel var
10-12 mm. Og så skruet sammen med en hel kasse skruer. Det er nærmest pengeskabs-stil.

Den var enorm dynamisk og fik musikken frem ret råt, og tydeligvis uden at polere den. Hvis man mere er til poleret lyd,
kan jeg godt forstå hvis man ikke kan lide den, for det er den bare ikke. Men musikken lyder utrolig ægte.
Jeg fik at vide at jeg skulle prøve at lægge mærke til hvor fraværet af sort baggrund. Det er jo ellers noget mange opfatter
som positivt. Men iflg konstruktørerne er det bare tegn på, at små detaljer skæres helt væk. Og man kunne faktisk godt
høre, at de var noget om snakken.

Desværre var jeg lidt tidsbegrænset, da jeg kun er hjemme i weekenden. Men jeg lavede en aftale om, at jeg kan låne en
DAC i en uges tid, så jeg kan eksperimentere lidt mere med den.
Men jeg nåede at se tegninger til en ny lavpris DAC, som konstruktørerne forventer at lancere som et rent open source
projekt. De siger selv at de primært laver den, for at vise hvor billigt det er at lave en DAC, der kan gøre grin med DAC's op
til 10000 kr. Og de vil forsøge at holde den under 199 USD.

Nå, jeg vil videre. Men alt i alt har det været en utrolig sjov, lærerig og grænseoverskridende oplevelse. Og jeg glæder mig
meget til at få en DAC på prøve i starten af næste uge. Jeg skal nok skrive mere når den er ankommet.
Til top Vis MACMAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MACMAN

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes