Forfatter |
|
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det blipblop.
Ser heldigvis ud til at virke med min xtz- room analyzer, microfon. Skal vist lige rode lidt mere med programmet før jeg får det
fulde udbytte, men ser ud til der er muligheder i det.
Har købt en Xindak dac-5 http://www.china-highend-hifi.c om/prod0112341246223.htm
Output på rør eller transistorer, meget forskelligt og bedst på rør. Har skiftet standard-rør med et gammel ECC88-telefunken.
|
Til top |
|
|
anse Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|

Her er et billede taget med et lidt bedre cam.
Forstærkeren er en Thorhauge 50 watt push pull og den spiller meget lækkert. Dog er brum blevet hørbart efter jeg har fået så effektive højtalere, men det kan jeg sagtens leve med. Den skal iøvrigt snart en tur forbi Thorhauge og moddes. Noget med modkoblingen skal justeres, hvilket jeg ikke har den store forstand på udover det skulle give bedre tag i enheder (må være dæmpningsfaktoren).
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud Anders
__________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
anse Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak Busk, er også godt tilfreds og er glad fordi jeg ikke skal polere flere højtalere lige foreløbig.
Snakkede med en gut herinde fra forleden, som har en kammerat, som skal have målt nogle højtalere igennem hos dig
snart. Var det 2 stk. 10" og noget scanspeak mellemtone og diskant.
Er det en af dine konstruktioner?
Købte jo en Xindak dac-5 for en uges tid siden. Den har to udgange, 1 rør og en transistor, og indtil i aften har jeg ikke fået
givet transistorudgangen en fair chance. Ville vist helst at rørudgangen var bedst, så fokus lå der.
Faktisk skiftede jeg bare om for sjov, mens min kæreste sad i sofaen, og hun syntes transistorudgangen var klart bedre. Da
jeg selv kom op i sofaen var der overhovedet ingen tvivl. Nu er der hul igennem.
Senere kom overboen med en øl og vi hørte Miles Davis/John Coltrane Flamenco Sketches, John Cambell, indtil den smukke
gravide bad om ro og kys.
Lækker øl, musik og for pokker hvor det bare spiller godt nu.
god aften.
vh.
Anders
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
anse skrev:
Købte jo en Xindak dac-5 for en uges tid siden. Den har to udgange, 1 rør og en transistor, og indtil i aften har jeg ikke fået
givet transistorudgangen en fair chance. Ville vist helst at rørudgangen var bedst, så fokus lå der.
Faktisk skiftede jeg bare om for sjov, mens min kæreste sad i sofaen, og hun syntes transistorudgangen var klart bedre. Da
jeg selv kom op i sofaen var der overhovedet ingen tvivl. Nu er der hul igennem.
|
|
|
Hej Anders.
Det ser bare kanon ud. De højtalere er rigtig fede.
Hvilket rør har du i din DAC-5? Det originale er ikke noget særligt. Men jeg må give dig ret i at transistorudgangen er ganske
god. Jeg bruger selv et amperex rør i min.
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først et stort tillykke med dine nye højtalere, de er flotte Hvem der bare havde plads til noget i den størelse
Mht. din DAC-5 kan jeg da sige, jeg har en Xindak cd-afspiller med både rør og transistorudgang, jeg synes helt klart også transistorudgangen er den bedste, der er meget bedre fylde i lyden.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, det er virkelig flot håndværk , er det projekt du selv har udviklet eller ligger der en bygge vejledning på nettet et sted ?
Edit:fandt svaret på side 1, åben øjene __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
anse Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
roundsound skrev:
anse skrev:
Købte jo en Xindak dac-5 for en uges tid siden. Den har to udgange, 1 rør og en transistor, og indtil i aften har jeg ikke fået givet transistorudgangen en fair chance. Ville vist helst at rørudgangen var bedst, så fokus lå der.
Faktisk skiftede jeg bare om for sjov, mens min kæreste sad i sofaen, og hun syntes transistorudgangen var klart bedre. Da jeg selv kom op i sofaen var der overhovedet ingen tvivl. Nu er der hul igennem.
|
|
|
Hej Anders.
Det ser bare kanon ud. De højtalere er rigtig fede.
Hvilket rør har du i din DAC-5? Det originale er ikke noget særligt. Men jeg må give dig ret i at transistorudgangen er ganske god. Jeg bruger selv et amperex rør i min. |
|
|
Tak tak.
Jeg har et ecc88 telefunken rør i skulle være rigtig fint, men er klart mest til transistorudgangen. Spiller også på en rørforstærker og måske bør alt ikke være rør, da det så bliver for blødt og varmt.
vh.
Anders
|
Til top |
|
|
anse Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
m@dsen skrev:
Først et stort tillykke med dine nye højtalere, de er flotte Hvem der bare havde plads til noget i den størelse
Mht. din DAC-5 kan jeg da sige, jeg har en Xindak cd-afspiller med både rør og transistorudgang, jeg synes helt klart også transistorudgangen er den bedste, der er meget bedre fylde i lyden.
m@dsen
|
|
|
Godt at høre vi er enige og forskellen er ganske markant.
Mon det er den samme dac som sidder i din afspiller.
vh.
Anders
|
Til top |
|
|
anse Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Wow, det er virkelig flot håndværk , er det projekt du selv har udviklet eller ligger der en bygge vejledning på nettet et sted ?
Edit:fandt svaret på side 1, åben øjene
|
|
|
hehe. nej bare jeg havde, så ville jeg være stolt, men herligt man kan finde tegninger osv. på noget så gennemarbejdet.
Dit anlæg ser nu heller ikke værst ud.
vh.
Anders
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
anse skrev:
Jo tak Busk, er også godt tilfreds og er glad fordi jeg ikke skal polere flere højtalere lige foreløbig.
Snakkede med en gut herinde fra forleden, som har en kammerat, som skal have målt nogle højtalere igennem hos dig snart. Var det 2 stk. 10" og noget scanspeak mellemtone og diskant.
vh.
Anders
|
|
|
Det er den der hedder Harken 22 du tænker på tror jeg, det er ikke en af mine , men jeg glæder mig til at se dem, billederne er vildt flotte.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
anse skrev:
m@dsen skrev:
m@dsen
|
|
|
vh.
Anders
|
|
|
Det tror jeg det er. Det er en MUSE 3.0
http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=241
Jeg spiller gennem en Zindak 3200II, der er en ren rør forforstærker, og en 8550s efektforstærer.
|
Til top |
|
|
anse Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
anse skrev:
Snakkede med en gut herinde fra forleden, som har en kammerat, som skal have målt nogle højtalere igennem hos dig snart. Var det 2 stk. 10" og noget scanspeak mellemtone og diskant.
vh.
Anders
|
|
|
Det er den der hedder Harken 22 du tænker på tror jeg, det er ikke en af mine , men jeg glæder mig til at se dem, billederne er vildt flotte.
Busk
|
|
|
Hmm. den kan jeg ikke lige finde noget om på google, men ham gutten (lars) og en anden gut herinde fra kommer hjem til mig snart, så må jeg høre lidt nærmere om dem.
Håber det går godt fremad med din ankel.
vh.
Anders
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dæleme flot håndværk!
|
Til top |
|
|
anse Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Kappen, men ville ønske jeg havde mere teknisk indsigt. Må se at få sparet op til en klio som vi snakkede om.
Alle tankerne omkring delefilter, enheder, valg/fravalg er jo faktisk det mest interessante når vi taler diy, samt selvfølgelig om teorien holder i praksis.
Keep up the good work Kasper, du skriver meget informativt herinde.
m@dsen skrev:
anse skrev:
m@dsen skrev:
m@dsen
|
|
|
vh.
Anders
|
|
|
Jeg spiller gennem en Zindak 3200II, der er en ren rør forforstærker, og en 8550s efektforstærer.
m@dsen
|
|
|
Det er et lækkert setup du har der, tror der er godt value for money i Xindak´s produkter. Hvad koster den cd-er?
God lørdag.
vh.
Anders
|
Til top |
|
|
anse Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
anse skrev:
Tak Kappen, men ville ønske jeg havde mere teknisk indsigt. Må se at få sparet op til en klio som vi snakkede om.
Alle tankerne omkring delefilter, enheder, valg/fravalg er jo faktisk det mest interessante når vi taler diy, samt selvfølgelig om teorien holder i praksis.
Keep up the good work Kasper, du skriver meget informativt herinde.
m@dsen skrev:
anse skrev:
m@dsen skrev:
m@dsen
|
|
|
vh.
Anders
|
|
|
m@dsen
|
|
|
Det er et lækkert setup du har der, tror der er godt value for money i Xindak´s produkter. Hvad koster den cd-er?
God lørdag.
vh.
Anders
|
|
|
Jeg købte det hele hos Now-in-sterio til en god pris. Cd´en kostede 6500,-
|
Til top |
|
|