| Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
fredmarantz skrev:
| Jerg tror ikke på, at fabrikkerne lavede eller laver et decideret Burn-in (fx 25 t.) - men derimod en hurtig go - no go - test. |
|
|
Det gjorde de - uanset om du tror på det eller ej 
Men typisk på dyre rør til industri- eller militært brug. Kunderne ville gerne betale ekstra for at slippe for rør med fejl. Rør dør jo typisk relativt hurtigt eller efter lang tids brug.
Iøvrigt står der i "Rörförstärkare" at GEC testede deres KT88'ere i 200 timer. Om den udtalelse kom fra salgschefen eller virkelighedens verden er så et andet spørgsmål 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Ja- jeg kan forestille mig, at man testede for at detekte "fejl-rør", men man gjorde ikke kunderne en tjenste ved at lave et "burn-in", så kunderne ville være mere tilfredse med rørets funktion eller lyd. Testen består i, at spænde røret i en jig og voldtage det i et stykke tid for at sortere de dårlige fra og for at sikre sig, at data blev overholdt.
Jeg synes, at ordet "Burn-in" er uheldigt her, da jeg meget mere opfatter tingene som en kvalitetstest - fårene fra bukkene - du ved. Fårene er dem, der overholder data - og kan holde til mosten og bukkene tilbage til montricen= skraldespanden. Dette bla. også fordi der åbenbart er en uheldig snakken blandt hifi-freaks, om at rør skal have så og så mange timers burn-in for at yde deres bedste, og når så rørene har ligget længe "på hylden", så skal de "burnes ind" igen? hvilket jo er det, som diskussionen egentlig har afsæt i.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
| Ja- jeg kan forestille mig, at man testede for at detekte "fejl-rør", men man gjorde ikke kunderne en tjenste ved at lave et "burn-in", så kunderne ville være mere tilfredse med rørets funktion eller lyd. Testen består i, at spænde røret i en jig og voldtage det i et stykke tid for at sortere de dårlige fra og for at sikre sig, at data blev overholdt. |
|
|
Enig, men forskellen er hvor længe røret blev voldtaget. Standardrør blev kun testet kortvarigt, og de helt skæve blev sorteret fra. Men burn-in af specialtyperne varede meget længere, og det var for at kunderne skulle være mere tilfredse med rørets funktion. Når røret har kørt i f.eks. de nævnte 200 timer, er de smådefekte rør sandsynligvis afgået ved døden. De fleste af de rør ville jo slippe gennem den hurtige test uden problemer. Men det var ikke bare "en tjeneste" man gjorde kunderne - de fik sandelig lov til at betale for det. Men hvis rørene skulle bruges i udstyr der skulle køre i døgndrift, og helst uden nedbrud, kunne det jo sikkert betale sig. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan går det med dine Siemens og Valvo rør? Må jeg spørre hvor du købte dine rør, og er du sikker på at de er nye?
Puma
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| Inde i røret står der en kode, såfremt det er et Siemens Gold-pin. A6 er seneste version fra ca. 1973-80. |
|
|
Jep...:) det er dem...:) __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
hvordan går det med dine Siemens og Valvo rør? Må jeg spørre hvor du købte dine rør, og er du sikker på at de er nye?
Puma
|
|
|
Hejsa, Valvo rør er købt hos pynd og siemens er købt fra en bruger her i KSB. Ja, jeg er sikker på at de er nye:)
Siemens blev en del bedre efter en dags tid, men stadig ikke på niveau med mine valvo. Nu er valvoerne på igen og siemens i reserve skuffen..:) __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et andet godt tip også. Tesla NOS 6922. De kommer i tre varianter. Med vanlige ben, med guldben og med guldben og guldgitter.
Du skal maile til www.halfin.com i belgien og høre hvad han har. De har stort udvalg, billige priser og er totalt pålidelige.
www.jacmusic.com har alle varianterne også, måske lidt dyrere, men topp kvalitet og kundeservice.
Så er det en svenske der selger de med guldben ca. samme pris som Jacmusic. Kjenner noen nordmenn som har handlet vellykket med han.
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,54398. 0.html
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panos; gættede jeg også på. Det er de mest almindelige.
Står der A6 og eksempelvis 9E, så er de produceret i 1979, maj måned (E er 5. bogstav).
Hvis du vil have Valvo-lyd, så skal du nok gå efter Brimar, Colomor og Mullard fra en engelsk fabrik, og helst fra før midt-60´erne. Eller tidlige amerikanske måske?!
Det er ikke en skam at gøre lidt fejlkøb, mens man lærer rørtyperne at kende.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej venner. Lidt info som måske kan bruges af andre
Jeg har købt et par af dem her:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=38007 8250100&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Jeg synes at det er en meget interessant par. De lyder anderledes end mine valvo eller Philips HQ ( de to typer lyder ens) men de lyder helt igennem godt. Lidt mere hård i lyden end de andre to typer, men på ingenmåde irriterende.
Jeg ved ikke hvad det har at sige for lyden at de er cryo behandlet, måske spiler de bedre når de er forkøllet, og jeg har ikke en alm. par for at sammeligne, men de kan anbefales, specielt til prisen.
/p
p.s. har i andre oplevet problemer med at gemme i forumet her på det sidste?
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |