| Forfatter |
|
ludvig Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså: nu har jeg "heldigvis" ikke mange af numrene liggende på flade skiver, med få undtagelser. Fx Frank Zappa, David Bowie og TV2.
Men jeg har ikke medlidenhed med bittermand, r-l-b og andre, der får det dårligt, når de kigger på listerne, og "de glade minder" derpå vælter frem i bakspejlet!
Jeg blev glad, for alt det jeg har undgået at skulle lægge hørelse til. Og jeg blev meget glad over stadig at kunne huske Kim Wilde..... Hun var/er da lækker. Og så var Mylle super, dengang der var noget der hed "efter skoletid", Beatles- Rolling Stones- Kinks...
Venlig hilsen (uden abstinenser) Ludvig
|
| Til top |
|
| |
Thomas2641 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ah ja, der var den! Kharma Kameleon med Culture club! Jeg kan huske at jeg var helt vild med den sang når den kom i fjernsynet - jeg var blot 2 år
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
*perlen*...mon det var en NEUTROFON PERLE?
mvh
|
|
|
Hm jeg ved det ikke, det var en temlig stor kasse i buede former selvfølgelig i mono, der var som jeg husker det grå gultligt stof på fronten rundt om det store glas hvor man kunne se div. stationer. Nederst var der nogle hvide trykknapper.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
brænd mit hus og pisk mig med brændnælder bare jeg må få nogle ørepropper - hold op et maridt af en tidslomme - damn den liste er værre end waterboarding - efter alle de år - efter at et godt menneske fik parkeret mylle på rædselskanalen charlie, så dukker hans spøgelse op her - arghhhh
|
|
|
Musikken passer meget godt til vintage udstyr
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek skrev:
tube mania skrev:
|
mvh
|
|
|
Hm jeg ved det ikke, det var en temlig stor kasse i buede former selvfølgelig i mono, der var som jeg husker det grå gultligt stof på fronten rundt om det store glas hvor man kunne se div. stationer. Nederst var der nogle hvide trykknapper.
Mvh.
Er det den?

|
|
|
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Eriek skrev:
tube mania skrev:
|
mvh
|
|
|
Mvh.
Haha jeb det er den skønt gensyn, er det din
Mvh.

|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej...jeg har lånt den herfra, men jeg har en stående på værkstedet...tænkte nok det var den
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
soka skrev:
jan_stevns skrev:
soka skrev:
Er det pinligt, hvis man kan genkalde sig stort set samtlige numre?? |
|
|
Nejda ... Jeg var først i tyverne dengang, så det var jo den musik der kørte - hvis man var til "populærmusikken"
Det er faktisk herresjovt, når en af ungerne spiller nye versioner af numrene på deres sutteklude (mp3telefoner) - og man lige høvler et spolebånd i gang, eller smider et sort stykke vinyl på, så de kan høre originalen.
|
|
|
Jeg kan vel ellers undskylde med, jeg "kun" var mellem 11 og 16 og overhovedet ikke havde begreb om musik, -eller noget som helst andet for den sags skyld
Jeg ved nu ikke helt hvor sjovt jeg synes det er, når de tilfældigt kommer forbi alteret mens jeg andægtigt nærlytter, og de så udbryder: "Det nummer har jeg også, men ikke i sådan en dårlig version. Mit er bare så meget bedre (gamle fjols)."   
|
|
|
Der skal ikke undskyldes. Var selv mellem 11 og 16 dengang . Pop var bare sagen dengang og det var fedt. Havde sjovt nok på arbejde i dag i frokosten en omgang ABBA på youtube. FEDT!!!! Der er he lt klart nogle koleger, der skal plages med lidt god musik fra Finn29s inspirationsliste 
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
Nej...jeg har lånt den herfra, men jeg har en stående på værkstedet...tænkte nok det var den
mvh
|
|
|
Kan den stadig give lyd fra sig, hvad med lyset dels det hvide baggrundslys og det grønne i midten når den var varmet op.
Jeg kan huske en gang hvor jeg tog fejl af en strømførende ledning og tilslutningsledning til båndoptageren holda op et brag men der skete ikke noget.
Så blev det i 75-76 vild luksus med Beomaster 1000 som havde fået lagt stereo i og den første Phillips kasette i stereo med palisanter sider det var rigtig fedt.
Mvh.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
et nummer på listen skal nog roses - Bee Gees "Stayin' Alive" - Takten, beatet og intensiteten i det nummer gør det meget velegnet til hjertemassage ! husk det hvis i nogen sinde skulle komme i den situation hvor i skal redde liv
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Eriek
He he...min mor satte engang pick-up ledningen fra grammoen i stikkontakten...så himlede pick-uppen med et knald og jeg fik ikke hørt*bamses fødseldag*...det husker vi stadig og det skete fordi stikket manglede midter-benet.
Jo..min virker...det grønne er jo det berømte *magiske øje* som gør det let at indstille radioen rigtig.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må tilstå jeg ligger flad af grin - men giv lige denne et lyt : http://www.youtube.com/watch?v=wX2bjYmUM5U
og den sang vi med på dengang - ydrkkk __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
@Eriek
He he...min mor satte engang pick-up ledningen fra grammoen i stikkontakten...så himlede pick-uppen med et knald og jeg fik ikke hørt*bamses fødseldag*...det husker vi stadig og det skete fordi stikket manglede midter-benet.
Jo..min virker...det grønne er jo det berømte *magiske øje* som gør det let at indstille radioen rigtig.
mvh
|
|
|
nå ja det kan jeg godt huske nu at der var noget der feltet ændrede nuance i farven som jeg lige husker.
Den gang var det også stadig på mode at høre radio Luxenborg og svensk radio.
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
soka skrev:
jan_stevns skrev:
soka skrev:
|
|
Nejda ... Jeg var først i tyverne dengang, så det var jo den musik der kørte - hvis man var til "populærmusikken"
Det er faktisk herresjovt, når en af ungerne spiller nye versioner af numrene på deres sutteklude (mp3telefoner) - og man lige høvler et spolebånd i gang, eller smider et sort stykke vinyl på, så de kan høre originalen.
|
|
|
Jeg kan vel ellers undskylde med, jeg "kun" var mellem 11 og 16 og overhovedet ikke havde begreb om musik, -eller noget som helst andet for den sags skyld
Jeg ved nu ikke helt hvor sjovt jeg synes det er, når de tilfældigt kommer forbi alteret mens jeg andægtigt nærlytter, og de så udbryder: "Det nummer har jeg også, men ikke i sådan en dårlig version. Mit er bare så meget bedre (gamle fjols)."   
|
|
|
Der skal ikke undskyldes. Var selv mellem 11 og 16 dengang . Pop var bare sagen dengang og det var fedt. Havde sjovt nok på arbejde i dag i frokosten en omgang ABBA på youtube. FEDT!!!! Der er he lt klart nogle koleger, der skal plages med lidt god musik fra Finn29s inspirationsliste  |
|
|
Jeg kan finde fem numre på listerne, der i dag er i min musiksamling, så det ville være en temmelig kort fornøjelse, hvis det var mig, der skulle være plageånd  Men god fornøjelse med spøgen
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Paloma Blanca, ring my bells, Kizz, Bay City Rollers, The Rubbeths, Hubert Karn med Sterne Himmel. Og så var det ikke Earth Wind and Fire som spillede Weekend men Earht and Fire. Amanda Lea som gik for at være hermofodit det blev vist aldrig afklaret
Mvh..
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mylle er min helt! Han præsenterede mig for Pink Floyd .... alene det er nok til heltestatus.
Husker de utallige lørdag eftemiddage og aftener, man sad med fingeren på spole- eller senere cassettebåndoptagerens pauseknap og optog den nyeste musik. Har stadig minder om CCR "Up around the Bend" som på min optagelse indledes med Mylles udødelige ord lidt inde i musikken "... og her har vi så de Oldtudegamle Creedence Clearwater Revival"!
Go on Mylle ... jeg lytter til Eldorado næsten hver dag!
PS: Spiller Uriah Heep lige p.t.! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek skrev:
Hvad med Paloma Blanca, ring my bells, Kizz, Bay City Rollers, The Rubbeths, Hubert Karn med Sterne Himmel. Og så var det ikke Earth Wind and Fire som spillede Weekend men Earht and Fire. Amanda Lea som gik for at være hermofodit det blev vist aldrig afklaret
Mvh.. |
|
|
Hubert Kah og NDW er et helt kapitel for sig selv - Altså for dem som kan li' tysk musik
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
soka skrev:
jan_stevns skrev:
soka skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Tjaaaaa, jeg kender også størstedelen af de numre og jeg var altså kun 2år i `78  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Eriek skrev:
|
Mvh..
|
|
|
Hubert Kah og NDW er et helt kapitel for sig selv - Altså for dem som kan li' tysk musik
|
|
|
Det er vi skam nogen, der godt kan! En hurtig optælling viser i øvrigt, at jeg har 98 af numrene på min harddisk. Lige nu hører jeg Den Harrow, men det er jo en helt anden (italo) historie... __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| PS: Spiller Uriah Heep lige p.t.! |
|
|
Heller ikke det værste man kan lægge øre til .... Som Lady in Black : http://www.youtube.com/watch?v=6jj_UeP9W48 __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |