Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 08:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Eldorado.. not! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bigmaac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Sikken en rædsom liste. Der var ellers masser af god musik fra perioden, en tid hvor musikken tog det sidste skridt ind i den moderne tidsalder med udbredelsen af trommemaskinen synthén og især sampleren, som teoretisk gjorde det mulig at frembringe den musik man kan lave i dag. Desværre vidste mange musikere ikke at med de mange muligheder var man nødt til at begrænse sig.

I det hele taget syntes den mest populære populær musik med tiden at blive lidt grinagtigt. Tror også næste generation om 30 år vil grine af meget af det der i dag løber over MTV, især hvis de banale melodier ikke bliver båret frem af de mange bikini klædte modeller der er med i alle videoerne

Til top Vis Bigmaac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bigmaac

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:
C.Bukowski skrev:
Eriek skrev:

Hvad med Paloma Blanca, ring my bells, Kizz, Bay City Rollers, The Rubbeths, Hubert Karn med Sterne Himmel. Og så var det ikke Earth Wind and Fire som spillede Weekend men Earht and Fire. Amanda Lea som gik for at være hermofodit det blev vist aldrig afklaret

Mvh..

Hubert Kah og NDW er et helt kapitel for sig selv - Altså for dem som kan li' tysk musik

Det er vi skam nogen, der godt kan!  En hurtig optælling viser i øvrigt, at jeg har 98 af numrene på min harddisk.  Lige nu hører jeg Den Harrow, men det jo en helt anden (italo) historie...

Da da da da da dass ist Skandal Im Ruhr gebit  ....NDW er jeg vokset op med. Men det mere sydlige fra samme tid, kan du godt beholde for dig selv
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:
C.Bukowski skrev:
Eriek skrev:

Hvad med Paloma Blanca, ring my bells, Kizz, Bay City Rollers, The Rubbeths, Hubert Karn med Sterne Himmel. Og så var det ikke Earth Wind and Fire som spillede Weekend men Earht and Fire. Amanda Lea som gik for at være hermofodit det blev vist aldrig afklaret

Mvh..

Hubert Kah og NDW er et helt kapitel for sig selv - Altså for dem som kan li' tysk musik

Det er vi skam nogen, der godt kan!  En hurtig optælling viser i øvrigt, at jeg har 98 af numrene på min harddisk.  Lige nu hører jeg Den Harrow, men det jo en helt anden (italo) historie...

Ja der var jo også Nena.  Nina Hagen som der rystede østtyskerne med at ligge på scenen og pille sig et privat sted med et formål at provokere og det lykkedes.

Endnu noget tysk Kraftwærk, og Trio med DaDaDa

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Weissbier skrev:
C.Bukowski skrev:
Eriek skrev:

Mvh..

Da da da da da dass ist Skandal Im Ruhr gebit  ....NDW er jeg vokset op med. Men det mere sydlige fra samme tid, kan du godt beholde for dig selv

NDW er rigtig cool. Har en masse selv, men jeg er selvfølgelig ked af dine bemærkninger vedr. italiernernes fine bidrag til musikhistorien i 80'erne. Man kan da aldrig få synthesizere og trommemaskiner nok, kan man????

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Bigmaac skrev:

Sikken en rædsom liste. Der var ellers masser af god musik fra perioden, en tid hvor musikken tog det sidste skridt ind i den moderne tidsalder med udbredelsen af trommemaskinen synthén og især sampleren, som teoretisk gjorde det mulig at frembringe den musik man kan lave i dag. Desværre vidste mange musikere ikke at med de mange muligheder var man nødt til at begrænse sig.

I det hele taget syntes den mest populære populær musik med tiden at blive lidt grinagtigt. Tror også næste generation om 30 år vil grine af meget af det der i dag løber over MTV, især hvis de banale melodier ikke bliver båret frem af de mange bikini klædte modeller der er med i alle videoerne

Synes det er lidt sjov formulering du bruger - musikken fra den periode, var da som den var -  listen er nok mest møntet på den pop genren -   Jeg synes det er lidt forkert du siger mange musikere ikke vidste de måtte begrænse sig - det var da kun ved at udforske mulighederne mange af de nye genrer opstod.   Sampleren .....   tjoehhh... 

Hvad mener du med "grinagtig" ?   

Bigmaac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: København
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Bigmaac skrev:

Synes det er lidt sjov formulering du bruger - musikken fra den periode, var da som den var -  listen er nok mest møntet på den pop genren -   Jeg synes det er lidt forkert du siger mange musikere ikke vidste de måtte begrænse sig - det var da kun ved at udforske mulighederne mange af de nye genrer opstod.   Sampleren .....   tjoehhh... 

Hvad mener du med "grinagtig" ?   

Hej Jan

Som du skriver opstod mange genrer i den nævnte tid, blandt andet - disco, punk, new wave, glamrock, eletronisk og goth, men ikke mindst gjorde musikvideoen og MTV´s indtog at det visuelle i langt højere grad en tidligere blev vigtig for pop musikken. Hitlisten fra dengang bærer tydelig præg af overdreven brug af synthesizer som var helt i forgrunden og tager hele melodiføringen, noget man sjældent hører i dag.

Netop pop musikken er oftest genkendt ved at være meget let tilgængelig med et banalt A-stykke og et iørefaldende B-stykke der muliggør at man kan synge med allerede ved første gennemlytning. Efter 30 år og 1000 aflytninger bliver meget af denne musik bare banal og en smule grinagtig, ligeså tror jeg heller ikke at Rhianna og Green Day høster mange roser om 30 år.

Til top Vis Bigmaac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bigmaac

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Bigmaac skrev:
Som du skriver opstod mange genrer i den nævnte tid, blandt andet - disco, punk, new wave, glamrock, eletronisk og goth, men ikke mindst gjorde musikvideoen og MTV´s indtog at det visuelle i langt højere grad en tidligere blev vigtig for pop musikken. Hitlisten fra dengang bærer tydelig præg af overdreven brug af synthesizer som var helt i forgrunden og tager hele melodiføringen, noget man sjældent hører i dag.

Netop pop musikken er oftest genkendt ved at være meget let tilgængelig med et banalt A-stykke og et iørefaldende B-stykke der muliggør at man kan synge med allerede ved første gennemlytning. Efter 30 år og 1000 aflytninger bliver meget af denne musik bare banal og en smule grinagtig, ligeså tror jeg heller ikke at Rhianna og Green Day høster mange roser om 30 år.

Når jeg skimmer listen synes jeg ikke lige det er synthpop der præger den i nævneværdig grad - det vil være noget synd at påstå overfor mange af numrene - men bestemt - de er tilstede.

Tror du husker lidt skævt - disco'en sang da på sidste vers, punken var der, glamrock'en også - men det var da en "brydningsperiode"     det kunne være lidt sjovt med en form for timeline kort.

Det er lidt finurligt at meget af 75-85 musikken blomstrer igen, meget i nyere versioner, men dybest set det samme.    Jeg sidder da jævnligt og tænker "det der har jeg sgu hørt før" :)

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 04:34 | IP-adresse registreret  

Den klassiske 70'er disco var stort set død efter 1980 - samme gælder punken i sin oprindelige form. Soundtrackene til henholdsvis Saturday Night Fever & Thank God it's Friday repræsenterer disco-fænomenet rimeligt godt.

Nina Hagen onanerede (eller fakede det) på TV, men ikke det østtyske (tror faktisk, det var østrigsk TV) - hun havde været i Vesttyskland længe på det tidspunkt. Hendes musik på det tidspunkt kan vel karakteriseres som post-punk.

Amanda Lear var ikke hermafrodit - medmindre de billeder jeg har set er groft manipulerede .

Og jeg var der altså!
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes