Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sonus Faber, hvad synesI? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Ja jo vi har jo alle vores stil ... nogen mere end andre.

Vil måske sige, at debatten kunne vinde ved et lidt mere nuanceret syn på tingene. Men fair nok ... hvis Jonas mener at Sonus og Eben er pest eller kolera ...

God weekend de herrer!

SATMIT

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej René.

Ja, så er det vist tid til at vende tilbage til udgangspunktet for din tråd. Jeg har selv hørt det nævnye setup med Cyrus og Sonus Faber Concerto spændt for, og jeg var bestemt ikke imponeret....det forventede jeg ellers, at blive (til en vis grad). Jeg var et smut i KT for at købe min nye Beat 400 Plus, der lod lyden strømme ud i et sæt Dynaudio Audience 52 SE, der også koster i nærheden af de 10K for et sæt. Jeg kan dog ikke huske om prisen var med standere.....men lad det nu ligge.

Sammenlignet med Dynaudio'erne var det et sæt tamme Sonus Faber ht'er jeg hørte. Jeg har ellers ret gode erfaringer med netop Concerto, da min gode ven "Fullblown" selv spiller på et sæt, så jeg har lyttet adskillelige timer til disse. Jeg har ikke tidligere haft fornemmelsen af, at jeg blev lyttetræt, eller tanken om, at Concerto skulle være kedelig el. lign. har end ikke strejfet mig....men denne gang var det altså noget helt andet. Det kan måske skyldes setup'et med Cyrus, men det skal jeg ikke gøre mig klog på. Hr. Fullblown, der deltog i denne "lyttetest", var selv meget imponeret/skuffet over den store forskel, der var på de to ht'er, så vi har arrangeret en lille test i hans bolig, i den nærmeste fremtid, hvor vi skal spille på S.A 1280 Mk.II, Dynaudio Audience 52 SE samt Sonus Faber Concerto. Måske du skulle prøve, at sende en mail til Fullblown for at høre hans mening om Sonus Faber Concerto.

Jeg er ikke i tvivl om, hvad jeg vil vælge, hvis valget stod imellem de små Dynaudio SE'er og S.F. Concerto, men det handler jo om smag, både hvad angår desig og lyd. Ingen tvivl om at S.F. Concerto er en smuk højttaler!

Held og lykke i din søgen efter et sæt ht'er....Jeg er selv på udkig efter nogle nye lydsøjler til stuen.

mvh FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Det pis Jonas lukker ud har intet med en mening eller anbefaling/frarådelse at gøre.  Det virker bare som om du sviner det til, men dit motiv er ukendt.

Næ du har blot AB lytte testet Sonus største højtaler mod 5 andre og der er ingen tvivl sonus er til det henslængte og altid behagelige. Jeg kender 2 som har disse højtalere de siger da også at den ro og altide behagelige klang er noget de bevist er gået efter.

Jeg skriver jo at hvis det er det han vil have så skal han da bare købe.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Ttil Jonas:

SF Concerto er ikke SF´s største HT. Det er en af de mindste.

Cyrus er da en god forstærker, men er lissom i en anden kategori, i fht højttalerne. Man skal højere op før man kan høre hvor gode Sferne er. D

Det I har hørt er hvordan Cyrusen lyder. SKAL det være en Cyrus skal det være 8´ren MED den eksterne strømforsyning. Før synger den ikke og når den ikke synger, så synger SF heller ikke.

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hvad er denne Stradivari og hvor kan man se den?Confused

Den har jeg desværre ikke set/hørt!!!!!!!!!!!

Yanomami

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej venner, tænkte lige jeg ville blande mig i snakken, da jeg selv har et par grand piano home. Det er meget blandet hvad folk siger om dem. Nogen mener de er meget mørke i klangen, andre mener derimod de er meget lyse

Jeg mener de er et sted midt i mellem! Som også andre har skrevet, så stiller grand piano faktisk store krav til forstærkeren. Da jeg fik mine audio analogue mono blokke kom der virkelig styr over dem! det gælder specielt i bassen, som blev dybere og bedre defineret.

Der er visse skribenter herinde, som er meget optaget af at nedrakke det udstyr som andre har - Det er som om de får et kick ud af det, og det er selvfølgelig noget man bliver ked af at læse, når det netop er ens eget udstyr der står for skud. De udtalelser der kommer her skal man nok tage med et gran salt. Jeg har hørt hele serien, og mener de alle formidler musikken utrolig godt. Det er som om man glemmer højtalerne, og istedet fokuserer på musikken. Jeg fik selv mit sæt brugt til 12000, og har også for nylig set dem endnu billigere. Her får man alt andet lige utrolig meget højttaler for pengene, så thumps up herfra!

MVH. Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

René
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

"Jeg er ikke i tvivl om, hvad jeg vil vælge, hvis valget stod imellem de små Dynaudio SE'er og S.F. Concerto, men det handler jo om smag, både hvad angår desig og lyd. Ingen tvivl om at S.F. Concerto er en smuk højttaler!"

Den er superflot, og jeg synes den lyder godt I FORHOLD TIL hvad jeg er vant til :-) Måske skulle min tråd have gået på jeres bud på, hvad man skal lytte til, hvis man har 10-15 kilo, der skal bruges på højttalere og endnu ikke har et solidt sammenligningsgrundlag, men det ville nok blive en rodet tråd med for mudderkastning og for lidt saglig kritik.

Men tak for svarene.

Til top Vis René's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

hej rené

Nu tror jeg ikke "mudderkastning" er møntet på mine indlæg. Men der sker altid det, at når du si'r at produkt A er bedre end produkt B, så råber alle, som har B op, uagtet de måske ikke har hørt A. Jeg har i mit tidligere virke arbejdet med og solgt både chario og sonus f - det er ikke enbetydende med, at jeg har ret, men jeg kender dog begge ret godt.

mvh krydsmads

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

René
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

"Nu tror jeg ikke "mudderkastning" er møntet på mine indlæg"--FLEX

Det er det i hvert fald heller ikke, tværtimod. Det var mere generelt om nogle af de tråde man finder herinde.

Tror jeg skal ned og høre på Dynaudio snart. Og så se hvad HiFiKlubben har at byde på.

Til top Vis René's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej René

Det er ikke for at så tvivl om dit eventuelle valg af højttaler, at jeg skriver mit indlæg om oplevelserne med Sonus Faber og Dynaudio, men det var bare min opfattelse, at Dynaudio'en havde mere at byde på. Det er som om, at den er lidt mere fremme i skoene, end S.F., men igen, det kan jo skyldes den måde som Densen spiller,.... at der var lidt mere af det gode, hele vejen rundt.

Jeg ved ikke rigtig hvad HiFi-Klubben har at byde på i denne prisklasse. Jeg har til dags dato ikke oplevet nogle af deres ht'er spille lige så engageret og detaljeret som de to førnævnte.

Skal det være et sæt standerhøjttalere du vil investere i? Hvis dette er tilfældet synes jeg, at du skal prøve at kontakte Expert i Vaede eler Esbjerg, de har vist et sæt System Audio 2K til salg for ca. 6K pr. stk inkl. standere. Det er en meget fin ht'er som du vil blive glad for....så gør det jo heller ikke noget, at den ser lidt godt ud.

mvh FLEX

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hmmm

Det er meget forskellige højttalere vi her taler om. Det er ikke dem jeg ville stille op i en valgsituation - de er forskellige til at være egentlige alternativer.

Dynaudio er forholdsvis stram ... ikke så meget varme ... bl.a. pga. "plast"-membranerne, mens Souns Faber i nyere tid er mere over i de varmere nuancer som kendetegner "pap"-membraner.

Hvis man skal stille alternativer op, så ligger f.eks. Proac langt tættere på Sonus Faber end Dynaudio. Hvad der ligger tæt op ad Dynaudio ... det vil jeg lade andre om at vurdere!

SATMIT

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Nu er der lige den store forskel på lydens hældning, vil jeg kalde den, om den er fra den ene kant - Densen, SA, Dynaudio - hvor jeg opfatter at lyden er meget ude af kasserne og i hovedet på lytteren. Attack, en noget fremadlænethed, basal rytmisk orienteret, "gang i den" o.s.v ud af den vej.

Den anden hældning er væk fra dig og bagud, så at sige. Musikerne kommer ikke springende hen på sofaen og rytme er andre ting end tromme og bas helt ude på forkanten af bashøjttaleren; Sonus Faber og eksempelvis Audio Analogue på forstærkersiden, trækker i det jeg vil kalde den anden retning. Blødt, sødt, venligt, klart som en forårsdag, glæde ved at spille, men orkesteret bliver på sin plads. Musikken generer ikke på noget tidspunkt.

Jeg tror/ved du skal være OBS på ikke at blande de to spillestile, for så bliver det bare midt i. Hør SA med Densen, ja, og AA med SF et andet sted. Eksempelvis hos Audio Concept i Ålborg. Tag de samme CD´ere med begge steder.

Når jeg ser hvad folk anbefaler i denne tråd springer forslagene fra den ene hældning til den anden, men ingen opfatter det som et reelt skifte, som jeg mener det er.

I mange år har jeg haft "in your face" HIFI, men nu gider jeg ikke høre på det mere. Det andet får mig også lettere til at høre efter de finere detaljer i musikken, nu hvor det hele ikke bare/kun går op i "gang i den" og "ud af kassen", "livefornemmelse" og alt det der snak.

Jeg går ud fra du ikke blot hører Eminem...?

Mvh

Dige 

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hej dige.

Jeg går ud fra at ovenstående indlæg er rettet til undertegnede, derfor vælger jeg at besvare dit indlæg.

Du har ret i, at det er et spørgsmål om om det ønskede udtryk, når der skal vælges højttalere mv. Men, at sige, at det blot handler om "ud af kassen"- oplevelser er en undervurdering af de nævnte enheder...dit indlæg giver mig en følelse af, at Du er i stand til at lytte til det forfinede (læs forårsdagen)og kan nyde detaljerne i musikken, og eksempelvis jeg blot er en støvletrampende gut, der danser hånd i hånd med Eminem, der ikke har sans for detaljerne i musikken, siden jeg vælger som jeg gør. Smag er til evig debat på dette forum og det er vel på sin vis også helt iorden. Vi skal blot være forsigtige med ikke at gøre os til smagsdommere, og afgøre om den ene stil er mere berettiget end den anden. Det er forskelligheden, der bl.a. er med til at gøre hifi så spændende en hobby. Vi har alle ret til at gi' vores besyv med.

PS: Eminem får også en tur i spilledåsen, når dette er tiltrængt.

Mvh. FLEX 

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke bange for at undevuredere noget hvis det er ringe.

Men her vurderer jeg ikke noget. Jeg fastslår at der er forskel på forskelige anlægs hældning; frem eller tilbage. Det er et faktum, fastslået af utallige HIFI skribenter og erfarne folk i branchen.

AT så nogle - de fleste - der godt kan li rytmisk orienteret musik ofte ender med at købe de anlæg der læner lyden fremad, ja det er et rent tilfælde.

Disse anlæg har generelt ikke deres interesse vendt bagud o gindad i musikken, men nærmere fremad. Følgelig følger lytteren dem. Hvad kan han ellers gøre?

Håber det afklarer?

Mvh

Dige

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hej dige.

Jeg er med, og jeg er ikke fornærmet over din udlægning. Vi har sikkert ikke den helt samme tilgang til det at lytte til musik og hifi, eller også har vi, men foretrækker det ene frem for det andet.

Ha' en fortsat god aften.

Mvh FLEX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes