Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 06:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Xindak vs. Cayin (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Real_Zeke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Tillykke med valget

Jeg havde det på samme måde, da jeg købte den for et års tid siden ;)

Den er bare så lækker og elegant i lyden, men ja remoten er noget underligt noget...

Nordost Blue heaven
Nordost Super flatline
Mit setup
Til top Vis Real_Zeke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Real_Zeke

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kan personligt kun anbefale Xindak. Jeg gik fra Holfi til Xindak og var vildt imponeret over hvad jeg havde været
foruden... Byggekvaliteten er i top, prisen er til at gine ad og så er der jo lyden. Jeg har ikke lyttet til Cayin før, men de må
have lidt af samme kvaliteter.

Det med volumen, det problem havde min Holfi nu også :)

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hej Neon^, jeg ville også frygteligt gerne have hørt Xindak'en, men tror ikke det bliver til noget. Har bare ikke tid i denne uge. Men jeg er også blevet så glad for 252'eren og den har levet op til alle mine forventninger, så jeg tror ikke et nytter noget at lytte til flere. Har også været ude og lytte til en masse andre, Denon PMA2000AE (skuffende), Atoll IN100 og IN200 (helt klart et par favoritter) og så Cayin. Atoll og Cayin har hele tiden været første valg. Synes bare man får meget for pengene.

Jeg vil dog sige at havde jeg haft en Xindak med hjem så ville det sikkert blive et tæt løb, for jeg er sikker på at de har samme kvaliteter byggemæssigt og lydmæssigt. Og så havde AV-Connection også Xindak'en og tilhørende cd-afspiller på tilbud til 5300,- stykket som demo. Det er en god handel vil jeg mene!

Real Zeke: Jo tak, jeg var faktisk inde og se på dit setup da jeg skulle finde info om forstærkerne og lagde mærke til at din faktisk har blå dioder hvor den jeg har hjemme ligenu har røde. Lyser de blå tingester ligeså meget op som de røde øjne denne her har? Og så kan jeg se at du har bi-wiret dine højtalere, har det gjort noget for lyden? Og har du bare smækket samtlige kabler i de 2 højtalerudgange på forstærkeren?

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

HIFI-Hippo skrev:
Hej, så er der blevet lyttet lidt frem og tilbage. Desværre kun på Cayin 252B, da AV-Centrum i Farum ikke havde åbent i weekenden. Forstærkeren blev først testet på et par Amphion højtalere hos en ven hvilket var en ganske positiv oplevelse. Højtalerne bliver normalt trukket af en NAD S300 og man må sige at 252'eren ikke stod tilbage for den. Lyden blev mere klar og direkte. Allerede der var jeg meget tilfreds.

Da den kom hjem hvor den måske skulle bo i fremtiden er det en lidt lavere klasse højtalere der blev spændt for. Et par Dali Evidence 470. Har haft disse højtalere i ca. 2 år efterhånden og har altid været glad for deres lyd. Indtil videre har Dali'erne spillet med en Marantz 5003 i surround. Denne har dog også gjort det virkeligt godt, men efter at have sat 252'eren på var der mere styr på højtalerne. Bassen blev mere præcis og fik mere fylde. Flere detaljer sprang frem og stereo-perspektivet blev (som håbet) fuldendt. Det var en meget positiv oplevelse. Jeg har allerede på fornemmelsen at jeg nødt til at bestille en forstærker i sølv som kan bo hjemme hos mig Næste skridt bliver så en ny cd-afspiller (har en Denon DCD-1455R nu).

Jeg tror dog ikke jeg får hørt Xindak'en, men føler heller ikke jeg går glip af noget da 252'eren har indfriet de forventninger jeg havde til en eventuel ny forstærker.

Og så er der lige det sidste: Volumenkontrollen og fjernbetjeningen. Ja, jeg troede det var løgn da jeg så fjernbetjeningen, men tænkte "pyt, universalfjernbetjeningen må tage over". Volumen delen var lidt sjov. På Amphion højtalerne mærkede vi intet til at den sprang, den var faktisk meget nem at indstille. Da jeg kom hjem på Dali'erne var det straks lidt sværere at styre. Dog ikke sådan at jeg vil betegne det som et reelt problem. Min gamle Denon 1055R forstærker havde samme problem. Men jeg kan dog godt forstå hvis man bliver irriteret over at det er umuligt at fintune sin volumen når man sidder og lytter.

Det var alt herfra, kan som sagt kun sige jeg er tilfreds og vil nok snarest bestille en sølv 252'er til at stå i min stue

Tak for al jeres hjælp

hmm det kan være det er derfor jeg ikke kan nikke genkendende til det problem vi her snakker om for kører selv med AMPHION CREON 3 højtaler... det gjorde jeg også med de 2 transistor forstærker ned xindak... ej heller ikke med min nuværende xindak v15 rørforstærker.... egentlig en pusseløjerlig ting ikk

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

På min Cayin 353B er volumen heller ikke rigtig til at styre fra fjernbetjeningen....det er lidt træls men når man tænker på hvad den koster,gør det mig ikke noget...........Jeg rejser bare min fede røv fra sofaen og går over og justerer volumen på forstærkeren 

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

Real_Zeke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Jeg smider lige et par billeder ind af hvad der sidder i terminalerne, jeg har aldrig kørt uden bi-wire, ved ikke om det ville gøre en forskel lydmæssigt. Jeg er også for doven til at prøve.

Jeg ved ikke lige hvorfor dioderne har skiftet farve, men mine lyste overdrevet meget, men nu har jeg sat nogle bitte små plastic dimser som er gennemsigtige, men så malet sorte på den sider der klæber. Det har gjort det noget bedre, og de er ikke nær så irriterende længere :=)

Nordost Blue heaven
Nordost Super flatline
Mit setup

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for nogen plastic dimser? Dem tror jeg godt jeg kunne få gavn af 

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8

Real_Zeke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Det er sådan nogle man normalt sætter på skuffer, så de lukker "blødt" eller uden det larmer. De kan fås i gennemsigtig, og så farver du dem bare sorte og klistre på.

Nordost Blue heaven
Nordost Super flatline
Mit setup

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Real_Zeke skrev:

Jeg ved ikke lige hvorfor dioderne har skiftet farve, men mine lyste overdrevet meget, men nu har jeg sat nogle bitte små plastic dimser som er gennemsigtige, men så malet sorte på den sider der klæber. Det har gjort det noget bedre, og de er ikke nær så irriterende længere :=)

Dem du taler om her

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Ahh ok. Sådan nogen kan jo nemt fremskaffes 

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Er 153B ikke afløseren for 252B?

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Er 153B ikke afløseren for 252B?
Ikke helt... Du kan samenligne dem her:

http://www.interceptor.dk/html/cayin-transistor.htm

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

Real_Zeke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Da jeg ikke havde sat noget over mine lys, kunne de næsten lyse hele min stue op.

Samtidig med at det var en meget irriterende faktor hvis man så Tv, de var nærmest blændende.

Nordost Blue heaven
Nordost Super flatline
Mit setup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes