Forfatter |
|
Stereolab Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
Ketil Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 12 Juli 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 248
|
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab skrev:
Ketil skrev:
Er det gulv- eller standerhøjtalere du primært overvejer? |
|
|
Det er hovedsageligt gulvhøjttalere, men jeg udelukker ikke noget..
|
|
|
Med fare for at spørge om noget der allerede er besvaret i tråden; hvad er dit budget, hvor stort er dit rum, og hvilken lyd foretrækker du?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
Ketil Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 12 Juli 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 248
|
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab skrev:
floe skrev:
Stereolab skrev:
Ketil skrev:
|
|
|
|
|
Med fare for at spørge om noget der allerede er besvaret i tråden; hvad er dit budget, hvor stort er dit rum, og hvilken lyd foretrækker du? 
|
|
|
Rummet er omk. 25 m^2. Træ-gulv, og rummet bliver nemt "levende", desværre.
Jeg er ikke særlig velbevandret i hifi-lingo, så at beskrive lyden fra en højttaler er svært, men det jeg kan li' højttalere der er hurtige og dynamiske. Jeg kan godt lide når musikken står i rummet, og har intet imod at lyden er til den lidt "varme" side. Bas-tryk er ikke min ting, men bassen skal være veldefineret. Neutralitet er ikke det vigtigste, bare det spiller musik, og lyden er balanceret.
Jeg har fornylig anskaffet en Naim NAIT XS integreret forstærker på 2x60W, så højttaleren skal spille godt sammen med denne. I fremtiden er planen også en Naim CDP el. DAC.
Jeg har allerede kig på Audiovector S3 Signature, som indtil videre står som favorit inden for det budget jeg har. Jeg vil dog gerne nå at prøve et par andre før jeg bestemmer mig. Og hvis jeg kan finde noget billigere, der kan gøre det, er det bestemt velkomment. Jeg regner dog ikke med at gøre nogen investeringer før om et par måneder, hvor der forhåbentligt er lidt flere penge i kassen 
|
|
|
Nu er jeg nok ikke den rigtige at snakke med Audiovector om, da jeg stadig har tilgode at høre en af deres speakers som jeg synes om (med undtagelse af de ældre modeller)... Men Audiovector spiller jo langt fra lunt og lækkert? I mine ører bliver de hurtigt kliniske og kedelige, men sådan er vi jo så forskellige  I den prisklasse er en stander som Dynaudio Focus 140, eller fx gulvhøjttaleren Sonus Faber Concerto Domus interessante bud synes jeg. 140'eren spiller ret neutralt, men til gengæld kan der virkelig komme lyd og bas ud af den lille konstruktion. Domus'en spiller meget "musikalsk" og ret behageligt, den bør du lægge ører til synes jeg  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab skrev:
floe skrev:
Stereolab skrev:
floe skrev:
Stereolab skrev:
Ketil skrev:
|
|
|
|
|
Med fare for at spørge om noget der allerede er besvaret i tråden; hvad er dit budget, hvor stort er dit rum, og hvilken lyd foretrækker du? 
|
|
|
Rummet er omk. 25 m^2. Træ-gulv, og rummet bliver nemt "levende", desværre.
Jeg er ikke særlig velbevandret i hifi-lingo, så at beskrive lyden fra en højttaler er svært, men det jeg kan li' højttalere der er hurtige og dynamiske. Jeg kan godt lide når musikken står i rummet, og har intet imod at lyden er til den lidt "varme" side. Bas-tryk er ikke min ting, men bassen skal være veldefineret. Neutralitet er ikke det vigtigste, bare det spiller musik, og lyden er balanceret.
Jeg har fornylig anskaffet en Naim NAIT XS integreret forstærker på 2x60W, så højttaleren skal spille godt sammen med denne. I fremtiden er planen også en Naim CDP el. DAC.
Jeg har allerede kig på Audiovector S3 Signature, som indtil videre står som favorit inden for det budget jeg har. Jeg vil dog gerne nå at prøve et par andre før jeg bestemmer mig. Og hvis jeg kan finde noget billigere, der kan gøre det, er det bestemt velkomment. Jeg regner dog ikke med at gøre nogen investeringer før om et par måneder, hvor der forhåbentligt er lidt flere penge i kassen 
|
|
|
Nu er jeg nok ikke den rigtige at snakke med Audiovector om, da jeg stadig har tilgode at høre en af deres speakers som jeg synes om (med undtagelse af de ældre modeller)... Men Audiovector spiller jo langt fra lunt og lækkert? I mine ører bliver de hurtigt kliniske og kedelige, men sådan er vi jo så forskellige 
I den prisklasse er en stander som Dynaudio Focus 140, eller fx gulvhøjttaleren Sonus Faber Concerto Domus interessante bud synes jeg. 140'eren spiller ret neutralt, men til gengæld kan der virkelig komme lyd og bas ud af den lille konstruktion.
Domus'en spiller meget "musikalsk" og ret behageligt, den bør du lægge ører til synes jeg 
|
|
|
Vi kan nok kun blive enige om at være uenige med hensyn til AV, men tak for forslagene til de andre højttalere - jeg vil prøve at tjekke dem ud 
Jeg husker at have læst på et tidspunkt at de der Focus 140 er ret svære at drive, og derfor ved jeg ikke om min forstærker er det bedste match til dem. Husker jeg forkert?
Mht. Sonus Faber, må jeg indrømme at jeg ikke er meget for designet/udseendet af dem, men det lyder til at de måske er et lyt værd.
Er der en grund til at du udelukkende foreslår standerhøjttalere? De fleste gulvhøjttalere er mere effektive og går dybere..
|
|
|
Focus 140 kan godt lide strøm ja, men de kan også drives med en mindre forstærker, såfremt den ellers er strømstærk. Jeg kender ikke din Naim godt nok til at kunne svare på dette. Concerto Domus er en gulvhøjttaler  Når det er sagt, så er det ofte at standere kan nogle lidt andre tricks end mange gulvhøjttalere hvad angår fx sammenhæng  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stereolab
Du har godt nok en god musik smag hører selv the Libertines, og the strokes generelt den stil men min favorit gruppe er dog Sonic youth og den slags, endelig nogen herinde der hører andet pling pling musik som jeg kalder. Pling pling i min verden er overpolerte optagelse som kun går op i optagelsen.
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab skrev:
Sonic skrev:
Hej Stereolab
Du har godt nok en god musik smag hører selv the Libertines, og the strokes generelt den stil men min favorit gruppe er dog Sonic youth og den slags, endelig nogen herinde der hører andet pling pling musik som jeg kalder. Pling pling i min verden er overpolerte optagelse som kun går op i optagelsen.
|
|
|
Takker Thurston Moore & Co. er det fede..
|
|
|
Ja totalt og det var så lidt kender du det nye Canadiske band Tokio police cop, det er et fedt indie band  prøv at købe noget med dem det vil det vil helt sikkert være noget for dig, specilet hvis du kan lide the strokes osv osv.
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Hej Stereolab
|
|
|
Det kan vel umuligt være noget negativt at en optagelse/indspilning er teknisk i orden eller hva?  Et eksempel på møgbeskidt rock, som samtidig er vanvittigt godt produceret og indspillet er Tool. Når det så er sagt, så lader jeg mig aldrig diktere af indspilningskvaliteten når jeg køber eller lytter musik. The Strokes er super fedt - gid de dog ville gøre noget ud af deres optagelser også  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab skrev:
floe skrev:
Sonic skrev:
Hej Stereolab
|
|
|
Det kan vel umuligt være noget negativt at en optagelse/indspilning er teknisk i orden eller hva? Et eksempel på møgbeskidt rock, som samtidig er vanvittigt godt produceret og indspillet er Tool.
Når det så er sagt, så lader jeg mig aldrig diktere af indspilningskvaliteten når jeg køber eller lytter musik.
The Strokes er super fedt - gid de dog ville gøre noget ud af deres optagelser også 
|
|
|
Jeg er fuldstændigt enig. En teknisk god optagelse er der intet i vejen med.
Jeg synes dog at The Strokes er vildt fedt optaget og produceret. Her er bestemt ingen slinger i valsen teknisk, og den 'snavs' der er, er lavet bevidst.
Det jeg tror Sonic mener er at der findes en masse 'godt produceret' musik som mangler nerve og indhold. Musik frem for teknik til enhver tid, men det er nu fedest når der er en balance. Et godt eksempel på dette er Radiohead (mere eller mindre alt hvad de har lavet, måske lige undtagen Pablo Honey). Sindsyg fed musik, der er indspillet og produceret så englene synger 
|
|
|
Nu har jeg godt nok kun et Strokes album (First Impression Of Earth), og det synes jeg er en ret elendig størrelse rent indspilningsmæssigt. Musikken fejler dog intet, og det er en helt igennem fed plade. Jeg har til gengæld alt Radiohead, og der må jeg igen være uenig  Indspilningerne er på grænsen til at være godkendtes synes jeg. De er ikke super dårlige, men absolut heller ikke gode. Eksempler på skiver hvor indhold og indspilningskvalitet går hånd i hånd er efter min mening: Tool (alt hvad de har udgivet) A Perfect Circle - Thirteenth Step Puscifer - V For Vagina Anthony And The Johnsons - Anthony And The Johnsons Ben Harper - Fight For Your Mind Trentemøller (alt hvad han har udgivet) Og en masse andet  Sjovt nok er de 3 første alle Maynard James Keenan projekter  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|