| Sendt: 17 Februar 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nullergøj skrev:
| Uanset hvad de konverterer fra og til så vil en konvertering altid blive ringere. Yousee boxen er MEGET langt fra en cd spiller, den er nok det ringeste radio jeg nogensinde har hørt. Ikke fordi jeg mener en cd er speciel god. |
|
|
hvis vi kigger på lyden fra yousee gennem en fm tuner som fødes med analog antennesignal så er vi enige.
kigger vi derimod på en god dac/cd med et digitalt signal fra samme yousee sååeeeee!!!
en konvertering fra digital til digital er stort set ikke hørbart, det er det derimod når man konvertere analogt til digitalt og omvendt.
vi kan nok hurtigt blive enige om at næsten alle radiostationer lager deres materiale digitalt, det digitale signal sendes til yousee som konvertere til lysleder (1 gang) og sender det min antenneforening som konvertere til elektrisk (2 gang) og sender det til min dac/cd som konvertere det til analog (3 gang)
kigger vi på FM så konvertere stationen det digitale signal til analog (1gang) derefter til radiobølger (2 gang) som sendes til fm tuneren der så skal konvertere dem til analog (3gang) Der er på denne tur meget stor risiko for at der tilføres signalet sus-støj og forvrængning da et analogt signal er lettere at påvirke end et digitalt.
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|