Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: En forstærker bliver til, B22 – kongen. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hehe det er den faktisk, men jeg har et brum problem, nok fordi jeg har valgt en meget "strømstærk" løsning, med en 160VA custom Antrim trafo, og må indrømme at jeg mangler at få det løst, derfor har jeg ikke gjort tråden færdig

Du løser nok ikke problemet med at flytte transformeren ud af kabinettet for det er ofte andre steder problemet ligger. Et uheldigt layout af ground er mere sandsynligt - så prøv at kigge det efter på din konstruktion.Jeg operere med tranfoer på optil 2 x 67Vac / 2kVA uden brum problemer så det kan sagtens lade sig gøre.
Hvis din "skærm" er lavet af jern kan den måske "skade" mere end den gavner !

Mvh. Robert
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Den ser både flot ud, og lyder helt sikkert fantastisk! Jeg ville også ønske jeg lavede min egen forstærker, det kunne være fedt at sige man selv har bygget den.
Til top Vis GamerOfDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamerOfDK

tvaettbjoern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2010
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Tak, jeg er heller ikke utilfreds :-)

Jeg ved ikke hvor meget fingersnilde der kræves. Beta22'eren er den første forstærker jeg har bygget (eller dvs den første jeg har bygget færdig med chassis og alt inkl.). Ti Kan, der har designet beta22'eren, har dokumenteret forstærkeren meget grundigt, så hvis man er lidt omhyggelig kan man sagtens bygge en uden problemer.

Jeg kan tilføje at det eneste jeg har boret huller i inden jeg lavede chassiset er væggene herhjemme når der skulle sættes lamper op. Men det er ikke spor svært at bore i aluminium.

Prisen i alt kom vel op på ca 4.500 tror jeg, men det kan sikkert sagtens gøres billigere...
Til top Vis tvaettbjoern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tvaettbjoern

GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 07 Januar 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Lyder ikke for svært, og det lyder heller ikke for dyrt, troede faktisk vi var oppe på 10.000+ hehe, men det kan sikkert også gøres så dyrt.
Til top Vis GamerOfDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamerOfDK

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Ja den kan købes færdigsamlet så vidt jeg ved og det bliver i hvert fald dyrere

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Ja storebror, nu må du fandeme komme igang med at få fixet vores problem! :D
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Jaja, nu skal jeg lige til Frankfurt imorgen, men næste weekend er sat af til at flytte trafoen, det kunne du også gøre istedet for at game CS source
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Broderkærlighed - you gotta love it :D

Den Beta ser sgu lækker ud, det er sgu lige før jeg kunne finde at tage til et meet, bare for at prøve sådan en basse :-)

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Når vi en dag er tilpas mange der vil bygge b22, må vi lave et fælleskøb og se om vi kan få en god rabat. ;)
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

greg skrev:
N�r vi en dag er tilpas mange der vil bygge b22, m� vi lave et f�llesk�b og se om vi kan f� en god rabat. ;)

Rabat? Det er kun på fragten du kan spare, du skal jo selv købe dele osv, det er kun boards og nogen andre småting som Ti ved AMB kan hjælpe med. Men det er jo det der gør det sjovt

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Eller du kan købe hele kits her: http://glassjaraudio.com/

Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeff hjalp også mig, han har nu fået en lidt mere prof side siden dengang :) Men det var nu mere fordi at det var for dyrt i fragt at købe alle delene seperat. Men husk størstedel af prisen ligger ikke i boards og strøm dele, men i swipsere hehe. og selvfølgeligvis stik, pot, kasse osv. Mener jeg i dele har brugt små 5k, men jeg har så heller ikke sparet, og selv min loddetin er købt specielt til buildet

tvaettbjoern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2010
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

af mine 4500, var ca 2500 til komponenter+fragt. jeg havde faktisk købt ind til et 3-kanal setup, men blev enig med mig selv om at jeg nok ikke ville kunne høre forskel alligevel. resten gik til chassis, stik, bøsninger og diverse. jeg overvejede også en kit-løsning fra Jeff Rossel, men skulle alligevel indkøbe komponenter til andre ting, så alle komponenter pånær MOSFETs, matchede transistorer og nogle af de ting som er svære at finde, er købt i europa primært hos schuro.de

jeg har til gengæld sparet på ledningerne. strømmen fra sigmaen leveres gennem brugsens lampeledning, al længere signalføring er det billigste skærmede kabel fra brinck (7kr/m tror jeg), kortere ledere er 1/4mm² kobberledning fra opladeren til en telefon eller minidisc (jeg kan ikke helt huske det). jeg kunne godt have kryogenbehandlet kablerne, men jeg kunne ikke bestemme mig for om -78 eller -196 grader lød bedst, så det blev ikke til noget
Til top Vis tvaettbjoern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tvaettbjoern

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2011 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg i kabel har brugt ca 600kr, men har også lidt i overskud

Jeg har faktisk et par ekstra boards (også et til min lillebror) liggende og mosfets osv til en ballanceret løsning, men det tænkte jeg så var overkill før min kilde er balanceret

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Tror du har noget at glæde dig til spændende ting de har på programmet der hvor du linker til.

Det bliver spændende at høre din vurdering når du får gang i den.

Har du overvejet Lightspeed volumenkontrollen her er kun en variabel modstand populært sagt i serie med signalet, har nok meget potentiale ser det ud til.

http://www.buildanamp.com/main.sc

Mere info her:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21497&a mp;PN=3&TPN=4

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jeg havde undersøgt mulighederne for at undgå en pot, har også en stepped Dact til at ligge i skuffen, men havde egentligt slået den hen for at være for bøvlet, men kunne da være en upgrade når den nu kommer igang hehe

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jaja, nu skal jeg lige til Frankfurt imorgen, men næste weekend er sat af til at flytte trafoen, det kunne du
også gøre istedet for at game CS source

Source? :D Ej det spiller jeg nu ikk så meget :D
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

Handberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011
Sendt: 05 Marts 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

greg skrev:
N�r vi en dag er tilpas mange der vil bygge b22, m� vi lave et f�llesk�b og se om vi kan f� en god rabat. ;)

Kunne være mega fedt! Jeg er ikke den store elektronik haj, så der kunne det være fedt med noget garvet hjælp til den del. Til gengæld er jeg rimelig ferm mht. det mekaniske og 3D Cad design - så jeg er ret overbevist om at jeg kunne trylle nogle fine kabinetter sammen. Jeg har også mulighed for at låne en fin mekaniker + fræser drejebænk nogle timer, hvis det skulle blive nødvendigt for at få den sidste finish.

Sorry for thread-jacking....

Techtrino, jeg kan se at du går på AAU. Jeg er selv lige blevet færdig dernede i sommers som maskiningeniør. Kunne det tænkes man en dag ved lejlighed kunne få lov at stikke mine K702 i sådan en beta22?
Til top Vis Handberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Handberg

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2011 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Handberg skrev:
greg skrev:

Kunne være mega fedt! Jeg er ikke den store elektronik haj, så der kunne det være fedt med noget garvet hjælp til den del. Til gengæld er jeg rimelig ferm mht. det mekaniske og 3D Cad design - så jeg er ret overbevist om at jeg kunne trylle nogle fine kabinetter sammen. Jeg har også mulighed for at låne en fin mekaniker + fræser drejebænk nogle timer, hvis det skulle blive nødvendigt for at få den sidste finish.

Sorry for thread-jacking....

Techtrino, jeg kan se at du går på AAU. Jeg er selv lige blevet færdig dernede i sommers som maskiningeniør. Kunne det tænkes man en dag ved lejlighed kunne få lov at stikke mine K702 i sådan en beta22?

Hej Handberg

Velkommen til

Jep jeg blev færdig ligesom dig i sommers, jeg har læst civil ingenir indenfor international teknologi ledelse, og arbejder nu i kolding, med tekstiler

Jeg har stadig brum problemmer, og diverse rejser m.m. har givet mig dårligt tid til min b22, men jeg har noget mumetal på vej hjem til at konstruere en bedre skærm med så det burde løse det, ellers har jeg lidt anden fejlfinding jeg vil lave når tid er.

Hvis du har adgang til et værksted, så vil jeg meget gerne have en ny volumenknob i stål hehe, fik aldrig selv tid til at dreje en på fib 16 (eller 15, kan aldrig huske hvad det hed).

Men ja du må meget gerne komme forbi og høre dine k702 på den, men jeg bor i vejle nu (jeg skal have updatet min profil, bare denne uge har jeg været i pakistan og er nu på vej hjem fra aalborg)

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Du lodder jo med en lunken loddekolbe saa din Beta er sikkert en stor kold lodning, saet lidt blus paa kolben og faa det loddet ordentligt 

P.s det er lidt en intern joke

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes