Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: vienna (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

hifileif skrev:

Hej

Jeg har haft både strauss og mahler og de skal begge have en meget strømstærk forst.gerne 2-300w.i 8 ohm.Jeg har prøvet med en pass x150, det duer ikke den er ikke  stærk nok, når man spiller bare lidt højt begynder lyset i vu metret at blinke .En bladelius thor er ok audia fligth 100 er også fin. mac intosh ma 7000 duer slet ikke,overload lamperne lyser for et godt ord,jeg har selv en bladelius ymer,og den kan virkelig styre dem.pass x350 er også ok.

Leif

Det kan jeg slet ikke følge. Jeg kunne fint styre Strauss med Pass X150,5, men som tidligere skrevet mener jeg heller ikke Strauss er svære at styre.
Jeg fik desværre aldrig prøvet at sætte Mahler foran den.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Citér:

Folk spørg ofte om det virkeligt kan passe at en stor højttaler vil kunne spille højt med en lille forstærker. Og hvis man udelukkende ser på opgivelser og tal fra producenter kan det måske virke fornuftigt at en billig 20 watt's forstærker vil kunne trække et sæt store Cv'ere med en følsomhed på måske 100 db. Men hvis man tænker lidt over det, så vil det betyde de 20 watt skal kunne styre måske 2 store 15" ved voldsomme lydnivauer. En anden ting man også glemmer er at der er fasedrej, returstrøm og det at en stor forstærker har mere magt end en lille, og derfor vil kunne levere et mere roligt lydbillede.

En ting som jeg ihvertfald altid har i baghovedet, er at det er bedre at have en god forstærker på nogle dårligere højttalere, end omvendt. Som det står herhjemme nu, har jeg givet det dobbelte for min forstærker som for mine højttalere, og derfor er det intet problem at højttalerne kan dykke under 3 ohm i bassen engang imellem.

Hvis man skal lave PA lyd skal man alligevel have en PA forstærker, sådan er det. At man så kan nøjes med mindre der hjemme er jo bare godt, rigtig godt endda, bare HT'erne er følsomme nok. Her er to gode 15 tommer i parallel jo noget nær ultimativt til hjemmebrug, og så behøver man ikke mere end 20 watt. Men som så meget andet kommer det an på ingredienserne: Garbage in - garbage out. 

Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ville foreslå KRELL FPB350Mcs og skal det være billigere så Rotel RB1090.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

mvh

Samme erfaring har jeg gjort, sjovt nok.

Men en integreret som Bladelius Thor mkII er endnu mere kompetent da den er hurtig til at levere den nødvendige strøm. Bedre end Rotel RB1090. Den spiller også bedre efter min mening.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
pepsi skrev:

Vil små integreret kunne trække dem.

Eks.

Krell 400xi eller 300i

Nad M3

Bladius Thor

Eller skal der virkelig en Krell FBI på banen

Hej, jeg havde M4L på besøg med hans NAD M3, vi prøvede den på mine strauss(næsten samme impedans og følsomhed som mahler), resultatet var at lyden blev meget lys, ikke nogen god sammensætning. Skal det være int forst., så tænk i retning af gryphon, gamut og det vil ikke undre mig om min egen pass også vil kunne løfte opgaven,

Hej Dan

Er stadig forundret over resultatet. Især ud fra fra den positive test i stereophile http://www.stereophile.com/integratedamps/107nad/

Hvor den drev med succes et par Wilson Audio Maxx2.

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

mvh

Vil lige komme med et indspark her.

Hvis prisen er et parameter, således forstået at det skal være under 8-10000, så kunne en Nakamichi PA7E også være et emne. De fåes til omkring 5000.- Dertil skal selvfølgelig ligges en pre.

Just my 50 cents...

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

svendborg@email skrev:
tube mania skrev:

mvh

Hvis prisen er et parameter, således forstået at det skal være under 8-10000, så kunne en Nakamichi PA7E også være et emne. De fåes til omkring 5000.- Dertil skal selvfølgelig ligges en pre.

Just my 50 cents...

- og en sjat mere om det skal være mkII'eren  - som forøvrigt spiller fortrinligt, og driver mine Vienna BCG perfekt

MVH

hifileif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
hifileif skrev:

Hej

Jeg har haft både strauss og mahler og de skal begge have en meget strømstærk forst.gerne 2-300w.i 8 ohm.Jeg har prøvet med en pass x150, det duer ikke den er ikke  stærk nok, når man spiller bare lidt højt begynder lyset i vu metret at blinke .En bladelius thor er ok audia fligth 100 er også fin. mac intosh ma 7000 duer slet ikke,overload lamperne lyser for et godt ord,jeg har selv en bladelius ymer,og den kan virkelig styre dem.pass x350 er også ok.

Leif

Det kan jeg slet ikke følge. Jeg kunne fint styre Strauss med Pass X150,5, men som tidligere skrevet mener jeg heller ikke Strauss er svære at styre.

Måske spiller jeg lidt højere end dig,den x150,5 som vi prøvede med kunne slet ikke styre mahlerne når vi spillede bare lidt højt.

Til top Vis hifileif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifileif

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

hifileif skrev:
jkjaers skrev:
hifileif skrev:

Hej

Leif

Måske spiller jeg lidt højere end dig,den x150,5 som vi prøvede med kunne slet ikke styre mahlerne når vi spillede bare lidt højt.

Nu ved jeg ikke om du har skrevet forkert eller du ikke har læst hvad jeg skrev. Jeg har ingen erfaringer med Mahler kombineret med X150,5 eller KAV400xi - Her taler jeg kun Strauss, som begge forstærkere magtede fint ved mig.

Som tidligere skrevet har jeg hært fra flere steder at Mahler er betydeligt hårdere at drive (men lettere at placere) end Strauss. Jeg har været glad for begge speakers.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Prøv evt denne effektforstæker: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/cambri dge_840w_effektforstaerker_soelv.htm  

2 x 200 watt, 1200 VA, 22 kg.  Den opfylder vist de krav andre beskiver i tråden.

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
Til top Vis Clinton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clinton

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Vi også tro at denne kan klare dem http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=141210, men ellers er mit bud også en gammel nakamichi pa-7e.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
hifileif skrev:
jkjaers skrev:
hifileif skrev:

Hej

Leif

Nu ved jeg ikke om du har skrevet forkert eller du ikke har læst hvad jeg skrev. Jeg har ingen erfaringer med Mahler kombineret med X150,5 eller KAV400xi - Her taler jeg kun Strauss, som begge forstærkere magtede fint ved mig.

Som tidligere skrevet har jeg hært fra flere steder at Mahler er betydeligt hårdere at drive (men lettere at placere) end Strauss. Jeg har været glad for begge speakers.

Underligt med de oplevelser. Store og dyre Forstærkere som på papiret lader til at være stabile også alligevel disse forskellige oplevelser

nostalgiskmusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2009
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Har haft flere forskellige forstærkere på VA, har bl.a. prøvet Krell KAV400xi på Mahler og BCG. På BCG var den fantastisk, den manglede dog lidt når den blev spændt på Mahler men den kunne uden problemer spille højt uden at lyde dårligt.

Men må sige Audia Flight 100 formår at håndtere Mahler
væsentlig bedre.

Til top Vis nostalgiskmusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nostalgiskmusik

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

nostalgiskmusik skrev:
Har haft flere forskellige forstærkere på VA, har bl.a. prøvet Krell KAV400xi på Mahler og BCG. På BCG var den fantastisk, den manglede dog lidt når den blev spændt på Mahler men den kunne uden problemer spille højt uden at lyde dårligt.

væsentlig bedre.

Så er det sprængende punkt om det handler om stabilitet eller lydmæssig formåen. Ud fra lyd er Audia meget kedeligt at lytte på!

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun prøvet en Primare A32 på mit sæt Mahler og det fungere rigtig godt

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Det er jo også en voksen bandit

cgj82
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

svendborg@email skrev:
tube mania skrev:

mvh

Just my 50 cents...

Pris er naturligvis en faktor....men kan da godt sniges op på 20.000. Dog skal designet være i orden og stil rent. Med andre ord gryphon duer ikke

Kan se der er mange brugte til salg af forstærkere som har været pænt dyrer fra ny. pris og kvalitet hænger sammen!

Til top Vis cgj82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cgj82

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Filmtosse skrev:
Det er jo også en voksen bandit

Ja det er noget af et kraftværk

nostalgiskmusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2009
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

nostalgiskmusik skrev:

væsentlig bedre.

Så er det sprængende punkt om det handler om stabilitet eller lydmæssig formåen. Ud fra lyd er Audia meget kedeligt at lytte på!

Der snakkede jeg kun om "stabilitet", men synes da bestemt ikke Audia Flight er kedeligt at lytte på Vienna, i hvert fald ikke deres 100 blok på Mahler. Vi kan godt blive enige om at der er andet der er mere spændende bl.a. Pass men til prisen man kan finde den til brugt er den bestemt ikke dårlig.

Til top Vis nostalgiskmusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nostalgiskmusik

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

pepsi skrev:

Vil små integreret kunne trække dem.

Eks.

Krell 400xi eller 300i

Nad M3

Bladius Thor

Eller skal der virkelig en Krell FBI på banen

Bladelius Thor har helt ufatteligt mange kræfter, og jeg tror ikke at dette bliver et problem.

Om den rent lydkarakteristisk passer til et sæt Mahler skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes