Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til Spendor S3/5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

PFM20532 skrev:

Nightpuma skrev:
Jeg har fundet et Naim 42.5/110 set hos forhandler i UK for 3000DKK f�r pruting. Det frister
Noen kommentarer?

Puma

Det er et fremragende s�t som har lidt mere potentiale end en 5i (sidstn�vnte i�vrigt nok lidt kraftigere til dine Spendor) V�r opm�rksom p� Naim s�ttet har nogle �r p� bagen og en service af effekten kan v�re p�kr�vet, t�nk ogs� p� h�je fragtudgifter.

Tak, er ellers meget fristet på en 5i der ligger på ksb. Har været i kontakt med selger, men der kommer en og skal høre på den før jeg kan komme til. De ser lidt penere ud end de gamle også. No offense, men kedeligere design end gammel Naim skal man led lenge efter. Men er man naimist, som jeg godt kan se for mig at jeg kan blive, ser man vel annerledes på tingene
Kender du 5i? Er den god?

Asbjørn
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Cyrus, Naim og Densen vil gøre musikken "sjov" at lytte til.

En Naim 5i/5i-2 kan du altid sælge igen uden meget tab.

Du kan prøve at lede efter en Densen B110 eller nogle af de lidt ældre modeller. Cyrus 6vs2 eller 8vs2. Naim Nait 5, 5i, 5i-2

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

g�st skrev:
Cyrus, Naim og Densen vil g�re musikken "sjov" at lytte til.

En Naim 5i/5i-2 kan du altid s�lge igen uden meget tab.

Du kan pr�ve at lede efter en Densen B110 eller nogle af de lidt �ldre modeller. Cyrus 6vs2 eller 8vs2. Naim Nait 5, 5i, 5i-2

Tak for de konkrete forslag det er meget nyttig Når det gælder Cyrus har jeg fokuseret på no. 2, ved du noget om den i forhold til de to du nevner?

Asbjørn
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

En Densen B-100 kunne nok være fed på dem.

Den er en tand mørkere i lyden end den nyere B-110.

Til gengæld synes jeg faktisk den er bedre. Mere Livefeeling, glød og fylde.
Og designet er jo bare kongefedt

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
En Densen B-100 kunne nok v�re fed p� dem.

Den er en tand m�rkere i lyden end den nyere B-110.

Til geng�ld synes jeg faktisk den er bedre. Mere Livefeeling, gl�d og fylde.

Densen er lækkert Tak for tippet, det er noteret. Har du hørt Naim, Exposure og de andre englendere det blevet talt om tidligre i tråden?

Puma

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
thuekay skrev:
En Densen B-100 kunne nok v�re fed p� dem.

Den er en tand m�rkere i lyden end den nyere B-110.

Til geng�ld synes jeg faktisk den er bedre. Mere Livefeeling, gl�d og fylde.

Densen er lækkert Tak for tippet, det er noteret. Har du hørt Naim, Exposure og de andre englendere det blevet talt om tidligre i tråden?

Puma

Har hørt lidt Naim. Den mindste Nait 5i og Supernait. Det lød godt begge gange. Men det var på et setup som er for ukendt til at jeg kan lave sammenligning med Densen eller give en ordentlig beskrivelse af dem.

Har dog flere gange hørt at Naim og Densen´s lyd skulle være meget ens. Dog at Naim er en tand varmere/mørkere i lyden. Specielt ift. det nyere Densen.

Exposure har jeg ikke hørt.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hej Thuekay

Tak for din beskrivelse, da har jeg fått sån nogenlunde plassert den. I siste ende må man selv lytte for og høre om det er match. Absolutt en kandidat.

Asbjørn

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

S� har jeg alts� v�rt s� heldig at Halo8 har v�rt s� hyggelig at l�ne mig b�de en Mission Cyrus 2 MK3 m/PSX og en Musical Fidelity A1. Sistnevnte er ikke den MF laver nu, men den fra firserne.

http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/oldeworldehtml/cyrustwoamp.h tml

http://www.mhennessy1.f9.co.uk/mf_a1/index.htm

Begge to har sine sterke sider, og at de er 20 �r er ganske utrolig. Cyrus'en er hurtig, rytmisk, detaljeret og rytmesikker, men den jeg synes den velger � legge seg litt for mye over p� den detaljerede side til fordel for at lave en samlet presentasjon. Den er ogs� litt skarp i �vre mellemtone, og klangen er n�ytral, m�ske litt metallisk. 
Men alts�, den har et fantastisk godt driv med sine 70W der passer godt med de litt laidback Spendor.

Musical Fidelity A1 er en deilig lille forst�rker jeg falt for med den samme. Den er p� 20W visstnok med de f�rste 8 av dem i Klasse A, den bliver ogs� meget varm. Ikke s� man brender seg, men vi er der nesten. Den spiller fyldig, fl�yelsaktig, men den har ogs� god rytme og timing. Den samler det musikalske uttrykket riktig godt, og klangen er ret og slet smuk. Den kunde jeg levd med resten af livet tror jeg Det sjove er at jeg har haft og h�rt ganske mange nyere MF produkter, men ingen der spiller s� godt som den gamle dreng her.
N� vil tilfeldighedene det slik at jeg har fundet et Cyrus set til en rigtig god pris, og A1 er det langt imellem, dessverre. S� nu sidder jeg her og tenker lidt frem og tilbage p� om jeg skal k�be Cyrusen og se p� det som en god begyndelse. Det kan jo v�re et hyggelig begekendskab et stykke tid. Det er ogs� mulig at man kan modde den en lille smule s� den blir litt varmere i klangen.

Er det noen som vet hvordan Naim ligger an i spillestilen i forhold til de to jeg har lyttet til nu?

Hvis dere ellers har noen inspill til mit dilemma er det bare � kaste sig over tastene

BTW: Noen der kender NVA? http://www.nene-valley-audio.com/frames/nva/intamps.html

Asbj�rn

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Tjek prisen på Exposure her:
http://sunaudio.dk/index.php/home/1-forsidekategori/139-demo -oprydning-superpriser-pa-gode-produkter.html

Måske det kunne være et godt match. ved ikke hvordan de nye er ift. til "gamle" modeller.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil godt lige slå et slag for Exposure 2010s igen. Når Stereophile indrangerer noget i class A, så er det et topprodukt, og ud fra det jeg hørt til den, så mener jeg den er uhyre velspillende. Giv den et lyt, den fortjener det
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Jeg må visst prøve en 2010S kan jeg forstå. Jeg ser også at Art Dudly i Stereophile liker den bedre end 3010S. Ikke det at en anmeldelse nødvendigvis betyr så meget, men Art er en af som får mig til at spidse ører.
Den der ligger på sunaudio som thuekay linker til ser ud til at være modellen før, 2010. Nogle der har erfaring med begge modeller?
Ellers ser jeg det er en Super XX på dba

Asbjørn

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt sikkert osse gå efter 2010S, har selv haft den udover Super XX.

Efter min mening er Super XX lidt mørkere end 2010S.

2010S passer perfekt til Spendor, synes jeg....

Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

Pita
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Kan disse små forstærkere drive en JBL 4410 med 10" bas? Den er ikke svær at drive (91dB, 8ohm), men den bas skal jo holdes i et fast greb. Har selv kigget lidt på Naim, Cyrus og exposure
Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Pita skrev:
Kan disse små forstærkere drive en JBL 4410 med 10" bas? Den er ikke svær at drive (91dB, 8ohm), men den bas skal jo holdes i et fast greb. Har selv kigget lidt på Naim, Cyrus og exposure
som tidliger ejer af jbl 4410a så må jeg sige nej, de skal nok kunne spille højt med dem, men de skal ha kraftige forstærker for virkelig at yde max. 

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Valget falt i første omgang på en Mission Cyrus Two med ekstern PSX. Det er en meget sjov forstærker med detaljeret klar lyd der graver rigtitig dybt ind i musiken. Den er livlig og dynamisk, litt slank og med en sjarmerende personlighed. Minder mig faktiskt lidt om en OTL'er i lyden. Bagsiden av medaljen er at den har en lit usammenhengende presentation og er lidt hard og kornet i mellemtonen. Jeg skal igang med at bytte ud de gamle electrolytter og lidt forskellige komponenter her og der så får vi se om den ikke
kan blive ennu bedre.

Tak for alle gode råd, jeg har en nu en lille liste med forstærkere der skal prøves ud efterhånden.

God Weekend

Asbjørn

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej Asbjørn

Hvad er status, har du fået prøvet lidt forstærkere....?

Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes