| Forfatter |
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
PFM20532 skrev:
Nightpuma skrev:
Jeg har fundet et Naim 42.5/110 set hos forhandler i UK for 3000DKK f�r pruting. Det frister Noen kommentarer?
Puma
|
|
|
Det er et fremragende s�t som har lidt mere potentiale end en 5i (sidstn�vnte i�vrigt nok lidt kraftigere til dine Spendor) V�r opm�rksom p� Naim s�ttet har nogle �r p� bagen og en service af effekten kan v�re p�kr�vet, t�nk ogs� p� h�je fragtudgifter.
|
|
|
Tak, er ellers meget fristet på en 5i der ligger på ksb. Har været i kontakt med selger, men der kommer en og skal høre på den før jeg kan komme til. De ser lidt penere ud end de gamle også. No offense, men kedeligere design end gammel Naim skal man led lenge efter. Men er man naimist, som jeg godt kan se for mig at jeg kan blive, ser man vel annerledes på tingene  Kender du 5i? Er den god? Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyrus, Naim og Densen vil gøre musikken "sjov" at lytte til.
En Naim 5i/5i-2 kan du altid sælge igen uden meget tab.
Du kan prøve at lede efter en Densen B110 eller nogle af de lidt ældre modeller. Cyrus 6vs2 eller 8vs2. Naim Nait 5, 5i, 5i-2
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
g�st skrev:
Cyrus, Naim og Densen vil g�re musikken "sjov" at lytte til.
En Naim 5i/5i-2 kan du altid s�lge igen uden meget tab.
Du kan pr�ve at lede efter en Densen B110 eller nogle af de lidt �ldre modeller. Cyrus 6vs2 eller 8vs2. Naim Nait 5, 5i, 5i-2
|
|
|
Tak for de konkrete forslag det er meget nyttig  Når det gælder Cyrus har jeg fokuseret på no. 2, ved du noget om den i forhold til de to du nevner? Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Densen B-100 kunne nok være fed på dem. Den er en tand mørkere i lyden end den nyere B-110. Til gengæld synes jeg faktisk den er bedre. Mere Livefeeling, glød og fylde. Og designet er jo bare kongefedt
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
En Densen B-100 kunne nok v�re fed p� dem.
Den er en tand m�rkere i lyden end den nyere B-110.
Til geng�ld synes jeg faktisk den er bedre. Mere Livefeeling, gl�d og fylde. Og designet er jo bare kongefedt
|
|
|
Densen er lækkert  Tak for tippet, det er noteret. Har du hørt Naim, Exposure og de andre englendere det blevet talt om tidligre i tråden? Puma
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
thuekay skrev:
En Densen B-100 kunne nok v�re fed p� dem.
Den er en tand m�rkere i lyden end den nyere B-110.
Til geng�ld synes jeg faktisk den er bedre. Mere Livefeeling, gl�d og fylde. Og designet er jo bare kongefedt
|
|
|
Densen er lækkert Tak for tippet, det er noteret. Har du hørt Naim, Exposure og de andre englendere det blevet talt om tidligre i tråden?
Puma
|
|
|
Har hørt lidt Naim. Den mindste Nait 5i og Supernait. Det lød godt begge gange. Men det var på et setup som er for ukendt til at jeg kan lave sammenligning med Densen eller give en ordentlig beskrivelse af dem. Har dog flere gange hørt at Naim og Densen´s lyd skulle være meget ens. Dog at Naim er en tand varmere/mørkere i lyden. Specielt ift. det nyere Densen. Exposure har jeg ikke hørt. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thuekay
Tak for din beskrivelse, da har jeg fått sån nogenlunde plassert den. I siste ende må man selv lytte for og høre om det er match. Absolutt en kandidat.
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
S� har jeg alts� v�rt s� heldig at Halo8 har v�rt s� hyggelig at l�ne mig b�de en Mission Cyrus 2 MK3 m/PSX og en Musical Fidelity A1.  Sistnevnte er ikke den MF laver nu, men den fra firserne.  http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/oldeworldehtml/cyrustwoamp.h tml  http://www.mhennessy1.f9.co.uk/mf_a1/index.htm Begge to har sine sterke sider, og at de er 20 �r er ganske utrolig. Cyrus'en er hurtig, rytmisk, detaljeret og rytmesikker, men den jeg synes den velger � legge seg litt for mye over p� den detaljerede side til fordel for at lave en samlet presentasjon. Den er ogs� litt skarp i �vre mellemtone, og klangen er n�ytral, m�ske litt metallisk. Men alts�, den har et fantastisk godt driv med sine 70W der passer godt med de litt laidback Spendor. Musical Fidelity A1 er en deilig lille forst�rker jeg falt for med den samme. Den er p� 20W visstnok med de f�rste 8 av dem i Klasse A, den bliver ogs� meget varm. Ikke s� man brender seg, men vi er der nesten. Den spiller fyldig, fl�yelsaktig, men den har ogs� god rytme og timing. Den samler det musikalske uttrykket riktig godt, og klangen er ret og slet smuk. Den kunde jeg levd med resten af livet tror jeg  Det sjove er at jeg har haft og h�rt ganske mange nyere MF produkter, men ingen der spiller s� godt som den gamle dreng her. N� vil tilfeldighedene det slik at jeg har fundet et Cyrus set til en rigtig god pris, og A1 er det langt imellem, dessverre. S� nu sidder jeg her og tenker lidt frem og tilbage p� om jeg skal k�be Cyrusen og se p� det som en god begyndelse. Det kan jo v�re et hyggelig begekendskab et stykke tid. Det er ogs� mulig at man kan modde den en lille smule s� den blir litt varmere i klangen. Er det noen som vet hvordan Naim ligger an i spillestilen i forhold til de to jeg har lyttet til nu? Hvis dere ellers har noen inspill til mit dilemma er det bare � kaste sig over tastene  BTW: Noen der kender NVA? http://www.nene-valley-audio.com/frames/nva/intamps.html Asbj�rn
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek prisen på Exposure her: http://sunaudio.dk/index.php/home/1-forsidekategori/139-demo -oprydning-superpriser-pa-gode-produkter.html
Måske det kunne være et godt match. ved ikke hvordan de nye er ift. til "gamle" modeller.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil godt lige slå et slag for Exposure 2010s igen. Når Stereophile indrangerer noget i class A, så er det et topprodukt, og ud fra det jeg hørt til den, så mener jeg den er uhyre velspillende. Giv den et lyt, den fortjener det
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må visst prøve en 2010S kan jeg forstå. Jeg ser også at Art Dudly i Stereophile liker den bedre end 3010S. Ikke det at en anmeldelse nødvendigvis betyr så meget, men Art er en af som får mig til at spidse ører. Den der ligger på sunaudio som thuekay linker til ser ud til at være modellen før, 2010. Nogle der har erfaring med begge modeller? Ellers ser jeg det er en Super XX på dba  Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville helt sikkert osse gå efter 2010S, har selv haft den udover Super XX.
Efter min mening er Super XX lidt mørkere end 2010S.
2010S passer perfekt til Spendor, synes jeg....
|
| Til top |
|
| |
Pita Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan disse små forstærkere drive en JBL 4410 med 10" bas? Den er ikke svær at drive (91dB, 8ohm), men den bas skal jo holdes i et fast greb. Har selv kigget lidt på Naim, Cyrus og exposure
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pita skrev:
| Kan disse små forstærkere drive en JBL 4410 med 10" bas? Den er ikke svær at drive (91dB, 8ohm), men den bas skal jo holdes i et fast greb. Har selv kigget lidt på Naim, Cyrus og exposure |
|
|
som tidliger ejer af jbl 4410a så må jeg sige nej, de skal nok kunne spille højt med dem, men de skal ha kraftige forstærker for virkelig at yde max. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Valget falt i første omgang på en Mission Cyrus Two med ekstern PSX. Det er en meget sjov forstærker med detaljeret klar lyd der graver rigtitig dybt ind i musiken. Den er livlig og dynamisk, litt slank og med en sjarmerende personlighed. Minder mig faktiskt lidt om en OTL'er i lyden. Bagsiden av medaljen er at den har en lit usammenhengende presentation og er lidt hard og kornet i mellemtonen. Jeg skal igang med at bytte ud de gamle electrolytter og lidt forskellige komponenter her og der så får vi se om den ikke kan blive ennu bedre.
Tak for alle gode råd, jeg har en nu en lille liste med forstærkere der skal prøves ud efterhånden.
God Weekend
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 22 Februar 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Asbjørn
Hvad er status, har du fået prøvet lidt forstærkere....?
|
| Til top |
|
| |