Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektforstærker til dali 850 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej lasse

Jeg havde på et tidspunkt en poa 2200 på et sæt vegaer i min hjemme bar, da udstyret skulle sælges og jeg havde solgt mixeren der blev brugt som forforstærker måtte jeg bruge pre out på min harman kardon avr 7300 og i samme omgang lavede jeg en a-b test mellem min ss reciver og min poa 200 eff. forstærker.

Uden at overdrive tørrede min harman reciver totalt gulv med den gamle denon gutten der skulle købe forstærkeren stod nærmest med åben mund og gloede og kunne ikke forstå at den virkelig kun havde 110watt kontra denons 200watt ?

Så glem alt om watt sammenligning på tværs af mærker, jeg havde på et tidspunkt dali 450 og jeg ved godt de er meget nemmere at drive end de sultne 850'er, men dem kunne min avr 7300 uden problemer vende vrangen ud på.

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

lassse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Tak for alle råd og erfaringer i har delt ud af. vender tilbage til tråden hvis der sker noget nyt i min søgen.

Ellers vil jeg nu bare vente på det rigtige tilbud.
Til top Vis lassse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassse

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

vil da godt lige indskyde:

har selv Dali 850 stående - de spillede sammen med en ROTEL RB990 - det spillle fedt sammen.

kan se jeg ikk er den første der har den erfaring-
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Vil osse lige komme med en indskydelse. Jeg var på Nads hjemmeside og så denne her 4 kanals effektforstærker C245BEE som kan "bridges" så den får 180 watt i 8 ohm..Så den kan sagstens trække dine 850ere..

http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-245BEE- Four-Channel-Amplifier/specs

Og så er den godt nok ny......Har spurgt på denne da jeg selv er interesseret i den...Koster 4 K så vidt jeg husker..

Hygge

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Snøren skrev:

Hejsa...

Vil osse lige komme med en indskydelse. Jeg var på Nads hjemmeside og så denne her 4 kanals effektforstærker C245BEE som kan "bridges" så den får 180 watt i 8 ohm..Så den kan sagstens trække dine 850ere..

http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-245BEE- Four-Channel-Amplifier/specs

Og så er den godt nok ny......Har spurgt på denne da jeg selv er interesseret i den...Koster 4 K så vidt jeg husker..

Hygge

Den spiller kun 160 watt i 8 ohm og Dali 850 skulle vist nå ned på ca 3 ohm, så det vil være en ekstra svær belastning for en brokoblet forstærker.Desuden kan jeg ikke se den på Hifiklubbens hjemmeside så det er ikke sikkert den kommer til dk, den billigste effektforstærker fra nad som hifiklubben sælger koster desuden 4999kr (normal pris 6999kr), de går nok  ikke så meget op i at sælge de billige nad effektforstærker.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Snøren skrev:

Hejsa...

Hygge

Den spiller kun 160 watt i 8 ohm og Dali 850 skulle vist nå ned på ca 3 ohm, så det vil være en ekstra svær belastning for en brokoblet forstærker.Desuden kan jeg ikke se den på Hifiklubbens hjemmeside så det er ikke sikkert den kommer til dk, den billigste effektforstærker fra nad som hifiklubben sælger koster desuden 4999kr (normal pris 6999kr), de går nok  ikke så meget op i at sælge de billige nad effektforstærker.

Ja det er søreme rigtigt...160 watt står der :-) undskyld for den.....Og det er osse rigtigt, at man for lidt mindre ud af det ved, at brokoble....Men Nad har jo deres PowerDrive og det gælder jo osse selvom den er brokoblet.....Nok om det..

Men så er der jo muligheden for, at BiWire i stedet for....Så kommer pangene nok til, at passe alligevel.

Hygge

lassse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Da det ikke er mange 208 eller 218 jeg ser til salg i øjeblikket tænkte jeg lidt sådan, at jeg måske bare skulle købe 2 stk 216 og brokoble dem så der er en til vær højtaler, eller bare bi-wire dem de kan jo fåes for ca 1500 stk. hvad siger i til det?

Faldt også lige over denne QSC EX 1600 effektforstæker nogle der ved om den rat faktisk kan spille musik?
http://www.dba.dk/effektforstaerker-qsc-ex-16/id-64212970/

Duxdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg hellere forslå Crown xls 402 2x 450W/4ohm, 2x 300W/8ohm, men det er det ja, om du kan lide pa lyden, men den er stærkere end nad 218 med bedre bas kontrol os.

2300kr hos Thomann....Crowns xls serie skulle være bedre end QSC og Behringer f.eks

Torben

Til top Vis Duxdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duxdk

henrikb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

hej !

hvis du ønsker kontrol,dynamik,super detaljeret og luftig mellemtone og diskant,en bas der holdes i et jerngreb - og som bonus tro du også fik et nyt sæt ht, så giv lige en Crown CTS 1200 et lyt, glem alt om fordomme overfor proffesionelle amps,men vær åben og nysgerrig, du blir positivt overrasket.

selv har jeg prøvet en del,denon,holfi,nakamichi,aragon palladium,ice power(vorherrebevares)men til mit store held,mødte jeg en som kunne argumenterer sagligt,så nysgerrigheden blev vækket,det har resulteret i at mit grej idag består af et komplet Crown system, 2 stk cts2000 og 2 stk ce4000 og en 28m pre amp,alt brokoblet,og hold da kæft for et lydmæssigt overskud, lige for at komme et par stykker i forkøbet,ja ja,det kan spille tordnende højt,men det har jeg aldrig prøvet,ved normalt lytteniveau - så der stadig er mulighed for verbal kontakt, gengiver det med en ro og et overskud,som jeg tvivler på de fleste har oplevet,det er detaljeret og skræmmende dynamisk uanset lydstyrke,neutralt uden at være analytisk.

er der slet ingen ulemper ? jo en enkelt,den gengiver hvad den får,så er det en tarvelig indspilning,bliver lyden derefter,til gengæld bliver man rigt belønnet hvis det er godt indspillet, men det er vel også det det handler om,her er ingen poleret eller farvet lyd,så det er ampen der bestemmer hvordan det skal lyde.

jeg har ved flere lejligheder oplevet at der er "nye" ting på forskellige musikstykker,som jeg ikke har hørt før,og jeg skulle ikke engang anstrenge mig for at hører det.

et godt eksempel på en der faldt pladask for Crown, var en gut som havde brug for en ny amp til hans b&w 801 s3,der stod en harman/kardon amp på 200w pr kanal, jeg havde 2 forskellige Crown med til en demo,en ce1000 og en cts2000, ce gjorde ikke det store indtryk på ham,men da cts blev tilsluttet,skete der ting og sager,b&w`en blev simpelthen vækket til live,den gengav med en lethed som jeg ikke troede mulig,dynamisk blev den på niveau med et sæt matrix 800(og de er gode), bassen blev fast og kontrolleret,mellemtone og toppen er hurtig,detaljeret og uden de unoder i toppen som diskanten har pga den lille spredelinse,den er medvirkende årsag til at der kan opleves s og f lyde,fjerner man den(har prøvet) forsvinder de omtalte s og f lyde,til gengæld ryger en del af perspektivet,men da vi var færdige,bad han mig om at lade cts`en stå.

for lige at runde af,har jeg for mange år siden,benyttet mig af samme ht og denon poa 2200(tror det var i 1988) hvis dine ht`s ophæng stadig er indtakte,og du ikke ser grund til at skifte dem ud,så giv dem deres anden ungdom, lad dem strutte sammen med en Crown CTS.

venlig hilsen

henrik

Til top Vis henrikb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikb

Duxdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

CTS 1200 vil tørre mårs med alle de forstærkere der er nævnt her uden tvivl hehe, når vi snakker om kontrol og dynamik, men den koster noget mere, trådstarter vil give max 3000kr.
Til top Vis Duxdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duxdk

henrikb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

ja det er korrekt, men løsningen er at ha lidt xtra tålmodighed,og spare lidt mere op

vh

henrik

Til top Vis henrikb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikb

lassse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Har stadi ikke fået købt noget med sidder tofast ikke på div. salgs sider dagligt.
Og faldt lige over denne forstærker hvad siger i til den er den noget vær.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=145506

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Det er en så vidt jeg kan se en professionel(pa) forstærkersom spiller 260 watt i 8 ohm aner ikke om sådan en lyder godt ? Manual:  www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/pa/english/amp/PC2602E.pdf

lassse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

kan ikke se dit link.
Har i øvrit lige fundet en nad 208 thx som jeg formenelig kan få for de 3k den er vil minst lige så fin som 218 eller hvad?

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

http://www.audioreview.com/cat/amplification/amplifiers/nad/ 208/PRD_116323_1583crx.aspx

lassse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Så skal jeg ind og se på den nad 208 effekt. her på søndag kan få den til 2800kr er den det vær?

Er der noget specielt jeg skal kikke eller lytter efter på den for at sikre mig den er i orden..

lassse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Så blev der købt en nad 208.... den blev sluttet til og gal der er krafter i l**tet!!!

Og ganske fin lyd må jeg sige..

Men det aller bæste er at jeg nu igen har en effektforstærker til at trække mine to peerless 12" subs

Tak til alle som har budt ind med anbefalelsesværdige forstærker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes