Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SNELL B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

Jeg kan se at de oprindelige Snell B har en aludome diskant. Den diskant der sidder i dine var vist ikke på markedet i starten af halvfemserne. Har du selv skiftet diskanterne?

Fantastisk flotte kabinetter iøvrigt. Jeg får helt lyst til at eje et par. Er fineren også matchet med gulvet

Den soft-diskant som er montereret, kan godt ligne denne fra Vifa, har også set den i Avance 880I.

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Jesper L skrev:
PeKo skrev:

Jesper L skrev:
Yeps - har haft mine J´er i ca. 20 år. Har alle de år set langt efter AIII´erne, og da muligheden fornyligt bød sig til 8K, sprang
jeg på. Og har IKKE fortrudt et sekund. De lyder bare bedre og bedre

Det kan jeg godt forstå, 8K er da også et kup! Er det AIII eller AIII-i modellen? Og hvilken farve? Har du billeder af herlighederne??  Overvejer at lave en SNELL-loge igen, her på HIFI4ALL. Har du set den gamle tråd? Kan evt. smide et link.. Der er masser af AIII snak og billeder!

HYGGE

Billeder her Det er AIIIi modellen. Kender godt Snell loge tråden - læste samtlige indlæg inden jeg købte dem

Ville være fint med en Snell loge igen - jeg har iøvrigt oprettet en FB gruppe for Snellomaner her

Derudover har jeg købt Snell.dk domænet - tænkte på at lave noget der også.

WOW - SNELL:DK - SÅ bliver det ikke meget bedre!!  Jamen, hvis du mangler input er jeg frisk, det er da super!

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Aragon skrev:

Hej

En Snell loge igen :-) - Jeg har lige PT følgende  C IV, D, J IV og et sæt Q.

Kunne da være fristende.

MVH
Jan

Jamen dog, en kender og samler!! Stort  Skal vi lave en ny tråd - SNELL LOGEN? Så kan alle her fra tråden jo følge med over og vi kan køre der ud af

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

stiv skrev:
nesdam skrev:

Jeg kan se at de oprindelige Snell B har en aludome diskant. Den diskant der sidder i dine var vist ikke på markedet i starten af halvfemserne. Har du selv skiftet diskanterne?

Fantastisk flotte kabinetter iøvrigt. Jeg får helt lyst til at eje et par. Er fineren også matchet med gulvet

Den soft-diskant som er montereret, kan godt ligne denne fra Vifa, har også set den i Avance 880I.

Nej, det er ikke dem. Men jeg vender lige tilbage med modeltype, skal have dem ud om en uge, hvor jeg får besøg af en autoriseret højtalerkonstruktør, Dr. Busk. Vi skal se på muligheder for at opgradere delfiltret, evt. udskifte diverse komponenter der evt. er "flade" osv. Også opgradering af diskanterne er på blokken..

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:
stiv skrev:
nesdam skrev:

Nej, det er ikke dem. Men jeg vender lige tilbage med modeltype, skal have dem ud om en uge, hvor jeg får besøg af en autoriseret højtalerkonstruktør, Dr. Busk. Vi skal se på muligheder for at opgradere delfiltret, evt. udskifte diverse komponenter der evt. er "flade" osv. Også opgradering af diskanterne er på blokken..

Ja lad os se hvad der er at hente i de fine kasser.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Til alle...

Så har jeg lavet en ny tråd: Snell Logen - så vi kan samles der  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80770&P N=1&TPN=1

Vi ses!

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Her er links til annoncerne på ebay :

http://kortlink.dk/7duw

http://kortlink.dk/7dux

Desværre er de begge i egetræsfiner. Øverste sæt som er billigst skal afhentes i USA. Nederste sæt kan sendes.

Jeg synes også at diskanten ligner den Vifa ovenfor. Selvfølgelig i pænere stand. Ved ikke om Scan Speak laver en med samme forplade.

Den oprindelige diskant var en Vifa aludome. Den er formodentlig blevet skiftet for at få en mere ørevenlig lyd. Du kan se billeder af de originale Snell B på www.snell.no .

Det kunne da være spændende at høre dem engang. Indtil videre håber jeg du vil vise nogle billeder af indmaden når du har at skilt dem ad.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:

Lige et surt opstød fra den gamle Snell loge kaptajn....

Pas nu på med at ændre på de sjældne HT'er. Som minimum gem de originale stumper og lav ændringerne så de kan føres tilbage i original stand... Capice?!

Det kan nemt ske at du får en anderledes lyd, men bliver det bedre

Venligst

Stewart

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
PeKo skrev:

Pas nu på med at ændre på de sjældne HT'er. Som minimum gem de originale stumper og lav ændringerne så de kan føres tilbage i original stand... Capice?!

Venligst

Stewart

Hr. Kaptajn

En stor ære at høre fra Dem igen! Har man stadig AIIIi? Vi leder efter en ny Kaptajn, interesseret?

Jeg tror heller ikke der skal pilles for meget, det er mest fordi vi har fundet ud af at de diskanter der sidder i ikke er de originale. De spiller perfekt, så derfor skal der meget gode grunde til at skifte noget!!  Busk ved hvad han gør, så han får lov at kigge i motorrummet...

Hygs

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:
ppp_dk skrev:
PeKo skrev:

Venligst

Stewart

Hr. Kaptajn

En stor ære at høre fra Dem igen! Har man stadig AIIIi? Vi leder efter en ny Kaptajn, interesseret?

Jeg tror heller ikke der skal pilles for meget, det er mest fordi vi har fundet ud af at de diskanter der sidder i ikke er de originale. De spiller perfekt, så derfor skal der meget gode grunde til at skifte noget!!  Busk ved hvad han gør, så han får lov at kigge i motorrummet...

Hygs

PS. Det er i den NYE Snell Loge du skal sprede dine egenskaber igen - som øverst befalende:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80770&P N=1&TPN=1

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:
ppp_dk skrev:
PeKo skrev:

Venligst

Stewart

Hr. Kaptajn

Hygs

En takker og bukker...

Ja når der alligevel er pillet kan det jo ikke skade at kigge det lidt efter.
Egentlig tror jeg at fraværet af metaldomerne er et fornuftigt valg. Jeg må indrømme at jeg kun har hørt metaldomer (ovenikøbet med defekte, men spillende membraner!) i mine TDL RSTL og det var ikke et behageligt møde...

Nej, jeg har ikke snell længere efter jeg blev kronisk afhængig af Grande Dali'er så jeg er desværre ej værdig til en Snell kaptajn som tingene er nu...
Jeg holdt dog længe fast i mine AIIIi som jeg var meget glade for og det kunne da have været sjovt at høre dem i mit setup nu, men man er jo desværre nød til at sælge lidt ud en gang imellem for at få plads til det hele....
En gang imellem savner jeg også det som en EIIIi kunne lave med den behagelige brede pensel. Det kunne være hyggeligt med et par EIIIi i en slyngelstue/hjemmebar setup med en lille pladespiller og NAD3020...

Al mulig held og lykke med den nye Snell Loge.
Præsidentvalget kan begynde!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Bare lige til info - så er http://www.snell.dk åben  Kig endelig forbi fellow Snellomaner.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Meget cool design. Bravo.

Bagdiskanten på en model B er det en dome eller en "con-dome". som den der sider bag på en AIII(i)

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Bagdiskanten på en model B er det en dome eller en "con-dome". som den der sider bag på en AIII(i)

Mange tak Hehe...con-dome

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen, når nu i en af dagene piller den ud , du og Busk, kan du så ikke lige fortælle hvad det er for en?

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Det er en Vifa 19 mm alu-dome der sidder bag på model B.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Jeg afventer lige at Jesper får kigget på modelnummeret, da der nu foreligger modstridende oplysninger. Endda modstridende på flere punkter, dog kun i forhold til min hukommelse.

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jesper L skrev:
Sund skrev:

Mange tak Hehe...con-dome

Pas nu på alle sammen! Hvis I spiller uden con-dome risikerer I at blive smittet med Snell-syge. Den kan aldrig kureres

USXX
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Den oprindelige tweeter var enten en Vifa D25AG-35-06 eller en Vifa D25AG-05-06 (eller evt. en variant med et andet nummer i stedet for 35/05). Forskellen mellem de to nævnte (tidligere) standard Vifa tweetere er, at 35'eren har bagkammer og dermed gennemboret polstykke - det har 05'eren ikke. Derudover har 35'eren vist også rigtige litzetråde fra svingspolen og ud - det har 05'eren i hvert fald ikke (her er det som på fx mange Seas tweetere blot spoletråden, der er ført ud) - på de tilsvarende softdomer D26TG-35-06 og D26TG-05-06 forholder det sig nemlig sådan, at 35'eren har snoede/flettede litzetråde.

Data kan findes på http://www.tymphany.com/archives/10

I øvrigt et rigtig flot website (www.snell.dk)

Til top Vis USXX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af USXX

Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Haha nesdam - det er vist for sent. Har haft den i 20 år nu, så der findes ingen lægemidler der kan kurere det

Og tak for kommentaren USXX   

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes