Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: EL34 ukendt amp? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

ABaudio

Jeg kan ikke generalisere men den kineser forstærker jeg har stående er både en fryd for øjet indvendig ( udvendig kan diskuteres ) og spiller ganske fantastisk uden at koste 265.000 Kr. eller deromkring.

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Nullergøj skrev:

ABaudio

Jeg kan ikke generalisere men den kineser forstærker jeg har stående er både en fryd for øjet indvendig ( udvendig kan diskuteres ) og spiller ganske fantastisk uden at koste 265.000 Kr. eller deromkring.

Hej

Ingen tvivl om den gør det..... Men alt er relativt......

Og der findes da nok Rørforstærkere fra Kina der er okay.... Jeg vil Sige de gamle Spark forstærkere var helt i orden..... Men de var heller ikke helt billige......

Alt andet kinesisk jeg har repareret, og det er rigtig meget, og har hørt på, er for det meste pinligt ringe i forhold til gode vestlige Rørforstærkere...... Det er rigtig de er billige de nye Kinesiske Rørforstærkere, Men du får absolut heller ikke mere end du betaler for......

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Ok, så må jeg nok gå til bekendelse. Jeg er ejer af en Spark TRI88 Sigma. Alle rør er selvfølgelig udskiftet næsten omgående.

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

nå, man kan godt fornemme at snen presse på her i tråden  vi må vist heller til at salte

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Nullergøj skrev:
Ok, så må jeg nok gå til bekendelse. Jeg er ejer af en Spark TRI88 Sigma. Alle rør er selvfølgelig udskiftet næsten omgående.

Det er en fed forstærker..... men heller ikke helt billig.

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

dude2005 skrev:
Det er simpelthen den mest pinlige p***erende herinde!

JEG EJER DET l**t! Og hvordan helvede er mine copyrightbeskyttede billeder egentligt havnet her!???  

"-Hele hifi4all har pillet i dem" - hvad er det for en gang bræk!?? Du kan få begge blokkene, hvis du kan finde så meget som een anden end Allan der har skruet i dem! -Med mindre du mener Allan har ladet hånt om dem, mens han har haft dem i sin forretning - det bliver han da nok ikke synderligt glad for at høre!

Og til trådstarter plus rygklapper I lyder da som et rigtigt expertpanel! Lad da endelig lige os andre vide, hvad der fundementalt skal laves om her, udover rørskift, for alle vil da gerne have bedre lyd - og sidder i med den hellige gral, så let's hear it!! Det er DET forummet BURDE være til.

Jeg troede f.eks. man ville få noget ud af at komme RIFA lytter med polyp. henover, i stedet for dem der sidder i - men der tager jeg åbentbart grueligt fejl siger Allan.

Synes trådstarter fortæller han er blevet bedt om "at kigge" på dine forstærkere  ?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

dude2005 skrev:
Det er simpelthen den mest pinlige p***erende herinde!

JEG EJER DET l**t! Og hvordan helvede er mine copyrightbeskyttede billeder egentligt havnet her!???  

"-Hele hifi4all har pillet i dem" - hvad er det for en gang bræk!?? Du kan få begge blokkene, hvis du kan finde så meget som een anden end Allan der har skruet i dem! -Med mindre du mener Allan har ladet hånt om dem, mens han har haft dem i sin forretning - det bliver han da nok ikke synderligt glad for at høre!

Og til trådstarter plus rygklapper I lyder da som et rigtigt expertpanel! Lad da endelig lige os andre vide, hvad der fundementalt skal laves om her, udover rørskift, for alle vil da gerne have bedre lyd - og sidder i med den hellige gral, så let's hear it!! Det er DET forummet BURDE være til.

Jeg troede f.eks. man ville få noget ud af at komme RIFA lytter med polyp. henover, i stedet for dem der sidder i - men der tager jeg åbentbart grueligt fejl siger Allan.

Synes trådstarter fortæller han er blevet bedt om "at kigge" på dine forstærkere  ?

Kunne det forstilles det er en lodret løgn? Måske trådstarter og Co blot er ude på og dishe OVC af personlige årsager, eller ren og skær kedsomhed!?

Ufatteligt der ikke er en moderator der griber ind

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:

Nullergøj skrev:

Det er en fed forstærker..... men heller ikke helt billig.

Mvh

Allan

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Rigtigt men som skervet tidligere, man får hvad man betaler for.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

citat Kenneth 

"Kunne det forstilles det er en lodret løgn? Måske trådstarter og Co blot er ude på og dishe OVC af personlige årsager, eller ren og skær kedsomhed!?

Ufatteligt der ikke er en moderator der griber ind   "

ganske tænkeligt -   hvis jeg var blevet bedt om at kigge på noget,  ville jeg næppe kritisere det sønder og sammen.  Når det så er sagt,  må jeg desværre give vedkommende ret i det ikke ser særligt kønt ud,  men den skæbne deler de forstærkere jo med mange andre, det siger intet om hvordan det spiller.

Hvad havde du forestillet dig en moderator skulle gøre -  der er ikke nogen der ved om det er en tilsvarende forstærker trådstarter  står med -   og dude2005 kunne jo også nemt have fortalt om han har bedt andre om at kigge på dem,  hvis han mener det er hans forstærkere der er tale om - eller sagt på en anden måde - lukket luften ud af ballonnen -  så  bottomline er vel at trådstarter ved bare har fundet et billede et sted, af den samme slags forstærker.

Trådstarter har vel sin ret til at synes om tingen, som han gør ?    herregud jeg har da lavet ting i prototype der er 100 gange grimmere :)

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Kan I gætte denne "smukke" serieproducerede klassiker?

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Det skulle vel aldrig være en NAD 3020?
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Kjeldsen skrev:

Det skulle vel aldrig være en NAD 3020?

Nice

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

trods dårlig optik i kameraet, ligner det en billig masseproduceret NAD 3020,  men hvori består relevansen ?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

citat Kenneth 

"Kunne det forstilles det er en lodret løgn? Måske trådstarter og Co blot er ude på og dishe OVC af personlige årsager, eller ren og skær kedsomhed!?

Ufatteligt der ikke er en moderator der griber ind   "

ganske tænkeligt -   hvis jeg var blevet bedt om at kigge på noget,  ville jeg næppe kritisere det sønder og sammen.  Når det så er sagt,  må jeg desværre give vedkommende ret i det ikke ser særligt kønt ud,  men den skæbne deler de forstærkere jo med mange andre, det siger intet om hvordan det spiller.

Hvad havde du forestillet dig en moderator skulle gøre -  der er ikke nogen der ved om det er en tilsvarende forstærker trådstarter  står med -   og dude2005 kunne jo også nemt have fortalt om han har bedt andre om at kigge på dem,  hvis han mener det er hans forstærkere der er tale om - eller sagt på en anden måde - lukket luften ud af ballonnen -  så  bottomline er vel at trådstarter ved bare har fundet et billede et sted, af den samme slags forstærker.

Trådstarter har vel sin ret til at synes om tingen, som han gør ?    herregud jeg har da lavet ting i prototype der er 100 gange grimmere :)

Trådstarter har ikke ret til en flyvende fis, da han aldrig har set eller hørt disse forstærkere. Derfor synes jeg det på sin plads at en moderator griber ind og slettet tråden. Det dårlig stil og lade en tråd køre som ikke har nogen oprindelse, andet end tilsvine et mærke som trådstarter åbenbart ikke har noget som helst kendskab til.

Du villle blive chokereet over hvor mange mærker der i tidernes morgen så ligeledes ud!

Som Allan også selv skriver. Så er disse forstærkere lavet med henblik på bedste lyd til pengene. Og derfor er der netop ikke langt vægt på design. Der findes massere af OVC som er flot og se på. Både design mæssigt og opbygningsmæssigt!

Denne tråd bære noget så grundigt præg af at den kun går ud på en ting. Nemlig og svine OVC til.

Synes det lugter ilde.... Og endnu mere ilde en moderator ikke træder ind! Kære moderatorer. Kan det være rigtigt at det på HIFI4ALL er tilladt og svine produkter til? Og tilmed at nyoprettet brugere som INTET kendskab har til OVC!?

I så fald. Så det mit sidste indlæg her på sitet!

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
trods dårlig optik i kameraet, ligner det en billig masseproduceret NAD 3020,  men hvori består relevansen ?

Øhhh er den ikke åbenlys? At god lyd ikke behøves se pænt ud

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Det burde være tydeligt. Men, relevansen er at indmaden ikke nødvedigvis skal være nydelig at se på, for at det lyder godt. Hele tråden startede jo med at flere rakkede et produkt ned fordi det var grimt indeni.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Synes det lugter ilde.... Og endnu mere ilde en moderator ikke træder ind! Kære moderatorer. Kan det være rigtigt at det på HIFI4ALL er tilladt og svine produkter til? Og tilmed at nyoprettet brugere som INTET kendskab har til OVC!?

I så fald. Så det mit sidste indlæg her på sitet!

Har du brugt rapportfunktionen?

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Trådstarter har ikke ret til en flyvende fis, da han aldrig har set eller hørt disse forstærkere. Derfor synes jeg det på sin plads at en moderator griber ind og slettet tråden. Det dårlig stil og lade en tråd køre som ikke har nogen oprindelse, andet end tilsvine et mærke som trådstarter åbenbart ikke har noget som helst kendskab til.

Bestemmer du da hvad trådstarter må synes ?  nej vel.

Citér:
Du villle blive chokereet over hvor mange mærker der i tidernes morgen så ligeledes ud!

Nej -  jeg ville ikke blive spor overrasket -  Jeg har arbejdet med sådanne ting siden ruder konges tid.   jeg har set pænere og grimmere ting, end den der -  sjovt nok er det ofte de grimme der lyder bedst .....   Nogle af de gamle Audio Note ligner jo også noget der er skovlet sammen - ikke desto mindre spiller de dælme pænt

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se at det bringer OVC i miskredit, om nogen har pillet i kabinettet, og lavet grimme ting.

Sagen er vel hvordan de lyder, når de er i original stand?
Hvis der sad rør i de to tomme sokler, så var den vel også kønnere at se på?
Det ligner ikke noget jeg ville være bange for at eje, såfremt det kunne bringes 100% til original stand.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes