Forfatter |
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Vil i se noget virklig grimt...det her er lavet af en kendt rørguru...det er en forstærker med Tamura udgangs-transformator...KT88 i ren pentode-kobling uden modkobling. Den havde en udgangs-impedans på nogle 100ohm...ikke godt. Jeg lavde den så om til triodekobling...så fik den en meget lavere udgangs-impedans og manden som ejer den har horn så han blev meget tilfreds.
mvh

|
|
|
Du er simpelthen utrolig dygtig tube mania.......
Det er dog utroligt som folk skal profillerer sig selv på at hænge andres arbejde ud, her på Hi Fi 4 All......
Men der må jo være en grund til det..... Opmærksomhed måske???
Mvh
Allan
|
Til top |
|
|
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio
Du har ganske ret tube ér dygtig, nok en af de mest erfarne på dette site. Han behøver ikke profilere sig selv.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
tube mania skrev:
Vil i se noget virklig grimt...det her er lavet af en kendt rørguru...det er en forstærker med Tamura udgangs-transformator...KT88 i ren pentode-kobling uden modkobling. Den havde en udgangs-impedans på nogle 100ohm...ikke godt. Jeg lavde den så om til triodekobling...så fik den en meget lavere udgangs-impedans og manden som ejer den har horn så han blev meget tilfreds.
mvh

|
|
|
Det er dog utroligt som folk skal profillerer sig selv på at hænge andres arbejde ud, her på Hi Fi 4 All......
Mvh
Allan
|
|
|
Ahhhhhh Allan du må indrømme at det ikke ser godt ud. Der er jo mennesker der bliver foraget over, at sådan en selvbyg konstruktion ikke er tillidsvækkende, "jeg er en af dem" Jeg tror næppe at tube mania vil profiler sig selv. Blot gøre opmærksom på at det meget nemt kan gøres bedre.
obs. der er dem der kan, og så er der dem, der tror de kan.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulan skrev:
kennethjensen skrev:
Flot der 2 ny oprettet bruger der disher et produkt 
Kan man tage det seriøst!? Nej vel 
Få Jer et liv!!!!!!!
Iøvrigt. Så kender jeg disse monoblokke. Og det halve af HIFI4ALL har snart skruet og reageret i dem. Og sjovt nok ryger de altid tilbage til Allan til rep efter. I wonder why!? Folk skulle måske tage og lade vær med at pille ved noget de så åbenlyst ikke har en disse forstand på.
Uanset konstruktion og komponentvalg. Så spille disse mono blokke faktisk rigtig godt! Bedre end så meget andet skrammel der diskes op med hist og pist.
Ser frem til ejermanden kommer på banen med en kommentar 
|
|
|
Ja der er ingen tvivl om at trådstarter har dårlig stil, men det har du altså også sidder og lyver os alle lige op i ansigtet bare for at forsvare din ven AB, du skriver du kender disse blokke ud og ind og at alle på sitet har skruet i dem, og så kommer ejeren og modbeviser det, det er sku da dårlig stil.
Så hvis du har så meget mod den slags tråde så lad selv være med at bære brænde til bålet.
Man skulle næsten tro du var medejer af AB.
Dårlig stil.
|
|
|
Hej Mulan.
Disse Monoblokke, har været til rep. og "opgradering" hos div, jyske amatør Rør guruer..... Flere af dem er guruer på dette site (nævner ikke nogen navne)......
Jeg fik dem ned for ca 1 år siden, de var fydt med graverend fejl, de blev pillet helt fra hinanden, og der blev bygget en ny konstruktion ned i dem.......
De kører fuldstændig perfekt, og lyder godt, når man tænkr på hvad der proppet af penge i dem.....
Trådstarter har aldrig haft dem stående, kun set et billede af dem......
Og ja, jeg ville ønske at Kenneth var medejer af ABaudio..... Så kunne jeg nemlig holde lidt fri en gang imellem.........
Mvh
Allan
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nullergøj skrev:
Måske er det derfor der IKKE er blæserstøj i min. Lad nu være med at påstå blæseren ikke er hørbar, please.
|
|
|
Jeg kender ikke blæseren i den model, så det kan jeg ikke sige noget om. Om man kan tolerere en næsten lydløs blæser, må også afhænge af hvor meget andet støj, der er i rummet. To af de elektrostatejere, jeg har besøgt, havde begge et tændt køleskab, der snurrede i baggrunden, i samme rum som anlægget stod i.  Så der er forskel på hvad man generes af. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
ABaudio skrev:
tube mania skrev:
mvh

|
|
|
Mvh
Allan
|
|
|
Ahhhhhh Allan du må indrømme at det ikke ser godt ud. Der er jo mennesker der bliver foraget over, at sådan en selvbyg konstruktion ikke er tillidsvækkende, "jeg er en af dem" Jeg tror næppe at tube mania vil profiler sig selv. Blot gøre opmærksom på at det meget nemt kan gøres bedre.
Att. der er dem der kan, og så er der dem, der tror de kan.
Mvh
Torben
|
|
|
Hej Torben
Nej, det er ikke pænt, Men det siger intet om lyden.....
Og jo, Desværre er der alt for mange "guruer" der bruger det site til at profilerer sig selv.... Sørgeligt.....
Mvh
Allan
|
Til top |
|
|
Nullergøj Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har INTET der støjer i eller i nærheden af stue, jeg er lidt følsom over for andre lyde, kan nogen gange være en plage.
|
Til top |
|
|
Nullergøj Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
blipblob
De har lige sagt i P4 at det er tøvejr lige i øjeblikket. 
|
Til top |
|
|
Nullergøj Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud over det så er tråden jo startet som mudderkast på en eller anden måde.
|
Til top |
|
|
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Spencer skrev:
kennethjensen skrev:
Hvad har det lige med brugtpriser at gøre  |
|
|
Det er gerne grunden til at ejere fornærmes. De er nervøse for at deres grej bliver mindre værd.
Hvorfor OVC skal fredes fra kritik, i forhold til andre mærker, kan jeg desuden ikke se. Der er vel ikke enkelte mærker, der er fredet?
|
|
|
Har intet med mærket at gøre. Bare en general princip holdning. Så synes jeg ikke nogen mærker fortjener at blive svinet til på den måde her... OVC eller hvem end det måtte være.
Det grotesk dårlig stil og oprette sig som bruger, kun for at svine et produkt til. Sådan noget høre ikke hjemme her på synes jeg. Men hvis det dagens stil. Så gider jeg sgu ikke holde til her. Så kan gud og hver mand jo oprette sig og svine alverdens ting og sager til 
|
|
|
Nu husker jeg en tråd hvor du helt uopfordret svinede en kinesisk røramp til og fortalte at du personligt havde set TO eksemplarer af dem brænde med åben ild...og havde smidt dem ud bagefter.
Er det sobert?
Mon ikke du skulle overveje at springe ud som branchemedlem, eller er du stadig wannabee?
Til AB audio: Rørforstærker med print er ikke for lydens skyld det er sikkert! Det er for profit maximering via nem montage (en ærlig sag, blot man ikke postulerer anderledes)..på bekostning af lyden..sådan er det bare (i Jylland )!
Og så klæder det jo heller ikke at anklage unavngivne medlemmer for at have ødelagt sine "fantastiske" produkter...
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulan skrev:
kennethjensen skrev:
Flot der 2 ny oprettet bruger der disher et produkt 
Kan man tage det seriøst!? Nej vel 
Få Jer et liv!!!!!!!
Iøvrigt. Så kender jeg disse monoblokke. Og det halve af HIFI4ALL har snart skruet og reageret i dem. Og sjovt nok ryger de altid tilbage til Allan til rep efter. I wonder why!? Folk skulle måske tage og lade vær med at pille ved noget de så åbenlyst ikke har en disse forstand på.
Uanset konstruktion og komponentvalg. Så spille disse mono blokke faktisk rigtig godt! Bedre end så meget andet skrammel der diskes op med hist og pist.
Ser frem til ejermanden kommer på banen med en kommentar 
|
|
|
Ja der er ingen tvivl om at trådstarter har dårlig stil, men det har du altså også sidder og lyver os alle lige op i ansigtet bare for at forsvare din ven AB, du skriver du kender disse blokke ud og ind og at alle på sitet har skruet i dem, og så kommer ejeren og modbeviser det, det er sku da dårlig stil.
Så hvis du har så meget mod den slags tråde så lad selv være med at bære brænde til bålet.
Man skulle næsten tro du var medejer af AB.
Dårlig stil.
|
|
|
Kæft man.... Nu er der nok andre end lige nuværende ejer der har ejet disse ovc blokke. Så inden du kaster om dig med mundl**t, så tænk dig lige lidt om basse. 
Har intet med AB at gøre. Synes bare efterhånden folk de sviner ALT og ALLE til her på sitet.
Og jo jeg kender skam de blokke. Og ved der været en del pillefiner i den. Eneste pillefinger der har været i dem efter den nye ejer har købt dem er Allan fra ABaudio. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
kennethjensen skrev:
Spencer skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
Det er gerne grunden til at ejere fornærmes. De er nervøse for at deres grej bliver mindre værd.
Hvorfor OVC skal fredes fra kritik, i forhold til andre mærker, kan jeg desuden ikke se. Der er vel ikke enkelte mærker, der er fredet?
|
|
|
Har intet med mærket at gøre. Bare en general princip holdning. Så synes jeg ikke nogen mærker fortjener at blive svinet til på den måde her... OVC eller hvem end det måtte være.
Det grotesk dårlig stil og oprette sig som bruger, kun for at svine et produkt til. Sådan noget høre ikke hjemme her på synes jeg. Men hvis det dagens stil. Så gider jeg sgu ikke holde til her. Så kan gud og hver mand jo oprette sig og svine alverdens ting og sager til 
|
|
|
Nu husker jeg en tråd hvor du helt uopfordret svinede en kinesisk røramp til og fortalte at du personligt havde set TO eksemplarer af dem brænde med åben ild...og havde smidt dem ud bagefter.
Er det sobert?
Mon ikke du skulle overveje at springe ud som branchemedlem, eller er du stadig wannabee?
Til AB audio: Rørforstærker med print er ikke for lydens skyld det er sikkert! Det er for profit maximering via nem montage (en ærlig sag, blot man ikke postulerer anderledes)..på bekostning af lyden..sådan er det bare (i Jylland )!
Og så klæder det jo heller ikke at anklage unavngivne medlemmer for at have ødelagt sine "fantastiske" produkter...
|
|
|
Hmmmm...... Hvis du læser tråden vil du opdage, at jeg aldrig har snakket om fantastiske produkter.....
Jeg har snakket om god lyd til pengene?????.......
Og nej, jeg navngiver ikke nogen, de ved nok selv hvem de er, jeg behøver ikke navngive, eller svine nogen personligt til, eller deres arbejde, for at fremhæve mig selv......
Det lader jeg andre om herinde......
Og du har helt ret i det med print...... De billige produkter vi fremstillede, var på print (der blev lavet mange af dem,Og der var ikke tid, eller råd til hardwiring til prisen)....
De dyre produkter var Hardwired.
Mvh
Allan
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
kennethjensen skrev:
Spencer skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Er det sobert?
|
|
|
Nu synens jeg du skal spænde huen basse mand. Der emmervæk forskel på og være modstander af kinesiske fejlkonstrueret brand bomber. Også noget HIFI der måske ikke ser så pænt ud! gu fanden vil jeg da fraråde noget som jeg kender til kan være farligt. Men og sidde og puste snot ud over noget man intet kender til, det dårlig stil! At jeg vælger at smide det kina grej ud er mit valg. Hvad ellers skulle jeg stille op med det? Bygge det om for en formue!? Eller købe noget nyt? Jeg valgte og købe noget nyt og smide skraldet ud hvor det høre til, nemlig i containeren.
Jeg på ingen måder branchemedlem og bliver det heller aldrig. Og jeg bakker op om ALLE produkter der bliver svinet til, uanset mærke eller forhandler hvis det slynges ud som det gør her.
Ufattelig så snævresynet folk kan være  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe! 
Sgu dejligt at være væk fra en pc i nogle timer 
Der blev postet et billed af en ARC ....,
det alene fortæller mere end noget andet i denne tråd,
hvordan en ordentlig rør-forstærker bør se ud under låget. 
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej en tråd
Det ville være dejligt hvis nogen af experterne herinde kunne argumentere for kredsløbsteknik og for/imod printplader osv. - og på en saglig måde. Om der så sidder en minikineser på en trædemølle indeni min forstærker - who cares - lyden eller måden musikken formidles på må da være det vigtigste. Åndsvagt er det at folk herinde bliver uenige om et banalt billede og derefter får sagt ting de senere fortryder. Herregud det er en hobby - toys for men. Allan kunne måske fortælle om overvejelserne bag fabrikationen af OVC forstærkerne - han er vist ikke en novice her. Det samme er flere andre herinde som jeg har besøgt og har hørt deres grej - respektabelt må jeg sige. Jeg havde selv en kineser på et tidspunkt som fik nogle drøje verbale huk til at starte med. Senere blev den pint og plaget i jylland og det viste sig at den var ganske godt lavet og tilmed lød hæderligt selv om den var kinesisk.
Så kan vi ikke få en konstruktiv debat herinde og tænk hvis i - herinde kunne mødes en dag over en single malt og diskutere rørkredsløbsteknik og - for og imod det ene og andet. Så kunne i altid tage slagsmålet bagefter.
Generelt er det dårlig stil at nedgøre andres grej uden saglig agumentation.
Bare min mening.
Med fredlige vinterhilsner __________________ Jesper
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de herrer, der ikke kan lide print - gælder det så også print af denne type?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Skorpio skrev:
kennethjensen skrev:
Spencer skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Er det sobert?
|
|
|
Nu synens jeg du skal spænde huen basse mand. Der emmervæk forskel på og være modstander af kinesiske fejlkonstrueret brand bomber. Også noget HIFI der måske ikke ser så pænt ud! gu fanden vil jeg da fraråde noget som jeg kender til kan være farligt. Men og sidde og puste snot ud over noget man intet kender til, det dårlig stil! At jeg vælger at smide det kina grej ud er mit valg. Hvad ellers skulle jeg stille op med det? Bygge det om for en formue!? Eller købe noget nyt? Jeg valgte og købe noget nyt og smide skraldet ud hvor det høre til, nemlig i containeren.
Jeg på ingen måder branchemedlem og bliver det heller aldrig. Og jeg bakker op om ALLE produkter der bliver svinet til, uanset mærke eller forhandler hvis det slynges ud som det gør her.
Ufattelig så snævresynet folk kan være  |
|
|
' Sikke en gang vand ud øret - Du er da vist ikke meget bedre. Du kender blokkene, hvem som piller i dem, du rakker kina-grejet ned og derved de danske butikker som sælger. Måske er de brandbomber, med de er så brandbomber med at CE mærket i røven. Dem som piller, bygger, fusker selv f.eks alt fra kabler, forstærkere er langt mere ude i noget som kan sige Boom ...Come on, fej lidt sne foran egen dør først
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Med de herrer, der ikke kan lide print - gælder det så også print af denne type?

|
|
|
Ja...det der bruger man kun til forsøg, men der kan laves pæne ting på den måde (til eget brug)...men det er så som så med holdbarheden og reparationer skal man glemme alt om. Når det sagt er så er det sådan med print kontra hardwiring at print ofte er lavet så dårlig de ikke kan holde til lidt reparationer. Der findes dog så gode og stærke print at det kan holde, men det er sjælden dem der bruges i konsum elektronik.
Hardwiring er altid godt hvis korrekt udført...holder næsten evigt og er til at reparere på når det er nødvendig.
mvh (selvbestaltet rør-guru) efter sigende
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
kennethjensen skrev:
Skorpio skrev:
kennethjensen skrev:
Spencer skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Er det sobert?
|
|
|
Ufattelig så snævresynet folk kan være 
|
|
|
'
Sikke en gang vand ud øret - Du er da vist ikke meget bedre. Du kender blokkene, hvem som piller i dem, du rakker kina-grejet ned og derved de danske butikker som sælger. Måske er de brandbomber, med de er så brandbomber med at CE mærket i røven. Dem som piller, bygger, fusker selv f.eks alt fra kabler, forstærkere er langt mere ude i noget som kan sige Boom ...Come on, fej lidt sne foran egen dør først
|
|
|
Jeg har kun rakket ned på ting jeg kender noget til og selv har afprøvet. Hvem i danmark sælger kina grej der ikke er CE godkendt osv? Ik nogen forhåbenlig.
Desuden rakker jeg ikke dicideret ned på kina grej. Jeg har blot min mening og hvordan nogen kina produkter er fremstillet. Dvs deres arbejdsforhold osv. Har intet med selve kvaliteten at gøre da den kan være ganske fin. Men på det helt billige kinøjsere jeg har haft fingerne i, har det været noget dicideret farligt skrammel. Og det har jeg vel for fanden da lov og mene, nu jeg har haft produkterne i hånden. Modsat trådstarter som intet aner om de pågældende mono blokke.
Jeg gider ikke spilde mere tid i den tråd her. Den er åbenlys for mig, at den ikke er for andre, fred være med det!  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Ej en tråd
Det ville være dejligt hvis nogen af experterne herinde kunne argumentere for kredsløbsteknik og for/imod printplader osv. - og på en saglig måde. Om der så sidder en minikineser på en trædemølle indeni min forstærker - who cares - lyden eller måden musikken formidles på må da være det vigtigste. Åndsvagt er det at folk herinde bliver uenige om et banalt billede og derefter får sagt ting de senere fortryder. Herregud det er en hobby - toys for men. Allan kunne måske fortælle om overvejelserne bag fabrikationen af OVC forstærkerne - han er vist ikke en novice her. Det samme er flere andre herinde som jeg har besøgt og har hørt deres grej - respektabelt må jeg sige. Jeg havde selv en kineser på et tidspunkt som fik nogle drøje verbale huk til at starte med. Senere blev den pint og plaget i jylland og det viste sig at den var ganske godt lavet og tilmed lød hæderligt selv om den var kinesisk.
Så kan vi ikke få en konstruktiv debat herinde og tænk hvis i - herinde kunne mødes en dag over en single malt og diskutere rørkredsløbsteknik og - for og imod det ene og andet. Så kunne i altid tage slagsmålet bagefter.
Generelt er det dårlig stil at nedgøre andres grej uden saglig agumentation.
Bare min mening.
Med fredlige vinterhilsner
|
|
|
Konstruktiv debat på HIFI4ALL? Dream on...  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|