Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: El-Gigantens reklamefup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Forsøger somend heller ikke at undskylde på vegne af Elgiganten. Jeg forklarer bare hvorfor det sker både for dem og for mange andre butikker, og hvorfor det helt sikkert også vil ske igen. Jeg indrømmer blankt at jeg da bliver lige så p***e irriteret som alle andre, hvis jeg kører forgæves efter et tilbud der ikke længere findes. Men at udråbe dem til verdens losseplads, og snakke om landsforræderi etc pga sådan en fejl... Tja jeg kan kun sige, at hvis der ikke skal mere til, så er der virkeligt ikke mange butikker tilbage i Danmark man kan handle i. For ALLE laver sgu en fejl eller to på et eller andet tidspunkt. Alt andet vil være en statistisk umulighed.

Get over it... Live goes on!

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Ghump

Ja men det har du så ganske ret i. - desværre.

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Som Ghump rigtig skriver så er det sindsygt svært for store kædebutikker at planlægge tilbudsaviser i dag. Ghump har allerede skrevet hvorfor så
vil ikke gentage, vil blot spørge om folk hellere vil have udsalgs og godetilbudspriser helt blev droppet? Nej vel?
Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Drop Elgiganten og deres fladskærme - Dem de sælger så billigt er altid udgåede eller udgående modeller, også det du nævner som er fra begyndelse af 2009. 

Kan du nævne Samsung LED tv der er kommet efter det endnu?? Der kommer nye modeller om et par måneder, men det nævnte tv er den nyeste serie fra Samsung stadig, så undersøg lige inden du skriver sådan

tofa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

SørenS skrev:

Ja det er nok bare et trix for at få os ud og købe noget andet i stedet for

Men NU har jeg bestilt et 46" panasonic G15 plasma i HiFi-Klubben. 

http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/pana sonic_tx-p46g15e-_plasma-tv.htm

http://i.pol.dk/tjek/digitalt/article908576.ece

tja....
Til top Vis tofa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tofa

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Tjaa...hvad ?
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

C.Bukowski skrev:
Drop Elgiganten og deres fladskærme - Dem de sælger så billigt er altid udgåede eller udgående modeller, også det du nævner som er fra begyndelse af 2009. 

Kan du nævne Samsung LED tv der er kommet efter det endnu?? Der kommer nye modeller om et par måneder, men det nævnte tv er den nyeste serie fra Samsung stadig, så undersøg lige inden du skriver sådan

Da det er nyt er prisen ikke fastsat endnu - Så lidt for nemt at sige det er et tilbud

Kig nu på dem som er rigtige gode tilbud iflg. dem selv
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

jaja el giganten vil være billigst..
Da jeg købte mit sony tv hos sony center, måtte jeg jeg slippe 10K.
Dagen efter gik jeg i el giganten, der så jeg selv samme tv til 14K. Men de havde da også en demo model til 11K.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Ghump skrev:
Min pointe var, at det tager tid at producere varer. Og da mange butikker typisk holder udsalg på de samme varer på samme tid, så skal der bestilles i GOD tid i forvejen. Det samme gør sig gældende med at trykke udsalgs-aviser. Det trykkeri der laver Elgiganten reklamer, har nok også andre kunder at tage hensyn til. Derfor skal reklamerne også bestilles og trykkes et stykke tid i forvejen.

Og hvis det så er lykkedes butikkerne at sælge ud INDEN reklamen smides på gaden... Ja så tror folk med det samme at det er bevidst falsk reklame. Min pointe var, at det bestemt ikke behøver at forholde sig sådan.

Ja, engang i de "gode gamle dage" bestod et udsalg af de restvarer der ikke var blevet solgt i sæsonen. Derfor var det forskellige varer i forskellige butikker, kun få stk. og så videre. De store kæder holder ikke udsalg mere - de bestiller billige varer hjem som så skal sælges med (næsten) normal fortjeneste på "udsalget". Så hvis der er noget der er fup, er det hele udsalgsbegrebet...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Tjaa...hvad ?

Enig. Det er ikke hvad trådstarter mener med sit første indlæg.

Alt kan findes billigere på nettet, og det link er en del af en anden tråd.

SørenS -> Tillykke med købet. Den skærm ser ret red ud.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Bigmaac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
jaja el giganten vil være billigst..
Da jeg købte mit sony tv hos sony center, måtte jeg jeg slippe 10K.
Dagen efter gik jeg i el giganten, der så jeg selv samme tv til 14K. Men de havde da også en demo model til 11K.

Nu har Elgiganten mig bekendt prisgaranti, så du kunne have fået det samme tv til samme pris der. Tvivler på sony centret yder samme service.

I øvrigt er det fejlagtigt at gå i Elgiganten hvis man vil opleve god service, det er discount med prisen som vigtigste salgsparameter. Ønskes der god service, ud over prisgaranti og gode returregler, kan der handles andre steder, dog ofte til lidt højere priser.

Til top Vis Bigmaac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bigmaac

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Ghump skrev:
Vejsaltet var bare et eksempel, som bevidst blev fejlfortolket.

Min pointe var, at det tager tid at producere varer. Og da mange butikker typisk holder udsalg på de samme varer på samme tid, så skal der bestilles i GOD tid i forvejen. Det samme gør sig gældende med at trykke udsalgs-aviser. Det trykkeri der laver Elgiganten reklamer, har nok også andre kunder at tage hensyn til. Derfor skal reklamerne også bestilles og trykkes et stykke tid i forvejen.

Og hvis det så er lykkedes butikkerne at sælge ud INDEN reklamen smides på gaden... Ja så tror folk med det samme at det er bevidst falsk reklame. Min pointe var, at det bestemt ikke behøver at forholde sig sådan.

Fuldstændigt korrekt... Har selv arbejdet i Elg. i en år-række. Hvis I bare vidste hvor frusterende der er at skulle bestille varer hjem til en avis, en uge før den kommer på gaden, for at se i lagersystemet, at der er restordre på 3-4 uger, for så at skulle forklare alle sine sælgere, og ikke mindst alle kunderne, at den desværre er udsolgt. Men dengang skulle vi tilbyde kunderne et bedre produkt til samme pris, ved ikke om det stadig er sådan...

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Bigmaac skrev:

Mads57 skrev:
jaja el giganten vil være billigst.. Da jeg købte mit sony tv hos sony center, måtte jeg jeg slippe 10K. Dagen
efter gik jeg i el giganten, der så jeg selv samme tv til 14K. Men de havde da også en demo model til 11K. smileys/smiley18.gif">

Nu har Elgiganten mig bekendt prisgaranti, så du kunne have fået det samme tv til samme pris der. Tvivler på sony centret yder samme
service.

I øvrigt er det fejlagtigt at gå i Elgiganten hvis man vil opleve god service, det er discount med prisen som vigtigste salgsparameter. Ønskes
der god service, ud over prisgaranti og gode returregler, kan der handles andre steder, dog ofte til lidt højere priser.

Jeg kender godt service niveauet hos el mutanten. Netop derfor jeg købte hos sony centeret. Jeg fik tv´et leveret 1 time efter jeg købte det, og det
var inkluderet i prisen. Hos el giganten tager de gerne 400kr for en levering der kan tage flere dage.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Oplevede noget af det samme

men hedligvis fik jeg den A++ fuldhøjde køleskab de havde på tilbud.

Var så heldig at jeg skulle møde senere på arbejde den dag tilbuddene startede og kunne køre til elgiganten i Køge. ved åbningstid og de sagde at den ikke var på lager (samme svada  som nævnt her) men ville så bestille/reservere den.

Fik den først 2 uger efter og medarbejderen sagde at de KUN havde fået 2 til DK)

Så jo. syntes også det er noget svineri at reklamere at de har varen på udsalg  

Det var så mit første og absolutte sidste besøg i ElGiganten (undtaget hvis der skulle opstå fejl og skal garanti byttes )

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

olevest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

RiverKing skrev:
Ghump skrev:
Vejsaltet var bare et eksempel, som bevidst blev fejlfortolket.

Fuldstændigt korrekt... Har selv arbejdet i Elg. i en år-række. Hvis I bare vidste hvor frusterende der er at skulle bestille varer hjem til en avis, en uge før den kommer på gaden, for at se i lagersystemet, at der er restordre på 3-4 uger, for så at skulle forklare alle sine sælgere, og ikke mindst alle kunderne, at den desværre er udsolgt. Men dengang skulle vi tilbyde kunderne et bedre produkt til samme pris, ved ikke om det stadig er sådan...

Kender problemet (Arbejder ikke i Elefanten) - Men det er ikke kundernes skyld at jeres hovedkontor ikke har styr på sine leveringer/aftaler.
Men ja, discount er discount på godt og ondt. :)

Vi har vel alle prøvet at en vare er udsolgt, eller har lang leveringstid

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

-

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Hahahah
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen der er friske på at droppe de reklame-blade, så de forhåbentlig holder op med at tømme vores lommer og fylde vores postkasser? Og så for at de forstår at vi ikke gider dem, eller deres reklamer, sender vi et administrations-gebyr til dem hver evig eneste gang vi skal bære noget reklame-gøjl af deres til containeren, og rykker-gebyr på gebyrerne når de ikke betaler.
Så kan vi jo ligeskrive at vi tager forbehold for trykfejl på gebyret vi sender ud, så de konsekvent betaler for lidt og får rykkere, hvis de rent faktisk prøver at betale.

Det kunne sgu se sjovt ud

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Det er ikke svært at tilmelde sig "nej tak til reklamer".

Får ikke selv reklamer, jeg ved virkelige ikke hvad jeg skulle bruge dem til.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes