| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte på landsdele og ikke i "regioner"
Det er nok lidt synd for dem der laver den slags skemaer, men et dårligt farvevalg, der gør et skema svært at læse, kan være nok til *jeg* ikke deltager. Ligeledes hvis der er spørgsmål der virker irrelevante, så smutter jeg pænt igen ..
tanken bag skemaet er nok fin nok, men at lægge ud med et skema, der ikke kører på den browser som er mest udbredt, er ikke snedigt - og grå tekst på grøn baggrund - er sgu for popsmart til mig.
det er bare min mening - andre synes vel det er iorden ? tjaehh
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er heller ikke imponeret af at skulle downloade en ny browser for at kunne deltage...
Det virker ikke særlig smart.... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
downloadede firefox og har fået svare - så kan jge vel godt slette firefox igen.
eller kommer der flere undersøgelser??
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
spørgsmål 3 : regionerne er underlige - hvor hører Fyn til ? og Lolland/Falster |
|
|
Jan, du skal til at vågne op! I 2007 blev amterne afløst af regionerne: http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_regioner Fyn hører til Region Syddanmark, Lolland til Region Sjælland og Bornholm hører til Region Hovenstaden  __________________ madklub
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
madklub skrev:
jan_stevns skrev:
spørgsmål 3 : regionerne er underlige - hvor hører Fyn til ? og Lolland/Falster |
|
|
Jan, du
skal til at vågne op!I 2007 blev amterne afløst af regionerne: http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_regionerFyn hører til
Region Syddanmark, Lolland til Region Sjælland og Bornholm hører til Region Hovenstaden  |
|
|
He he.. Der skulle måske være et tillægsspørgsmål: "Hvor meget kontakt har du til samfundet omkring dig?" __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
He he.. Der skulle måske være et tillægsspørgsmål: "Hvor meget kontakt har du til samfundet omkring dig?"  |
|
|
touché ! hehe...
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får vi en statistik ud her i tråden, når du har data nok? Kunne da være meget sjovt at se hvorledes det er fat med os  Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant undersøgelse. MEN hvem er jeres "kunde"? Er det en virksomhed?
Jeg ved godt det er et skole-projekt, men er det tiltænkt at markedsanalysen skal kunne fremvises til en virksomhed der sælger high-end HiFi produkter? Hvis det er tilfældet, så synes jeg i fokuserer alt for meget på uvedkommende faktorer så som om "folk ryger", "spiser økologisk" og "holder avis"... osv. For hvad skal butikken bruge de informationer til??
I bør spørge meget mere ind til KØBSADFÆRD, dvs. om man når kan erhverver sig High-End udstyr handler brugt eller nyt, om man går efter nogle specifikke mærker (er mærkeloyal), om man læner sig op af anmeldelser fra diverse magasiner, venners anbefalinger, køber "dyrest" fordi det er cool = status, osv. osv. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
blipblob skrev:
jan_stevns skrev:
Det er nok lidt synd for dem der laver den slags skemaer, men et dårligt farvevalg, der gør et skema svært at læse, kan
være nok til *jeg* ikke deltager. Ligeledes hvis der er spørgsmål der virker irrelevante, så smutter jeg pænt igen ..
tanken bag skemaet er nok fin nok, men at lægge ud med et skema, der ikke kører på den browser som er mest udbredt,
er
ikke snedigt - og grå tekst på grøn baggrund - er sgu for popsmart til mig.
det er bare min mening - andre synes vel det er iorden ? tjaehh
|
|
|
Arh, dårlig dag ?
Der er jo ingen der tvinger dig til at være med
Sjovt nok virker farvevalget fint her, jeg kan nemt læse det og skal ikke anstrenge mig |
|
|
Kan skam godt læse det, men vil give Jan ret i at farvevalget er lidt for popsmart - Det minder jo en en Tuborg-vind et
grillfestarrangement-udfyld lige det her spørgeskema - så er du med i lodtrækningen. - Kan man egentligt vinde noget ved at
deltage
Jeg synes også det er lidt ringe at man pinedød skal bruge ildræven som browser. Er det virkeligt så svært at lave den så de
gængse browsere fungerer? Chrome eks. for de af os som har set lyset
Jeg synes undersøgelsen er spænende, men IMO skal den være lidt mere tight som andre også har nævnt
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
blipblob skrev:
jan_stevns skrev:
|
Det er nok lidt synd for dem der laver den slags skemaer, men et dårligt farvevalg, der gør et skema svært at læse, kan være nok til *jeg* ikke deltager. Ligeledes hvis der er spørgsmål der virker irrelevante, så smutter jeg pænt igen ..
tanken bag skemaet er nok fin nok, men at lægge ud med et skema, der ikke kører på den browser som er mest udbredt, er ikke snedigt - og grå tekst på grøn baggrund - er sgu for popsmart til mig.
det er bare min mening - andre synes vel det er iorden ? tjaehh |
|
|
Arh, dårlig dag ? Der er jo ingen der tvinger dig til at være med Sjovt nok virker farvevalget fint her, jeg kan nemt læse det og skal ikke anstrenge mig |
|
|
Næeh - jeg har en udemærket dag ! Men er nok ikke særligt enige med ret mange designere om at der er forskel på at gøre tingene smart (fancy) og så lige den detalje der hedder læsevenlighed.
Der er tænkeligtvis en del der er interesseret i hifi og high-end ditto, der er kommet på den anden side af de fyrre - og vores øjne er ikke ens. At lave et skema med et farvevalg der giver dårlig kontrast er i min bog ikke ret snedigt (har set man har rettet farverne nu!) - og ærligt talt, en del af de ting der spørges til er (igen efter min mening) ret fjollede .....
hvad har sport/motion eller designmøbler med High-End udstyr at gøre ? eller Økologiske indkøb ? eller hvor tit jeg tager på ferie ?
Ved godt man gemmer sig ind under "normaler for spørgeskemaundersøgelser" men sjovt nok får man aldrig grunden til den slags spørgsmål skal flettes ind.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
blipblob skrev:
Ja jeg er så et halvt år under fyrre.
Så er det godt det er nu skemaet kommer og ikke om et år
 |
|
|
jep - pas nu på - "de lange armes syndrom" kan komme ret pludseligt :)
(Når man skal holde tingene i en armslængde for at læse teksten)
|
| Til top |
|
| |
pido Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det er spændende at følge med i hvad folk tænker og mener omkring vores spørgeskema. Ja den er bred og ikke så snævert som mange mener den bør være. Det skyldes at vi ønsker at lave en kvantitativ undersøgelse, hvor vi skaber os et billede af markedet med ALLE dens segmenter. Hvis vi derefter mener at der skal en mere snæver (kvalitativt) undersøgelse, vil vi selvfølgelig gøre brug af dette på et andet tidspunkt.
/Pido
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Jensen100 skrev:
Hyl.dk skrev:
Har fundet ud af at det komme an på hvilken browser man bruger! Det virker i Firefox, men ikke i fx Google Chrome. Om det virker i Internet Explorer ved jeg ikke, da mit liv er for kort til at benytte denne browser
. denne bravser køre lige så godt her hos mig som alle de andre, prøv at gå op i Funktioner/Internetinstilninger/Brawswedata/Instilninger og sæt lige en prik i Aldrig, se så om det ikke er bedre, for her er der ikke noget ivejenHar svaret, men ved en del af spørgsmålene er man lidt i tvivl om, hvad i gerne vil vide. |
|
|
|
|
|
Jeg forstår ikke du ikke kan mærke forskel. Google Chrome føles langt hurtigere og starter ikke mindst på 1/3-1/2 tid af fx IE. Desuden bruger jeg Linux 90% af tiden og her er Chrome også langt min fortrunke browser. |
|
|
Det virker glimrende i Internet Explorer 8. Og det enda på en arbejdscomputer, der i den grad er låst ned af alverdens sikkerhedspolitikker.
Og selvom det er lidt off-topic, så frister jeg mig nu til at kommentere den om Chrome alligevel (du startede selv ). For når du nu har konstateret at siden ikke virker i Chrome, hvordan kan du så foretrække den over 2 andre der virker? Foretrækker du også at "høre musik" på en nedsmeltet Krell forstærker frem for en Sony forstærker der virker?
Iøvrigt starter min Internet Explorer på samme tid som det tager at klikke på ikonen. Hvis Chrome er hurtigere end det, så må den jo starte FØR jeg klikker på ikonen  __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den undersøgelse er for mager 
den vil kun kunne indikere tendens mht. livsstil  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
skema kan kun besvares af Firefoxbrugere. Andelen af FF brugere er ca. 20 %. Og hvor stor er andelen så her på sitet. Meeget seriøs undersøgelse
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:
skema kan kun besvares af Firefoxbrugere. Andelen af FF brugere er ca. 20 %. Og hvor stor er andelen så her på sitet. Meeget seriøs undersøgelse |
|
|
Jeg besvarede den med Internet Explorer på arbejde. Og har lige testet den herhjemmefra også på en anden pc. IE virker fint for mig. __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Jensen100 skrev:
Hyl.dk skrev:
Har fundet ud af at det komme an på hvilken browser man bruger! Det virker i Firefox, men ikke i fx Google Chrome. Om det virker i Internet Explorer ved jeg ikke, da mit liv er for kort til at benytte denne browser
. denne bravser køre lige så godt her hos mig som alle de andre, prøv at gå op i Funktioner/Internetinstilninger/Brawswedata/Instilninger og sæt lige en prik i Aldrig, se så om det ikke er bedre, for her er der ikke noget ivejenHar svaret, men ved en del af spørgsmålene er man lidt i tvivl om, hvad i gerne vil vide. |
|
|
|
|
|
Jeg forstår ikke du ikke kan mærke forskel. Google Chrome føles langt hurtigere og starter ikke mindst på 1/3-1/2 tid af fx IE. Desuden bruger jeg Linux 90% af tiden og her er Chrome også langt min fortrunke browser. |
|
|
jeg ved ikke vilken styresystem du bruger, men her på win 7 ultima 64bit er der ikke nogle problemer der køre 8deren lige så hurtig som de andre, min kamarat bruger vista og der er 8deren godt nok langsom der bruger han crom
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
madklub skrev:
jan_stevns skrev:
|
|
Jan, du skal til at vågne op! I 2007 blev amterne afløst af regionerne: http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_regioner
Fyn hører til Region Syddanmark, Lolland til Region Sjælland og Bornholm hører til Region Hovenstaden 
|
|
|
Ja og som alle ved, så er region Norddanmark Grønland og Færøerne
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
pido skrev:
..... Det skyldes at vi ønsker at lave en kvantitativ undersøgelse, hvor vi skaber os et billede af markedet med ALLE dens segmenter. Hvis vi derefter mener at der skal en mere snæver (kvalitativt) undersøgelse, vil vi selvfølgelig gøre brug af dette på et andet tidspunkt.
/Pido
|
|
|
Allerførst: En god ide med en undersøgelse. Kan ikke vente med at se resultatet (?).
MEN: Det giver ikke heeeeeeelt mening det du skriver. En "kvantitativ undersøgelse" på en browser der bruges af 20% eller mindre? (Dermed betvivler jeg ikke FF's brugervenlighed, hurtighed m.m men derimod udbredelsen...)
DATA DOES NOT COMPUTE!!!
Held og lykke med undersøgelsen...
Mage
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
pido skrev:
Hehe det er spændende at følge med i hvad folk tænker og mener omkring vores spørgeskema. Ja den er bred og ikke så snævert som mange mener den bør være. Det skyldes at vi ønsker at lave en kvantitativ undersøgelse, hvor vi skaber os et billede af markedet med ALLE dens segmenter. Hvis vi derefter mener at der skal en mere snæver (kvalitativt) undersøgelse, vil vi selvfølgelig gøre brug af dette på et andet tidspunkt.
/Pido |
|
|
Det er vel heller ikke så tit den mulighed opstår ? - men bortset fra du(i) leverer et "ikkesvar" på mange af de spørgsmål der bliver returneret, håber jeg da i kan bruge det - desuagtet de problemer skemaet skaber, i og med flertallet af brugerne er frasorteret qua kompatibilitetsproblemer. Nu er det jo åbenbart en skoleopgave, så der er ikke den store grund til at hudflette nogen, men de basale ting bør jo være iorden - såsom funktionalitet.
Man kan nok diskutere herfra og til helvede fryser til is, om de stillede spørgsmål er relevante, i forhold til undersøgelsens emne. Jeg ved ikke, og det kan du måske svare på - hvorfor man vælger den grafiske udformning, som man desværre ser mange steder - det jeg betegner som dårlige farvevalg, og små skriftstørrelser, der går udover læsevenligheden.
Når i skriver at i gerne vil "belyse brugen af hi-fi og købsadfærden i dennes målgruppe." virker hovedparten af spørgsmålene temmeligt besynderlige - jeg tror ikke man kan sætte lighed mellem ret mange af spørgsmålene og interessen for HiFi, men ok - det bliver da sjovt at se hvad du(i) kommer frem til .
Hvad lige *jeg* tror og tænker - tæller i den store sammenhæng ikke ret meget, og har næppe indflydelse på tingene :)
|
| Til top |
|
| |