Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 21:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Bellari VP130 fra USA - erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg giver det et skud Bitterman, og melder så tilbage....

Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Så har jeg været på besøg hos Jesper Olsen, og vi kunne i samråd konstatere, at den lille røde Bellari er defekt. ØV - nu venter en periode med
biksen frem og tilbage med pakker osv.....men hey, så kunne jeg jo bare købe den i DK ;-)

Tak til Jesper for kaffe, kyndig hjælp, et fint Philips rør til senere brug samt en god lyttesession på både Leak mono-blokke, Rogers, Dynaco,
Thorens samt de fantastiske "Skod-horn" i stuen....de spiller f****** fantastisk!!!! Mit set-up lød kedeligt og sløvt efter
hjemkomsten....meeeeen...det er sådan jeg kan lide det





Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

surt show - men du nåede at høre det lød godt i en kanal - så kan du glæde dig dobbelt til det lyder godt i begge kanaler - endte du med at købe den et sted hvor den kunne byttes?

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Ja heldigvis..hos Proaudiostar i New York. Deres kundeservice har indtil videre været fremragende, og igår skrev jeg lidt om problemerne. De
responderede med, at de ville "take care of me"....det kan betyde flere ting; hvis de er gangstere, er det skidt, meeeen mon ikke jeg er OK.
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Surt du fik en defekt Bellari. Har netop selv handlet hos Proaudiostar og fået min Bellari..der heldigvis virkede.

Held & lykke med det...tror nu nok de vil fikse det for dig   

__________________
Til top Vis Jesper L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper L Besøg Jesper L's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

shotty skrev:
... de fantastiske "Skod-horn" i stuen....de spiller f****** fantastisk!!!! Mit set-up lød kedeligt og sløvt efter hjemkomsten....meeeeen...det er sådan jeg kan lide det ...


Det kan jeg ikke li' at læse. Jeg har på fornemmelsen at det var sådan et par "skod horn" jeg lod LouisBP løbe af med en gang. Så nu sidder jeg her uden andet end et par Jealvox og et sæt Duelund horn i garagen. ØV.

Ærgerligt med Bellarien. Godt at du har handlet med ordentlige folk. Ellers er det også min erfaring at Bellari-folkene selv (www.rolls.com) er til at komme i dialog med.

PQR

__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

 

Det er jeg da oprigtig talt ked af at høre. Om de vandskadede finérskadede fyrtræskabinetter har stået i Hald eller Århus er mig uvist. Louis byttede dem vist med nogle gamle grimme Philips fuldtoner enheder der tilgængæld lød ganske godt.

også sørgeligt at man må nøjes med Jealvox og Duelund i Garagen når man kan nøjes med New

Golden Eight.

Jeg føler med dig.

Jesper



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

... vandskadede finérskadede fyrtræskabinetter ...

Det er dem!

jesper olsen skrev:

også sørgeligt at man må nøjes med Jealvox og Duelund i Garagen når man kan nøjes med New

Golden Eight.

Jeg føler med dig.

Jesper



Tak for medlidenheden. Som det nok overordnet fremgår, skal jeg nok klarer mig.

Jeg har jo selv hjembragt disse "skod horn" fra det lokale spejderloppemarked, haft dem stående her og lyttet til dem (med gamle kedelige enheder - jeg har ikke som du og Louis haft fantasi til at lytte på dem med andre enheder). Men med mit sædvanlige held står der et par og venter på et loppemarked et sted, hvis det skal være. Nu ved jeg da, hvordan de ser ud!

Lige nu står den på Klipsch Heresy (og Siemens monoblokke) - et overvældende nærvær!

EDIT: Trådstarter! Undskyld for OT (off topic).

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk

Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Helt ok med lidt off-topic - ellers bliver tråden for kedelig.
Har snakket med Proaudiostar - deres kundeservice er bedst på salgssiden kan jeg hilse og sige. Reklamationer kører de lidt mere
"standardpræget". De blev lidt irriterede over, at jeg pointerede det urimelige i at blive solgt en demo-enhed, som åbenbart aldrig er blevet
"demo'ed" - eller ihvertfald kun lyttet til at døve folk.
Nåh, de beder mig nu returnere enheden, og så får jeg vel en ny. De vil dog (næsten) kun modtage pakker fra FedEx, DHL eller UPS, og deres
priser er meget høje. (Har i erfaringer med de nævnte fragtfirmaer?).
Bruger nok PostDK og håber på det bedste.........


Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
defac3
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst denne og den anden bellari-tråd, og er blevet meget lun. Jeg har lige nu en Luxman pd277, Dynavector 20xl (mc), Holfi Ellipse og Electrocompaniet preamp. Kan jeg bare putte en bellari ind et sted i kæden (og hvor?). Vil det overhovedet give noget? SKAL jeg have en Bellari mt 502 step up til mc-pickuppen?
Til top Vis defac3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af defac3
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Bellari VP 130 er kun en MM riaa
Hvis din Dynavector er en High Output MC er det fint
Er det derimod en low output skal du enten hafe nogle stepup trafoer eller en MC step up amp, eller en Riaa som har indbygget step up - vælger du det sidste behøver du ikke Bellarien
Vælger du Bellaris stepup trafoer skal du sikre dig at de passer til din pickup
fx skal en pickup som denons 103 have andre værdier end ortofons pickupper
Den ser godt ud Bellari stepup trafoen, men den koster også lige 500 USD



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
defac3
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Det lyder sgu lidt besværligt.

Lige nu bruger jeg Holfi som stepup-RIAA til min Dynavector low-output mc. Det er vel også OK, men jeg kunne godt tænke mig den varme rør-lyd, som må være flot sammen med mit øvrige udstyr (Klasse A).

Til top Vis defac3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af defac3
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

stepup er en ting  riaaen anden - steup forstærker nogelunde alle signaler - svage i mc sammenhæng - mens riaa er en forstærkning hvor især nogle frekvenser forstærkers mere end andre opga den måde man lave LP plader http://wapedia.mobi/en/RIAA_equalization
Jeg tror din Holfi er mindst ligeså god som Bellarien - Bellarien har jo lidt rør-lyds-pynt  mener elers en helt almindelig moderne riaa - men step up'e det kan den ikke


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Dynavector anbefaler en impedans >30ohm. Bellari MT502 kan indstilles til 50 ohm - så det matcher vel fint nok. Så altså både en Bellari MT502 efterfulgt af VP130 - så burde du være kørende . Det er selvfølgeligt rent teoretisk...... Jeg har ikke selv nogen af delene

__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
defac3
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er såmænd heller ikke utilfreds med Holfi'en. Den gør hvad den skal, men man leder jo altid efter det, som gør det bare lidt bedre. Når anlægget er varmet op - og dermed resten af huset - er der godt med luft og pænt overskud. Men hvad nu, hvis Bellarien kunne få Ben Websters astmatiske støn krænget endnu mere levende ud foran mig?

At investere i både en 502 og en 130 er måske lidt for meget. Så kunne det måske være, at jeg måske hellere skulle bytte til noget rør-grej. 

Til top Vis defac3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af defac3
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 13 Februar 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Ben Websters grødede sax skal høres på horn, helst med Tannoy

Du er velkommen til at kigge forbi en gang i marts til et lyt - så kan du hører din holfi op i mod min bellari - jeg tror det er højtalerne der gør dens tørste forskel når vi tale om Webster :-)

Du kan sende mig en PM


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
defac3
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Altså hvis jeg skal have et par horn, som dem du har stående, er det vist ikke bare snell'erne der skal skiftes ud. At jeg f.eks. valgte D'erne i stedet for C'erne var ikke begrundet i økonomi men alene af, at C'erne "ser så frygteligt store ud"

Tak for tilbuddet om en lytning, men jeg tør simpelthen ikke. Hvis det går som jeg regner med, kommer jeg aldrig til at spille Webster igen derhjemme. Jeg må prøve med de små forbedringer, pladsen, konen og pengepungen tillader.

Til top Vis defac3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af defac3
 
KasperKO
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

@shotty:

Har du fået brugbar respons fra ProAudioStar? Går ud fra, din model var B-stock? Har de specificeret, hvorfor produktet oprindeligt blev returneret/ikke leveret som "nyt"?

Mvh

Til top Vis KasperKO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperKO
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 08 Marts 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper + co

Så kom den ENDELIG - efter en tur på FedEx sejlbåd over Atlanten og hesteryg (tror jeg) igennem Europa. Det tog en krig....
Nåh, men den virker - fedt!
Men nej Kasper, fik ingen grund til returnering og B-stock "stempel". Den gamle uduelige var en demo-model (der åbenbart aldrig havde været
demo'ed). Den nye ser fuldstændig ny ud, men det gjorde den anden dog også....

Lyden: Har kun spillet med "stock" kina-røret, og er ikke vildt imponeret. Jeg skifter snart til et Miniwatt 42a3 (tror jeg der står), og forventer et løft.
Jeg melder tilbage.....

MVH
Shotty
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 08 Marts 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Så spiller Miniwatt'en - det rykkede lyden lidt frem i billedet, men det skal lige varme op. Stock røret er et Ruby 12ax7a. Kan ikke helt aflæse det
gamle Philips. Ved ikke hvad det hedder, men det gør Jesper Olsen, da jeg har fået det af ham. Hvad hedder det Jesper....?
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes