| Forfatter |
|
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver det et skud Bitterman, og melder så tilbage....
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været på besøg hos Jesper Olsen, og vi kunne i samråd konstatere, at den lille røde Bellari er defekt. ØV - nu venter en periode med
biksen frem og tilbage med pakker osv.....men hey, så kunne jeg jo bare købe den i DK ;-)
Tak til Jesper for kaffe, kyndig hjælp, et fint Philips rør til senere brug samt en god lyttesession på både Leak mono-blokke, Rogers, Dynaco,
Thorens samt de fantastiske "Skod-horn" i stuen....de spiller f****** fantastisk!!!! Mit set-up lød kedeligt og sløvt efter
hjemkomsten....meeeeen...det er sådan jeg kan lide det
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
surt show - men du nåede at høre det lød godt i en kanal - så kan du glæde dig dobbelt til det lyder godt i begge kanaler - endte du med at købe den et sted hvor den kunne byttes?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja heldigvis..hos Proaudiostar i New York. Deres kundeservice har indtil videre været fremragende, og igår skrev jeg lidt om problemerne. De
responderede med, at de ville "take care of me"....det kan betyde flere ting; hvis de er gangstere, er det skidt, meeeen mon ikke jeg er OK.
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt du fik en defekt Bellari. Har netop selv handlet hos Proaudiostar og fået min Bellari..der heldigvis virkede. Held & lykke med det...tror nu nok de vil fikse det for dig
__________________
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
shotty skrev:
... de fantastiske "Skod-horn" i stuen....de spiller f****** fantastisk!!!! Mit set-up lød kedeligt og sløvt efter
hjemkomsten....meeeeen...det er sådan jeg kan lide det
...
|
|
|
Det kan jeg ikke li' at læse. Jeg har på fornemmelsen at det var sådan et par "skod horn" jeg lod LouisBP løbe af med en gang. Så nu sidder jeg her uden andet end et par Jealvox og et sæt Duelund horn i garagen. ØV. Ærgerligt med Bellarien. Godt at du har handlet med ordentlige folk. Ellers er det også min erfaring at Bellari-folkene selv (www.rolls.com) er til at komme i dialog med. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg da oprigtig talt ked af at høre. Om de vandskadede finérskadede fyrtræskabinetter har stået i Hald eller Århus er mig uvist. Louis byttede dem vist med nogle gamle grimme Philips fuldtoner enheder der tilgængæld lød ganske godt.
også sørgeligt at man må nøjes med Jealvox og Duelund i Garagen når man kan nøjes med New
Golden Eight.
Jeg føler med dig.
Jesper __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
|
... vandskadede finérskadede fyrtræskabinetter ... |
|
|
Det er dem!
jesper olsen skrev:
også sørgeligt at man må nøjes med Jealvox og Duelund i Garagen når man kan nøjes med New
Golden Eight.
Jeg føler med dig.
Jesper |
|
|
Tak for medlidenheden. Som det nok overordnet fremgår, skal jeg nok klarer mig. Jeg har jo selv hjembragt disse "skod horn" fra det lokale spejderloppemarked, haft dem stående her og lyttet til dem (med gamle kedelige enheder - jeg har ikke som du og Louis haft fantasi til at lytte på dem med andre enheder). Men med mit sædvanlige held står der et par og venter på et loppemarked et sted, hvis det skal være. Nu ved jeg da, hvordan de ser ud! Lige nu står den på Klipsch Heresy (og Siemens monoblokke) - et overvældende nærvær! EDIT: Trådstarter! Undskyld for OT (off topic). PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ok med lidt off-topic - ellers bliver tråden for kedelig.
Har snakket med Proaudiostar - deres kundeservice er bedst på salgssiden kan jeg hilse og sige. Reklamationer kører de lidt mere
"standardpræget". De blev lidt irriterede over, at jeg pointerede det urimelige i at blive solgt en demo-enhed, som åbenbart aldrig er blevet
"demo'ed" - eller ihvertfald kun lyttet til at døve folk.
Nåh, de beder mig nu returnere enheden, og så får jeg vel en ny. De vil dog (næsten) kun modtage pakker fra FedEx, DHL eller UPS, og deres
priser er meget høje. (Har i erfaringer med de nævnte fragtfirmaer?).
Bruger nok PostDK og håber på det bedste.........
|
| Til top |
|
| |
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst denne og den anden bellari-tråd, og er blevet meget lun. Jeg har lige nu en Luxman pd277, Dynavector 20xl (mc), Holfi Ellipse og Electrocompaniet preamp. Kan jeg bare putte en bellari ind et sted i kæden (og hvor?). Vil det overhovedet give noget? SKAL jeg have en Bellari mt 502 step up til mc-pickuppen?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellari VP 130 er kun en MM riaa Hvis din Dynavector er en High Output MC er det fint Er det derimod en low output skal du enten hafe nogle stepup trafoer eller en MC step up amp, eller en Riaa som har indbygget step up - vælger du det sidste behøver du ikke Bellarien Vælger du Bellaris stepup trafoer skal du sikre dig at de passer til din pickup fx skal en pickup som denons 103 have andre værdier end ortofons pickupper Den ser godt ud Bellari stepup trafoen, men den koster også lige 500 USD
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder sgu lidt besværligt.
Lige nu bruger jeg Holfi som stepup-RIAA til min Dynavector low-output mc. Det er vel også OK, men jeg kunne godt tænke mig den varme rør-lyd, som må være flot sammen med mit øvrige udstyr (Klasse A).
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
stepup er en ting riaaen anden - steup forstærker nogelunde alle signaler - svage i mc sammenhæng - mens riaa er en forstærkning hvor især nogle frekvenser forstærkers mere end andre opga den måde man lave LP plader http://wapedia.mobi/en/RIAA_equalizationJeg tror din Holfi er mindst ligeså god som Bellarien - Bellarien har jo lidt rør-lyds-pynt mener elers en helt almindelig moderne riaa - men step up'e det kan den ikke __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynavector anbefaler en impedans >30ohm. Bellari MT502 kan indstilles til 50 ohm - så det matcher vel fint nok. Så altså både en Bellari MT502 efterfulgt af VP130 - så burde du være kørende  . Det er selvfølgeligt rent teoretisk...... Jeg har ikke selv nogen af delene  . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er såmænd heller ikke utilfreds med Holfi'en. Den gør hvad den skal, men man leder jo altid efter det, som gør det bare lidt bedre. Når anlægget er varmet op - og dermed resten af huset - er der godt med luft og pænt overskud. Men hvad nu, hvis Bellarien kunne få Ben Websters astmatiske støn krænget endnu mere levende ud foran mig?
At investere i både en 502 og en 130 er måske lidt for meget. Så kunne det måske være, at jeg måske hellere skulle bytte til noget rør-grej.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Februar 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ben Websters grødede sax skal høres på horn, helst med Tannoy
Du er velkommen til at kigge forbi en gang i marts til et lyt - så kan du hører din holfi op i mod min bellari - jeg tror det er højtalerne der gør dens tørste forskel når vi tale om Webster :-)
Du kan sende mig en PM
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså hvis jeg skal have et par horn, som dem du har stående, er det vist ikke bare snell'erne der skal skiftes ud. At jeg f.eks. valgte D'erne i stedet for C'erne var ikke begrundet i økonomi men alene af, at C'erne "ser så frygteligt store ud" 
Tak for tilbuddet om en lytning, men jeg tør simpelthen ikke. Hvis det går som jeg regner med, kommer jeg aldrig til at spille Webster igen derhjemme. Jeg må prøve med de små forbedringer, pladsen, konen og pengepungen tillader.
|
| Til top |
|
| |
KasperKO Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
@shotty:
Har du fået brugbar respons fra ProAudioStar? Går ud fra, din model var B-stock? Har de specificeret, hvorfor produktet oprindeligt blev returneret/ikke leveret som "nyt"?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kasper + co
Så kom den ENDELIG - efter en tur på FedEx sejlbåd over Atlanten og hesteryg (tror jeg) igennem Europa. Det tog en krig....
Nåh, men den virker - fedt!
Men nej Kasper, fik ingen grund til returnering og B-stock "stempel". Den gamle uduelige var en demo-model (der åbenbart aldrig havde været
demo'ed). Den nye ser fuldstændig ny ud, men det gjorde den anden dog også....
Lyden: Har kun spillet med "stock" kina-røret, og er ikke vildt imponeret. Jeg skifter snart til et Miniwatt 42a3 (tror jeg der står), og forventer et løft.
Jeg melder tilbage.....
MVH
Shotty
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så spiller Miniwatt'en - det rykkede lyden lidt frem i billedet, men det skal lige varme op. Stock røret er et Ruby 12ax7a. Kan ikke helt aflæse det
gamle Philips. Ved ikke hvad det hedder, men det gør Jesper Olsen, da jeg har fået det af ham. Hvad hedder det Jesper....?
|
| Til top |
|
| |