Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 04:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Bellari VP130 fra USA - erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 08 Marts 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det er et helt almindeligt Philips ECC83 Miniwatt fra 1960'erne. Prøv at aflæse underkoderne helt nede i bunden og siden af røret. Der er en brunlig underkode (meget lille)  Her kan du se hvor det er lavet. Der er angivet nogle symboler/tegn/bogstaver.

Hilsen

Jesper

 

shotty skrev:
Så spiller Miniwatt'en - det rykkede lyden lidt frem i billedet, men det skal lige varme op. Stock røret er et Ruby 12ax7a. Kan ikke helt aflæse det
gamle Philips. Ved ikke hvad det hedder, men det gør Jesper Olsen, da jeg har fået det af ham. Hvad hedder det Jesper....?



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 08 Marts 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hej.

Det er et helt almindeligt Philips ECC83 Miniwatt fra 1960'erne. Prøv at aflæse underkoderne helt nede i bunden og siden af røret. Der er en brunlig underkode (meget lille)  Her kan du se hvor det er lavet. Der er angivet nogle symboler/tegn/bogstaver.

Hilsen

Jesper

 

shotty skrev:
Så spiller Miniwatt'en - det rykkede lyden lidt frem i billedet, men det skal lige varme op. Stock røret er et Ruby 12ax7a. Kan ikke helt aflæse det
gamle Philips. Ved ikke hvad det hedder, men det gør Jesper Olsen, da jeg har fået det af ham. Hvad hedder det Jesper....?



Ja, og kig så her: http://www.tube-classics.de/TC/Tubes/Valvo%20ECC83/ECC83.htm

Jeg skal bruge forstørrelsesglas el. lign. for at se de brune ætsede koder. Det er ingen skam.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 08 Marts 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

 

Og hvis du har lidt 'blod på tanden' har jeg Telefunken/Mullard/Valvo  du kan prøve.

Jesper



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
KasperKO
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

shotty skrev:
Hej Kasper + co

Så kom den ENDELIG - efter en tur på FedEx sejlbåd over Atlanten og hesteryg (tror jeg) igennem Europa. Det tog en krig....
Nåh, men den virker - fedt!
Men nej Kasper, fik ingen grund til returnering og B-stock "stempel". Den gamle uduelige var en demo-model (der åbenbart aldrig havde været
demo'ed). Den nye ser fuldstændig ny ud, men det gjorde den anden dog også....

Lyden: Har kun spillet med "stock" kina-røret, og er ikke vildt imponeret. Jeg skifter snart til et Miniwatt 42a3 (tror jeg der står), og forventer et løft.
Jeg melder tilbage.....

MVH
Shotty

Tillykke med det! Har netop selv modtaget en lille, rød brandbil fra Brooklyn i dag, så er meget spændt på at få den sat til (er dog først muligt i weekenden). Jeg skal jo nok også i gang med et eksperimentere lidt med røret kan jeg forstå, men det gør ikke spor; så kan jeg nemlig få skiftet indgangsrørene i Synthesis'en samtidig...

 

Til top Vis KasperKO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperKO
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hej
Tak for hjælpen Jesper og PQR! Jeg må lige have røret ud og tjekke koder ved lejlighed.
Et spørgsmål - jeg har Bellarien mistænkt for at skabe "dumpe" dyb-bas signaler, der får mine HT'ers membraner til at bevæge sig voldsomt. Det
kan tydeligt høres! Jeg har ALDRIG haft problemet før, og min Pladespiller er rimeligt afkoblet, og dens plint er tung. Kan det skyldes røret?

MVH
Søren
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hej shotty,

Prøv at aktivere det subsoniske filter. Det er markeret "Rumble Filter" på Bellarien.



__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hej igen
Problemet har aftaget hen over dagen. Røret er blevet varm....eller - som jeg ikke fik skrevet tidligere - min ny-indkøbte NAD 3020 arter sig. Det
kan også godt være den, der har spillet et puds. Den var mint da den forlod Indomitus' (brugernavn) adresse i Jylland, men posten var vist lidt hård
ved den. Phono-delen var røget i den ene side, og den har udviklet sig et betydelig trafo-brum inden ankomsten. Måske det er den, der spiller et
super-sonisk puds? Nåh, problemet er ikke stort længere, så jeg ser tiden an. Og sub-filtret har været lidt af og på Halo8 - kan ikke rigtigt høre
forskel.

Mht. 3020erens lyd (via Bellari)......Skøn old-school blød lyd! Jeg er tosset med den, og jeg overvejer måske, at få den fixet up. Udseendesmæssigt
er den rigtigt pæn, og med den (kan jeg forstå) sjældne sølv (metal) front.
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Lige en lille up-date:
De tidligere beskrevede soniske mærkværdigheder har fortaget sig - de stikker hovedet frem engang imellem, men skidt med det, for lyder er
fantastisk. Jeg kører pt NAD 3020 som effekt (LAB-IN) og med Bellari som kontrol/riaa - det fungerer godt, og det gav et yderligere løft, fremfor at
lade 3020eren stå for det hele.

Marantz PM-17mk2 ryger snarligst på KSB....

Mvh
Shotty
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Lige en lille up-date igen:
PM 17 solgt, TekniFi rør pre købt.........og........2 dage efter dør NAD 3020eren i et mærkeligt døds-hyl!! ..... så starter jagten igen.....
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes