| Forfatter |
|
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 11 Marts 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
| DUELUND, hvornår får jeg mit netfilter? |
|
|
Er det dig der er borup bureau `?
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev
Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt en eneste Steen D ting der dur, slet ikke dine diskanter og kabler. Så måske jeg skal konkludere at alt du laver ikke fungere folk vil jo nares og mange er for tiden til luftig, pisten og lyse klang uden musik så er dine produkter jo lige i øjet. 
Som Linn-elsker kan det ikke være anderledes. Med Linnske briller ses alt andet i galt lys.
Jeg søger at tjene musikken, og fra nyere indspilninger skal man ikke vente dynamik der ligner. Den skal ikke skabes af kabler, elendige delefiltre eller opbrudte domer den Linnske vej. Der er elinndigheder nok.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Good luck med produktionen af filteret. Husk nu at sætte prisen så I tjener lidt penge på det, der skal jo være til nu og til om lidt. Og om lidt er meget snart...
Bliver spændende at følge når filteret kommer ud i verden, giver filtret andre end Duelund produkter gevinst som beskrevet - har I fortjent succes.
Ved næste K-besøg vil jeg bede om foretræde og høre herlighederne.
|
| Til top |
|
| |
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Duelund.
Dejligt, at der snart er noget på trapperne...
Jeg håber, især med hensyn til dit netfilter, at min tidligere email/ordre, afsendt d. 16/2 og igen efter råd fra dig sendt igen en uge efter, befinder sig på dit skrivebord.
Flemming Leth er jo ikke så let at glemme, dog hvis det er sket tager jeg det ikke så tungt, men må så sende en ny.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 12 Marts 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du den Flemming Leth, der har opfundet linolien 
MVH
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er en herlig debat om Duelunds filtre og sorte huller som han kalder dem. Jeg har hørt en forskel med disse filtre, og det blev til det bedre. At det flyttede bjerge og gav imponerende musik, nej ikke i så høj grad.
Anlægget vi testede det på må siges var af tvivlsom karakter, og man kunne finde 20 andre ting at rette på, så derfor havde det sandsynligvis en eller anden virkning.
Ved senere test på 3 forskellige anlæg, med ordentlige kabler, ordentlige højtalere og med fortrinlige forstærkere - opnåede vi absolut den modsatte effekt, og det vat ligemeget hvordan vi vendte og drejede det hele, og alle var enigeom at det havde negativ effekt og gav en mere død og ydynamisk musikgengivelse.
Der er en del mere guru og voodoo fis i disse filtre, de har ingen berettigelse i et ordentligt anlæg - ret fejlene de rigtige steder, det giver en lang bedre effekt.
Kablerne med silke og sølv, jo de lyder da rimeligt, men man kan for rimelige penge købe kabler der er langt bedre. Det største problem mange har med kabler, er en enorm ophobning af statisk elektricitet, og her er Duelunds kabler lidt bedre til af løse det problem selv, da silke og den væske han smører dem i, er med til at aflede denne statiske elektricitet, men det kan man nu løse ret enkelt på alle kabler. Så der er som ingen sensation i disse , lad os kalde dem voodoo produkter.
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har indkøbt et af filtrene således at jeg var klædt på til anskaffelsen af en CD-afspiller. Imellemtiden har jeg valgt at tage 4 more years med analog lyd, så nu skal filtret afprøves alle de andre steder i kæden.
Det er meningen at filteret kun skal drive en dims af gangen (og ikke hele anlæget), men EN dims er hjemme hos mig gerne er noget med flere individuelle strømforsyninger og mit spørgsmål er derfor om det i virkeligheden hedder 'et filter for hver trafo'?
Mvh Jacob - som har lidt svært ved at se voodoo'en i Steens veldokumenterede kreationer. Voodoo er for mig noget med noget uforklarligt.
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
er Jonas holdning ikke lidt i stil med det spørgsmål han vist aldrig svarede på. hvad i dyre/ håndlavede net kabler var det der skulle gøre dem dårligere end de der billige PVC, der ligger i kassen når man køber et apparat !
mange af de apparater man køber i dag, har jo net filtre indbygget ! er de så alle dårlige ? eller er de bare gode fordi de sidder inde i apparatet ?
jeg tror igen der er tale om en Bojer "det jeg ikke forstår, er noget L"
jeg har svært ved at se, hvad der skulle blive dårligere ved at filterer noget væk ! det er jo ikke volt eller amp. man bergænser, det er støj 
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay måske virker Duelunds ting slet ikke og måske var det derfor jeg nærmest tvangskøbte den förste strømrenser Steen havde smidt i en cigarkasse til sig selv?
Få uger senere da Steen havde været på en mindre tourné til det norske sydland, havde han pludselig langt dårligere lyd i hjemmet, hvorfor mon
Jeg har nu hjemkøbt ialt 7 strømrensere - (een af disse står doch henne hos herrn Schnumpfel) - og dette måske især fordi jeg ikke kan høre
(Indrømmet, jeg hører bedre på højre end på venstre øre.. )
En af de yngre interessenter i DCA har reserveret tre strømrensere til sig selv, hvorfor mon
Mvh. Jens/Modifix von DCA, - der ikke har noget at gøre med strømrenseren, endnu.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må iøvrigt trække i land mht. voodoo'en
Jeg tror aldrig jeg har fået en forklaring på rigtig/forkert net-fase, men jeg er i det mindste opmærksom på problemstillingen.
Nu er det iøvrigt ikke kun folk med duelund udstyr der kan have glæde og gavn af at teste net-faserne ud - ren voodoo
Mvh Jacob - som har fundet en bagatel af magnetisk materiale i de efter sigende jern løse filtre, nemlig de små skruer der bruges til at samle stikkene med
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er værre endnu, bare søg videre..
Mvh. Jens/Modifix, -der har fundet en mindre mængde magnetiserbart materiale omkring filteret.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, det var noget jeg opdagede da jeg skulle lægge en håndfuld neodym'er fra mig. Jeg tror ikke jeg har lyst til skille filteret ad, medmindre der en løsning på de 'problemer' der måtte dukke op, er der det?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelunds netstøjsfiltre.
Jamen de fungerer da, men der er nok ikke rigtigt nogen der kan forklare den egentlige årsag til udslagene. Men det tyder på, at de virker bedst i anlæg hvor der er en del andre steder at sætte ind over for fejl og mangler. Men efter min bedste overbevisning, skal man rette fejl og mangler på den rigtige måde de rigtige steder, ellers kommer man på afveje i sit lydbillede. Det er nu engang svært at få en flæskesteg ud af en bakke leverpostej.
Personligt har jeg hørt dem ÆNDRE lyden til noget mere positivt og ikke så stikkende. Det er noget jeg / vi har oplevet 3 gange.Men det var åbenlyst at anlæggene de blev benyttet med, absolut og langt fra ikke var i trim eller installeret efter de normer som vi kender og bør overholde hvis vi går efter flot lyd og HIGH - END lyd. Og jeg går ud fra at vi taler HIGH END lyd, for hvorfor ellers ofre penge på bedre lyd.
Derimod har vi testet disse netstøjsfiltre- eller sorte huller som han selv kalder dem, hvor der var tale om anlæg hvor forstærkere, kabler og højtalere matchede hinanden godt og var i HIGH -END klass. Her var der absolut tale om en direkte forringelse og ødelagt lyd, det blev underligt klemt og udynamisk - og alt var monteret og sammensat korrekt af fagfolk.
Denne type og jeg siger absolyt denne type netstøjsfiltre, er mere voodoo og guru pjat, de har kun negativ virkning på et ordentligt anlæg - vi blev nysgerrige og testede det for en ordens skyld på 4 forskellige gode anlæg, og med forskellige mennesker - og som sagt med forringet lyd som følge alle steder, endda forringet på samme måde. Blindtest blev benyttet som første test og det var også enslydende her.
Derimod har vi oplevet igen og igen, at en skilletrafo kan give et flot resultat. Men her skal man også passe på hvad man gør, for skilletrafoer kan også laves på mange måder.
En ekstra gruppe på din måler med ordentlig kabel og den rigtige skilletrafo giver et godt resultat - og så er det ikke dyrere end indtil flere at disse voodoo filtre. Der er klasser til forskel med den sidste løsning. En skilletrafo kan anskaffes til samme pris som en af disse voodoo filtre, for det er nok mere det rette navn for dem.
Og da vi går efter det optimale og ofre penge på det, så starter det hele ubetinget ude ved måleren, der er en verden til forskel når det bliver lavet rigtigt. Der er ingen nemme genveje i den HI-FI verden, og vi ved jo det koster, men viser jo ofte folk ofrer en formue på deres komponenter og så ligner kabler og montage en Irak krig eller udplyndrede fuglereder.
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Toftdahl
Var der koblet flere apparater på filteret i de omtalte tests?
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
He he, det var noget jeg opdagede da jeg skulle lægge en håndfuld neodym'er fra mig. Jeg tror ikke jeg har lyst til skille filteret ad, medmindre der en løsning på de 'problemer' der måtte dukke op, er der det?
Det er broncefjedrene i stikdåsen der kan være magnetiserbare, men vist ikke af den store betydning for filterfunktionen og da slet ikke noget du bør brække filteret op for at bessermachen ..
Mvh. Jens/Modifix von DCA, -der vist også har lidt magnetiserbart materiale i sit keramik inside.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
thofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Duelunds netstøjsfiltre.
...................
Derimod har vi testet disse netstøjsfiltre- eller sorte huller som han selv kalder dem, hvor der var tale om anlæg hvor forstærkere, kabler og højtalere matchede hinanden godt og var i HIGH -END klass. Her var der absolut tale om en direkte forringelse og ødelagt lyd, det blev underligt klemt og udynamisk - og alt var monteret og sammensat korrekt af fagfolk.
Denne type og jeg siger absolyt denne type netstøjsfiltre, er mere voodoo og guru pjat, de har kun negativ virkning på et ordentligt anlæg - vi blev nysgerrige og testede det for en ordens skyld på 4 forskellige gode anlæg, og med forskellige mennesker - og som sagt med forringet lyd som følge alle steder, endda forringet på samme måde. Blindtest blev benyttet som første test og det var også enslydende her.
.........
|
|
|
Det kunne jo tænkes I lavede samme fejl ved lytningen på alle disse high-end anlæg. Måske I ikke var opmærksomme på korrekt fase hele vejen igennem?
På mit anlæg var lyden først lidt spids og klemt. Da jeg så på forslag fra Duelund vendte stikket til effekttrinnet faldt alt på plads: mageløs detaillering og homogenitet! Et par dage efter vendte det spidse tilbage! Satans! Så opdagede jeg, at jeg var kommet til at vende et andet stik ved stikkontakten. Tilbage med det og markering af den rigtige retning - alt faldt på plads igen. Kan du så forklare det? Det er ikke Voodoo, det er opmærksomhed på faseproblematikken! Og jo bedre anlægget er, desto tydeligere bliver fasefejl............ og det var formentlig det, der ødelagde jeres test af high-end anlæggene.....prøv igen og vær opmærksom på alle stik og brug i øvrigt et filter til hvert apparat.
vh ole thofte
|
| Til top |
|
| |
thofte Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Macwerk skrev:
Det er broncefjedrene i stikdåsen der kan være magnetiserbare, men vist ikke af den store betydning for filterfunktionen og da slet ikke noget du bør brække filteret op for at bessermachen ..
Mvh. Jens/Modifix von DCA, -der vist også har lidt magnetiserbart materiale i sit keramik inside..
|
|
|
Bronce er da ikke magnetiserbart - med mindre der er tale om en broncebelægning?
vh ole thofte
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Thofte skrev:
Bronce er da ikke magnetiserbart - med mindre der er tale om en broncebelægning?
Hvorfor Jens/Modifix nu replicerer:
Bronze i sin simpleste form(kobber/tin) eller?
Idet vi nu tilsyneladende er flere metalarbejdere samlet i denne lille firkant(?) skal jeg ikke undlade at nævne at bronzer(mange, herunder antikke bronzer)er sammensatte metaller/legeringer af forskellig lødig/brugbarhed til mange formaal..
Mvh. Jens/Modifix, -der helt tilfældigt i flere/mange ansættelser har været nødig at sætte sig ind i hvilke materialer/metaller der kan forventes at være magnetiserbare..
__________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
thofte Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu staves bronce godt nok bronze! Så er det på plads.
Så er der kobber i og tin som du siger. Kobber er ikke magnetiserbart, well?
Så har jeg et tinfad her og en stor magnet. Der er ikke antydning af tiltrækning der. Jamen, så er det vel heller ikke magnetiserbart. Og hvis man blander det hele sammen bliver det vel heller ikke mere magnetiserbart. Så kom ikke og sig at bronze er magnetiserbart. Den går ikke! Og hvis det er bronze forurenet med andre metaller, så det evt er magnetiserbart, så er det ikke længere bronze. Sku jeg mene........nu er jeg historisk interesseret i et vist omfang, så jeg vedføjer følgende interessante historiske beskrivelse:
'De første spor efter bearbejdning af kobber på det europæiske kontinent stammer fra Balkanhalvøen omkring 5000 f.Kr. I dette område findes der frit, næsten rent kobber, som lod sig bearbejde ved hamring, men snart begyndte man også at støbe kobberet. Omkring 1000 år senere var man i stand til at udsmelte metal af kobbermalm, hvilket kræver varmegrader på 700°C, og der kendes fra dette tidspunkt egentlige kobberminer fra bl.a. Bulgarien og Jugoslavien. For at kunne støbe kobberet skulle man være i stand til at opnå 1083°C, som er kobbers smeltepunkt. Igennem det 3. årt. f.Kr. blev kendskabet til metalstøbning spredt over store dele af kontinentet, og man lavede forsøg med at legere med bl.a. tin, hvorved metallets hårdhed blev større og støbeprocessen forbedret. Ved at legere kobber med tin fås bronze, og mængden af tin varierede alt efter det formål, metallet skulle anvendes til (ofte ca. 10 % tin). Hvis man ønskede hårde, mere sprøde og letsmeltelige bronzer, skulle tinindholdet være højt (undertiden helt op til 25 % tin), mens et lavere indhold af tin gav en mere sej, plastisk og tungtsmeltelig bronze. Mod slutningen af det 3. årt. f.Kr. var disse tidlige forsøgsstadier tilendebragt, og der fandt en markant øgning af metaludvindingen sted.'
vh ole thofte
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
thofte skrev:
|
Nu staves bronce godt nok bronze! Så er det på plads.
Så er der kobber i og tin som du siger. Kobber er ikke magnetiserbart, well?
Så har jeg et tinfad her og en stor magnet. Der er ikke antydning af tiltrækning der. Jamen, så er det vel heller ikke magnetiserbart. Og hvis man blander det hele sammen bliver det vel heller ikke mere magnetiserbart. Så kom ikke og sig at bronze er magnetiserbart. Den går ikke! Og hvis det er bronze forurenet med andre metaller, så det evt er magnetiserbart, så er det ikke længere bronze. Sku jeg mene........nu er jeg historisk interesseret i et vist omfang, så jeg vedføjer følgende interessante historiske beskrivelse:
'De første spor efter bearbejdning af kobber på det europæiske kontinent stammer fra Balkanhalvøen omkring 5000 f.Kr. I dette område findes der frit, næsten rent kobber, som lod sig bearbejde ved hamring, men snart begyndte man også at støbe kobberet. Omkring 1000 år senere var man i stand til at udsmelte metal af kobbermalm, hvilket kræver varmegrader på 700°C, og der kendes fra dette tidspunkt egentlige kobberminer fra bl.a. Bulgarien og Jugoslavien. For at kunne støbe kobberet skulle man være i stand til at opnå 1083°C, som er kobbers smeltepunkt. Igennem det 3. årt. f.Kr. blev kendskabet til metalstøbning spredt over store dele af kontinentet, og man lavede forsøg med at legere med bl.a. tin, hvorved metallets hårdhed blev større og støbeprocessen forbedret. Ved at legere kobber med tin fås bronze, og mængden af tin varierede alt efter det formål, metallet skulle anvendes til (ofte ca. 10 % tin). Hvis man ønskede hårde, mere sprøde og letsmeltelige bronzer, skulle tinindholdet være højt (undertiden helt op til 25 % tin), mens et lavere indhold af tin gav en mere sej, plastisk og tungtsmeltelig bronze. Mod slutningen af det 3. årt. f.Kr. var disse tidlige forsøgsstadier tilendebragt, og der fandt en markant øgning af metaludvindingen sted.'
vh ole thofte
|
|
|
En ikke magnetisk legering kan meget vel indeholde magnetiserbare elementer. 18/8 stål er et velkendt eksempel.
Waal
|
| Til top |
|
| |