| Forfatter |
|
Citrus Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja
Jeg er faldet over nogle JBL gulvhøjtalere som hedder: JBL ES 80 http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=430774&view=detaile d#ProductTabs
Er disse højtalere bedre end Dali Concept 6?
De er da en del kraftigere end Dali Concept 6?
Vil denne NAD C326EE kunne klare det let, ved at køre JBL'erne? http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 26bee_forstaerker_grafit.htm
Tak igen :)
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spring over JBL's ES-serie. De er meget sjove til en gang rock, men hvis du ønsker en bare lidt korrekt højtaler, der gør sig
godt i mange genre ville jeg ikke vælge denne serie. Om de er bedre end Concept bob bob... De spiller på en anden måde,
men det er begge højtalere jeg ville springe over. De koster simpelthen for meget i forhold til hvor meget/lidt lyd man får.
|
| Til top |
|
| |
Citrus Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk - hvilke højtalere ville du købe indenfor den prisklasse jeg søger? :)
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette anlæg havde jeg også valgt. har hørt forstærkerne, de spiller sq fint.
du kan også bare købe forstærkerne og så spare lidt flere penge sammen og så købe dali 870 evidence. det er virkelig en lækker højttaler og lyder godt med nad.
Hilsen Casper C. __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citrus skrev:
Hyl.dk - hvilke højtalere ville du købe indenfor den prisklasse jeg søger? :)
|
|
|
Det er meget svært at svare på, ikke så meget hvad jeg ville vælge, men mere i forhold til hvad du skal bruge den til. For
mig har det aldrig været et krav at skulle spille højt. Jeg går langt mere efter at få en lækker detaljeret lyd uden bunden må
mangle. Som udgangspunkt ville jeg i hvert fald se efter en gulvhøjtaler ud fra dine krav.
De fleste HiFi højtalere kan spille højt, hvis bare der er noget effekt i forstærkeren. Men hvis målet er en dominerede bas,
der kan mærkes, bliver det svært at kombinere med HiFi-højtalere uden prisen går helt til skyerne. Et par Cerwin Vega ville
til dette formål nok være fint
Men hvis du hellere vil have et anlæg der faktisk spiller rigtigt dejligt, og kan undvære det lydtryk en 12-15" bas giver ville
jeg nok give et lyt til disse to og vurdere hvilken jeg syntes bedst om.
Vienna Mozart
XTZ 99.26
|
| Til top |
|
| |
Citrus Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk - tak for dit svar :)
Ja, du har helt ret i med at det kommer an på hvad man skal bruge dem til. Og i mit tilfælde er det "bare" at de skal kunne spille højt i 8-10 timer uden at blive ødelagt. Bas'en skal heller overdøve det hele, men der må gerne være en ligevægt så man kan høre/mærke det hele :)
Jeg tror jeg tager hen og ser på et par Cerwin Vega. Så vil jeg starte med at købe et par højtalere, en forstærker og kabler, når jeg har besluttet mig for hvilke jeg skal have. Senere køber jeg så sub.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal ikke bare lige have en tilfældig forstærker til nogen store cerwin vega højtaler. Der skal en kvali forstærker pga facevinkel og ohm. Med hensyne til en sub nej det skal du ikke have med mindre du vil udvide med surround sound, så længe altså at subben (bassen) min er 12 " og du har en ordentlig og kraftig forstærker
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Wega DC18, er en udemærket, fest højtaler, lidt for skinger, til min, smag, lidt for lidt mellemtone.
Bassen, kan jeg ikke udtale, mig om, da, de var spændt fast til en alt for lille forstærker, da, der blev fyret op.
Jeg ville vælge JBL L100 eller Dali 850, dem er mange tilfreds med.
Har læst lidt om Dali 470 Evidense SE, SE, er en forbedret, udgave, men tror, den mangler bas, ved ikke om der er lavet en Dali 870 Evidense SE, for måske, vil du synes, der er lidt for lidt bas i 470'erne, måske, kan nogle, der har dem, eller har haft, dem, komme, med lidt feedback.
Jeg ville nu klart vælge JBL L100, spiller godt, og rigelig, med bas. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Citrus Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin - Så dropper jeg subben, men kan NAD C326BEE ikke klare det? http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 26bee_forstaerker_grafit.htm
JackD - Så prøver jeg lige at finde et par Dali 850 eller JBL som befinder sig i nærheden :) har faktisk lige fundet et par Dali 850: http://www.dba.dk/dali-850-kirsebaer-h-102-b/id-64521658/
Hvilken forstærker vil i anbefale der kan trække Dali 850 eller JBL L100?
-tak for jeres svar :)
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det vil den da men den er bare ikke så kraftig.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=144796 den til langt de fleste højtaler incl Dali 850 eller Jbl L100
|
| Til top |
|
| |
Citrus Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|