| Forfatter |
|
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke 600 ohm udgaven.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du skal i hvert fald ned i 80 ohms udgaven hvis en iPod skal have en chance for at drive dem.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Ath er svære at få fat på i EU, jeg vil sige at brugt salgsdelen på head-fi.org er det bedste sted at finde dem, ellers sætter NC nok snart hans til salg |
|
|
Ja det er bestemt tænkeligt at de kommer til salg men ikke lige med det samme da der er mindst 8 ugers lead time plus forsendelsestiden på JH13 og jeg har ikke endeligt committed mig endnu, mangler stadig svar på et enkelt spørgsmål fra dem. Desuden ser de godt brugt ud da de tilhørte Germania på head-fi som har moddet dem rigtig meget men lyden er fantastisk og en del bedre end stock udgaven eller den APS kablede udgave som Librarian købte af mig (i hvert fald efter min smag). __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups sorry det gik lidt for hurtigt.. I øvrigt var der en i en anden tråd der mente at de dårligdomme som 80ohms udgaven lider af ikke er tilstede i 600 ohms udgaven...
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Ja det er bestemt tænkeligt at de kommer til salg men ikke lige med det samme da der er mindst 8 ugers lead time plus forsendelsestiden på JH13 og jeg har ikke endeligt committed mig endnu, mangler stadig svar på et enkelt spørgsmål fra dem. |
|
|
Lige lidt off topic, men hvorfor ikke JH16? Nu har jeg ikke læst noget eller sådan om de forskellige modeller, da de alligevel er udenfor min rækkevidde, men er den nye 16'er ikke bedre end 13'eren ?.. Prisen ser ud til kun at være 100$ mere jo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
JH16 skal ikke betragtes som en ny topmodel der er bedre end JH13 men har derimod en anden målgruppe med signatur som er mere gearet mod
bassen hvilket jeg tror bliver for meget for mig. Jerry mener også at jeg med min lyd baggrund bliver mest glad for JH13
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
HRRB Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blikdåsen (C-moy) fra Ebay kan jeg ikke anbefale, medmindre man har mod på modifikationer for at fjerne støj og få bedre lyd! Jeg har selv været på den vogn, og selv efter modifikationer af print og komponentvalg, synes jeg aldrig, at den kom til at lyde af mere, end den lignede...en blikdåse. Dog prøvede jeg ikke med andre OP-amp's end den Burr Brown 2227, som den er født med. Det findes en del forslag til andre OP-amp's, hvis man googler lidt...og hvis man gider. Under min søgning efter lukkede alternativer til Senn's HD 650 faldt jeg over flg. på Head-Fi: http://www.head-fi.org/forums/f4/15-closed-headphones-2-cana lphones-discussion-frequency-graphs-reviews-128983/ (sorry, kunne sgu ikke lige finde ud af at indsætte link!) ...i den tråd er der link til en detaljeret gennemgang af 15 lukkede hovedtelefoner. Det fik mig til at gå efter AKG271, men da jeg prøvede den hos Aage Jensens musikhus, blev mine ører ikke glade. AKG'en klemte mine store paraboler for meget. Derfor valgte jeg Beyerdynamics DT770 pro. Jeg ville gerne have hørt 80 ohms udgaven, men Aage havde kun 250 ohm, og da jeg primært anvender sammen med hovedtelefonforstærker, betyder impedansen ikke alverden. Om en Ipod har muskler nok til at trække en 250 ohms ved jeg ikke, da jeg ikke ejer en Ipod. Min gamle Creative Zen-mursten kan sagtens trække DT770 pro'en...men det kan du jo ikke bruge til en fis...pærer og bananer!  Mit bedste råd er at lytte og lade dine ører bestemme! mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
sådan en her måske
måske et par beyer
eller et par Shure ?
denon 2000 er vist også i prisklassen
Det eneste i min samling der ikke blive brugt udenfor er mine DX1000 det nænner jeg ikke..
Jeg ville gerne at beyer DT880 var med på listen, men Ipodden har ikke helt bøffer til at trække dem, man kan hjælpe lidt til med nogle andre puder for Beyers velour puder er meget "utætte", det giver også væsentlig mere bas.. Men de er ½åbne 
Det er min favorit når jeg går med køteren, godt nok parret med en Meizu..
|
|
|
Hey, og tak for tilbagemeldingen  Var i HFK og lytte til Denon AH-D2000 i dag. Den spiller bare super. Ikke varm, men meget neutral, silkeblød lyd og lækker lækker bas med masser af punch og fylde helt ned efter. Den er bestemt en kandidat som ny bøf. Jeg mangler dog lige at hive min iPod med, og høre hvordan den arter sig her.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Jeg har selv kig på AKG K 272 HD, samt Technics RPDJ-2110 uden <span style="font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-
serif;">dog at have</span> hørt nogen af dem selv. Er disse bøffer noget værd, eller er der andre jeg bør overveje i
prislejet?På forhånd tak for hjælpen
|
|
|
Jeg har selv lyttet på disse foner og jeg synes de er alt for kedelige at lytte på. Vel er de meget neutrale og OK at have på
(heller ikke mere) og så føles kvaliteten god. Men jeg tror du kommer til at mangle noget.
Bruger selv Future Sonics M8 til på farten, og dem kan jeg godt holdt ud at høre på i mere ned 10 min. Men IEM er nok bare
generelt ikke ret behagelige at have på.
Hvad med at have både et par fullsize og et par IEM - Fullsize synes jeg bliver for besværlige på farten, hvis du vil lytte lidt
en gang i mellem. Jeg finder det i hvert fald for besværligt :-)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Men IEM er nok bare
generelt ikke ret behagelige at have på.
|
|
|
Øhhh måske skulle du prøve et par der passer, med gode skumpropper er stort set all IEMs yderst Komfortable, jeg kan gå med mine lige så lang tid det skulle være, jeg mærker dem slet ikke.... En 8 timers arbejdsdag er intet problem.. måske er det bare mine ører der er hårdføre ? __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved jeg ikke hvad det er der får andre til at synes at in-ears er irriterende men tror hvertfald ikke at det er fordi at de fysisk er irriterende for mig men at lyden sidder helt inde i øret det bryder jeg mig ikke om og kan få rigtig ondt i hovedet af det.
men ved selvfølgelig ikke hvorfor andre synes de er irriterende
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Roky skrev:
Men IEM er nok bare generelt ikke ret behagelige at have på.
|
|
|
Øhhh måske skulle du prøve et par der passer, med gode skumpropper er stort set all IEMs yderst Komfortable, jeg kan gå med mine lige så lang tid det skulle være, jeg mærker dem slet ikke.... En 8 timers arbejdsdag er intet problem..
måske er det bare mine ører der er hårdføre ?
|
|
|
Ja når først de passer ordentligt har jeg helle ikke noget fysisk problem med 8 timer eller mere. Har haft mine ER4 i ørerne fra Kastrup til Los Angeles uden at de blev taget ud på noget tidspunkt andet end for at kommunikere med stewardessen. Hørte næsten hele Niebelungens Ring i et stræk på den tur. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Claus-dk skrev:
Roky skrev:
Men IEM er nok bare generelt ikke ret behagelige at have på.
|
|
|
Øhhh måske skulle du prøve et par der passer, med gode skumpropper er stort set all IEMs yderst Komfortable,
jeg kan gå med mine lige så lang tid det skulle være, jeg mærker dem slet ikke....En 8 timers arbejdsdag er intet
problem..måske er det bare mine ører der er hårdføre ? |
|
|
Ja når først de passer ordentligt har jeg helle ikke noget fysisk problem med 8 timer eller mere. Har haft mine ER4 i
ørerne fra Kastrup til Los Angeles uden at de blev taget ud på noget tidspunkt andet end for at kommunikere med
stewardessen. Hørte næsten hele Niebelungens Ring i et stræk på den tur. |
|
|
På arbejde bruger jeg de gule skumpropper (>7 timer). Dem har jeg ikke nogle videre problemer med at have på (Ørene
skal for alt i verden skånes) - Måske er det bare den meget direkte lyd man får fra IEM, som gør at jeg hurtigt bliver træt i
ørene - Sammenlignet med et almindeligt stereoanlæg.
Bruger de skumpropper fra Shure i størrelse L. - De medfølgende juletræer kan jeg simpelthen ikke få til at sidde ordentligt -
Mine ører er også noget ukorante. Kan være det er samme problem som Floe har ? (for ikke helt at dreje tråden :-))
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Claus-dk skrev:
sådan en her måske
måske et par beyer
eller et par Shure ?
denon 2000 er vist også i prisklassen
Det eneste i min samling der ikke blive brugt udenfor er mine DX1000 det nænner jeg ikke..
Jeg ville gerne at beyer DT880 var med på listen, men Ipodden har ikke helt bøffer til at trække dem, man kan hjælpe lidt til med nogle andre puder for Beyers velour puder er meget "utætte", det giver også væsentlig mere bas.. Men de er ½åbne 
Det er min favorit når jeg går med køteren, godt nok parret med en Meizu..
|
|
|
Hey, og tak for tilbagemeldingen 
Var i HFK og lytte til Denon AH-D2000 i dag. Den spiller bare super. Ikke varm, men meget neutral, silkeblød lyd og lækker lækker bas med masser af punch og fylde helt ned efter.
Den er bestemt en kandidat som ny bøf. Jeg mangler dog lige at hive min iPod med, og høre hvordan den arter sig her. 
|
|
|
Hvad hørte du D2000 på?
Denon har jogså D1001, den er måske lidt mere handy på farten. Jeg synes selv at D2000 virker sådan lidt skrøbelig og ikke som noget man lige ville smide i tasken. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke noget med at denon d1001 har de samme enheder som creative aurvana live..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky: jeg bruger de gule propper som du bruger på jobbet, yderst billigt   For at lave dem skal du have fat i en stump slange der passer på tuden af dine IEM. Så trykker du skumpropperne flade og holder dem under vand mens de udvider sig, når det er sket så massere du dem lidt for at få det sidste luft ud.. så mosler du en spids genstand igennem proppen (på langs   ) og skubber slangen i hullet, lader dem tørre og montere dem.. Slut prut finale, bedre lyd og superkomfort   Det tager 5 minutter hvis man ser bort fra tørringen..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor får man slangen fra?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Akvarie butikker så vidt jeg husker. Han har huset fuldt af den slags
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|