| Forfatter |
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg kan læse mig til på nettet er der ved at blive udviklet driverer til hiface m2tech til Linux OS. så hvis man har lidt tålmodighed, så vent
med de store investeringer og køb hiface når den er tilgængelig med de rette drivere.
noget helt andet er. har set at man kan få den med BNC udtag i stedet for det alm rca udtag. vil et bnc være nogen fordel ved et længere
kabeltræk? eller skal man så bare helt holde sig til Optisk spdif?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
BNC stikket er teoretisk set den rigtige form for stik, da det er et 75 Ohms stik, i modsætning til RCA stikket, som kun er 50 Ohm. Så ved anvendelse af BNC stik, får man den optimale impedanstilpasning i overførselskæden.
Men om det har en hørbar betydening tvivler jeg godt nok på. Desuden vil det jo betyde, at man så ret beset også bør skifte RCA stikket ud på DacMagic'en, så den også har BNC tilslutning. En operation, som jeg har overvejet, at gå igang med på en kold og kedelig vinteraften; men mere for udfordringens skyld, end fordi jeg forventer nogen forbedring.
Efter at have fået lavet et velafbalanceret og -skærmet coaxkable, foretrækker jeg det frem for den optiske tilslutning. Det er i mine øre, lige en tand bedre med overførsel via coax i forhold til optisk; men vi er ude i maginalerne.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis på DAC magic, der vil du altid opleve den bedste lyd med den balancerede udgang. Alene af den grund, at der sidder en ekstra operationsforstærker, der samler differentiale signalet fra den balancerede udgang, til den single endede udgang (RCA).
Men personligt er jeg nu af den opfattelse at balanceret drift, ikke bidrager kvalitets mæssigt med noget somhelst!!! Balanceret drift er glimrende, hvis man lider under indstrålings problemer, og har lange kabeltræk osv. (PA udstyr og den slags) Men man skal lige huske på, at hvis ikke samtlige komponenter i udstyret, er parret 100% (med streg under), så vil dele af signalet gå unødigt tabt. Sammenlignet med single ended, hvor det ikke var tabt... Og om man vil eller ej, så er 100% parring umuligt. Man kan komme langt, men det er bestemt ikke billigt, eller nemt.
Jeg vil nu foreslå til DAC magic, at man laver et balanceret stik, hvor man kun bruger det ene signal. Så undgår du den ekstra opamp, men kører stadig single ended.
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder som noget af en go ide at skifte rca stikket ud med et bnc. er det noget man kan gøre uden at skulle ændre på en hel masse i selve
opbygningen af dac'en? det burde det jo egentlig ikke være. du må hjertens gerne melde tilbage Erlingt hvis du får kigget lidt på det med udskiftning
af rca til bnc
kunne nemlig godt tænke mig at prøve lidt coax i stedet for optisk dog synes jeg at man ligeså godt kan få det bedste ud af coax og benytte sig af
bnc i begge ender i stedet for kun rca. derfor jeg indtil videre har holdt mig til det optiske kabel.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
|
Snakker vi sådan en fætter fx??
http://www.nextag.com/usb-toslink-adapter/compare-html
Hvis flaskehalsen virkelig er i usb-tilslutningen, opnår jeg vel intet før denne del er på plads...
Ingen siger det skal være nemt.
Har nogen evt. erfaringer med en forbedring af lyd ved overgang til XLR på trods af usb-tilslutning??
|
|
|
Umiddelbart vil jeg tro den kan, men jeg ved det ikke. Det forvirrer mig lidt at der står 5.1
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden I går i gang, skal I kigge lidt på det stik til DacMagic, eller rettere kig på lodningen. Hvis det er en flot lodning (hvis der er en lodning), som I ikke mener at kunne gøre lige så godt, så ville jeg lade det sidde. For hvad I vinder på BNC kan I sagtens tabe (eller mere) i en dårlig lodning.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stenergut Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 07 Marts 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om det fungere med ASIO?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den understøtter USB Audio Device standarden, så ASIO4ALL er f.eks. understøttet...
|
| Til top |
|
| |
greyarea Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 Maj 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke nemmere at bruge en sådan her adapter:
http://www.av-connection.com/?PGr=2764&ML=871
Så slipper man for at smadre DacMagic'en. Og så kan man stadig bruge et standard RCA (han) - RCA(han) kabel.
Alternativt kunne man selvfølgelig også vælge M2Tech med RCA udgang, men så får man jo ikke så meget ud af en senere opgradering af ens DAC.
|
| Til top |
|
| |