| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne også en C45 så har du sættet

|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal finde nogle lukkede højttalere uden basrefleks, da sådanne højttalere passer fint med levinsons store kraft og præcise bas. Efter min mening giver denne løsning en mere naturtro og afbalanceret bas.
Jeg har selv nogle amerikanske Sota som er et lukket system. Er meget tilfreds med disse. Har før haft Audiovector men her var basen for kraftig for min smag.
Lukkede højttallere er svære at finde, men værd at søge efter. Jeg vil ikke sige hvad du skal købe da du selv skal vurdere dette, men jeg synes du skulle prøve at lytte på nogle lukkede højttalere uden basrefelks.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Måske skal du prøve at se lidt på Avalon Avatar, den husker jeg som en klasse for sig selv.
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Hvor kan man høre Avalon?
__________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Sidst jeg lyttede til Avalon var i KT Radio KBH, om de fortsat har forhandlingen er jeg ikke helt sikker på.
Prøv evt. importøren af Avalon
Audio Freaks Tlf.: 0047 55 90 17 30
Det er ganske vist i Norge men Audio freaks står som importør i Danmak iflg. Avalon's homesite.
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu stadig mene du skal prøve at lytte til F50 fra Revel, den er ikke helt så kold og analytisk som Studio og Saloon. Jeg har selv ProAc Responce 2.5 og de er da ganske vist lidt varmere men de har slet ikke den defination i bassen som Revel F50 kan præstere. De har også en tendes til at kunne blive lidt for skarpe og ukontrolable i den øverste diskant hvilket slet ikke er tilfældet med Revel F50.
De skal simpelthen høres også sammen med Levinson, de er direkte udviklet til Levinson "Madrigal ", om man så syntes deres lyd idealer falder præsis i sin egen smag ja det .... Men jeg syntes selv at ProAc er lidt for varme, men det er jo en smag sag i den klasse.
Revel er nok bedst med noget af det nyeste ML grej, men er bestemt ikke dårlige til de lidt ældre. Jeg har dog ikke Levinson selv men min kammerat har, og jeg har hørt en del på det. jeg har Meridian og går også at overvejer et skift af højtalere enten Meridian eller Revel. men der skal lige penge til først, så der går en tid endnu.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
|
Jeg kan godt lide en åben, stram, spændstig og lyn hurtig lyd, ja næsten bombastisk(hvis det giver mening).
Yanomami
|
|
|
To ord : Von Schweikert.
Den er så hurtigt at du blinker med øjenene når du hører transient opstarterne !
Model VR-2 og derover. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg tror jeg kender Gufle. Hvis det er samme person, så besøgte jeg ham lige efter udstillingen i Kbh.
En hel befrielse at høre de der Sota højttaler privat bagefter på et Mark Levinson anlæg. Men de er nok ikke til at skaffe.
Ja det lukkede system er godt. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |