Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 04:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dansker gulv-duel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg mindes en Avance Alpha 220i der i Hifi&elektronik fik 8 eller 9 i karakter for lyden (efter 13 skalaen) og måske var det et sæt Avance Alpha 880i jeg havde til test der hjemme,(avance var det) med en rotel RB980bx integreret forstærker og b.la deres RB-965le cd-afspiller. Det jeg husker var et sæt avance højtaler (var det Avance Alpha 880i ?) som have skåret center domen i bassen væk, som gjorde at den havde en fantastisk åben lyden, det lød faktisk som om den opstod i det fri.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Nu kan man jo strengt taget ikke vide om det netop var fordi centerdomen var væk at de lød så godt. De fleste
moderne ht med centerdome har gennemboret polstykke, dvs. at der ikke komprimeres luft bag domen.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jo jazz man det kunne man til dels godt. Det var ikke alle højtaler det havde gavn af tricket (det kunnne gi en mere agressiv lyd) men somme tider kunne det faktisk gi en bedre lyd. I øvrigt fra valgt til fordel for et jamo concert den største model tilbage i 1993 med 2x 8" bas i push pull og dobbelt basrefleks rør.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

GVL2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2009
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det er helt rigtigt...centerdomen er godt nok ikke væk, men består af en slags skum. Det er den samme enhed som benyttes som mellemtone/bas i hele Alpha-serien. Det er en syvtommer ScanSpeak enhed som er specielt udviklet til Alpha-serien i tæt samarbejde med Avance. Poul Rossing, grundlægger af Avance, idag bla Gamut, deltog selv aktivt i udviklingen af denne enhed. Manden er iøvrigt et geni.... Enheden har et støbt chassis i magnesium og membran i organisk materiale da det har meget gode akustiske egenskaber...stivhed, lav vægt etc. Hver enhed vejer 2,2 kg i sig selv...det er kram. Diskanten er en 1" Vifa med coated silkemembran. Serien består af 220i (tovejs stander), 330i (tovejs gulv) og 880i som er en trevejs gulvhøjttaler. Mit første bekendtskab var 220i med Rotel...et setup i en butik jeg nødigt nævner her  Tracy Chapman var i blandt os for en stund. Som Gasolin meget fint beskriver har de en fabelagtig evne til at "forsvinde"...lyden er der bare. En anden, uhørt til prisen, fin evne er deres evne til at "vokse" med kvaliteten af det grej som spændes for...eneste betingelse er en god, kraftig forstærker hvis man ønsker fuld valuta. De spiller ganske fint med mindre godt grej...men... 880i spiller al slags musik med stor overbevisning...rock, elektronisk, akustisk mm. Jeg påstår ikke Avance Alpha er verdens bedste højttalere, men jeg fastholder stædigt at målt på value for money er der kun ganske få højttalere som matcher...om nogen. Ved ikke om det blir min sidste højttaler, men sælges skal de aldrig. Jeg vil stærkt opfordre til at give dem et lyt før man smider tusinder efter andet... Alternativ: byg selv...
Til top Vis GVL2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GVL2004

GVL2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2009
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Andet alternativ er Avance Dana...men de hænger slet ikke på træerne  Findes også i en gulvmodel som vistnok hedder Avance Dana Magnum. Har desværre aldrig hørt sidstnævnte selv, men har tilbragt megen tid med den tovejs stander model Avance Dana...overdrevet lækker højttaler, men også langt dyrere...
Til top Vis GVL2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GVL2004

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hvad endte det med dreamz ?

Sjovt som folk herinde aldrig kan holde sig inde for emnet. Folk skal altid veæte ind med et utal af højttalere så man ender
mere forvirret end man startede.

Jeg ejede for kort tid siden et sæt s3 Avandtagde. Men måtte skille mig af med dem pga. deres elendige diskant. Ved ikke
hvad der sker med hr. Klifoth. Tror han er blevet døv i det øvre område på hans gamle dage. Har siden været rundt og lytte
på forskellige højttalere.

Men kan stadig varmt anbefale Audiovector. Men stop inden S3 avandtgarde. Dvs. max s3 signature. De spiller klasser bedre
end Dali og Dynaudio. Dynaudio er fedt med IMHO ikke i denne prisklasse. Der sker først noget onmkring Confidence C1 og
opefter (der ender jeg nok selv)

S3 siganture vil tilbyde dig massere af lytteglæde også med din yamaha forstærker. De er ikke så krævende med amps og
kan let trækkes af en 2 x 20w Nad slæde..
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme

ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Synes helt klart du skal vælge en lækker fynsk variant fra BKS Audio

Tag og besøg audiocompagniet og hør et sæt BKS 5,25" dipolt med bånddiskant. KONGE lyd.

De er utrolig letdrevne og giver et fantastisk lydbillede. De er magen til dem, jeg har købt (samme sted), dog har mine nogle andre basenheder. Men du kan se lidt om mål, udseende osv. på nedenstående link.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81328&K W=ts%5Friders

Håber det gav lidt inspiration

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:

Sjovt som folk herinde aldrig kan holde sig inde for emnet. Folk skal altid veæte ind med et utal af højttalere så man ender mere forvirret end man startede. 

Hvad var emnet da ? Han skrev bl. a. :

dreamz skrev:

Jeg har primært udkig på tre modeller:

Dali Mentor 8

Audiovector S3 Signature

Dynaudio Focus 220 MKII

Og er der nogen, jeg har overset?

Det læser jeg da også som en opfordring til at komme med forslag til andre højttalere end de tre han primært har kigget på.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest; tak til alle de mange bidragsydere, der har været rigtigt mange gode og engageret indlæg, der i flere
omgange har fået mig i tvivl om, hvad jeg skulle købe. Det er fedt med sådan et forum, hvor man kan kaste et så åbent
spørgsmål op, og få så mange fine svar. Så jeg skylder en opdatering.

Hvad købte jeg så? En uforudset udgift (bilreparation) gjorde, at jeg måtte sænke den økonomiske ramme. Men som flere
rådede mig til, gik jeg på jagt efter et brugt sæt og endte med Audiovector mi3 Super. Og de er i sandhed super. Flere af
mine gamle plader har jeg hørt igen og igen og har opdaget, hvor gode de faktisk er. Vokaler især klarer de mesterligt og
hvilket perspektiv og hvilket liv.

Eneste minus er lidt manglende power i bunden. Jeg har ganske vist en sub (Dali SWA 12), men den kommer til kort
sammen med Audiovectorerne og afslører en slaphed, som jeg aldrig havde opdaget, da den spillede sammen med mine
gamle Dali 850’ere. Og så er det jo, at man igen er fanget i fælden; næste skridt hedder så ny subwoofer og senere også en
ny forstærker osv, osv.

Men indtil videre glæder jeg mig over, at have genfundet glæden ved hifi og ikke mindst musik takket være de uhyre
musikalske Mi3 Super.

Hvorfor blev det ikke Dali eller Dynaudio? Jeg nåede at lytte til både Mentor 8 (og senere også 6’eren) og Focus 220, men
jeg fandt dem for uengagerede. Måske mere korrekte, men bare kedeligere efter min smag. Jeg synes, at Audiovectorerne
giver musikken lige det ekstra spark, der gør det sjovt at lytte til musik. Dermed ikke sagt, at de er at sammenligne med
Cerwin Vega eller andre rock-højttalere. Mit indtryk er bare, at vitaliteten er større på Audiovectoerne.

Og jo, jeg lyttede også til S3’erne, og de er – indrømmet – en klasse eller to bedre. Men det var prisen jo også.

Igen; Tak for hjælpen.

/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Tillykke Dreamz

Mi3 Super er sgu en lækker højttaler. Hamrende musikalsk. Undrer mig dog du mangler bund. Damn du må være vild med bas
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hej Dreamz!

Det er godt at høre at du er glad for dine Mi3 Super, jeg var også selv meget glad for dem de år jeg havde dem.

mvh din Audiovector pusher
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes