Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 06:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: JH13, TWag og RSA Protector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 April 2010 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Yes. Jeg har diskutteret den med forskellige nuværende ejere af JH13 samt med Jerry Harvey him self og er nået frem til at den formentlig er for bas gearet til min smag. JH16 skal ikke betragtes som en ny topmodel eller upgrade fra JH13 men som en crossgrade for folk med ønske om en lidt anden signatur

hvad "skulle" den lyd mæssige forskel være ??
er JH13 ultra neutral .... eller

"er" JH13 være mere letflydende da den er mindre kompliseret lavet (mindre antal enheder)

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

seriøst bærbar setup ...

farlig læsning ... kan mærke en gnist af headfi-titis
lider af kraftigt hifi-titis i forvejen ... håber ikke det andet udvikler sig også

hvad koster sådan er bærbar setup ??? Protektor,JH13,TWag

Omkring 12.000 inkl. iPod og qusp lod. Retteligt burde standard iPodden udskiftes med en iMod med fuld black gate dock men så meget gider jeg ikke slæbe på. Jeg er ret overbevist om at dette anlæg allerede overstiger mine lytte evner.

Jakobsen skrev:

nc8000 skrev:
Yes. Jeg har diskutteret den med forskellige nuværende ejere af JH13 samt med Jerry Harvey him self og er nået frem til at den formentlig er for bas gearet til min smag. JH16 skal ikke betragtes som en ny topmodel eller upgrade fra JH13 men som en crossgrade for folk med ønske om en lidt anden signatur

"er" JH13 være mere letflydende da den er mindre kompliseret lavet (mindre antal enheder)

JH13 er nok tæt på ultra neatral i hele spektret på nær bunden hvor jeg vil kalde den lidt nord for neutral. JH16 har jeg jo ikke hørt men den bedste beskrivelse jeg har set er "en JH13 med en højkvalitets subwofer spændt på"

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 April 2010 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Jakobsen skrev:

seriøst bærbar setup ...

farlig læsning ... kan mærke en gnist af headfi-titis
lider af kraftigt hifi-titis i forvejen ... håber ikke det andet udvikler sig også

hvad koster sådan er bærbar setup ??? Protektor,JH13,TWag

Omkring 12.000 inkl. iPod og qusp lod. Retteligt burde standard iPodden udskiftes med en iMod med fuld black gate dock men så meget gider jeg ikke slæbe på. Jeg er ret overbevist om at dette anlæg allerede overstiger mine lytte evner.

Jakobsen skrev:

nc8000 skrev:

JH13 er nok tæt på ultra neatral i hele spektret på nær bunden hvor jeg vil kalde den lidt nord for neutral. JH16 har jeg jo ikke hørt men den bedste beskrivelse jeg har set er "en JH13 med en højkvalitets subwofer spændt på"

Med "lidt nord for neutral" går jeg ud fra det er lidt mere niveau end neutral ...
det kunne også være mindre hvis du tænker på det er koldere mod nord...
har ikke hørt "udtrykket" før... nu er jeg jo også jyde

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Yep der menes lidt mere end neutral

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 April 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Så har jeg rundet de 200 timer burn-in om dagen og lytning om aftenen og samtidig har mine ører (primært det venstre) fysisk indstillet sig på at
have JH13 installeret og det er bare helt fantastisk. At tænke sig at der kan være så meget lyd i så høj kvalitet i så lille et anlæg. Jeg kunne faktisk
sagtens leve med det som mit eneste anlæg hvis jeg skulle uden at føle at jeg gik på kompromis med noget. Absolut imponerende

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 20 April 2010 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

Ja, lyder da ret imponerende. I øvrigt nydeligt setup.
Er der mon en lidt mere uddybende anmeldelse af det hele på vej?

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 April 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Uddybende anmeldelse er svært da jeg ikke er i stand til at bruge mine forskellige produkter på kryds og tværs så en sammenligning vil altid blive lidt æbler og pærer, jeg kan f.eks. kun bruge JH13 balanceret på Protector men ikke på Rudi og omvendt kan jeg ikke bruge min Ed8 eller ER4 på Protector. Jeg har haft min hjemme cd spiller koblet til både Rudi og Protector på samme tid da den kan lever både et balanceret og et single ended signal ud på en gang og der har jeg lyttet til Ed8 og ER4 på Rudi og JH13 på Protector men til samme musik på samme kilde. Ed8 har den fuldeste og fysisk mest markante bas, ER4 har den reneste og klarest diskant og JH13 balancerer pænt midt i mellem og sætter ikke en fod galt noget sted. Mellemtonen er god på alle 3 men her vinder JH13 nok. ER4 har den mindste soundstage mens der er ret dødt løb mellem JH13 og Ed8 her. JH13 har klart den bedste instrument placering. Men hvor meget af dette der skyldes hovedtelefonen og hvor meget der skyldes forstærkerne og kablerne ved jeg ikke (ER4 og Ed8 er identisk kablet). Komfort mæssigt har jeg ingen problemer med nogen af dem og kan bruge alle 3 i mange timer ad gangen. Jeg havde nogen problemer med det venstre øre med JH13 den første 1-1½ uges tid hvor det virkelig gjorde ondt efter kort tid flere steder og jeg fik faktisk et gnavsår ved indgangen til kanalen der blødte men det er alt helet nu og der er ikke længere nogen smerte noget sted og pasform og isolation er nu rigtig fin. JH13 er dog nogle ret store klodser i øret og de er ikke lige så behagelige at ligge på siden på en pude med som UM3x var men det kan godt lade sig gøre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes