Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Extern strøm til Linn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Så vent til Anders for en brugt ind. Han plejer at sælge dem til 4500 SEK (32-3300 DKR)

http://www.tonlaget.com/beg.html

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:

dan a. skrev:
Halo8 skrev:
Hej!

Hvis du er ude i noget DIY kunne Origin Live være en
mulighed. Det har fået mange pæne ord med på vejen
Da jeg købte min LP12 var denne motor styring med, men fik den lavet om til en normal valhalla psu og linn motor med monterings kit, Det er en origin live motor der er med og den var monteret direkt på toppladen uden nogen form for afkobling, næppe en opgradering i forhold til valhalla/standart motor, Origin live motor styrings boksen virker også noget billig, den vejer intet og når man vil betjene den kan den nemt bevæge sige hvis man ikke holder på den med den anden håndt. Mit råd vil være at finde en 2nd-hand lingo 1 eller 2, de ses ofte på www.ebay.co.uk .

Har set på ebay der var et eksemplar til ca DKK 4500 meeem syntes det er et grumt beløb for en sådan bette kasse. Men Ok hvis der virkelig er så stor forskel, så er det måske ikke så dumt endda. Men lige pt. så er der kun ca. 3000 i kassen til en "strømgradering" Skal nemlig hente endnu en Linn Sondek LP12 på onsdag, for der skal vel to til stereo

Det er for meget, er ikke selv villig til at give mere en 2500 kr. for en mk I med komplet monterings kit. Med lidt tålmodighed burde det kunne lade sig gøre, hvis du ser en auktion som står til forsendelse kun i england, så har jeg ofte oplevet at hvis man stiller et spørgsmål om de er villig til at sende til dk, så er de tidt villig og ofte ender disse også med den laveste salgs pris.

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:
Så vent til Anders for en brugt ind. Han plejer at sælge dem til 4500 SEK (32-3300 DKR)

http://www.tonlaget.com/beg.html

Har lige været inde og lure på linket, han har da meget godt i butikken

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
P Sikjær skrev:

dan a. skrev:
Halo8 skrev:
Hej!

Hvis du er ude i noget DIY kunne Origin Live være en
mulighed. Det har fået mange pæne ord med på vejen
Da jeg købte min LP12 var denne motor styring med, men fik den lavet om til en normal valhalla psu og linn motor med monterings kit, Det er en origin live motor der er med og den var monteret direkt på toppladen uden nogen form for afkobling, næppe en opgradering i forhold til valhalla/standart motor, Origin live motor styrings boksen virker også noget billig, den vejer intet og når man vil betjene den kan den nemt bevæge sige hvis man ikke holder på den med den anden håndt. Mit råd vil være at finde en 2nd-hand lingo 1 eller 2, de ses ofte på www.ebay.co.uk .

Har set på ebay der var et eksemplar til ca DKK 4500 meeem syntes det er et grumt beløb for en sådan bette kasse. Men Ok hvis der virkelig er så stor forskel, så er det måske ikke så dumt endda. Men lige pt. så er der kun ca. 3000 i kassen til en "strømgradering" Skal nemlig hente endnu en Linn Sondek LP12 på onsdag, for der skal vel to til stereo

Det er for meget, er ikke selv villig til at give mere en 2500 kr. for en mk I med komplet monterings kit. Med lidt tålmodighed burde det kunne lade sig gøre, hvis du ser en auktion som står til forsendelse kun i england, så har jeg ofte oplevet at hvis man stiller et spørgsmål om de er villig til at sende til dk, så er de tidt villig og ofte ender disse også med den laveste salgs pris.

Kunne man finde en Lingo til DKK 2500, så ville jeg købe med det samme. Men da det ikke haster, er det som du skriver: med lidt tålmodighed. Der dukker vel noget op en dag.

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw

Bruger siden: 03 Februar 2007
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Præcisering af Heed Orbit PSU til Linn LP12

Heed Orbit findes i 2 udgaver til LP12. Orbit2 er Plug and Play således at man blot kan sætte 220 voltys stikket til PSU´en og man er kørende. Til Kuzma Stabi S og LP12 er der flere der bruger denne. Heed Orbit 1 er med et lille print man kan indbygge i kassen på en LP12 eller under baseboardet på en Rega eller N.A og flere andre der anvender denne 110V motor. Montering drejer sig kun om at lodde de 4 ledninger fra motoren direkte på et lille print, selvfølgelig med den rette placering..

Orbit er oprindeligt udviklet til LP12 og efterfølgende til Rega.

Mvh Kenn

Til top Vis KOSOW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOSOW

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

P.S en Lingo er også en fin PSU opkaldt efter Ingo Hansen som udviklede den for Linn, Linn og Ingo må jo blive Lingo

Blot en kuriositet, Ingo Hansen er som bekendt den tyske troldmand fra Phonosophie i Hamburg www.phonosophie.de 

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

KOSOW skrev:

Præcisering af Heed Orbit PSU til Linn LP12

Heed Orbit findes i 2 udgaver til LP12. Orbit2 er Plug and Play således at man blot kan sætte 220 voltys stikket til PSU´en og man er kørende. Til Kuzma Stabi S og LP12 er der flere der bruger denne. Heed Orbit 1 er med et lille print man kan indbygge i kassen på en LP12 eller under baseboardet på en Rega eller N.A og flere andre der anvender denne 110V motor. Montering drejer sig kun om at lodde de 4 ledninger fra motoren direkte på et lille print, selvfølgelig med den rette placering..

Orbit er oprindeligt udviklet til LP12 og efterfølgende til Rega.

Mvh Kenn

Hej Kenn

Så vil jeg da umiddelbart mene at Heed Orbit 1 lyder ret tiltalende, det er en lidt anden pris end Lingo. Kan se i begyndelsen at Reese også bruger en Heed, med gode erfaringer.

Så det er nok på en sådan at der skal satses i første omgang.

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Du er selvsagt velkommen, produkterne er lagervare.

Mvh Kenn

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

KOSOW skrev:

Hej Peter

Du er selvsagt velkommen, produkterne er lagervare.

Mvh Kenn

Så er det jo lige jeg er nød til at spørge om en ting eller to. Da jeg har 2 stk Linn LP12, er det vel nok mest fornuftig at købe den som er lige til at sætte strømstikket i fra pladespilleren og har det nogen betydning at der er Valhalla monteret.

Men er der forskel på ydelsen af de to modeller og kort evt. hvad?. For på sigt skal jeg have solgt den ene Linn så det var måske mest smart at få den som sættes direkte på motoren MK1.

pfh. tak

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

tja det er jo selvfølgelig lidt af et luksusproblem med 2 stk. LP12´er er det ikke normalt 1210´ere man bruger til DJ spinning?

Det er jo nemt at skifte Orbit 2, da det blot er strømstikket der skal skiftes når du du vil bruge den ene fremfor den anden. Orbit 2 giver udover nem adgang til 2 hastigheder ligeledes en stor opgradering af lyden, og er kun et mulehår fra Orbit1 i performance.

Hvis du sigter efter at ende med 1 stk. LP12 kan der være god raison i at vælge Orbit 1, så det eksisterende kredsløbs elektronik på pladespilleren kan sløjfes. 

Mvh Kenn

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

glemte lige, forskellen er et mulehår i parametrene timing og ro..

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

KOSOW skrev:

tja det er jo selvfølgelig lidt af et luksusproblem med 2 stk. LP12´er er det ikke normalt 1210´ere man bruger til DJ spinning?

Det er jo nemt at skifte Orbit 2, da det blot er strømstikket der skal skiftes når du du vil bruge den ene fremfor den anden. Orbit 2 giver udover nem adgang til 2 hastigheder ligeledes en stor opgradering af lyden, og er kun et mulehår fra Orbit1 i performance.

Hvis du sigter efter at ende med 1 stk. LP12 kan der være god raison i at vælge Orbit 1, så det eksisterende kredsløbs elektronik på pladespilleren kan sløjfes. 

Mvh Kenn

hehe jo det er vidt 1210 man bruger til spinning.

Tak for alt din info i tråden og jeg tror at du i den nærmeste fremtid har solgt mig en Orbit

God dag

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes