Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Istedet for Sennheiser IE8?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DjArnieH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige afprøvet mine nyindkøbte IE 8 og de lyder direkte fra min iPhone virkeligt godt. Problemet er at jeg ikke kan holde ud at have noget I ørene. Jeg har syntes at de medfølgene var lidt for løse og faldt ud, men at der sidder noget helt inde i øret, kan jeg godt nok ikke lide. Har i et bud på hvad jeg skal lede efter hvis jeg skal have en "lille" alm hovedtelefon - hvis jeg ovenikøbet kan snakke med dem på vil det være fantastisk!
Til top Vis DjArnieH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DjArnieH

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Yuin pk2.

Ellers prøv at bruge dem noget tid, så vænner du dig måske til det..
Har du ikke en større spids til dem ??

DjArnieH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tror faktisk at det også er "isolationen" jeg ikke er så begejstret for. Mit åndedræt er helt vildt højt.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

det vænner man sig til..

Eller mange gør, nogle kan bare ikke forliges med at gå rundt i "osteklokken"..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Nu kan du jo prøve min AudioTechnica ESW9 på tirsdag aften og se om det er noget for den skal nemlig sælges for financiere de JH13 jeg lige har
bestilt. Det er en "lille" supra aural hovedtelefon, altså en rigtig hovedtelefon der blot sidder ovenpå ørerne i stedet for rundt om. De er desuden
lukkede så de lækker meget lidt men støjisolerer ikke super fantastisk så er ikke rigtig egnede til tog/bus (synes jeg i hvert fald)

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

sensommer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 05:48 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er ny her, så dette er mit første indlæg i dette forum.

Senn. IE8 kan være vanskelig at tilpasse i ørene selv med det medfølgende materiale.  En anden mulighed, som fungerer glimrende for mig, er denne som har været lagt ud på Head Fi.

http://www.fileden.com/files/2009/2/23/2335376/IE8%20Tip%20E xtender.pdf

Ellers er jeg ening med nc800, ESW9 er et glimrende alternativ, specielt hans version, som jeg formoder er blevet forbedret ved at fjerne noget af isolerings materialet for at åbne lyden op. 

Andre muligher for mindre og portable hovedtelefoner er feks. Koss Portapro, hvis man ellers kan lide deres design. De har en glimrende lydkvalitet for prisen og er lydmæssigt absolut konkurrence dygtig med Senn. IE8.  En anden mulighed til billige penger er Senn. PX100  som bibeholder Sennheiser´s lydsignatur.

Til top Vis sensommer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sensommer

DjArnieH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2010 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

@nc8000: Jeg havde overset dem i din besked og , ja, de ser meget spændende ud. Så det ser jeg frem til...

@sensommer: Jeg har tidligere haft Koss Portapro og været meget glad for dem. Men hvis AT´erne lyder godt opfylder de måske også mit behov for et par ekstra lukkede hjemmephones.

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

IE8 er her heller ikke én der isolere specielt meget i mine ører.

Blot husk at der flere veje du kan have dem på.
Når de fx sidder over øret øret på normal vis, trykker de lidt meget på mine ører.
Ved blot at rotére dem 90 grader og føre kablet direkte nedad i stedet fik jeg ikke kun bedre komfort men også synes jeg det blev bedre lydmæssigt.
Siden kablerne også er aftagelige, kan man også tillade sig at bytte rundt på højre og venstre. Dog husk også at bytte kablerne så selve lyden også bliver vendt. Det giver yderligere to muligheder som kan være værd at prøve. Et lille trick.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

HAlløj

Du kunne også overveje dette sæt fra Phonak.

http://www.hifiheadphones.co.uk/audeo-pfe-111-perfect-fit-ea rphones-in-white-pfe111-prodid-2034.html

Jeg har selv dette sæt, og stilken peger opad i øret, og der medfølger nogle bløde plastic ledningsførere, som gør at de bliver siddende i øret. Jeg kan stort set ikke mærke de er på, og mht. kvaliteten og lydgengivelsen, så kan du finde tests på nettet. Jeg er i hvertfald ultra glade for mine.

Sårn ser de ud!!!

Hele kittet. Læg bl.a. mærke til, at der medfølger andre filtre, som kan udskiftes efter smag.

De koster 1095 hos Phonak i Middelfart. Hvis ikke de medfølgende silikone dutter eller det ene sæt skumdutter er nok, så kan du få støbt et silikone DOT, som passer til høretelefonerne.

Mvh Thor

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

sensommer skrev:

Hej jeg er ny her, så dette er mit første indlæg i dette forum.

Senn. IE8 kan være vanskelig at tilpasse i ørene selv med det medfølgende materiale.  En anden mulighed, som fungerer glimrende for mig, er denne som har været lagt ud på Head Fi.

http://www.fileden.com/files/2009/2/23/2335376/IE8%20Tip%20E xtender.pdf

Ellers er jeg ening med nc800, ESW9 er et glimrende alternativ, specielt hans version, som jeg formoder er blevet forbedret ved at fjerne noget af isolerings materialet for at åbne lyden op. 

Andre muligher for mindre og portable hovedtelefoner er feks. Koss Portapro, hvis man ellers kan lide deres design. De har en glimrende lydkvalitet for prisen og er lydmæssigt absolut konkurrence dygtig med Senn. IE8.  En anden mulighed til billige penger er Senn. PX100  som bibeholder Sennheiser´s lydsignatur.

Sådan nogle bøller at stjæle min 5 år gamle idé..

sensommer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 05:26 | IP-adresse registreret  

@Claus-dk. Du burde have taget patent på dette  , fordi det vil ikke undre mig at i en nær fremtid vil dette design eller lign.  blive lanceret som ekstra udstyr til IEM`s. 
Til top Vis sensommer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sensommer

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har det præcist som dig og kan slet ikke leve med "osteklokkefornemelsen". Helt galt at de da når man er ude at løbe!

Jeg kan varmt tilslutte mig Koss PortaPro. Hele min hustand bruger dem til det transportable. Mine egne er 5 år gamle og bliver brugt meget. Der bliver bare skiftet skumfiduser engang imellem og så er de som nye. Lyden er i top og de sidder godt. De genere ikke det midste og sidder så fast at løb ikke er noget problem. Du kan sagtens tale med dem på....de er nemlig så små at de ikke dækker munden. De kan forøvrigt fåes i en sportsudgave hvor bøjlen kan anbringes på nakken istedetfor oven på hovedet.

....og så koster de ikke mere end et par hundrede på cdon.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

sensommer skrev:
@Claus-dk. Du burde have taget patent på dette  , fordi det vil ikke undre mig at i en nær fremtid vil dette design eller lign.  blive lanceret som ekstra udstyr til IEM`s. 

Op i håret med det bare andre får glæde af det, jeg gjorde det også af en anden årsag, nemlig at holde filtrene rene for voks på mine c og d-JAYS, men det giver også en mere åben lyd..

Jeg tror heller ikke rigtigt man kan tage patent på et stykke slange fra en akvariepumpe...

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Det med at holde filtrene rene har jeg alle dage klaret ved bitte små stykker meget finmasket nylon/silkestrømpe holdt på plads af tippen over hullet.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg godt Jan, men jeg er desværre ikke helt så genial som dig og jeg mener virkelig genial, dit trick med en nylonstrømpe er nærmest værdig til en Nobel-pris.
Når de indfører kategorien høretelefoner, skal jeg nok ringe Olav op og få dig på listen over de nominerede.. Hvis han laver brok får han en vesterhavs-lussing eller nogle Thyborøntæsk, måske begge..

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Shures PTH (Push To Hear) boks, kan vel bruges til alverdens høretlf. Så kan man jo tænde og slukke for omverdenen, uden nødvendigvis at grave propperne ud af hovedet hele tiden ;-)
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Ja det kan den da, hvis du mangler en så kan vi finde ud af noget til træffet, min ligger bare og samler støv..

LucasLKoefoed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Til jer, der er irriterede over at kunne høre sit eget åndedræt:

Så vidt jeg kan se på billeder af det medfølgende tilbehør til IE 8, er der også nogle propper i massiv blank "skum". De gjorde i hvert fald tricket for mig på mine Shure 530'ere. Sennheisers "lamel-propper", som de bruger som standard, giver lige præcis den dykkerdragt-agtige vejtrækning inde i krydderen - plus at man også hører en del vindstøj og lyde, der forplanter sig igennem kablerne når de dingler og støder på noget.

Desværre er jeg kommet til at beskadige mine Shure SE 530 og overvejder nu rent faktisk at købe et sæt IE 8 i stedet for et par nye af de andre. Er der nogen, der har et sammenligningsgrundlag mellem de to? De er mest til brug med min iPhone når jeg er på farten. Jeg lurer også på et sæt Westone UM3.

Til top Vis LucasLKoefoed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LucasLKoefoed Besøg LucasLKoefoed's Websted

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

ØØHHH hvis du ikke kan høre dit eget åndedræt når musikken er slukket er din forsegling ikke i orden...?? Din bas må da forsvinde ud i den fri luft..??

Ultrabløde skumpropper har lidt mindre..

Man lader ikke sine kabler hænge og dingle i vinden, dem har man pænt op over øret og inden under Tshirten, så er mikrofonien også nærmest væk, det andet er en skidt og dårlig vane som forkorter levetiden på dine fine dyre ting..

OG Velkommen til..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

LucasLKoefoed skrev:
Jeg lurer også på et sæt Westone UM3.

Afhængig af hvor længe du vil lure så bliver min UM3x formentlig sat til salg når min JH13 ankommer

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes