| Forfatter |
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant tråd denne her.... vel nærmest indbegrebet af god musik, at huden gåses...  Jeg må hellere komme med et input. Jeg synes musik handler meget om hvor man er, hvad man laver og hvordan man har det. Er man stresset er musik ofte blot larm, sidder man og kvæler bajere med vennerne skal der bare underholde i baggrunden. Men skal man virkelig nyde musik er dette senarie det ultimative for mig... Forestil jer en stue på 20. etage, hvor man sidder i en stol foran anlægget og betragter et panaramo view over storbyen. Det er mørk nat med fuldmåne og storbyen glimter med alle dens lys. Nu sidder man så her i den ultimative lænestol med et glas Amarone og flasken ved siden er stadig næsten fuld. Nu er man klar til den ultimative musikoplevelse mens man helt alene nyder natten.... og så vil jeg bringe dette nummmer på banen... jeg kunne nævne uendelig mange, men denne her går rent ind hos mig: Love Shop - "Alle har en drøm at befri"
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
AdamB skrev:
|
Mange gode sange nævnt, men der er et lidt overset album som også fortjener at være med:
Beck - Sea Change på DVD-Audio, særlig Paper Tiger. Sjældent vellykket brug af multikanal til musik og fremragende lydkvalitet. Hvis man skal købe én DVD-Audio skive til samlingen anbefales denne!
|
|
|
Ja, det er virkelig en fantastisk plade, forbandet godt indspillet. Jeg har den dog på ganske normal CD, men det kan da være at jeg skal købe mig den ene DVD audio.
Har lige hørt PJ Harvey med White Chalk i selvsjab med en kop kaffe og min dyne.
Den er meget anderledes end hendes tidligere albums, men den kan også krybe ind under huden, og så er hendes stemme forbandet smut og inderlig.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rush Hemispheres - Marshall Chapman Inside Job- Dire Straits Communique......  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
lille splint Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 16 November 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 16 November 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fabhund Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 16 November 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet helt fortabt i Johnny Cash American IV: The Man Comes Around. Helt igennem ubeskrivelige covers og en lyd der er produceret af Rick Rubin til UG, og med deltagelse af Nick Cave og Fionna Apple Fiona Apple kan nydes på versionen af "Bridge over troubled water", specielt der hvor hun kommer ind som andenstemme (2:55 inde i sangen)   (gåsehud) http://www.youtube.com/watch?v=kDqgm97DMGUSelvfølgelig i 480, selv om det er langt fra CD ;)
|
| Til top |
|
| |
winbug Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 16 November 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dimmu Borgir : Kings of the carnival creation
Planet X : The Noble Savage
Dave Matthews Band : So Damn Lucky
Tori Amos : Jackie's Strength
Massive Attack : Angel
Kashmir : Rocket Brothers
... And many many more artists
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hymn to freedom" fra albummet "Night train" Oscar Petersons creciendo er bare det ultimative goosebumps for mig!!!
Jeg glemmer ALDRIG første gang jeg hørte den... En tidlig søndag morgen. Jeg vågnede ved at høre den strømme ud af et vindue i nabosommerhuset, samtidig med at fuglene sang omkring mig!!! Min mor var død ca 3 uger før, så det var, på een gang, en åbenbaring og en forløsning!
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
"Hymn to freedom" fra albummet "Night train" Oscar Petersons creciendo er bare det ultimative goosebumps for mig!!!
Jeg glemmer ALDRIG første gang jeg hørte den... En tidlig søndag morgen. Jeg vågnede ved at høre den strømme ud af et vindue i nabosommerhuset, samtidig med at fuglene sang omkring mig!!! Min mor var død ca 3 uger før, så det var, på een gang, en åbenbaring og en forløsning!
|
|
|
Den sad jeg sjovt nok og lyttede til for 2 timer siden..fantastisk plade
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
Tonni skrev:
|
|
|
Den sad jeg sjovt nok og lyttede til for 2 timer siden..fantastisk plade |
|
|
Ja det var den og så "kind of blue" med Miles Davis der åbnede Jazzens verden for mig! __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder af det meste fra Verve records fra den periode... dejlig musik
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Nessun Dorma" med Jeff Beck. Han spillede den som afslutningsnummer ved de to koncerter i Danmark fornylig, og den findes på hans seneste cd "Emotion and Commontion".
|
| Til top |
|
| |
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, kan ikke gøres bedre og et fantastik nummer __________________ ''Music was my first love... And it will be my last''
|
| Til top |
|
| |
Mikdanish Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 25 November 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmh. bootleg. glem dog alt om videoen!
http://www.youtube.com/watch?v=63Pmklokdh4
__________________ Eller: køb en guitar mere?(!)
|
| Til top |
|
| |
GamerOfDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske ikke så traditionelt, men får gåsehud, af noget guitarspil, halvandet minut inde i Buckethead - Spell of the Gypsies. Der er mange flere, men det er forskelligt hvad der giver gåsehud, lad det være en guitarsolo, en bestemt akkord, en klavermelodi, en smuk sangstemme osv.
Ellers kan fingerspillet i Alcest - Tir Nan Og give mig en speciel slags gåsehud.
|
| Til top |
|
| |