Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 2 subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

der skal da 2 til stereo, så der skal minimum 2 til surround

mvh

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Saturnus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

DethZaint skrev:
Saturnus: Jeg klarte faktisk 118dB på en tone på 40Hz! ... Front høyttalerene mine hjalp jo litt, men det er jo bare B&W 602S3 ...
En ekstra sub gir 6dB økning i lydtrykk.

Når jeg spillte Faithless - We Come One, så spillte anlegget opp til 106dB. Skrudde jeg mer opp da, så låt det litt stygt.
se: www.dethzaint.myip.org/P3022983.MOV For en film jeg tok opp av dB-måleren (Quicktime format). Først står den på 100dB, så skrues den opp til 110.

Mrk: Den nye sub-serien heter Mi-Sub. Alle M-Sub'er kan oppgraderes til Mi-Sub.
Signaturen spiller dypere og bedre pga Slave elementet. Det du kan gjøre, er å kjøpe en Peerless XLS slave (890NOK) og sette inn i en Mi-Sub, eller en M-Sub. Se om du finner en billig "demo" M-Sub.
Slave-Elementet er i følge Ole Klifoth et litt modifisert Peerless XLS Slave element, men det er nok ikke store forandringer. I såfall, så er det nok vekten på membranen.
Denne kan oppgraderes til Mi-Sub Avantgarde når den oppgraderingen kommer om ca 3-4 uker (Ole Klifoth).

Grymt!! Tack för tipset om att köpa en demosub ur den gamla serien och sedan sätta i slavelementet själv. Jag får bestämt besöka min lokala HiFi-handlare och se om han har sin sub kvar. Har dock för mig att den var i körsbärsutförande och jag har lönn...! I annat fall kan man säkert hitta en begagnad på hifimagasinet.com.

Du får berätta här hur det låter när du uppgraderat till Mi-Sub Avantgarde!
Til top Vis Saturnus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saturnus Besøg Saturnus's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes