Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Yey - så er der Sonos :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
annabassand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Har desværre heller ikke haft så meget held med det script til album covers. Måske var det fordi jeg kørte det på hele samlingen under et. Jeg tror
lige jeg skal prøve at vælge et album ad gangen ... jeg må indrømme at jeg lige for i aften har koncentreret mig om at nyde Sonos'en + har kigget
lidt på playlists.

Er der nogen der har ideer til hvordan man eksporterer playlists fra iTunes så de kan læses af Sonos? Jeg har prøvet XML filer og har smidt disse i
mit netværk share, men det virker desværre ikke ;-(

Mvh
Anna
Til top Vis annabassand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af annabassand

Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Men hvorfor faen bruger I iTunes i forbindelse med Sonos?
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Sportsguitarist skrev:
Men hvorfor faen bruger I iTunes i forbindelse med Sonos?

Jeg gør det samme, men i denne forbindelse er iTunes primært brugt til at rippe, organisere & tagge musikken, hvilket fungerer udemærket i iTunes. Samtidig har jeg både Apple TV & 3 iPods/iPhones i huset, der alle er hooket op på min iTunes - så på den måde sikres, at vi ikke har 3-4 biblioteker med det samme indhold liggende. iTunes bruges altså ikke, hos mig, som musikafspiller, men som "organiseringsdims" :-)

Den primære fordel for mig er dog at mine iTunes spillelister importeres til Sonos - og helt personligt synes jeg, at playlist-funktionen i Sonos er meget, meget basal, næsten ubrugelig (her snakker jeg ikke om at bygge en kø, men om at lave en playliste)

Vh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

annabassand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Enig med Jonas mht. iTunes ...

annabassand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hov Joe,

Hvordan får du Sonos til at importere playlists?

Jeg har prøvet XML filer og har smidt disse i mit netværk share, men det virker desværre ikke ;-(

Mvh
Anna

Web01
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej Anna

Surt med det script. Da det virker som om mange er veritable Itunes og sonos-eksperter kan I måske hjælpe mig. Jeg kan ikke længere rippe cdér vha Itunes jeg får hele tiden en fejlmelding, enten fejl -50 fejl -1401 eller -1301 og noget med at itunes ikke kan konvertere filen (typisk sang nr 1). Er der nogen der ved hvofor? Det skal lige siges at cd´erne sagtens kan afspilles Har kørt diagnostik på drevet og det virker.

mvh Michael

Til top Vis Web01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Web01

annabassand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Nej hvor trist med de problemer. Jeg håber bestemt ikke det er scriptet? Hvis det er det, burde du let kunne fjerne det fra script folderen i bruger
'biblioteket'.

Jeg har aldrig oplevet at iTunes ikke kunne konvertere en fil. Er der måske en form for kopisiking på skiven? Jeg har dog rippet en del med
kopibeskyttelse så kan ikke forestille mig at det er det.

Mvh
Anna

Web01
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg rippe cdér igen, men kun fordi jeg lagrer på c-drevet. Så nu er jeg jo ikke kommet længere. Thuekay du skulle vel ikke have en idé om, hvorfor jeg ikke kan rippe direkte til NAS´en. Alternativt, hvordan kan jeg flytte musikken til NAS´en. Har prøvet at kopiere indholdet, men det hele ligger i en lang liste, ikke organiseret overhovedet.

Al Hjælp er velkommen

mvh Michael

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Web01 skrev:

Nu kan jeg rippe cdér igen, men kun fordi jeg lagrer på c-drevet. Så nu er jeg jo ikke kommet længere. Thuekay du skulle vel ikke have en idé om, hvorfor jeg ikke kan rippe direkte til NAS´en. Alternativt, hvordan kan jeg flytte musikken til NAS´en. Har prøvet at kopiere indholdet, men det hele ligger i en lang liste, ikke organiseret overhovedet.

Al Hjælp er velkommen

mvh Michael

Ved ikke hvordan du ripper direkte til NAS. Bruger ikke selv NAS.
Jeg bruger iTunes og lader det organisere min musik. Så ligger det hele samlet i en mappe, organiseret efter kunstner og det hele. Nemt og lige til. Og meget nemt at flytte på hvis det skal over på en andet computer, eller fx. en NAS

Web01
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

THuekay jeg er sikker på at det  giver super mening hos dig, men jeg er virkelig på den. Hvordan præcist bruger du organiseringen i Itunes (en ligeså god forklaring som tidligere ville være en fantastisk hjælp). Og hvordan helt konkret flytter du filerne efterfølgende til ex en NAS. Sidste spørgsmål: Kom uforvarende til at slette itunes men fik flyttet mit bibliotekm til NAS´en, du skulle ikke tilfældigvis vide om jeg så  bare kan downloade  det igen, og samtidig virke sammen med min Ipod? Og skal Itunes-programmet også ligge på NAS´en for at virke med SONOS. Allersidste spørgsmål er der nogen, der har styr på metadata ift itunes og sonos?

Med venlig hilsen

Michael

PS: Mange tak til alle der allerede har brugt tid på at hjælpe mig i mit forehavende

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Kan SONOS spille 24/96 nu? Det er nok den eneste, men også væsentligste, grund til at jeg ikke har investeret i SONOS, men beholdt min Squeezebox.

Web01
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

UPDATE

Så er det langt om længe lykkedes mig at få overført album art til sonos´en.

Har brugt manuel embed album art fra sonos hjemmeside. Hvilket jeg tidligere også har forsøgt uden held. Har også prøvet med scripts fra samme hjemmeside uden held selv med kyndig hjælp. Men har i mellemtiden installeret Bonjour fra Apple.- havde læst et sted at dette program bl.a. skulle bruges til at overføre filer fra c-drevet i itunes til en NAS. Og nu virker det altså- total optur

mvh Michael

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 05 April 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

annabassand skrev:

OK tak for oplysningen - så bliver næste step for os uden tvivl WAV format -

Mvh
Anna

Der er ingen lydmæssige forskelle mellem WAV og FLAC. FLAC har alle fordelene.

jensebhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 06 April 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:

Når man først har rippet, så er det ikke
sådan lige til at ændre på. Selvom der vist nok findes nogle programmer der kan gøre det. Det er bl.a. det jeg først skal have
styr på, inden jeg begynder at rippe igen. Måske kan jeg nøjes med at retagge ...

Hej Jens

Hvis du er utilfreds med de metadata, som du får pr. automatik når du ripper, så er det bare at finde et program, der kan ændre metadata på filerne. Det brude ikke være nødvendigt at rippe det hele en gang til - det vil være spild af tid. På min Mac bruger jeg selv et lille program, der hedder Tag til mine Flac filer, og det virker fint. Hvis du kører windows hedder det sikkert noget andet, men det findes med garanti.

Mvh
Jens
Til top Vis jensebhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensebhansen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes