Forfatter |
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser sku rigtig fint ud det HT kabel. glæder mig til at høre lidt omkring lyden af det:)
mht den der bomuldsstrømpe i trækker over kablet. hvor købes sådanne henne? har googlet lidt, men uden større held
endvidere, kabelstrømpe og krympeflex (mundorf signalkabel) hvor har i købt dette henne? skal nemlig selv lige have samlet lidt materiale sammen
til mit eget DIY projekt:)
so long
Bonde
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg tænker godt der er mange der savler over det lækre udstyr du har anskaffet dig...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
perfekt Dan.A. jeg takker ydmygt
mht bomuldstrømpen - har i så twistet den rundt om selve HT kablet? kan nemlig se at det er ret bredt i diameter
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
perfekt Dan.A. jeg takker ydmygt
mht bomuldstrømpen - har i så twistet den rundt om selve HT kablet? kan nemlig se at det er ret bredt i diameter |
|
|
den skal bare foldes ud, det er en slange af bomuld hvor de twistet ledere ligger inden i, se billede 3 og 4, så tror jeg du kan se hvad jeg mener. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
cool
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder kablet så bedre end oprindeligt?
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Kan man handle hos Elfa som privat igen?
mvh. per.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
Lyder kablet så bedre end oprindeligt? |
|
|
Så hvidt jeg er orinteret, så var der ikke den store forskæld på ht kablet, men sådan er det jo når man skal lave et kabel første gang, man kender ikke resultatet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Kan man handle hos Elfa som privat igen?
mvh. per.
|
|
|
Ja, i hvert fald her i Århus. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg en opdatering til tråden, efter lidt expermentering med xlr stik har jeg nu udskiftet mine Neutrik xlr stik med Furutech FP 701/702 på min balanceret udgave af kablet, resultatet er et bredere lybillede med lidt mere krop på musikken, så frem over vil min anbefaling gå til disse stik, de koster godt nok ca. det dobbelte af Neutrik, men mener at pengene er givet godt ud, hvis det er RCA man skal bruge, så er Furutech FP 126 nok det stik der konstruktions messigt ligner mest xlr stikkene.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Physis Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. -
Det glæder mig at læse, at du har positive oplevelser med Mundorf signalkablerne, som jeg anbefalede dig tilbage i december. Har du fået hørt deres højttalerkabler i dit setup? Det kan jeg også kun varmt anbefale. Mine egne Mundorf højtt.-kabler er lidt mere ydmygt udseende end de smukt forarbejde her i tråden. Jeg har blot trukket en tætsiddende sort bomuldsstrømpe over dem, og lederne er ikke twistede på nogen måde, endsige terminerede. Men, det er nu egentlig mit bevidste valg, ikke at gøre mere ved det. Signalkablerne fra Mundorf i mit setup mangler jeg kun, at flette med en tredje dummy-leder, og så skulle det være på plads.
(Off-topic) Ellers er mit eget setup nyligt blevet opgraderet til Raidho's Ayra C-1.0, samt J River's MC 14 afspiller i min medieserver/signalkilde. Bestemt ikke ubetydelige tiltag :)
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Physis skrev:
dan a. -
Det glæder mig at læse, at du har positive oplevelser med Mundorf signalkablerne, som jeg anbefalede dig tilbage i december. Har du fået hørt deres højttalerkabler i dit setup? Det kan jeg også kun varmt anbefale. Mine egne Mundorf højtt.-kabler er lidt mere ydmygt udseende end de smukt forarbejde her i tråden. Jeg har blot trukket en tætsiddende sort bomuldsstrømpe over dem, og lederne er ikke twistede på nogen måde, endsige terminerede. Men, det er nu egentlig mit bevidste valg, ikke at gøre mere ved det. Signalkablerne fra Mundorf i mit setup mangler jeg kun, at flette med en tredje dummy-leder, og så skulle det være på plads.
(Off-topic) Ellers er mit eget setup nyligt blevet opgraderet til Raidho's Ayra C-1.0, samt J River's MC 14 afspiller i min medieserver/signalkilde. Bestemt ikke ubetydelige tiltag :)
|
|
|
Jeg hørte Pierres sæt da vi lavede det hos mig, umidelbart er det ganske godt, men prisen er jo ikke ligefrem lav og signalkablerne går fint med de fabrikater jeg har her, så har ikke planer om at kaste mig ud i enu et ht kabel pt. Signalkablet er fremragende, dag var der lidt støj på den første uskærmet udgave, har så monteret en skærm som dæknings grad på omkring 70-75 %, den har ingen effekt på lyden, men er tædt nok til at holde støjen ude, som skrevet så kan man hæve ydelsen fra dette kabel ved at bruge de Furutech stik eller bedere. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 01 April 2010 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Så har jeg en opdatering til tråden, efter lidt expermentering med xlr stik har jeg nu udskiftet mine Neutrik xlr stik med Furutech FP 701/702 på min balanceret udgave af kablet, resultatet er et bredere lybillede med lidt mere krop på musikken, så frem over vil min anbefaling gå til disse stik, de koster godt nok ca. det dobbelte af Neutrik, men mener at pengene er givet godt ud, hvis det er RCA man skal bruge, så er Furutech FP 126 nok det stik der konstruktions messigt ligner mest xlr stikkene. |
|
|
Hvilken model af Furutech FP 126 har du brugt, der er guld og Rhodium?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
dan a. skrev:
Så har jeg en opdatering til tråden, efter lidt expermentering med xlr stik har jeg nu udskiftet mine Neutrik xlr stik med Furutech FP 701/702 på min balanceret udgave af kablet, resultatet er et bredere lybillede med lidt mere krop på musikken, så frem over vil min anbefaling gå til disse stik, de koster godt nok ca. det dobbelte af Neutrik, men mener at pengene er givet godt ud, hvis det er RCA man skal bruge, så er Furutech FP 126 nok det stik der konstruktions messigt ligner mest xlr stikkene. |
|
|
Hvilken model af Furutech FP 126 har du brugt, der er guld og Rhodium?
|
|
|
Jeg har ikke brugt FP 126 i nu, forsøget var jo med Furutech FP 701/702 xlr stik, selve pindene er lavet af copper alloy med guld plating som så er alpha behandlet( 2 trins cryo behandling), FP 126G er umidelbart det rca stik som kommer tædtest på den opbygning.
EDIT: der findes andre Furutech stik med samme matrialer, men har bare ikke set dem hos en dansk forhandler. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 01 April 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser flotte ud, de kabler, kaster mig måske, selv over RCA kablet.
M.v.h Jack __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
De ser flotte ud, de kabler, kaster mig måske, selv over RCA kablet.
M.v.h Jack |
|
|
Tak og god fornøjelse. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 01 April 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak
M.v.h Jack __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens
Så kommer der lige en opdatering i mundorf projektet, son nogen måske ved så er Pierre og jeg vil med den måde mundorf kablet slår bunden på, men kablet der vises på side 1 (MK.1 udgaven) var ikke perfekt, det havde en anelse for slank lydbillede hvilket vi har prøvet at forbedere, der er ekspermenteret med leder antal, fletning af lederne, med og uden skærm, med eller uden bomuldsdæmpning og sidste ny udgave med teflon slanger med uisoleret mundorf silver/gold ledere som polleres med fin ståluld. Vi er i dag nået til mk.6 udgaven som også for mit vedkommende bliver den sidst og endelige udgave, det er et meget simpel design, 4 stk. 2,16mm teflon slanger lægges i en firkant med en cu stel leder i midten af firkanten og slangerne låes med krympeflex, 4 stk mundorf ledere poleres og kommes i slangen og danner par 2 og 2, altså 2 led. til hot og 2 led. til cold, slangerne påmonteres en kabelstrømpe og kablet er klar til montering som forgår på vanlig vis, men vi har valgt at bruge mundorf silver/gold solder (tin).
Vi har i længer tid sværget til furutech FP 701/702 xlr stik, men har i længer tid godt kunne tænke mig at prøve det kostbare furutech FP 601/602 R xlr, så efter dette bliver enden på forsøgene, så har jeg valgt at købe disse stik, resultatet blrv dette kabel.

Lydmessigt er det dragende anslag/ slam i bunden bevaret men alt andet er mange gange bedere en den oprindelige mk.1, men med en matrialepris på 3,5K så skulle det jo også helst være vellydende.
Resultatet er nu så godt at jeg ikke længer vil lave flere forsøg med denne leder og i stedet blot lade musikken spille, det har været en spændende og lærrig oplevelse at bygge disse kabler, økonomi udgaven med furutech FP 701/702 koster ca. 1200 kr i mat, så prøv endelig, det er en hver krone værd . __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 03 Juli 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var ULTRA spændt på mk6 udgaven......... Kunne det blive bedre end mk5, som jeg virkelig har syntes var et hammer kabel
Tjaaaaaa der skulle såmænd kun 4sek til at overbevise mig. Utrolig flot og luftig diskant/ mellemtone og referrance bunden var bibeholdt
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|