Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. maj 2025 | 22:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Mundorf silver/gold (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Ja vi venter spændt på Mk 6 7  9 ......
Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

hej dan

som en selvfølge når det kommer fra dig.... super prof. arbejde... der virkelig godt ud... uha uha uha

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

som en selvfølge når det kommer fra dig.... super prof. arbejde... der virkelig godt ud... uha uha uha

mvh

Tak John, det bliver også det sidste for en rum tid, men du får jo nok chancen til at høre resultatet efter ferien

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

hej dan

det glæder jeg mig til..... vil du også selv køre med mundorf eller det gør du måske allerede..... jeg ved jo at kun det bedste er godt nok for vores guru....

kan nemlig ikke rigtig følge med i hva du bruger af kabler pt... der sker jo en lille smule hos casa del guru dan

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

det glæder jeg mig til..... vil du også selv køre med mundorf eller det gør du måske allerede..... jeg ved jo at kun det bedste er godt nok for vores guru....

kan nemlig ikke rigtig følge med i hva du bruger af kabler pt... der sker jo en lille smule hos casa del guru dan

Jeg bruger selv kablet på billedet, matrialer til en rca udgave er på vej fra england så min riaa også kan tilsluttes med dette kabel, men kablet til min head amp bliver et audio magic air da dette kabel bliver 2,2m lang og jeg gider ikke smide så mange penge efter den del af systemet. Den første mk.1 version blev jo lavet for knap et års tid siden, dette kabel blev brugt i perioder, på den ene side havde det nogle mangler i mellemtone området, men på den anden side havde det den mest forførene slam/anslag i bunden som jeg ikke har hørt i andre kabler, så en dag syntes man at manglerne var for store og jeg skiftede til et andet kabel, men så går der ikke ret lang tid inden jeg syntes at alle andre kabler lød kedelig, de manglede den forførende bund. Jeg har jo også lavet et par mk1. sæt til Pierre og han har haft stort set den samme oplevelse, hvilket har gjordt at vi begge godt kunne tænke os at prøve om ikke det kunne gøres bedere som så medførte 5 efterfølgende udgaver, den sidste version er at godt at vi stopper forsøgene, tror ikke vi kan presse mere ud af de ledere, jeg ved i hvert fald ikke hvordan. Sammen med Yter ht kablet er det et luftig lydbillede hvor der er plads mellem instrumenterne/vokalerne og vigtigst af alt bunden har bevaret det vidunderlige anslag/hug.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

okay dan det lyder utrolig spændende glæder mig især til at høre det der yter ht kabel... ja jeg mangler bare det VDH rca kabel så " tror " at jeg stopper der.... men så ved jeg ikke om jeg skal ha VDH net kabel du ved synergi eller jeg skal ha ps audio...... ved ikke om det har så meget at sige at det er ens kabler hele vejen rundt..... men det kan man jo finde ud af...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
okay dan det lyder utrolig spændende glæder mig især til at høre det der yter ht kabel... ja jeg mangler bare det VDH rca kabel så " tror " at jeg stopper der.... men så ved jeg ikke om jeg skal ha VDH net kabel du ved synergi eller jeg skal ha ps audio...... ved ikke om det har så meget at sige at det er ens kabler hele vejen rundt..... men det kan man jo finde ud af...
Der er kun at prøve sig frem, men vi kan da godt finde en dag efter ferien hvor jeg besøger dig med min ps audio kabler

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

det kunne være rigtig fedt dan så laver jeg dan ikke et fejl/ panik køb... det ville hjælpe mig en del... har du stadig det VDH netkabel endnu så man kunne lave en ab test.... så kan du også lige gi din mening om jeg har nogenlunde styr på BE diskanten og andet.... man lytter sig jo hurtig døv/blind på sit eget anlæg... så det ville være kanon dan

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
det kunne være rigtig fedt dan så laver jeg dan ikke et fejl/ panik køb... det ville hjælpe mig en del... har du stadig det VDH netkabel endnu så man kunne lave en ab test.... så kan du også lige gi din mening om jeg har nogenlunde styr på BE diskanten og andet.... man lytter sig jo hurtig døv/blind på sit eget anlæg... så det ville være kanon dan
Jeg har et enkelt vdh strømkabel, så det er da muligt med a-b test, vi tager det efter ferien

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

das ist eine abtale ... glæder mig

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil godt give mit bedrag til denne fine tråd om det glimrende Mundorf produkt.

Mit allerbedste "tweak", det er at undgå terminering af kabler i størst muligt omfang hvor det er muligt. Så åbne dine apperater op og fæstne - dvs. lod - kablerne direkte på den sidste aktive komponent i signalvejen eller direkte på printets eksisterende loddeø og ligeledes det samme på stelsiden. Det giver færrest muligt overgange og springer stik helt over. Mundorfkablet, som i den rå teflon issollerede udgave føres af Studiosond, er eminent her, fordi det 0,5mm tynde kabel snart sagt kommer ind alle vegne, jeg bruger gerne selve phonobøsningen som "indgangsport". Snog den kolde og den varme (stel/signal) let omkring hinanden imellem appaeraterne.
Træk evt skærm omkring ved de mest udsatte apperatforbindelser.

Min pointe er at en god leder er ikke det eneste det handler om, men også stik og lodninger bør kigges grundigt efter i sømmene og som sagt allerhelt udelades, der hvor det er muligt.
Resultatet vil ikke udeblive.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:
Hej

Jeg vil godt give mit bedrag til denne fine tråd om det glimrende Mundorf produkt.

Mit allerbedste "tweak", det er at undgå terminering af kabler i størst muligt omfang hvor det er muligt. Så åbne dine apperater op og fæstne - dvs. lod - kablerne direkte på den sidste aktive komponent i signalvejen eller direkte på printets eksisterende loddeø og ligeledes det samme på stelsiden. Det giver færrest muligt overgange og springer stik helt over. Mundorfkablet, som i den rå teflon issollerede udgave føres af Studiosond, er eminent her, fordi det 0,5mm tynde kabel snart sagt kommer ind alle vegne, jeg bruger gerne selve phonobøsningen som "indgangsport". Snog den kolde og den varme (stel/signal) let omkring hinanden imellem appaeraterne.
Træk evt skærm omkring ved de mest udsatte apperatforbindelser.

Min pointe er at en god leder er ikke det eneste det handler om, men også stik og lodninger bør kigges grundigt efter i sømmene og som sagt allerhelt udelades, der hvor det er muligt.
Resultatet vil ikke udeblive.

Det er ellers en ret redikal fremgangs måde du ligger ud med der, man alt respekt for dit valg, er også sikker på at dit udsagn omkrig matrialer, lodning og leder placering holder vand, dog er jeg ikke så modig at jeg vil lodde direkte på printet, så helder betale en formuge i fine stik.

Mundorf silver/gold 0,5 teflon isoleret er en rigtig vellydende leder, men den uisoleret i oversize teflon slange lyder bedere

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Lige en lille update vedr. mk.VI signalkablet, som i kunne læse så have jeg valgt at indkøbe furutech FP 601/602 R til denne sidste version, men må sande at det noget billiger FP 701/702 G rent faktisk lyder bedere med mundorf lederne, så de dyre stik bliver afmonteret og det billig kommer på i stedet .

Der er jo ikke nogen bygge vejledning til denne version, men et par skitser siger vist det meste.

Tværsnit

Længdesnit.

Lederne er Mundorf 0,5 mm uisoleret ledere som poleres med fin ståluld inden de kommer i teflonslangerne (husk hansker), teflonslangerne har en inder dia. på 2,13 mm. Ved RCA udgave unlades 0,5 cu leder, da der jo ikke er brug for en gnd leder.

EDIT: ved rca version skal den låsen flex kun være 4 cm.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg samlet RCA versionen, stikket der er brugt er Furutech FP 110 G, kablet har kun spillet 5-6 timer nu, men kan i hvert fald sige at det ikke var noget dårlig valg at bruge dette stik.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud. Hvor har du købt teflon slange henne?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Det ser godt ud. Hvor har du købt teflon slange henne?
Tak, de er købt hos ELFA, det har vare nr. 55-099-55

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud Dan

Det kunne nu være spændende at sammenligne XLR og Rca versionen herovre hos mig den 14 August. Overvejer stadig lidt om jeg skal køre balanceret istedet for RCA. Men så kan vi jo for syn for sagen hvilken forbindelse der er bedst på mit setup. At køre med ens type kabler burde gøre det let

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Ser godt ud Dan

Det kunne nu være spændende at sammenligne XLR og Rca versionen herovre hos mig den 14 August. Overvejer stadig lidt om jeg skal køre balanceret istedet for RCA. Men så kan vi jo for syn for sagen hvilken forbindelse der er bedst på mit setup. At køre med ens type kabler burde gøre det let

Takker, de er næsten ens, xlr stikkes pind er lavet af copper alloy, rca stikket er huset lavet af copper alloy men center pin er af pc-occ (ultra ren copper). Lydmessigt er der lidt forskæld, men ikke volsomt, vi kan da sagtens finde ud af noget med en a-b test

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Music4life skrev:

Ser godt ud Dan

Takker, de er næsten ens, xlr stikkes pind er lavet af copper alloy, rca stikket er huset lavet af copper alloy men center pin er af pc-occ (ultra ren copper). Lydmessigt er der lidt forskæld, men ikke volsomt, vi kan da sagtens finde ud af noget med en a-b test

Oki

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 05:12 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Lige en lille update vedr. mk.VI signalkablet, som i kunne læse så have jeg valgt at indkøbe furutech FP 601/602 R til denne sidste version, men må sande at det noget billiger FP 701/702 G rent faktisk lyder bedere med mundorf lederne, så de dyre stik bliver afmonteret og det billig kommer på i stedet .

Der er jo ikke nogen bygge vejledning til denne version, men et par skitser siger vist det meste.

Tværsnit

Længdesnit.

Lederne er Mundorf 0,5 mm uisoleret ledere som poleres med fin ståluld inden de kommer i teflonslangerne (husk hansker), teflonslangerne har en inder dia. på 2,13 mm. Ved RCA udgave unlades 0,5 cu leder, da der jo ikke er brug for en gnd leder.

EDIT: ved rca version skal den låsen flex kun være 4 cm.

Det var en god ide jeg kom med til dig der hva Dan

Prøv med de slebene silver / gold tråde og ligge dem i mineralolie et døgns tid. Også hæng dem op og tøre et døgns tid bagefter.  Eller til du kan mærke de helt tøre igen. Det gør underværker ved lyden. Olien resonansdæmper lederne så du tror det løgn. Har selv testet det ret godt igennem med mine leder matrialer, og det VIRKER kanont. Og burde virke lige så godt på dine også.

Ellers flot arbejde Dan

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes