| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
spped six skrev:
|
Nu begynder prisen at blive interessant - måske man alligevel godt kunne "æde" den sorte lak.
/Henrik
|
|
|
hvis det ender ud med en handel hører vi vel nærmere

|
|
|
Er der ikke lidt PA højttaler over dem, med det ståltråd foran enhederne 
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
spped six skrev:
|
Naturligvis.
Tror dog, at drømmene lige fik lov til at tage overhånd. Jeg tror desværre, at de er for voldsomme til min kun 16 m2 store stue.
Herudover byder foråret også på andre og mere vigtige udskrivninger - nyt køkken og nyt el til hele lejligheden.
/Henrik
|
|
|
Kan du tæmme dine focus i dit rum?
|
|
|
Ja, det synes jeg går OK. Jeg døjer i al fald ikke med buldrerbas. Jeg har ikke gjort det store ud af akkustikken. Dog har jeg et tæppe, der dækker det meste af gulvet fra sofaen og hen til anlægget, og så har højtalerne også godt med luft omkring sig.
Før havde jeg et par Gamut L3'ere, som jeg var rigtig glad for. Jeg manglede dog lige lidt i bassen. Her klarer Focus'erne sig bedre.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Tror min påstand holder med at der ikke er mange i DK som har Marten Design højttalere til at stå hvilket jeg personligt synes er fedt . Dk er et lille marked for dette highend mærke. At nævne at vi ikke taler om billige højttalere er vel også overflødigt
|
|
|
Hej Music4life.
Jeg er sikker på at din betragtning holder. Jeg er helt overbevist om at der ikke findes ret mange MARTEN DESIGNS her i landet. Det er meget beklageligt at så få herhjemme skal snydes for den oplevelse det er at lytte til hans højttalere.
Jeg mailede lige før jul med Marten i Gøteborg, hvor jeg bl.a skrev at jeg betragtede Danmark som lidt af et uland på højttalerfronten i og med at hans fantastiske konstruktioner ikke var på det danske marked. Store ord, men jeg mener det faktis.
Jeg er selv den lykkelige ejer af hans tidligere model MONK, som er en svimlende god 2 vejs standerhøjttaler. Har aldrig hørt en så god 2 vejs stander til den pris. De bliver trukket af en Krell ksa 200s der yder 2x400 Watt i ren klasse a i 4 ohm. De to sammen giver bare lyd i særklasse.
En god ven har et sæt MILES, den første udgave, som bliver trukket af et sæt Cary 300b se. De er "kun" på 15 Watt, men men. Den kombination lyder også helt fantastisk.
LÆNGE LEVE MARTEN DESIGNS, og må de snart dukke op her i landet igen.
Music4life, jeg går ud fra at du har købt dine af Hans fra Art Sound. Hvis det er tilfældet kom du lige et par timer før mig. Til 25.000,- har du bare købt årets tilbud (2009) på højttalerfronten. Må du bare leve lykkeligt med dem mange år frem
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Music4life skrev:
|
Tror min påstand holder med at der ikke er mange i DK som har Marten Design højttalere til at stå hvilket jeg personligt synes er fedt . Dk er et lille marked for dette highend mærke. At nævne at vi ikke taler om billige højttalere er vel også overflødigt
|
|
|
Hej Music4life.
Jeg er sikker på at din betragtning holder. Jeg er helt overbevist om at der ikke findes ret mange MARTEN DESIGNS her i landet. Det er meget beklageligt at så få herhjemme skal snydes for den oplevelse det er at lytte til hans højttalere.
Jeg mailede lige før jul med Marten i Gøteborg, hvor jeg bl.a skrev at jeg betragtede Danmark som lidt af et uland på højttalerfronten i og med at hans fantastiske konstruktioner ikke var på det danske marked. Store ord, men jeg mener det faktis.
Jeg er selv den lykkelige ejer af hans tidligere model MONK, som er en svimlende god 2 vejs standerhøjttaler. Har aldrig hørt en så god 2 vejs stander til den pris. De bliver trukket af en Krell ksa 200s der yder 2x400 Watt i ren klasse a i 4 ohm. De to sammen giver bare lyd i særklasse.
En god ven har et sæt MILES, den første udgave, som bliver trukket af et sæt Cary 300b se. De er "kun" på 15 Watt, men men. Den kombination lyder også helt fantastisk.
LÆNGE LEVE MARTEN DESIGNS, og må de snart dukke op her i landet igen.
Music4life, jeg går ud fra at du har købt dine af Hans fra Art Sound. Hvis det er tilfældet kom du lige et par timer før mig. Til 25.000,- har du bare købt årets tilbud (2009) på højttalerfronten. Må du bare leve lykkeligt med dem mange år frem
Venligst Jens
|
|
|
Hej JensMarius
ja det var hos Hans og Artsound og følte mig en del presset . Hørte om din store interesse og slog til og må sige at jeg ikke har fortrudt det et sekund. Det er en fantastisk højttaler og så til den pris . At det er Årets højttaler køb 2009 er måske store ord, men muligvis et af dem .
Som du selv siger er Marten ikke repræsenteret hos mange i DK. Det er ihvertfald ikke min fornemmelse og det er en skam. Nu er lyd jo en subjektiv vurdering og Martens lyd falder måske ikke i alles smag som så mange andre højttaler på markedet. Heldigvis for det!. Men kig uden for DKs grænser for der bliver de skamrost for Deres konstruktioner med flere awards, så noget må de gøre rigtigt!
Jeg hørte Miles ll engang og var fuldstændig betaget af dens transient respons og fantastiske opløsning. For ikke at nævne Deres bas som bare havde så meget speed og stramhed. Var der nogen som sagde tør bas
Efter en noget omtumblet tilværelse i DK må man håbe at den nye distrubutør i DK Absolute Hifi får sat gang i Marten. De fortjener en større udbredelse i DK.
Lyder iøvrigt interessant med dine Monk. Lader til at de synger
Du skal da være velkommen til en lytter hvis du har lyst __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 07 Marts 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spottet: et demosæt Marten Duke incl. stands for 25.000 svenske = 18.000dkr på www.hifispirit.se
Hvem kommer først
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
Spottet: et demosæt Marten Duke incl. stands for 25.000 svenske = 18.000dkr på www.hifispirit.se
Hvem kommer først
|
|
|
Har du været der ? 
De Sonus Faber snegle kunne godt trænge til en udskiftning i hobbyværelset
Vil ikke lige sammenligne dem med dine Mahler. Dertil spiller de sgu for slap en bas __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Standerhøjttalere er ikke lige mig, et sæt Coltrane er mere interessant.
Ser frem til at høre, hvad dine Miles kan præstere.
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot for en god ordens skyld :
"The energy-conscious KSA-200S idles at 120W. If it ran in pure class-A, it would have to idle at around 1kW—over eight times as much wasted energy drawn from the wall."
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
|
|
|
Set med dine kritiske øjne glæder jeg mig til at høre din ærlige mening __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
|
"The energy-conscious KSA-200S idles at 120W. If it ran in pure class-A, it would have to idle at around 1kW—over eight times as much wasted energy drawn from the wall."
|
|
|
Blot for en ordens skyld direkte oversat betyder det
"Den energi-bevidst KSA-200S idles på 120W. Hvis det løb i ren klasse-A, ville det have at tomgang på ca 1kW-over otte gange så meget spild af energiforbruget fra væggen. 
Hvorhen vil du med den udtalelse og hvad har det med MÅRTEN at gøre? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!!!
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
seba skrev:
|
|
|
|
"Den energi-bevidst KSA-200S idles på 120W. Hvis det løb i ren klasse-A, ville det have at tomgang på ca 1kW-over otte gange så meget spild af energiforbruget fra væggen. 
Hvorhen vil du med den udtalelse og hvad har det med MÅRTEN at gøre?
|
|
|
Hej MUSIC4LIFE.
Jeg tror godt jeg ved hvad han hentyder til. Jeg skrev at mine MONK blev (desværre ikke mere) trukket af en KRELL KSA-200S som yder 2x400W i klasseA i 4 ohm. Jeg vedhefter lige et link til manualen til KSA-200S, så han kan se at det ikke er noget jeg postulerer.
http://www.krellonline.com/assets/support/KSA_SSERIES_MAN.pd f
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Music4life skrev:
seba skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hej MUSIC4LIFE.
Jeg tror godt jeg ved hvad han hentyder til. Jeg skrev at mine MONK blev (desværre ikke mere) trukket af en KRELL KSA-200S som yder 2x400W i klasseA i 4 ohm. Jeg vedhefter lige et link til manualen til KSA-200S, så han kan se at det ikke er noget jeg postulerer.
Venligst Jens |
|
|
Hva søren Jens har du bytte din proac kopier ud med et sæt Marten, det var ellers lidt af et spring, hvordan performer de i din stue ? ( Vi byttede kabler, Black Magic/silver sonic) __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
|
|
|
Måske dette lille sæt så var noget 
Og til 18.000 euro er det jo vidst lidt af et fund
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan kalde det klasse A med lidt god vilje,jeg vil kalde det "forvarmning!Et princip vi har set anvendt i mange andre "klasse A" forstærkere.
"
BIAS LEVEL METER
The KSA amplifiers utilize Sustained Plateau Biasing, a proprietary KRELL
design. The Bias display meter on the front panel of the amplifier displays
which level of bias the amplifier is utilizing. Unlike sliding bias designs,
Sustained Plateau Bias only changes level when the demand situation
relative to input and source material changes. The signal passes through a
section called an Anticipator circuit. Once the level of bias is determined by
the Anticipator circuit, it automatically biases the output ~f the amplifier
before the signal is passed through the output stage. The Anticipator circuit
is several times faster than the output stage itself. This technique insures
all signal is passed through the amplifier in pure Class A operation. If the
amplifier only requires a low level of Class A bias, the amplifier will bias itself
to use only the amount of Class A power necessary to the demand
parameters. Should the demand parameters exceed the bias level the
amplifier is presently working under, the amplifier will increase its bias to
the next level to allow all signal to come through in Class A operation. If the
demand parameters are less then the bias level indicates for more than 15-
20 seconds, the amplifier will drop to the next lowest bias level.
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!!!
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
jensmarius skrev:
Music4life skrev:
seba skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hej MUSIC4LIFE.
Venligst Jens
|
|
|
Hva søren Jens har du bytte din proac kopier ud med et sæt Marten, det var ellers lidt af et spring, hvordan performer de i din stue ? ( Vi byttede kabler, Black Magic/silver sonic) |
|
|
Hej Dan. Ja, jeg var ganske enkelt nødt til at skille mig af med mine VON MASOCH, da de bare ikke kunne spille ordentligt i min nye stue. Jeg havde enorme problemer med akustikken, så jeg havde ikke noget valg. De VON MASOCH spiller/lyder ellers rigtig rigtig godt i det rette miljø. Jeg købte så et sæt MONK, da jeg vidste at martens højttalere lyder godt, næsten uanset det miljø de bliver plaseret i. Og vupti, nu var der ikke det mindste problem med akustikken, og samtidig lyder de MONK, som alle Martens højttalere, formidabel godt. I forhold til VON MANSOCH/PROAC gør de det hele langt langt bedre. Fantastisk attack med et enormt stort 3D perspektiv en opløsning til UG med kryds og slange og akustiske instrumenter lyder faktis som akustiske instrumenter skal, hvad der efter min mening er en sjældenhed også på hundedyre highend højttalere.
En god ven af mig købte et sæt ProAc 3,5, som jo skulle være herrergod. De skulle ud midt på gulvet for at lyde godt, og ikke skabe store akustiske problemer, hvilket jo var møg irreterende. Han købte så et sæt MARTEN MILES, og igen sagde det vupti. Alle plaseringsmessige og akustiske problemer var pist væk.Fantastisk at opleve, og så kan jeg da hilse og sige at de MILES faktis spiser ProAc til morgenmad.
Så Dan, hvis du får mulighed for at lytte til noget Marten derhjemme, så venter der dig en oplevelse af de store. Jeg vedhæfter lige et link til Marten hvor du kan læse om den filosofi der ligger til grund for hans højttalerkonstruktioner. Klik ind på PHILOSOPHY.
http://www.marten.se/
God week-end og venlig hilsen Jens
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!!!
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
|
Man kan kalde det klasse A med lidt god vilje,jeg vil kalde det "forvarmning!Et princip vi har set anvendt i mange andre "klasse A" forstærkere.
"
BIAS LEVEL METER
The KSA amplifiers utilize Sustained Plateau Biasing, a proprietary KRELL
design. The Bias display meter on the front panel of the amplifier displays
which level of bias the amplifier is utilizing. Unlike sliding bias designs,
Sustained Plateau Bias only changes level when the demand situation
relative to input and source material changes. The signal passes through a
section called an Anticipator circuit. Once the level of bias is determined by
the Anticipator circuit, it automatically biases the output ~f the amplifier
before the signal is passed through the output stage. The Anticipator circuit
is several times faster than the output stage itself. This technique insures
all signal is passed through the amplifier in pure Class A operation. If the
amplifier only requires a low level of Class A bias, the amplifier will bias itself
to use only the amount of Class A power necessary to the demand
parameters. Should the demand parameters exceed the bias level the
amplifier is presently working under, the amplifier will increase its bias to
the next level to allow all signal to come through in Class A operation. If the
demand parameters are less then the bias level indicates for more than 15-
20 seconds, the amplifier will drop to the next lowest bias level.
|
|
|
SEBA. Fint med dig. Du kan kalde hvad du vil, men den diskution har intet at gøre i en MARTEN tråd. Så find dig en anden passende tråd hvor du kan klåge dig.
Jens
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit svar var til Musicforlife.
Beklager dybt offtopic,men ville da selv være taknemmelig for korrigerende respons,ifald jeg tog fejl af mine apparaters måde at operere på!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
dan a. skrev:
jensmarius skrev:
Music4life skrev:
seba skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hej MUSIC4LIFE.
Venligst Jens
|
|
|
Hva søren Jens har du bytte din proac kopier ud med et sæt Marten, det var ellers lidt af et spring, hvordan performer de i din stue ? ( Vi byttede kabler, Black Magic/silver sonic) |
|
|
Hej Dan. Ja, jeg var ganske enkelt nødt til at skille mig af med mine VON MASOCH, da de bare ikke kunne spille ordentligt i min nye stue. Jeg havde enorme problemer med akustikken, så jeg havde ikke noget valg. De VON MASOCH spiller/lyder ellers rigtig rigtig godt i det rette miljø. Jeg købte så et sæt MONK, da jeg vidste at martens højttalere lyder godt, næsten uanset det miljø de bliver plaseret i. Og vupti, nu var der ikke det mindste problem med akustikken, og samtidig lyder de MONK, som alle Martens højttalere, formidabel godt. I forhold til VON MANSOCH/PROAC gør de det hele langt langt bedre. Fantastisk attack med et enormt stort 3D perspektiv en opløsning til UG med kryds og slange og akustiske instrumenter lyder faktis som akustiske instrumenter skal, hvad der efter min mening er en sjældenhed også på hundedyre highend højttalere.
En god ven af mig købte et sæt ProAc 3,5, som jo skulle være herrergod. De skulle ud midt på gulvet for at lyde godt, og ikke skabe store akustiske problemer, hvilket jo var møg irreterende. Han købte så et sæt MARTEN MILES, og igen sagde det vupti. Alle plaseringsmessige og akustiske problemer var pist væk.Fantastisk at opleve, og så kan jeg da hilse og sige at de MILES faktis spiser ProAc til morgenmad.
Så Dan, hvis du får mulighed for at lytte til noget Marten derhjemme, så venter der dig en oplevelse af de store. Jeg vedhæfter lige et link til Marten hvor du kan læse om den filosofi der ligger til grund for hans højttalerkonstruktioner. Klik ind på PHILOSOPHY.
http://www.marten.se/
God week-end og venlig hilsen Jens
|
|
|
kan kun tilskrive mig Martens højttalere som værende meget placeringsvenlige. Ikke mange konstruktører tænker på hvordan stuer i den virkelige verden ser ud og diverse hensyntagen. Mine Miles integrerede stort set perfekt ved bare at blive kastet på gulvet foran dig
Marten filosofien:
With our speakers, our goal is to reproduce music that is as close to reality as possible. We are not alone in trying to achieve this, of course, but our speakers are constructed to render music as close to this as possible, in a normal living space. In this we are quite unique.
Most speakers on the market are designed to be placed freely in a room, as far away from any reflective surfaces as possible, often 1.0 Π2.0 metres from the wall behind and beside. That is a rather easy way to design a speaker. Most people cannot place the speakers as the designer had in mind. The consequence is therefore that they end up quite close to the wall behind. The sound then becomes distorted, with a rather heavy and impure bass and inferior quality in the stereo- and deep perspective. Therefore, speakers by Marten are constructed for positioning close to the back wall and to a certain extent close to the side walls. That is considerably harder to achieve.
Instead, our speakers make use of reflective surfaces. We take advantage of the amplifying effect that the walls have on the bass range. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
amorte skrev:
|
|
|
|
Måske dette lille sæt så var noget 
Og til 18.000 euro er det jo vidst lidt af et fund
|
|
|
De er og forbliver min STØRSTE drøm      . At slikke sig om munden er bare naturligt med denne speaker . Et godt tilbud - KOM SÅ MED DE 13 RIGTIGE !!! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, et fint link, denne hollandske forhandler ser yderst interessant ud. Han har jo 4-5 andre højttalere i 10-20.000€ klassen, der jo er alvorlige konkurrenter til Coltrane. Sikke et udvalg at kunne køre ned og lytte på. For ikke at snakke om alt det andet spændende grej han har.
|
| Til top |
|
| |