| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige oppe i den lokale instrument pusher og blev fristet over evne    De ligner noget jeg har i forvejen   de føles dog ikke helt så billige og er noget mildere for øjnene.. Men til 350 for et par så hva hulen Jeg har kun lige lyttet meget kort til dem, men umiddelbart har de en mere åben signatur end 681 og lidt mere detaljeret, men de skal lige have nogle tæsk inden jeg kommer med flere kommentarer på lyden
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha ... du er jo ustyrlig ... glæder mig til at høre nærmere. BTW: Du har ret - de ER blidere for øjnene ... men måske faktisk lidt kedelige at se til. De er ikke så dejligt kiksede som en u-modded 681'er ...

Måske en påklæbet 'vogn-mønt' fra ALDI ville få dem tilbage på sporet - i stedet for den der 'Samson' skive 
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da ikke råd til en Aldi mønt   Det er sådan lidt en tradition jeg har med at gå lidt amok, i foråret det skyldes måske det faktum at jeg er lykkeligt gift og derfor ikke rigtigt kan tillade mig, eller har lyst til, forårsfornemmelser i kroppen... En psykiater kunne nok skrive en artikel om det    Min kone kom overraskende nok ind af døren i dag og spurgte mig om ikke der var et par hovedtelefoner eller sådan et eller andet jeg ønskede mig, fordi hun ville lige forkæle mig lidt, det kære væsen  , jeg sad sådan lidt nah jah og så rejste jeg mig op og hentede mit nye indkøb og sagde "jeg vil gerne have sådan et par her"    .. Sand historie
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige et par SkyTronic ind af døren på jobbet. Umiddelbart out of the box ... ... Ufff, ustyrligt meget nedre mellemtone + for ulden bas ude af kontrol ... Jeg ved ikke hvordan de kan udvikle sig, men de røg hurtigt af knoppen. At de også er helt afsindigt (og dejligt) grimme at se på, kan ikke opveje den ringe lyd. Komforten er lige pt. deres eneste aktiv.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg synes også umiddelbart at de virker som ½dårlige, jeg synes også de er ret komfortable, øv altså..  Lad os se hvordan de lyder efter nogle tæsk. Jeg er bare bange for at de aldrig får nogen diskant, men bassen skal nok blive bedre.. Ellers skal jeg nok få den tilfusket, bas er rimeligt nemt at arbejde med, bare den er der.. Jeg kan godt lide lydsignaturen, som passer godt til strømfrit musik.. De skal lige flyttes lidt rundt inden man finder "sweetspottet", lidt i stil med Audiotechnica.. Kablet er da ret lækket   Siblans har de heller ikke  Så det er ikke kun dårligdomme, men jeg kan ikke rigtigt anbefale nogen at fare ud og købe dem..
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo ikke særligt lovende. Mine ligger formentlig og venter når jeg kommer hjem fredag. Lyder som om de skal have en ordentlig omgang med IsoTek burn-in cd'en før de overhovedet skal røre mit hoved.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har de da lige fået et par timers lyd, det har hjulpet en del må jeg sige..Jeg tror også det har hjulpet at de er har fået stuetemperatur..
Jeg tror på at de vil blive rimeligt gode, men de har et svagt punkt rent diskantmæssigt..
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus, du skal da have et par mere (og lege med) ... eh? var det ikke noget. 
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rigeligt at lege med for tiden, så jeg må hellere melde pas på den..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hjælper på det... Bassen blævre stadig en smule, men det går bestemt den rigtige vej.. De har stadig en lidt unormal lydsignatur, men de har et eller andet jeg godt kan lide  Men de SKAL sidde underligt for at lyde godt, jeg har hovedbåndet siddende temmelig langt fremme, sådan cirka midtvejs mellem panden og den normale placering for bøffer.. Detaljerne lyder rigtigt tydeligt, jeg tror de er tunet efter mandestemmer , som til en vis grad forklarer den bule de har i den dybere mellemtone/lave bas, det er mit indtryk at de fleste bøffer er tunet til tøsestemmer, så det gør dem anderledes end "normale" bøffer. Musik som Prince, Bryan Adams eller Billy Idol (ja jeg er til firsermusik) lyder rigtigt godt..  Tvemanden: har du smidt dine i skidtposen ? eller giver du dem en chance ? Jeg tror du vil blive positivt overrasket over lyden efter nogle bank.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang. De Samson jeg kom til at købe   , det var lidt en bodshandling, knægten stod og regulerede en mixerpult med en million knapper og skydere, som den stakkels butiksejer netop havde brugt det meste af dagen på at trimme til en demo  , så jeg var nærmest nød til at købe et eller andet så det blev til to af de der dimser til at spille guitar med og et par bøffer   .. sh*t HAPPENS Nå men vi skal videre i teksten, de er skisme rigtigt gode, lidt lyse i deres lyd i forhold til et par 681, men fuldt ud i stand til at lave mindst samme kvalitet i lyden, personligt er de mere min smag end 681 som jeg af en eller anden holder mindre og mindre af, de er stadig gode, men de er blevet et hak for mørke i tonen for mig, efter mange timers trofast tjeneste  .. Men så er det jo heldigt at Samson modellen ligger det hak højere end 681 gjorde da jeg fik dem, de har heller ikke den massive bas, som 681eren havde i begyndelsen.. De er bestemt et bekendtskab værd, det største minus er de trælse stænger som lyder lidt som en fjeder når man puffer til dem, så lad være med det..  Spørgsmålet som man bør stille sig selv er "har jeg brug for eller behov for mere head-fi" Hvortil jeg kun kan svare højt og tydeligt SÆFØLLIG har jeg det           Curse you head-fi
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine SkyTronics har indtil videre fået 12-14 timers 'pink-spanking' via Burninwave ... Jeg har ikke magtet at lytte til dem siden 'out of the box' shock'et ... Claus, jeg har nævnt min hang til treble ... så at disse bøffer nogensinde skulle blive 'fede' for mig, tvivler jeg stærkt på. Let's see what happens. Måske skulle jeg prøve et par Samson.
BTW: Fed idé du nævnte på RockGrotto mht. til reference musik - sært hvis det ikke har været et issue før. Ved godt at folks smag er forskellig, men at samle nogle genre-opdelte tracks (wav/flac) som kan hentes, er sgu' da en superfed tanke. Udvælgelsen kunne man få MAAANGE timer til at gå med - du kunne jo stå for 80'erne (noget Yello måske) ...
Og ja - jeg ER en gammel prut som dig - ellers mødes man heller ikke foran "Den Grimme Ælling" i Odense !!! Det er sgu' ikke særlig 'street' agtigt vel TAK FOR VAT og LÅN AF KABEL. Jeg skal prøve det af i aften ...
PS. jeg sov med vattet under hovedpuden af frygt for at Lina's dukker skulle komme på midnatsbesøg, og kræve mere polstring til deres kanin-rede ...
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde også lidt en mistanke om at de ikke ville være noget for dig de skytronics, de er skisme heller ikke noget særligt i mine ører, men de har et eller andet over dem som jeg holder af, men de ender sikkert i skabet om nogen tid.. Det var nu Chaz der kom med forslaget, jeg har af og til brugt det at nævne numrene, så folk bedre kan få en fornemmelse af hvad jeg mener.. Yello er jo ikke firsermusik og jeg bryder mig slet ikke om dem, mine valg ville nok være "billie Jean", "hotel california" (den fra hell freezes over) og "drive" med Cars og sæføllig "Angie", det er de numre jeg oftest bruger, da jeg synes de dækker bredt, er ret forskellige og kræver noget af bøfferne.. Det kunne da ikke være mere street at mødes ude foran en 100 års fødselsdag   Hvis de arme dukker ikke kan leve uden polstring, så har jeg en sort sæk af det skrammel, så jeg løber ikke tør de næste mange år.. Jeg tror faktisk ikke filtret er noget for dig, men lad os nu se..
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er sæfølligt rigtigt...   Min firsermusik er fra starten til midten af årtiet   men hvá hulen kalder man det..?
|
| Til top |
|
| |
tvemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Sidste post her for mit vedkommende.
Så fik SkyTronic 48 timers støj. Still, de lyder i mine øre ikke i nærheden af noget jeg kan holde ud/af. Sjovt at prøve - og uundgåeligt ifb. med denne - min nye - interesse; HeadFi.
Jeg håber at kunne sælge dem til en der hader den øvre diskant i musik ... Ellers er kablet lidt lækkert (håber bare det ikke er medvirkende årsag til manglende top).
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået fyldt noget vat i skytronic og det giver mere luft i diskanten, men stadig lidt en mørk oplevelse, men vil give Tvemanden ret de kommer nok ikke til at blive noget jeg tager frem for andet, selvom det har hjulpet gevaldigt med velourpuder og dæmpning.. Toad på grotten har lavet huller i den plade der holder driverene og beretter at det skulle give mere diskant  Personligt gider jeg ikke arbejde mere med dem, jeg har nok at se til med mine læderting, jeg er jo tæt på læderpuder til Beyer og superluxmodellerne, håber at have de første prototyper klar i næste uge, jeg er bare bange for at de tager en pokkers tid at lave.. Måske når jeg på et senere tidspunkt har lidt mere ro..
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg kommet hjem og har lige fået prøvet dem. Jeg er faktisk posetivt overrasket over hvad man kan få for 100 kr. (eksl. forsendelse). Der er også stor forskel på hvordan de lyder afhængig af hvad de bliver fodret fra. Dirkete ud af en iPod lyder det ikke godt og iPod'en kan knap nok drive dem til en acceptabel lydstyrke selv ved max volumen. Ud af D10 er det straks en hel del bedre men de skal stadig på high gain kl. 1 på volumen kontrollen (normalt er jeg sjældent over kl. 10 og low gain). I mine øjne er det primært mellem tonen der lige nu lyder lidt mærkelig, f.ek.s med Hans Theessink Slow Train. Bassen er faktisk forbløffende hård og præcis. Diskanten lidt ulden men ikke umulig. Nu får den et par døgn med IsoTek burn-in cd'en og så må vi se. Komforten er fin specielt når jeg får bukket bøjlerne lidt og kablet er faktisk ret fint. Den ender nok som gamer phone hos min yngste søn i stedet for en smadret Steelseries Siberia.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|